Τα εκπαιδευτικά συστήματα χαρακτηρίζονται από σοβαρά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη 1.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Το Πρόγραμμα αναρτάται ως ανακοίνωση στο e-class καθώς και σε έντυπη μορφή έξω από το Γραφείο. Το σκεπτικό, οι προϋποθέσεις και οι απαιτήσεις.
Διδακτική της Πληροφορικής
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα εκπαιδευτικά συστήματα χαρακτηρίζονται από σοβαρά ελλείμματα, γι’αυτό τα ερευνούμε. Αναγκαιότητα από τον παιδαγωγικό εμπειρισμό στον παιδαγωγικό επιστημονισμό. Αναγωγή της διεργασίας της μάθησης στο βασικότερο επίπεδο, το βιολογικό. Νέα θεωρία μάθησης, ο βιοπαιδαγωγισμός. Δεν πρόκειται για μηχανιστική συσχέτιση, ούτε για καμιά φυσιοκρατική πλάνη ή για χυδαίο βιολογικό ντετερμινισμό

Ζώνη Επικείμενης ανάπτυξης του Vygotsky (συνέλαβε τον κατάλληλο επηρεασμό της επαγωγικής ανάπτυξης του εγκεφάλου). Γενετική Επιστημολογία του Piaget (πρόγονος της θεωρίας των νευρωνικών δικτύων). Σπειροειδής οργάνωση της σχολικής γνώσης (Bruner, φαντάστηκε την ευπλαστότητα του εγκεφάλου).

Τα δομικά και λειτουργικά στοιχεία του εγκεφάλου μας, με τους τέσσερις λοβούς του (κροταφικός, μετωπιαίος, ινιακός, βρεγματικός) σε κάθε ημισφαίριο, τους εκατό δισεκατομμύρια νευρώνες που σχηματίζουν περίπου 1,5 τετράκις εκατομμύρια συνάψεις, τον καθιστούν το πολυπλοκότερο και πολυτιμότερο όργανό μας, το οποίο μορφοποιείται από το γενετικό προ- προγραμματισμό του καθενός και τα παιδαγωγικά περιβαλλοντικά ερεθίσματα που δέχεται, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες. Η δομή και η ανατομία του εγκεφάλου του νεογέννητου μοιάζει με του ενήλικα.

Η ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου σαν όρχήστρα, “ολιστικά” δηλαδή, έχει καταδειχτεί με πολλές έρευνες Όταν συσχετίζουμε λ.χ. δια της μάθησης οπτικά σύμβολα με συγκεκριμένους ήχους, στο άκουσμά τους δεν ενεργοποιούνται μόνο οι ακουστικές περιοχές αλλά και οι οπτικές

Ο εγκέφαλος των παιδιών τείνει να στραφεί κατά την ανάπτυξή του από γειτονικούς, εστιασμένους υπολογισμούς σε περισσότερο σφαιρικούς, όσο αυξάνονται τα μονοπάτια διασύνδεσης των εγκεφαλικών περιοχών. Μέσα στο περιορισμένο χρονικό πλαίσιο ενός σχολικού μαθήματος, κατά τη διδασκαλία και εξάσκηση λ.χ. στο λεξιλόγιο, τα νευρωνικά δίκτυα προσαρμόζονται, αλλάζοντας δραματικά. Ανάλογες έρευνες εστιασμένες στην πενθήμερη εξάσκηση της προσοχής, με τρόπο που να ευχαριστεί το παιδί, οδήγησαν στο συμπέρασμα της δυνατότητας βελτίωσης

η λογικοθεωρητική-αριθμητική δεξιότητα, Η διεργασία της μάθησης φωτίζεται περισσότερο από τη συσχέτιση γονιδίων, εγκεφαλικών περιοχών και συμπεριφοράς. Υπό ένα τέτοιο πρίσμα, διερευνάται η ανάπτυξη των νευρωνικών δικτύων στον εγκέφαλο των παιδιών για να μορφοποιηθεί η γνωσιακή λειτουργία, δηλαδή το συναίσθημα, η προσοχή, η μνήμη, η ανάγνωση, η γραφή, η κατηγοριοποίηση, η λογικοθεωρητική-αριθμητική δεξιότητα, που όλα διαμορφώνουν τη νόηση.

Σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο, η νέα θεωρία του Βιοπαιδαγωγισμού βασίζεται στην αξιοποίηση και συντονισμό τριών κύριων αξόνων, οι οποίοι αφορούν την εξέλιξη (φυλογένεση) του εγκεφάλου, την ανάπτυξή (οντογένεση) του και την κατάλληλη παιδαγωγική επένδυση

Βασικές δεξιότητες θεωρούμε εκείνες που συνέβαλαν στην επιβίωση του γένους Homo κατά την εξέλιξη της σκέψης του, ειδικότερα στα πρώτα εξελικτικά του στάδια

Μετά τη διαμόρφωση των στοιχείων της προσοχής και του σχεδιασμού, Μετά τη διαμόρφωση των στοιχείων της προσοχής και του σχεδιασμού, τα είδη του γένους μας Homo άρχισαν να κάνουν πρωτόγονα εργαλεία, να τα χρησιμοποιούν και να τα μεταφέρουν, έχοντας κατακτήσει την πρωτόγονη τεχνολογική δεξιότητα. Στη βάση αυτής της συλλογιστικής υποστηρίζουμε ότι η τεχνολογική (Τ) δεξιότητα εμφανίσθηκε εξελικτικά πρώτη

Η διαμόρφωση της αυτοσυνειδησίας και της ελεύθερης βούλησης θα πρέπει να αύξησε την αρμοστικότητα – προσαρμοστικότητα του γένους μας και του είδους μας μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες που είναι ο πυρήνας της κοινωνικοποίησης, η οποία επεξέτεινε την τεχνολογική επιδεξιότητα και προσέφερε περισσότερη Ασφάλεια. Η κοινωνική (S) δεξιότητα, σε πρωτόγονο βαθμό, θα πρέπει να εμφανίσθηκε δεύτερη

Προχωρημένη κοινωνικοποίηση απαιτούσε αποτελεσματικότερη επικοινωνία, η οποία επιτεύχθηκε με την εμφάνιση της πρωτογλώσσας, κάπου 2 εκ. χρόνια πριν, από την εποχή του Homo habilis Η γλωσσική (L) δεξιότητα θεωρείται εξελικτικά τρίτη, με ισχυρή ανατροφοδοτική επίδρασηστις δυο προηγούμενες, ενισχύοντάς τες.

του εσωτερικού και εξωτερικού μας κόσμου, Η απαρχή του εσωτερικού και εξωτερικού μας κόσμου, όπως και της αφηρημένης σκέψης, είναι η βάση προέλευσης της ποσοτικής και αριθμητικής αντίληψης με μια πρωτομαθηματική μορφή, πριν αποκτήσουμε λέξεις για τους αριθμούς Η αριθμητική δεξιότητα (N) λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί ως εξελικτικά τέταρτη

εξελικτικής προέλευσης των τεσσάρων βασικών δεξιοτήτων Η ιεραρχημένη σειρά εξελικτικής προέλευσης των τεσσάρων βασικών δεξιοτήτων βρίσκεται σε «παραλληλισμό» με την αντίστοιχη αναπτυξιακή εμφάνιση των νευρωνικών δικτύων, καθώς εμφανίζονται πρώτα τα νευρωνικά δίκτυα της προσοχής, μετά της γλώσσας και μετά της αριθμητικής

Η νέα θεωρία του βιοπαιδαγωγισμού αξιοποιεί το βιογενετικό/ανακεφαλαιωτικό νόμο, τη θεώρηση δηλαδή κατά την οποία η ανάπτυξη είναι μια μικρή και γρήγορη ανακεφαλαίωση της εξέλιξης, που ισχύει και στο γνωσιακό επίπεδο-σύμφωνα με τη βιβλιογραφία

Η αύξηση του μεγέθους του εγκεφάλου κατά την Η αύξηση του μεγέθους του εγκεφάλου κατά την εξέλιξη του H. erectus οφειλόταν στην αύξηση του μεγέθους τριών περιοχών του εγκεφάλου του: του ιππόκαμπου, της παρεγκεφαλίδας και του μετωπιαίου λοβού. Στις ίδιες περιοχές συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των νευρώνων και κατά την ανάπτυξη του εγκεφάλου του H. sapiens∙ Στον ιππόκαμπο και την παρεγκεφαλίδα έως τα 2-3 χρόνια του παιδιού και στο μετωπιαίο λοβό έως την εφηβεία.

Ο Homo sapiens εμφανίσθηκε πριν 200.000 χρόνια. Σημαντικά όμως βήματα σύνθετης συμπεριφοράς παρουσίασε ~50.000 χρόνια πριν, όπου τοποθετείται η 2η μεγάλη «έκρηξη» του εγκεφάλου μας, κατά την οποία αυξήθηκε η πολυπλοκότητά του μέσω της αναδιοργάνωσής του δια της εξελικτικής συνύπαρξης των 4 βασικών δεξιοτήτων (T, S, L, N) και της ανακεφαλαιωτικής διάδρασής τους . Την περίοδο αυτή αποκαλέσαμε Ευαίσθητη Διαδραστική Περίοδο (ΕΔΠ), που οδήγησε σε ανώτερες νοητικές ικανότητες (επινόηση πρώτων μόνιμων οπτικών συμβόλων).

Κατά την ανάπτυξη οι γενικοί χαρακτήρες εμφανίζονται πριν από τους ειδικούς , με τη διαφοροποίηση των συγγενών ειδών να αυξάνεται κατά την οντογένεση. Η βιογενετική βάση της γνωσιακής – νοητικής οντογένεσης βρίσκεται σε σημαντική αρμονία με την αντίστοιχη της φυλογένεσης. Από αυτή τη σχέση αποστάξαμε τη θεώρηση του Βήματος Αναστροφής

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ 4 ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΦΥΛΟΓΕΝΕΣΗ ΟΝΤΟΓΕΝΕΣΗ 40.000-50.000 χρόνια πριν…. ~ 9 έτη (Γ’ Δημοτικού) Ευαίσθητη Διαδραστική Βήμα Αναστροφής-ΒΑ Περίοδος-ΕΔΠ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ 4 ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Εκπαίδευση ως τη Γ΄ Δημοτικού έως το Β(Α) Εκπαίδευση από τη Γ΄ Δημοτικού και δια βίου (μετά το ΒΑ) T > S > L > N/T ΒΑ T < S < L < N/T

Μια επιστημονική μεθοδολογική ενέργεια ολοκληρώνεται με δυο επεισόδια: τη φαντασία (υπόθεση) και την κριτική. Ο έλεγχος μιας υπόθεσης απαιτεί τέσσερα διαφορετικά βήματα: i) Να έχει συνοχή, να μην είναι αυτοαντικρουόμενη ii) Να έχει λογική δομή για να έχει επεξηγηματική αξία iii) Να έχει συνοχή με άλλες γνωστές Αποδεκτές υποθέσεις , προσφέροντας πλεονεκτήματα iv) Να ελεγχθεί εμπειρικά

Ετοιμότητα Μεθοδικότητα Συνεργατικότητα Κριτική σκέψη Δημιουργικότητα Ι) Βιοπαιδαγωγικός μετασχηματισμός της διδακτέας ύλης ii) Γενικά κριτήρια αξιολόγησης των δεξιοτήτων Ετοιμότητα Μεθοδικότητα Συνεργατικότητα Κριτική σκέψη Δημιουργικότητα Αποτελεσματικότητα

Στην Α΄ τάξη Δημοτικού

Στο Γυμνάσιο-A τάξη ΟΜΑΔΑ Π: Εμφατική καλλιέργεια των 4 βιοπαιδαγωγικών δεξιοτήτων, σύμφωνα με τη σχέση T>S>L>N/T … T<S<L<N/T α) Περιοδική προσέγγιση των παραπάνω σχέσεων β) Αλληλόδραση των δεξιοτήτων γ) Συνδυαστική καλλιέργεια των δεξιοτήτων Τ…T+S…(T+S)+L …(T+S+L)+N/T

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Γ’ Τρίμηνο, 9η εβδομάδα: Τ<S<L<<N/T XΡΟΝΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: T: 5 ΛΕΠΤΑ S: 10 ΛΕΠΤΑ L: 12 ΛΕΠΤΑ N/T: 18 ΛΕΠΤΑ

4 5 4 5 4 5 4 5

Η παρουσιασθείσα ερευνητική προσπάθεια φωτίζει ποικίλα ζητήματα για την εισαγωγή καινοτόμων παρεμβάσεων μέσω του Βιοπαιδαγωγισμού, εντός των διαθεματικών ΑΠΣ – με τη συμβολή και του εκπαιδευτικού – και αναδεικνύει: (i) Την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού ποιοτικών και ποσοτικών προσεγγίσεων σε συνθήκες τάξης. Τη διαμόρφωση τεχνικών Δ-Μ-Α. (iii) Τη μορφοποίηση εργαλείων (π.χ. σχετικά αξιολογικά κριτήρια). (iv) Το γιατί η έως τώρα εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση δεν μετασχημάτισε ουσιαστικά την Δ-Μ-Α και την αποτελεσματικότητα του σχολείου. (v) Την αρμονία των αποτελεσμάτων μας, σχετικά με το χρόνο που απαιτείται για την ανάδειξη του αποτελέσματος μιας καινοτόμου διδασκαλίας, με άλλες πειραματικές έρευνες αναφερόμενες στις αλλαγές των νευρωνικών δικτύων ως αποτέλεσμα μάθησης (5η με 6η εβδομάδα Βιοπαιδαγωγισμού – 5η εβδομάδα Event Related Potential). (vi) Σημαντικότητα έγκαιρης ένταξης των μαθητών στη βιοπαιδαγωγική Δ-Μ-Α.

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Ι) Υπόθεση : (Ι) Υπόθεση : Ο Πειραματικός έλεγχος της νέας θεωρίας του Βιοπαιδαγωγισμού δια της αποτίμησης της επίδοσης της Τάξης. (ιι) Σχεδιασμός: Ε και Π τάξεις – διαφορετικές μεθοδολογίες – ποικίλης κλίμακας αξιολογήσεις- όμοια αξιολογική βάση. - Μαθητές (ριες) με όμοια κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά. - Εκπαιδευτικοί με όμοια εκπαιδευτική εμπειρία και παιδαγωγικό στυλ (μετά την επιμόρφωσή τους). (ιιι) Έλεγχος: Θετικός: Επαναλήψιμα αποτελέσματα σε Ν, Δ και Γ, σε αρμονία με τα αναμενόμενα, σύμφωνα με τη θεωρία. - Πολλαπλές πειραματικές (πριν το ΒΑ, μετά το ΒΑ) και αναλυτικές προσεγγίσεις (ANOVA, Γραμμικό μοντέλο πρόβλεψης, Συσχετιζόμενη αξιοπιστία). - Ομοιότητα της δυναμικής ποσοτικών και ποιοτικών ευρημάτων. - Παράλληλη κινητική των καμπυλών των δεξιοτήτων που καταδεικνύει την αλληλοδραστική τους ανάπτυξη, σύμφωνα με τη θεωρία.

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ: Υπάρχουν διάφορες ευαίσθητες περίοδοι που είναι άγνωστες. Ο Βιοπαιδαγωγισμός μπορεί να συμβάλει στη γενική ενίσχυσή τους. Ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου είναι δυνατός· και ο Βιοπαιδαγωγισμός θα μπορούσε να τον επάγει, σε κάποιο βαθμό, συμβάλλοντας στη βελτίωση μισοχαμένων ευαίσθητων περιόδων ή ακόμα και ήπιων μαθησιακών δυσκολιών.

Για να υπάρξει ουσιαστική μείωση του ελλείμματος παιδείας. ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ: Η βιοπαιδαγωγική Δ-Μ-Α είναι απλή, εύκολη και εφαρμόσιμη σε κάθε σχολείο στη χώρα μας και ανά τον κόσμο. Είναι μια πρόκληση για τον εκπαιδευτικό για να επανεξετάσει τον τρόπο δουλειάς του και να συμβάλλει στη βελτίωση των βιοπαιδαγωγικών εργαλείων, προσαρμόζοντάς τα. Ο Βιοπαιδαγωγισμός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ήδη ως ένα βασικό και γενικά εφαρμόσιμο θεωρητικό πλαίσιο, που συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση, στην ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού και του σχολείου και στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Για να υπάρξει ουσιαστική μείωση του ελλείμματος παιδείας.

Για όλα αυτά χρειάζεται βούληση και έμπνευση από τη Πολιτεία και Για όλα αυτά χρειάζεται βούληση και έμπνευση από τη Πολιτεία και τον Εκπαιδευτικό, ο οποίος πρέπει να γνωρίζει ότι: « Ο καλός δάσκαλος λέει, ο μέτριος εξηγεί, ο ανώτερος αποδεικνύει και ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει».

Η νέα βιοπαιδαγωγική θεωρία μάθησης και η εμπειρική αξιολόγησή της έχουν δημοσιευθεί: Σε διεθνή περιοδικά: 1. Alahiotis, S. and E. Karatzia-Stavlioti (2008). “Biopedagogism: A New Theory for Learning”. The International Journal of Learning,15:323-330. 2. Alahiotis, S. and E. Karatzia-Stavlioti (2013). « Α Basic Competence Assessment through a Multimodal Biopedagogic Classroom Design”, The International Journal of Assessment and Evaluation (in press) Στο βιβλίο: 3. Αλαχιώτης Σ. και Ε. Καρατζιά-Σταυλιώτη (2009). ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ της μάθησης και της αξιολόγησης. (Εκδόσεις Λιβάνη). 4. Nikita. V, E. Karatzia-Stavlioti and S. N. Alahiotis (2015): Empirical Instructional Testing of The New Pedagogical Theory of “Biopedagogism. The International Journal of Assessment and Evaluation Vol. 224: 45-60. 5. Σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό