ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτικοί στόχοι.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Διάλεξη 4η Νοητική Υστέρηση
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Μαθησιακές Δυσκολίες Μάθημα: Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ειδικής Αγωγής Διδάσκουσα: Β. Λαμπροπούλου.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Μαθησιακές δυσκολίες Καλησπεράκη Πόπη
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παιδαγωγικά Ενότητα ΣΤ: Διαχείριση Σχολικής Τάξης Ζαχαρούλα Σμυρναίου
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΙΙ Ρήγα Ασημίνα Ph.D.

1η Ενότητα: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Τι είναι; (1)   1η Ενότητα: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Τι είναι; (1) Οι Ε.Μ.Δ. σχετίζονται με τη νοημοσύνη; Η γνώση, η μάθηση, η νοημοσύνη και οι ικανότητες πώς σχετίζονται; Τι είναι η μάθηση; Γιατί κάποιος δυσκολεύεται σε ένα γνωστικό έργο, ενώ σε ένα άλλο όχι; Τι είναι οι ‘Σχολικές Δυσκολίες’ και τι είναι οι «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες»; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους; Ποιοι είναι οι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα σχολικής μάθησης ή σε σχολική αποτυχία; Ποιο είναι το ‘γνωστικό-μαθησιακό προφίλ του μαθητή με Ε.Μ.Δ.; Πως το ενδιαφέρον για τις Ε.Μ.Δ. στράφηκε σταδιακά από την Ιατρική στην Παιδαγωγική;

ΕΜΔ: Τι είναι τελικά; Αδυναμία διατύπωσης σαφούς ορισμού Μαθησιακές δυσκολίες- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ΕΜΔ: τα παιδιά που ενώ δεν παρουσιάζουν εμφανή αισθητηριακά, νοητικά, ψυχοσυναισθηματικά, κινητικά, κοινωνικοπολιτισμικά ή άλλα οργανικά προβλήματα, ωστόσο εμφανίζουν «αδικαιολόγητα» σημαντικά χαμηλότερη από το αναμενόμενο για την ηλικία και τις σχολικές εμπειρίες επίδοση σε έναν ή σε περισσότερους τομείς της μάθησης.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Προβλήματα μάθησης, επίδοσης και προσαρμοστικής συμπεριφοράς Σύνδεση με παράγοντες που 1) Ή αφορούν το ίδιο το παιδί 2)Ή τη σχέση-αλληλεπίδραση με το σχολικό πλαίσιο

Νοημοσύνη-Μάθηση-Γνώση-Επίδοση- Ικανότητα Αυτό οδήγησε σε ταύτιση νοητικής γνωστικής ικανότητας με σχολική μάθηση και επίδοση. Σύγχυση Τα αναλυτικά κριτήρια αξιολόγησής της δεν περιορίστηκαν μόνο στη μέτρηση πρωτογενών νοητικών λειτουργιών, αλλά και αποκτημένων ικανοτήτων π.χ. αριθμητική ικανότητα, κατανόηση, λεξιλόγιο.

Ορισμοί… Νοημοσύνη: σύνθετη λειτουργία του ατόμου με πολλαπλές εκδηλώσεις. Μάθηση: τροποποίηση της συμπεριφοράς του ατόμου μέσα από τις εμπειρίες του, εξαρτάται από τις γνωστικές ικανότητες και το νοητικό επίπεδό του, προϋποθέτει τη χρήση αποκτημένων δραστηριοτήτων που οδηγούν στη γνώση και τελικά στη σχολική μάθηση. Γνώση: κάθε νοητική δραστηριότητα ή κατάσταση που εμπεριέχεται στη λειτουργία του νου, όπως η αντίληψη, η προσοχή, η μνήμη, οι γλωσσικές λειτουργίες, η φαντασία κ.α Σχολική επίδοση: αποτελεί το προϊόν της σχολικής αξιολόγησης και μπορεί να επηρεαστεί από μια σειρά εξωτερικών παραγόντων. Δε συνδέεται μόνο με την ικανότητα του παιδιού να μαθαίνει.

Παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα σχολικής μάθησης Παράγοντες που αφορούν το ίδιο το παιδί Σχέση- αλληλεπίδραση παιδιού & σχολείου Προβλήματα νοημοσύνης Αισθητηριακά, ψυχοκινητικά προβλήματα Νοσήματα Συναισθηματικές & Συμπεριφ. Διαταραχές Δυσμενείς κοινωνικο-πολιτισμικές συνθήκες Σοβαρά γεγονότα ζωής ΕΜΔ Περιεχόμενο σχολικής μάθησης Μέθοδοι διδασκαλίας Ατομικά χαρακτηριστικά μαθητών Κανόνες λειτουργίας σχολείου Λειτουργία & Οργάνωση της τάξης Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σχέσεις μεταξύ μαθητών

Γνωστικό δυναμικό και Σχολική επίδοση Οι Ε.Μ.Δ. αποτελούν μια ετερογενή ομάδα συμπτωμάτων και χαρακτηριστικών. Τα παιδιά με ΕΜΔ αν και έχουν δείκτη νοημοσύνης τουλάχιστον στον μέσο όρο ή και πάνω από αυτόν, παρουσιάζουν απόκλιση ανάμεσα στο γνωστικό τους δυναμικό και τη σχολική τους επίδοση και δεν κατορθώνουν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στις διάφορες περιοχές της μάθησης, ιδιαίτερα στην ανάγνωση και στη γραφή (Pardali, 2000) Πολλές φορές οι συνέπειες των μαθησιακών δυσκολιών έχουν αρνητικές προεκτάσεις και στην ενήλικη ζωή, δημιουργώντας εμπόδια στην κοινωνική τους προσαρμογή, καθώς και στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους αποκατάσταση και ευτυχία (Χριστάκης, 2000)

Γνωστικό δυναμικό και Σχολική επίδοση Οι ΕΜΔ στη γλώσσα και στα μαθηματικά σε παιδιά που δεν έχουν πρόβλημα νοητικής υστέρησης, οφείλονται σε ατελείς αντιληπτικές λειτουργίες του εγκεφάλου, οι οποίες επηρεάζουν την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση των ερεθισμάτων και παρουσιάζονται ως διαταραχές της σκέψης, του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης, αριθμητικής σκέψης. Στην ελληνική βιβλιογραφία συναντώνται με τους όρους: δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσαριθμησία Οι ΜΔ δεν είναι ασθένεια. Είναι μια κατάσταση που παρατηρείται σε ένα σημαντικό αριθμό παιδιών, 20-30% του σχολικού μαθητικού πληθυσμού (εδώ εντάσσονται όλες οι ΕΕΑ) ενώ οι ΕΜΔ είναι περίπου 10-12%. Αναλογία αγοριών – κοριτσιών 3-5 προς 1 και εκδηλώνονται ως δυσκολία να ανταποκριθούν κυρίως στο γραπτό λόγο, ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία, κατανόηση κειμένου, γραπτή έκφραση, μαθηματικά (Φιλιππίδου, 1996).

Χαρακτηριστικά των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες Τα παιδιά με Ε.Μ.Δ. έχουν δυσκολίες σε ένα ή περισσότερα αντικείμενα μάθησης. Οι δυσκολίες αυτές δεν έχουν σχέση με τις δυσκολίες μάθησης που παρουσιάζει για παράδειγμα, ένα παιδί με νοητική υστέρηση. Τα παιδιά με Ε.Μ.Δ. μπορεί να παρουσιάσουν και δυσκολίες στη συμπεριφορά τους. Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να είναι δευτερογενείς και οφείλονται στις συχνές αποτυχίες, στις ματαιώσεις και στις απογοητεύσεις που βιώνει το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, σε συνδυασμό και με την εφηβεία που συμπίπτει με τη φοίτηση του παιδιού στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου και στο γυμνάσιο (Kirk et al, 2003). Ανεπαρκείς λειτουργίες συσχέτισης , πρόσληψης πληροφοριών.

Χαρακτηριστικά των παιδιών με Ε.Μ.Δ. Δυσχέρεια στην κατανόηση &ταξινόμηση μεταξύ ουσιωδών στοιχείων και λεπτομερειών. Δυσκολία στην εξαγωγή συμπερασμάτων ή στο συσχετισμό μιας γνωστικής περιοχής με μια άλλη. Προβλήματα στο σχηματισμό εννοιών Διαταραχές στη μνήμη, στον προσανατολισμό. Δυσκολίες πρόσληψης, έκφρασης και οργάνωσης του λόγου.

Χαρακτηριστικά των παιδιών με Ε.Μ.Δ. Διαταραχές στην ικανότητα κατανόησης της διαδοχής και της αλληλουχίας γεγονότων Διάσπαση προσοχής Η αποτυχία, η ματαίωση και η κριτική που δέχονται οδηγούν στη δημιουργία κακής αυτοεικόνας και χαμηλής αυτοεκτίμησης. Τα χαρακτηριστικά αυτά λειτουργούν ανασταλτικά σε ότι αφορά τη συμμετοχή των παιδιών με Ε.Μ.Δ. στις δραστηριότητες της τάξης και στην κοινωνική τους προσαρμογή.

Προβλήματα που αφορούν στην ελληνική πραγματικότητα υπερδιάγνωση, ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο, μη κατάρτιση εκπ/κών, έλλειψη συνεργασίας με γονείς και ειδικούς, ανάγκη για διεπιστημονική προσέγγιση μη εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τεχνικών ΕΠΠ στην κανονική τάξη, ενημέρωση γονέων, κτλ

Καθορισμός Ε.Μ.Δ. Από την Ιατρική στην Παιδαγωγική… Η πολλαπλότητα της αιτιολογίας και της μορφολογίας των δυσκολιών στη μάθηση και η εμπλοκή πολλών επιστημών είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας σειράς προσεγγίσεων, τόσο ιατροκεντρικών, όσο και και παιδαγωγικοκεντρικών (Τζουριάδου, 2004). Στο πλαίσιο αυτό από την αρχή της μελέτης του προβλήματος μέχρι σήμερα έχουν διατυπωθεί διάφοροι ορισμοί με διαφορετική επικέντρωση, ανάλογα με την επιστημονική προέλευση όσων τους διατύπωσαν.

Καθορισμός Ε.Μ.Δ. Από την Ιατρική στην Παιδαγωγική… Morgan: οι δυσκολίες οφείλονται σε ανεπαρκή ανάπτυξη εγκεφάλου και σε διαταραχές στην αντίληψη και οπτική μνήμη. Bastian: βιολογική ποικιλία McGready: κώφωση λέξης Orton: θεωρία «επικράτησης του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου» Kass & Myklebust: αναφορά στην ανάγκη διάκρισης ικανότητας και σχολικής επίδοσης (1969).

Καθορισμός Ε.Μ.Δ. Από την Ιατρική στην Παιδαγωγική… Ένας από τους πρώτους πιο κοινά αποδεκτούς ορισμούς που στοιχεία του έχουν ενσωματωθεί σε όλους τους μεταγενέστερους, είναι αυτός που διατυπώθηκε από την Bateman (1965). Σύμφωνα με τον ορισμό αυτό «παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι εκείνα που παρουσιάζουν μια παιδαγωγικά σημαντική διακύμανση ανάμεσα στο νοητικό τους δυναμικό και στο πραγματικό επίπεδο επίδοσης, η οποία συνδέεται με βασικές διαταραχές στη μαθησιακή διαδικασία. Οι διαταραχές αυτές μπορεί να οφείλονται, όχι όμως απαραίτητα, σε εμφανή δυσλειτουργία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Δεν μπορεί να αποδοθούν δευτερογενώς σε νοητική καθυστέρηση, εκπαιδευτική ή πολιτισμική αποστέρηση, σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές ή αισθητηριακές βλάβες».

Καθορισμός Ε.Μ.Δ. Από την Ιατρική στην Παιδαγωγική… Από το 1965 και μετά στο ίδιο πνεύμα διατυπώθηκαν διάφοροι ορισμοί με πιο γνωστό αυτόν του Kirk ο οποίος υιοθετήθηκε από το National Advisor Committee on Handicapped Children (1967). Σύμφωνα με τον ορισμό αυτό «παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν κάποια διαταραχή σε μια ή περισσότερες από τις βασικές διεργασίες που αναφέρονται στη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει περιπτώσεις όπως η ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία, η δυσλεξία, η δυσφασία, η δυσαριθμησία κ.α. Οι καταστάσεις αυτές δεν οφείλονται σε εμφανείς αισθητηριακές βλάβες, σε νοητική καθυστέρηση ή σε σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές».

ΟΡΙΣΜΟΣ: Οι (Ε).Μ.Δ. είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο και αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής. Προβλήματα σε συμπεριφορές αυτοελέγχου, κοινωνικής αντίληψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης μπορεί να συνυπάρχουν με τις μαθησιακές δυσκολίες, αλλά δεν συνιστούν από μόνα τους μαθησιακές δυσκολίες. Αν και οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να εμφανίζονται μαζί με άλλες καταστάσεις μειονεξίας (πχ. αισθητηριακή βλάβη, νοητική καθυστέρηση, σοβαρή συναισθηματική διαταραχή) ή με εξωτερικές επιδράσεις, όπως οι πολιτισμικές διαφορές, η ανεπαρκής ή ακατάλληλη διδασκαλία, δεν είναι το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων ή επιδράσεων"(Hammill, 1990).

Τι είναι οι ‘Σχολικές Δυσκολίες’ και τι είναι οι «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες»; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;

https://www.youtube.com/watch?v=AWfDaQ9T5to

Ποια είναι τα κοινά σημεία μεταξύ των ορισμών;

Σωστό ή Λάθος; Οι ΜΔ δεν αποτελούν πραγματική ειδική εκπαιδευτική  ανάγκη. Οι μαθητές με ΜΔ έχουν χαμηλή νοημοσύνη. Οι ΜΔ είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς διδασκαλίας Οι μαθητές με ΜΔ είναι απλά τεμπέληδες. Οι μαθητές με ΜΔ αντιμετωπίζουν πρόβλημα μόνο στα  μαθήματα του σχολείου. Οι ΜΔ ξεπερνιούνται με τον καιρό. Οι ΜΔ θεραπεύονται.

Ποιο είναι το ‘γνωστικό-μαθησιακό προφίλ του μαθητή με Ε.Μ.Δ;

Μαθησιακές Δυσκολίες Ακαδημαϊκού Τύπου Μαθησιακές Δυσκολίες Ακαδημαϊκού Τύπου Δυσκολίες στη γλώσσα: δυσκολία στην ακρόαση, στην ομιλία, στη φωνολογική ενημερότητα, στην ανάγνωση, στην γραφή και στην ορθογραφία. Η φωνολογική ενημερότητα οδηγεί σε ελλείμματα στην ανάγνωση, στην γραφή και στην ορθογραφία. Ένα παιδί με δυσκολίες στην ανάγνωση μπορεί: Ελαττωματική ακουστική αντίληψη Βραδεία εξέλιξη της ακουστικής και οπτικής λειτουργίας Αδυναμία καθορισμού ή διάκρισης ήχων, λέξεων που ακούει Μειωμένη γνώση του σκοπού και της αξίας της γνώσης Δυσκολία να συγκεντρώνει την προσοχή του στην έννοια των λέξεων των προτάσεων και των κειμένων

Τελειώνοντας Πρέπει να θυμόμαστε ότι η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα !!!!