Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδακτικοί στόχοι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ορισμός
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Αλατέλη Δέσποινα Σπανού Ελένη- Σαββίνα Τριανταφυλλοπούλου Φωτεινή.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΜΑΡΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης

Eisner 1985: Μία σειρά από προσχεδιασμένες δραστηριότητες οι οποίες στοχεύουν σε παιδαγωγικα αποτελέσματα για έναν οι περισσότερους μαθητές O Klaus Westphalen υποστηρίζει: «με τον όρο CURRICULUM εννοούμε ένα παιδαγωγικό σχεδιασμό, με τη βοήθεια του οποίου περιγράφεται εκ των προτέρων μια μελλοντική διδασκαλία. Curriculum διατυπωμένα σε γραπτή μορφή απαντώνται ως αναλυτικά προγράμματα, ως διδακτικά βιβλία, και ως σχέδια των διδασκάλων για προετοιμασία της διδασκαλίας ενός μαθήματος» Ορισμός Αναλυτικό Πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα και το προϊόν διαδικασιών σχεδιασμού και σύνταξης ενός γενικού πλαισίου μακροπρόθεσμης οργάνωσης της διδασκαλίας, που γίνεται σε διάφορα επίπεδα και με διαφορετικό κατά περίπτωση βαθμό εγκυρότητας και νομιμότητας.

Διάκριση αναλυτικών προγραμμάτων (John Goodland,1979) - Ιδανικό Αναλυτικό Πρόγραμμα - Επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα - Αντιληπτό Αναλυτικό Πρόγραμμα - Λειτουργικό Αναλυτικό Πρόγραμμα - Βιωματικό Αναλυτικό Πρόγραμμα

Οι σημαντικότερες διακρίσεις αφορούν (ως προς τη μορφή): - Ανοιχτά και Κλειστά ΑΠ - Γραμμικά και Σπειροειδή ΑΠ ( Bruner, 1963,1966) - Επίσημα και Κρυφά ΑΠ

Κλειστά ΑΠ Ανοιχτά ΑΠ - Ανοιχτότητα σκοπών και στόχων. - Ανοιχτότητα σκοπών και στόχων. - Εναλλακτική οργάνωση της διδασκαλίας. - Συνεχής ανατροφοδότηση και αλλαγή του ΑΠ. - Διαφοροποίηση ανάλογα με τις συνθήκες και τις περιστάσεις. - Διαφοροποιημένη επίτευξη των στόχων από τους μαθητές. - Ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρέμβει στα ανοικτά ΑΠ, στα οποία διαγράφεται μόνον ένα πλαίσιο οδηγιών και υποδείξεων. - Ομάδες ειδικών σχεδιάζουν και συντάσσουν λεπτομερώς ΑΠ. - Ο εκπαιδευτικός υλοποιεί το έτοιμο ΑΠ στην τάξη του. - Τα κλειστά ΑΠ θεωρούνται επιστημονικά «τέλεια».

Γραμμικά ΑΠ Σπειροειδή ΑΠ Επιμέρους ενότητες και εμπειρίες μάθησης δομημένες σε ένα είδος γραμμικής συνέχειας. Σπειροειδή ΑΠ Οργάνωση σχετικών γνωστικών περιοχών με δυνατότητα επανόδου στην ευρύτερη εξέταση ενός θέματος Α μετά την εξέταση ενός άλλου σχετικού θέματος Β.

Επίσημα ΑΠ - Θεσπίζονται με νόμους και διοχετεύονται για εφαρμογή στα σχολεία. - Αποτελούν εγγύηση για την πολιτεία όσον αφορά στις ορθές, μορφωτικές,κοινωνικοποιητικές επιδιώξεις του σχολείου και πυξίδα για τους δασκάλους που τους κατευθύνει στην καθημερινή τους διδασκαλία για την επίτευξη στόχων. - Θεωρητικά οι δράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών κινούνται στο εκάστοτε πλαίσιο που αυτά καθορίζουν.

Κρυφό ΑΠ- Παραπρόγραμμα - Το σύνολο των εμπειριών τις οποίες αποκτά ο μαθητής ως αποτέλεσμα επενέργειας παραγόντων, όρων, σχέσεων και καταστάσεων που δεν εμπεριέχονται φανερά και άμεσα στο σχεδιασμό της επίσημης σχολικής διαδικασίας. - Το κρυφό ΑΠ συμβάλλει στην επίτευξη στόχων και σκοπών οι οποίοι άλλοτε συμπληρώνουν ή ενισχύουν και άλλοτε αντιστρατεύονται και υπονομεύουν τους επίσημους σκοπούς του ΑΠ.

Θεωρίες γύρω από το Παραπρόγραμμα. - Στο κρυφό αναλυτικό πρόγραμμα θα μπορούσε να ενταχθεί η θεωρία του Parsons και η σχολική επίδοση, που ενισχύει τους μηχανισμούς επιλογής και προσδίδει ηθική διάσταση στην απόδοση του μαθητή. - O Helmut Fend υποστηρίζει ότι «η λειτουργία επιλογής αφορά την αναπαραγωγή της κοινωνικής δομής, δηλαδή τον τρόπο της τοποθέτησης των ατόμων σε κοινωνικά δεδομένες θέσεις και ρόλους». Το σχολικό κλίμα δεν στηρίζεται σε συγκυριακές διαδικασίες αλλά έχει ως αφετηρία τις θέσεις του Horkheimer, τις οποίες επικαλείται ο Fend και οι οποίες αποτελούν:«έκφραση της κοινωνικής αντίληψης περί αυθεντίας και της πρακτικής της εξουσίας»

Curriculum Development: The Tyler Model. 1. Determine the school’s purposes (aka objectives) 2. Identify educational experiences related to purpose 3. Organize the experiences 4. Evaluate the purposes 1. Καθορίζω τους στόχους/σκοπούς του σχολείου 2. Εντοπίζω εκπαιδευτικές εμπειρίες σχετιζόμενες με τον στόχο 3. Οργανώνω τις εμπειρίες 4. Αξιολογώ τους στόχους/σκοπούς Curriculum Development: The Tyler Model.

Η κλασική ταξινομία σκοπών και στόχων του Β. Bloom Γνωστικός Τομέας (1956) Γνώση Κατανόηση Εφαρμογή Ανάλυση Σύνθεση Αξιολόγηση

Η κλασική ταξινομία σκοπών και στόχων του Β. Bloom Συναισθηματικός τομέας (1964) Αποδοχή Αντίδραση Αναγνώριση Αξίας Οργάνωση Χαρακτηρισμός

Η κλασική ταξινομία σκοπών και στόχων του Β. Bloom Ψυχοκινητικός τομέας (1969) Μίμηση Χειρισμός Ακρίβεια Συντονισμός Φυσικότητα

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Ρομίλντα Μουχαρρέμι Θεοδώρα Παναή