Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Το σχολείο που θέλουμε Προβληματισμοί Τζωρτζακάκης Γιώργος Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Περιεχόμενα PISA: Αποτελέσματα για την Κύπρο Μέτρα που λαμβάνονται από το ΥΠΠ Προκλήσεις - προοπτικές

PISA Έναρξη: 2000 Συχνότητα: Κάθε τρία χρόνια Εστίαση: Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές με τη γνώση; Πόσο καλά μπορούν να μεταφέρουν γνώση και δεξιότητες σε άγνωστα συγκείμενα, τόσο εντός όσο και εκτός του σχολείου; Φυσικές Επιστήµες, Μαθηµατικά, Κατανόηση Κειμένου Πληθυσμός: 15χρονοι μαθητές

Μέσος όρος Επίδοσης στις Φυσικές Επιστήμες Μέσος όρος Επίδοσης στις Φυσικές Επιστήμες 493 ΟΟΣΑ 495 ΕΕ Επίπεδο 1α/1β Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 433 Κύπρος 556 Σιγκαπούρη 332 Δομινικανή Δημοκρατία

Μέσος όρος Επίδοσης στις Φυσικές Επιστήμες Μέσος όρος Επίδοσης στις Φυσικές Επιστήμες

Μέσος όρος Επίδοσης στα Μαθηματικά 490 ΟΟΣΑ 493 ΕΕ Επίπεδο 1α/1β Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 437 Κύπρος 564 Σιγκαπούρη 328 Δομινικανή Δημοκρατία

Μέσος όρος Επίδοσης στα Μαθηματικά

Μέσος όρος Επίδοσης στην Κατανόηση Κειμένου Μέσος όρος Επίδοσης στην Κατανόηση Κειμένου 494 ΕΕ 493 ΟΟΣΑ Επίπεδο 1α/1β Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 443 Κύπρος 535 Σιγκαπούρη 347 Λίβανος

Μέσος όρος Επίδοσης στην Κατανόηση Κειμένου Μέσος όρος Επίδοσης στην Κατανόηση Κειμένου

Σύνοψη Βασικών Συμπερασμάτων για τις ΔΕ και τα μαθησιακά αποτελέσματα Σταθερή εικόνα στα αποτελέσματα των Κυπρίων μαθητών, με επιδόσεις αρκετά κάτω από τον μέσο όρο Μεγάλο ποσοστό μαθητών κάτω από το βασικό επίπεδο (Φυσικές Επιστήμες: 42%, Μαθηματικά: 42%, Κατανόηση Κειμένου: 35%) Πολύ μικρό ποσοστό μαθητών στα ανώτερα επίπεδα (Φυσικές Επιστήμες: 1,6% , Μαθηματικά: 3,2%, Κατανόηση Κειμένου: 3%)

Προβληματισμός: Τα μέτρα που λαμβάνονται πολυεπίπεδα στο σύστημά μας, διασφαλίζουν ή σχετίζονται με τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων;

Μέτρα που έχουν ληφθεί -1 Αναδιαμόρφωση των ΑΠ Εισαγωγή δεικτών επιτυχίας και επάρκειας στα ΑΠ Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Νέο Λύκειο (δέσμες μαθημάτων) Επιτροπές για αξιολόγηση μαθητή, για αλφαβητισμό, για αναδόμηση της ΤΕΕ…

Μέτρα που έχουν ληφθεί -2 Υπηρεσιακή επιτροπή στο ΥΠΠ για την αξιοποίηση των διεθνών ερευνών για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (2017) Ανάπτυξη Πλάνου Δράσης με βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα Συνεργασία του ΥΠΠ με ακαδημαϊκούς σε όλες σχεδόν τις επιτροπές Διασύνδεση διεθνών ερευνών με τον Στρατηγικό Σχεδιασμό ΥΠΠ

Προβληματισμός: Γιατί, αφού λαμβάνονται διάφορα μέτρα, δεν έχουμε ακόμη την επιθυμητή βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων;

Προκλήσεις - Επίπεδο συστήματος -1 Ανάγκη αξιοποίησης της συσσωρευμένης γνώσης και της εμπειρίας που ήδη υπάρχει Ξεκάθαρη στόχευση και σχεδιασμός στη βάση των ιδιαιτεροτήτων του ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ εκπαιδευτικού συστήματος (ο Στρατηγικός Σχεδιασμός να είναι δεδομένος και στόχος όλων) Ανάγκη αξιοποίησης της διεθνούς έρευνας και πρακτικής για τον εμπλουτισμό των δράσεων και ενεργειών του ΥΠΠ, προς βελτίωση των αποτελεσμάτων «Ασύνδετες» μεταξύ τους κάποιες πολιτικές, χωρίς ενιαία θεώρηση και συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση

Προκλήσεις - Επίπεδο συστήματος -2 Κάθετες δομές και στεγανά στο ΥΠΠ (προβλήματα στις οριζόντιες πολιτικές και κυρίως στις παιδαγωγικές καινοτομίες) Απαιτείται η στήριξη της προσπάθειας για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων συστημικά (ΥΠΠ, Π.Ι., εκπαιδευτικές οργανώσεις, εκπαιδευτικοί, γονείς κ.ά.) Αντίσταση στην αλλαγή: Θέμα αλλαγής νοοτροπίας – κουλτούρας κυρίως εντός του ΥΠΠ Μεταθέσεις - μετακινήσεις προσωπικού – έλλειψη μονιμότητας και δυσκολία ανάπτυξης «σχολικής κουλτούρας» Έλλειψη λογοδοσίας

Προκλήσεις - Επίπεδο συστήματος -3 Κλίμα που να υποστηρίζει την αυτονομία και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών, την ανάληψη ρίσκου και καινοτομίας Αποσύνδεση της αξιολόγησης από την αρνητική «φόρτιση» που κουβαλά – δημιουργία κουλτούρας αξιολόγησης Διασύνδεση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων …

Προκλήσεις - επίπεδο σχολικής μονάδας (σχολείο, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) -1 Απαιτούνται μέτρα που να στοχεύουν στην αλλαγή ΕΝΤΟΣ της τάξης (διδασκαλία – μάθηση) και όχι μόνο «περιφερειακά» Όσο δεν αλλάζουμε τη στόχευση και τη μεθοδολογία της διδασκαλίας μας ΔΕΝ μπορούμε να αναμένουμε βελτιώσεις! Πολύ λίγος ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος!

Προκλήσεις - επίπεδο σχολικής μονάδας (σχολείο, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) - 2 Ανάγκη αποφόρτωσης του σχολείου από πολλές απαιτήσεις και επιμονή στα «ουσιαστικά» – σεβασμός στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες σχολείων και εκπαιδευτικών (back to the basics) Αναμένεται η προώθηση και διευκόλυνση καναλιών επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών (κοινοτήτων μάθησης - ηλεκτρονικά και μη) για βελτίωση των πρακτικών μέσα στην τάξη - κοινότητες μάθησης …

Ας βοηθήσουμε όλοι τους/τις μαθητές/τριες μας να αναπτυχθούν, να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους - το αξίζουν! Ευχαριστώ πολύ!