ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΚΟΡΔΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : ΤΜΗΜΑ : Α 1
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ : 1.ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ 2. ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗ 3. ΕΡΓΑ ΠΛΑΤΩΝ Α 4. ΕΡΓΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ 5. ΒΙΝΤΕΟ-ΕΙΚΟΝΕΣ 6.ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1) ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ : ΣΩΚΡΑΤΗΣ (469 – 399 π.Χ.) : Αποτελούσε έναν από τους διασημότερους έλληνες φιλόσοφους, γιος του Σωφρονίσκου και της Φαιναρέτης, γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου, αφότου αφιερώθηκε στην διδασκαλία και την φιλοσοφική, πέθανε το 399 π.Χ. πίνοντας το κώνειο, ύστερα απ` τη θανατική καταδίκη του, σε ηλικία 70 ετών. Αρχικά ακολούθησε το επάγγελμα του γλύπτη σαν τον πατέρα του αλλά σε λίγο το εγκατέλειψε κι άρχισε να ασχολείται αποκλειστικά με τη φιλοσοφία, την οποία συνέχισε σε όλο το υπόλοιπο διάστημα της ζωής του. Μαθήτευσε κοντά στον Αναξαγόρα και άλλους φιλοσόφους του καιρού τού και το αποτέλεσμα ήταν να αναδειχτεί πολύ σύντομα ως μεγάλος φιλόσοφος των Αθηνών, που, με τη διδασκαλία του,εξέπληξε κυριολεκτικά τους μαθητές του και τον κόσμο.
Δεν έγραψε κανένα έργο και οτι γνωρίζουμε γι αυτόν είναι από τα συγγράμματα των μαθητών του Πλάτωνα, Ξενοφώντα και Αριστοτέλη. Με τη διδασκαλία του προσπάθησε να διορθώσει τα `κακώς κείμενα` της κοινωνίας, παροτρύνοντας συνέχεια την αλήθεια και την αρετή στον κόσμο. Δίδασκε πάντα δωρεάν και έβγαζε τα προς το ζην του μόνο από τις προσφορές των οπαδών του. Ξεκινούσε τη διδασκαλία του από τα Γυμνάσια κάθε πρωί και την συνέχιζε το απόγευμα στους περιπάτους και ως αργά το βράδυ.
Ο Σωκράτης είχε μαρτυρικό θάνατο και την ημέρα της εκτέλεσής του, αφού έκανε πιο πριν στους μαθητές του μια υπέροχη διδασκαλία, σχετική με την αθανασία της ψυχής, με ηρεμία, πήρε από το δεσμοφύλακα του το φλιτζάνι με το κώνειο.Με τον τρόπο αυτο, προέβαλλε στον κόσμο ένα παράδειγμα αρετής και τέλειας αφοσίσωσης στους νόμους και τις πεποιθήσεις του.
ΠΛΑΤΩΝΑΣ : O Πλάτων γεννήθηκε στην Αθήνα το 427 π.Χ. και καταγόταν από πλούσια οικογένεια. Πατέρας του ήταν ο Αρίστωνας, και μητέρα του ήταν η Περικτιόνη. Είχε δυο αδέρφια τον Αδείμαντο και τον Γλαύκωνα. Το πρώτο του όνομα ήταν Αριστοκλής, αλλά αργότερα ονομάστηκε Πλάτων λόγω του ότι είχε ευρύ στέρνο και πλατύ μέτωπο. Ήρθε σε επαφή με τον Σωκράτη σε ηλικία 20 ετών και έμεινε κοντά του μέχρι τον θάνατο του.Σωκράτη
Μετά τη θανάτωση του Σωκράτη για λίγο καιρό κατέφυγε στα Μέγαρα. Κατα την επιστροφή του στην Αθήνα άνοιξε τη φιλοσοφική σχολή του, την Ακαδημία που στην είσοδο της είχε γράψει την επιγραφή 'Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω', δηλαδή: 'Κανένας ας μη μπαίνει εδώ, που να μην ξέρει γεωμετρία' και κατ` επέκταση, τα μαθηματικά, που ήταν τότε ένας κλάδος της φιλοσοφίας.Σωκράτη
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ : Ο Αριστοτέλης γεννήθηκε μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου του έτους 384 π.Χ. στα Αρχαία Στάγειρα της Χαλκιδικής. Ο πατέρας του Νικόμαχος ήταν γιατρός του βασιλιά της Μακεδονίας Αμύντα Γ΄, τον οποίο είχε πατέρα ο Φίλιππος. Πίστευαν ότι και της μητέρας του η καταγωγή ήταν θεϊκή. Ονομαζόταν Φαιστίς, είχε έρθει με Χαλκιδείς αποίκους στα Στάγειρα και ανήκε στο γένος των Ασκληπιαδών. Το 345 π.Χ. ο Αριστοτέλης, ακολουθώντας τη συμβουλή του μαθητή του Θεόφραστου, πέρασε απέναντι στη Λέσβο και έμεινε στη Μυτιλήνη, όπου έμεινε και δίδαξε μέχρι το 342 π.Χ.
Ο Αριστοτέλης απεβίωσε μεταξύ πρώτης και εικοστής δευτέρας Οκτωβρίου του έτους 322 π.Χ. στη Χαλκίδα από στομαχικό νόσημα, μέσα σε θλίψη και μελαγχολία. Το σώμα του μεταφέρθηκε στα Στάγειρα, όπου θάφτηκε με εξαιρετικές τιμές.
2)ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗ: Ο Σωκράτης, στους πλατωνικούς διαλόγους, δεν παραθέτει ο ίδιος εξαρχής κάποια θεωρία ή άποψη. Αντίθετα, προσπασπαθεί να στραφεί στον συνιμλητή με το να εξάγει ο ίδιος την σωκρατική άποψη. Πρόκειται για αυτό που ο ίδιος ο Σωκράτης ονόμαζε μαιευτική. Μαιευτική βεβαίως είναι η δουλειά της μαίας, της μάνας που συμπαραστέκεται και βοηθάει την ετοιμόγεννη γυναίκα στον τοκετό. Παίρνοντας ως παράδειγμα τη δουλειά της μητέρας του, που ήταν μαία, ο Σωκράτης ισχυριζόταν πως καμία φιλοσοφική θεωρία δεν "γέννησε" ο ίδιος, αλλά πως, σαν μαία, βοηθάει τον συνομιλητή του να "γεννήσει" από μέσα του την ατικήικτραφε καθόλου).νωρ κέψη και να την εκφράσει ο ίδιος.
Παρά το γεγονός ότι οι πρώτοι φιλόσοφοι αναζητούσαν την πρώτη αρχή της δημιουργίας, ο Σωκράτης αναζήτησε την αρχή κάθε ηθικής έννοιας, που δεν επηρεάζεται από ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες ούτε από τη δυνατότητα αντίληψης και σύλληψης μιας ιδέας του κάθε ανθρώπου. Αναζήτησε δηλαδή το απόλυτο απορρίπτοντας το σχετικό, την ουσία της ηθικής κι όχι τα ηθικά φαινόμενα.
3. ΕΡΓΑ ΠΛΑΤΩΝΑ: Απολογία Σωκράτους (Πλάτων): Απολογία Σωκράτους (Πλάτων) Η Απολογία Σωκράτους είναι σύγγραμμα του Πλάτωνα, το οποίο πιθανότατα γράφτηκε το 397 π.Χ. ή 396 π.Χ. Είναι μοναδικό μη διαλογικό έργο του Πλάτωνα, αλλά και ο μόνος πλατωνικός διάλογος στον οποίο ο Πλάτων αναφέρει ότι ήταν παρών στο γεγονός το οποίο αφηγείται και μάλιστα δύο φορές. Αυτό οπωσδήποτε ενισχύει τη θεωρία του ιστορικού χαρακτήρα της Απολογίας με τη σημασία ότι θα ήταν τελείως ατυχές να βάλει τον Σωκράτη να μιλήσει με τρόπο που δεν τον χαρακτηρίζει. Σε αντίθεση με τον Ξενοφώντα, ο Πλάτωνας ποτέ δεν τοποθετεί τον εαυτό του ως παρόντα στα έργα του, ούτε ρητά διεκδικεί ιστορική ακρίβεια για αυτά.Πλάτωνα397 π.Χ.396 π.Χ..Ξενοφώντα
Νόμοι (διάλογος): Νόμοι (διάλογος) Οι Νόμοι είναι ο τελευταίος και εκτενέστερος πλατωνικός διάλογος που γράφτηκε προς το τέλος της ζωής του Πλάτωνα, μετά το τρίτο ταξίδι του στη Σικελία.Είναι ο μοναδικός πλατωνικός διάλογος όπου δεν συμμετέχει ο Σωκράτης. Αποτελείται από δώδεκα βιβλία με τρεις συνδιαλεγόμενους ηλικιωμένους άνδρες. Τον διάλογο που εξελίσσεται στην Κρήτη, κατευθύνει και μονοπωλεί ένας ανώνυμος Αθηναίος ξένος. πλατωνικόςΣικελίαΣωκράτης
4. ΕΡΓΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: Αθηναίων Πολιτεία: Αθηναίων Πολιτεία Η Αθηναίων Πολιτεία είναι η μόνη διασωθείσα πραγματεία του Αριστοτέλη περί πολιτειών, ανάμεσα στις 158 που είχε μελετήσει, κατά τον Διογένη Λαέρτιο. Ο μοναδικός πάπυρος βρέθηκε σε τέσσερις κυλίνδρους στη περιοχή της Ερμούπολητης Άνω Αιγύπτου το 1879 και δημοσιεύτηκε το 1881 στο Βερολίνο. Τον Ιανουάριο του 1891 πραγματοποιήθηκε και η πρώτη έκδοση από τον Φρέντερικ Κένυον.ΑριστοτέληΔιογένη ΛαέρτιοΕρμούπολη Βερολίνο1891Φρέντερικ Κένυον
Περί ουρανού: Περί ουρανού Περί Ουρανού ονομάζεται μια πραγματεία του Αριστοτέλη σε τέσσερα βιβλία. Κατά τον Αριστοτέλη το Σύμπαν διαιρείται σε δύο περιοχές. Η μία φθάνει μέχρι της τροχιάς που διαγράφει, περί τη Γη, η Σελήνη και απαρτίζει τον «υποσελήνιο» τόπο χώρο όπου βασιλεύει η μεταβολή, η αλλοίωση, η γέννηση και η φθορά. Σ΄ αυτό το τόπο λαμβάνει χώρα η κυκλοφορική κίνηση των τεσσάρων απλών σωμάτων γης, ύδατος, αέρος και πυρός τα οποία ο Αριστοτέλης ακολουθώντας την παραδομένη ορολογία ονομάζει αυτά «στοιχεία».πραγματείαΑριστοτέληΣύμπανΓηΣελήνη
ΒΙΝΤΕΟ : atch?v=RKtq7fNJV7s atch?v=RKtq7fNJV7s
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : ναός-της-ψυχής» ναός-της-ψυχής» ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM- C119/464/3084,12336/ ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM- C119/464/3084,12336/
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ (ΜΑΘΗΤΕΣ): ΒΑΓΙΑΚΟΥ ΦΑΙΗ (ΕΡΓΑ ΠΛΑΤΩΝΑ-ΕΡΓΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ) ΓΑΛΕΤΑΚΗ ΖΑΜΠΙΑ (ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ-ΠΛΑΤΩΝΑ) ΔΑΝΙΚΑ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ (ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΛΑΤΩΝΑ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ) ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΕΛΕΝΗ (ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ) ΤΕΛΟΣ!ΤΕΛΟΣ!