Προϋπολογισμός Γενικής Κυβέρνησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών
Advertisements

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 Νοικοκυρεύουμε την οικονομία Στηρίζουμε την ανάπτυξη και την κοινωνική πολιτική Υπουργός Οικονομικών 15 Σεπτεμβρίου 2010.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (9η)
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
Εισαγωγή στη Λογιστική
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ 10η Διάλεξη.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Αγγελική Βογιατζή
Σεμινάρια ενημέρωσης νέων αιρετών ΥΠΕΣ-ΚΕΔΕ-ΕΕΤΑΑ, Ιούνιος - Ιούλιος 2014.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Μέμα Κλαουδάτου Project Manager ΟΠΣ ΔΠ 5 Οκτωβρίου 2010
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Κεφάλαιο 7 Δημόσια οικονομικά σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης Μακροοικονομία.
Χρηματοοικονομικά μέσα: Γνωστοποίηση και παρουσίαση (ΔΛΠ 32) Αναγνώριση και αποτίμηση (ΔΛΠ 39) Το ΔΛΠ 32 αποτελεί τον οδηγό για την παρουσίαση των χρηματοοικονομικών.
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
Κεφάλαιο 15 Τα Ελλείμματα του Προϋπολογισμού στη βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδο «Ευλογημένοι είναι οι νέοι, γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν το εθνικό.
Δ.Λ.Π. 1 Παρουσίαση των Οικονομικών Καταστάσεων
Μακροοικονομικές και αναδιανεμητικές τάσεις από μία αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος στην Ελλάδα.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1. Μέσω των δημοσίων δαπανών πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι του κράτους, όπως : 1.Η ανακατανομή των πόρων της οικονομίας. 2.Η επέκταση.
1 Γενικές αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεων (Άρθρο 17) Οι λογιστικές πολιτικές χρησιμοποιούνται με συνέπεια από περίοδο σε περίοδο ώστε να.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ νοικοκυριά επιχειρήσεις ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Δημόσιοι Οργανισμοί Δημόσιες επιχειρήσεις Στόχοι: 1.νοικοκυριά: max.
Φόρος δαπάνης.. Φόρος επί της δαπάνης. Το ποσό του εισοδήματος που μεταβιβάζεται από την φορολογούμενη μονάδα στο δημόσιο εξαρτάται από το μέγεθος της.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ Hamilton Stationery Shop. Η ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΙ ΚΑΤΕΧΩ = ΤΙ ΟΦΕΙΛΩ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ = ΠΑΘΗΤΙΚΟ + ΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
 Η περιληπτική εικόνα της απογραφής της επιχείρησης, ο οποίος περιέχει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης κατά ομοειδείς κατηγορίες σε μια δεδομένη.
Ελληνική Οικονομία και Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής Υπουργείο Οικονομικών Γενικό Λογιστήριο του Κράτους Φίλιππος Σαχινίδης Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης Μελέτη Περίπτωσης Οι πωλήσεις του μηνός Δεκεμβρίου για την εταιρία «ΘΗΤΑ Α.Ε. ήταν € ενώ οι πωλήσεις.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
Κρατικός Προϋπολογισμός. Ορισμός Σύνολο λογαριασμών οι οποίοι περιέχουν ποσά δαπανών και εσόδων που θα πραγματοποιηθούν σε μια ορισμένη χρονική περίοδο.
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ Μάιος 2010 Νίκος Καραβίτης ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ.
TEI OF WESTERN MACEDONIA M.Sc in Accounting and Auditing
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
Ισολογισμός Ο Ισολογισμός εμφανίζει σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΠ’ΑΡΙΘΜΟΝ 7: ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΑΜΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
Επιβλέπων Καθηγητής: Παναγιώτης Παντελίδης
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
UEFA “Financial Fair Play Regulation” και λογιστικές επιπτώσεις
Άσκηση 1.
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Ο κρατικός προϋπολογισμός
Κατάσταση και προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
Mathew Shane & David Kelch
Ενότητα :Δημοσιονομική πολιτική Καραμάνης Κωνσταντίνος
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Copyright ©2015 Pearson Education Inc. All rights reserved.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Εκτέλεση προϋπολογισμού φορέων γενικής κυβέρνησης –
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προϋπολογισμός Γενικής Κυβέρνησης Γενικό Λογιστήριο Κράτους Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικής Πολίτικης και Προϋπολογισμού

Περίμετρος Γενικής Κυβέρνησης Ποιος προσδιορίζει την << λογιστική οντότητα >> επί της οποίας καταρτίζεται ο προϋπολογισμός και προσδιορίζονται τα δημοσιονομικά αποτελέσματα ? Η ΕΛΣΤΑΤ (δημοσιεύει μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης) Ουσιαστικά ο προϋπολογισμός αποτελεί το άθροισμα των προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης Ομοίως το απολογιστικό αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης αποτελείται από το άθροισμα των αποτελεσμάτων όλων των φορέων της και προσδιορίζεται θεσμικά από την ΕΛΣΤΑΤ (το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κάνει εκτιμήσεις για το ύψος του)

Ανάλυση Περιμέτρου Γενικής Κυβέρνησης (Υποτομείς Γεν. Κυβ/σης) Κεντρική Διοίκηση ή Κράτος (Central Administration – State). Αποτελείται από τα Υπουργεία και τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες των υπουργείων. Κεντρική Κυβέρνηση (Central Government). Αποτελείται από την Κεντρική Διοίκηση + Νομικά Πρόσωπα της Γενικής Κυβέρνησης (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΑΕ ) Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης ( Social Security Funds). Αποτελείται από τα ασφαλιστικά ταμεία τον ΕΟΠΥΥ τον ΟΑΕΔ τον ΟΠΕΚΑ Τοπική Αυτοδιοίκηση (Local Government). Αποτελείται από τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης Α & Β βαθμού και από τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν Η ΕΛΣΤΑΤ δημοσιοποιεί τις τρεις τελευταίες κατηγορίες. Στον προϋπολογισμό τα νομικά πρόσωπα όπως και τα νοσοκομεία παρουσιάζονται διακεκριμένα

Πλαίσιο Ο ετήσιος προϋπολογισμός δεν καταρτίζεται εν κενώ Αποτελεί την ετήσια επικαιροποίηση - εξειδίκευση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημ/κης Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) στο οποίο έχουν τεθεί οι μεσοπρόθεσμοι δημοσιονομικοί στόχοι και η πορεία προς αυτούς. Το τελευταίο εν ισχύ ΜΠΔΣ είναι της περιόδου 2019-2022 (ψηφίστηκε Μάιο του 2018) Λαμβάνει υπόψη τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών ( ρυθμούς ανάπτυξης, ανεργία, απασχόληση, πληθωρισμό κλπ) Λαμβάνει υπόψη τις πολιτικές προτεραιότητες (οι οποίες συνολικά θα πρέπει να κινούνται εντός του δημοσιονομικού πλαισίου) Λαμβάνει υπόψη τους δημοσιονομικούς περιορισμούς (στόχους) και τους δημοσιονομικούς κανόνες (πχ σχέση αποχωρήσεων προσλήψεων)

Τεχνικά…. Ο προϋπολογισμός παρουσιάζει όλες τις συναλλαγές της Γενικής Κυβέρνησης με τον υπόλοιπο κόσμο αλλά και τις συναλλαγές ανάμεσα στους υποτομείς της Γενικής Κυβέρνησης (πχ επιχορηγήσεις κεντρικής διοίκησης προς τους ΟΚΑ, ΟΤΑ κλπ). Δυο μεγάλες κατηγορίες συναλλαγών - Μη χρηματοοικονομικές συναλλαγές (έσοδα – έξοδα, επηρεάζουν την καθαρή χρηματοοικονομική θέση) - Χρηματοοικονομικές συναλλαγές (πχ αποπληρωμή δανείων, αγορές χρεογράφων υπό κάποιες προϋποθέσεις κλπ - δεν επηρεάζουν την καθαρή

Μη χρηματοοικονομικές συναλλαγές (non financial transactions or above the line) Σκέλος Εσόδων Γενικής Κυβέρνησης (γενικά) - Φόροι ( στην παραγωγή, στο εισόδημα, στην περιουσία κλπ) - Ασφαλιστικές Εισφορές (εργοδοτών, εργαζομένων, επαγγελματιών κλπ) - Μεταβιβάσεις (πχ εισροές από ΕΕ) - Πωλήσεις (πχ πωλήσεις εισιτηρίων φορέων ΓΚ) - Λοιπά έσοδα (πχ έσοδα περιουσίας κ.α) Σκέλος Δαπανών Γενικής Κυβέρνησης (γενικά) Μισθοί Κοινωνικές παροχές (το μεγαλύτερο μέρος είναι οι συντάξεις ) Επενδυτικές δαπάνες Μεταβιβάσεις Λειτουργικά έξοδα (ενδιάμεση ανάλωση) Επιδοτήσεις (πχ προγράμματα απασχόλησης ) Τόκοι χρεωστικοί

Δημοσιονομικό/α Αποτέλεσμα/τα (fiscal outcome/s) Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα ενός έτους προσδιορίζεται από την συσχέτιση (έσοδα μείον δαπάνες) των μη χρηματοοικονομικών συναλλαγών. - Αν έσοδα > δαπάνες τότε δημοσιονομικό πλεόνασμα - Αν έσοδα < δαπάνες τότε δημοσιονομικό έλλειμμα Πρωτογενές αποτέλεσμα = Δημοσιονομικό αποτέλεσμα + τόκοι Η χώρα στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας αξιολογείται στο πρωτογενές αποτέλεσμα (3,5% του ΑΕΠ στόχος) αφού από αυτό εξαιρεθούν κάποιες συναλλαγές (στήριξη τραπεζών,ANFAs & SMPs, πωλήσεις μη χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων κλπ). Το αποτέλεσμα αυτό καλείται <<αποτέλεσμα σύμφωνα με τους όρους ενισχυμένης εποπτείας>>. Πριν την έξοδο από το πρόγραμμα καλείτο << κατά πρόγραμμα πρωτογενές αποτέλεσμα>>.

Δημοσιονομικός χώρος (Fiscal Space) Υπολογίζεται ως η διάφορα του εκτιμώμενου δημοσιονομικού αποτελέσματος και του εκάστοτε δημοσιονομικού στόχου ( για το 2019 ο στόχος είναι 3,5% του ΑΕΠ πρωτογενές αποτέλεσμα συμφώνα με τους όρους ενισχυμένης εποπτείας) Όταν οι εκτιμήσεις υπερβαίνουν τον στόχο υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για <<μόνιμες επεκτατικές πολιτικές >> στο βαθμό που η υπέρβαση είναι διατηρήσιμη ή αλλιώς μονίμου χαρακτήρα. Όταν οι εκτιμήσεις υπολείπονται του στόχου, ενδεχομένως, η υιοθέτηση <<περιοριστικών δημοσιονομικών πολιτικών>> να είναι αναγκαία για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσιονομικών μεγεθών της χώρας.

Χρηματοοικονομικές συναλλαγές (Financial transactions or below the line) Το βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι δεν επηρεάζουν την Καθαρή Χρηματοοικονομική Θέση (κάτι ανάλογο με την καθαρή θέση της χρηματοοικονομικής λογιστικής) της Γενικής Κυβέρνησης. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - Λήψη δάνειου αυξάνει τα ταμειακά διαθέσιμα (ενεργητικό) αλλά και τις υποχρεώσεις (παθητικό) - Αποπληρωμή δανείου (αντιστρόφως)

ΚΑΙ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ Τα δημοσιονομικά πλεονάσματα αυξάνουν την καθαρή θέση (περιουσία) της Γενικής Κυβέρνησης περίπου όπως τα θετικά αποτελέσματα χρήσεως (αυξάνουν ) τα ίδια κεφάλαια των μετόχων. Ποιοι όμως είναι οι μέτοχοι στην περίπτωση της Γενικής Κυβέρνησης ?

Πληρωμές – Έξοδα (ταμειακά – δουλευμένα) Σύγχυση πληρωμών / εξόδων (ταμειακά – δουλευμένα). Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα προσδιορίζεται (όπως ήδη παρουσιάστηκε) λαμβάνοντας ουσιαστικά υπόψη τα έξοδα (συμφώνα με τους κανόνες αναγνώρισης εξόδων του ESA 2010) της περιόδου αναφοράς και όχι τις πληρωμές. Σε περιπτώσεις φορέων Γενικής Κυβέρνησης που τηρούν τα βιβλία τους σε ταμειακή βάση (πχ ΝΠΔΔ) τα έξοδα τους προσδιορίζονται ως έξης : Έξοδα περιόδου = πληρωμές περιόδου +/- μεταβολή υποχρεώσεων περιόδου Παράδειγμα Αν οι πληρωμές μιας περιόδου είναι 1000 και στην ίδια περίοδο οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν (μεταβολή) κατά 200 τα έξοδα που θα προσμετρηθούν στο δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι 1200. Αναλόγως, αν οι πληρωμές περιόδου είναι 1000 και οι υποχρεώσεις στην ίδια περίοδο μειωθήκαν κατά 200 τότε τα έξοδα περιόδου είναι 800. Επομένως, όταν μιλάμε για δημοσιονομικά μεγέθη, το ύψος των πληρωμών ενός φορέα σε μια περιόδο είναι αδιάφορο καθώς λαμβάνεται υπόψη και η μεταβολή των συνολικών του υποχρεώσεων εντός της περιόδου

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ (DBP) ΚΑΤΆ ESA 2010

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ (DBP) ΚΑΤΆ ESA 2010

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΤΆ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΓΚ Παρουσιάζει τις συναλλαγές της Γενικής κυβέρνησης με τον υπόλοιπο κόσμο (τρίτους) εξουδετερώνοντας τις ενδοκυβερνητικές συναλλαγές (πχ η επιχορήγηση από την κεντρική διοίκηση στα νοσοκομεία αποτελεί έξοδο για τον δότη και ισόποσο έσοδο για την λήπτη και επομένως το ζεύγος της εν λόγω συναλλαγής εξουδετερώνεται). Φυσικά το αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης προ και μετά ενοποίησης παραμένει το ίδιο. Παρουσιάζει το ορθό ύψος των συνολικών εσόδων και εξόδων της Γενικής Κυβέρνησης αλλά και των επιμέρους συναλλαγών. Σε γενικό πλαίσιο, τα ενοποιημένα έσοδα και έξοδα της Γενικής Κυβέρνησης είναι τα μεγέθη πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για διαχρονικές αναλύσεις αλλά και συγκρίσεις με άλλες χώρες, μέσους όρους χωρών κλπ.

Πίνακας Γενικής Κυβέρνησης σε ενοποιημένη βάση ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ (DBP) ΚΑΤΆ ESA 2010

Ευρωπαϊκό εξάμηνο (European Semester) Με την έξοδο της χώρας από την διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος (ΔΥΕ) και την είσοδο της στο Ευρωπαϊκό Εξάμηνο, μεταξύ άλλων, προστέθηκε η ανάγκη για αλλαγή του τρόπου παρουσίασης του προϋπολογισμού στην ΕΕ καθώς και ο προσδιορισμός ενός επιπλέον δημοσιονομικού αποτελέσματος Συγκεκριμένα Η παρουσίαση των δημοσιονομικών προβλέψεων γίνεται σε όρους τόσο βασικού σεναρίου δηλαδή χωρίς αλλαγή πολιτικής (no policy change scenario) όσο και σε σεναρίου μετά παρεμβάσεων (change policy scenario). Ανάλογη παρουσίαση γινόταν και κατά την κατάρτιση του ΜΠΔΣ. Απαιτείται ο προσδιορισμός του διαρθρωτικού αποτελέσματος (structural budget balance)

Σχέδιο προϋπολογισμού Draft Budgetary Plan (DBP)

Τεχνικά παραδείγματα (προβολή μισθολογικού κόστους)

Ενδεικτικά παραδείγματα τεχνικών παρανοήσεων Ο προϋπολογισμός είναι πχ πλεονασματικός γιατί οι φορείς της Γεν. Κυβέρνησης δεν πληρώνουν τις οφειλές τους Μειώνονται οι δαπάνες πχ για την υγεία σε σχέση με το προηγούμενο έτος καθώς μειώνεται δραματικά η επιχορήγηση των δημοσίων νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ. Μειώνεται η πρόβλεψη για το μισθολογικό κόστος το επόμενο έτος άρα έρχονται μειώσεις μισθών ή απολύσεις ή και τα δυο. Αυξάνεται η πρόβλεψη για πχ τα φορολογικά έσοδα τον επόμενο χρόνο επομένως έρχεται αύξηση των φορολογικών συντελεστών. Ο προϋπολογισμός προβλέπει θετικό αποτέλεσμα γιατί τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις εταιριών που σχεδιάζονται εντός του επόμενου έτους είναι πολύ υψηλά. Ο οργανισμός δεν επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό έχει δικά του έσοδα και επομένως οι όποιες αποφάσεις του δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα της ΓΚ. Δωρεάν πολιτικές