ΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προληψη καρκινου: ΑλλαγεΣ στο τροπο ζωηΣ απο την παιδικη ηλικια
Advertisements

Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Ισορροπημένη διατροφή
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Διατροφή και υγεία «Οι κακοί ζουν για να τρώνε και να πίνουν, ενώ οι καλοί τρώνε και πίνουν για να ζήσουν» ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ :
Project με θέμα: Υγιεινή διατροφή, Αθλητισμός και παχυσαρκία
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
Χαράλαμπος Σπύρου Δάσκαλος ΛΕΥ14Γ3_Α06Δ 28/2/2006
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ: ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΟΥ ΝΑΝΣΥ ΣΤΑΓΓΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ και ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤ1 109 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διονύσης Αναστάσιος Ομάδες Τροφών.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Διατροφή 6-12 ετών: τα χρόνια του Δημοτικού
Ομάδες τροφών Ιουστίνη.
Ομάδες Τροφών Ακραμ.
Ομάδες Τροφών Ιωάννα & Σταυρούλα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Ομάδες τροφών Παναγιώτα & Ζαχαρούλα.
Αγωγή υγείας και διατροφή
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας Σχολ
Διατροφή και υγεία Ελένη Καλιάτση Α΄ Γυμνασίου 1ο Γυμνάσιο Άργους.
Υγιεινή διατροφή Ψυχική υγεία Kοινωνική - Συναισθηματική ανάπτυξη
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
"Υγειηνή Διατροφή" Τα παιδιά χρειάζονται μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Ο γλυκός εχθρός της υγείας μας Ο γλυκός εχθρός της υγείας μας Σχολικό έτος Υπεύθυνοι καθηγητές: ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΤΣΟΠΕΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
1 Διατροφή και Πρόληψη Νοσημάτων. 2 Προτεραιότητες Προληπτικής Ιατρικής & η θέση της Διατροφής τον 21ο Αιώνα.
Μάθημα διαιτολογίας C.D.A. College Limassol Χειμερινό εξάμηνο 2014 ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ.
Διατροφική Αγωγή Σταμπουλής Θεόδωρος Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc. Υποψήφιος Διδάκτωρ Σ.Ε.Φ.Α.Α. Δ.Π.Θ. ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
1 ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Α ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ Διατροφή & Δημόσια Υγεία.
ΔΙΑΤΡΟΦΗΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
Μάθημα Διάλεξη Νο 61 Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης Διάλεξη Νο 6 Βήματα για την οργάνωση ενός προγράμματος παρέμβασης για την προώθηση.
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΦΥΤΟΦΑΓΟΥΣ. ΟΡΙΣΜΟΣ Ως φυτοφάγος χαρακτηρίζεται εκείνος που συνειδητά έχει αποκλείσει από το καθημερινό του διαιτολόγιο την κατανάλωση.
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
Στέλιος Μητρόπουλος Α2 Εργασία για τον όμιλο φυσικής αγωγής
Διατροφική Αγωγή ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
Το ευ ζην απο την αρχαιοτητα μεχρι σημερα
DIETARY GUIDELINES FOR AMERICANS
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Η ελληνική κουζίνα και τα οφέλη της
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Α ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΘΛΗΤΩΝ Συνέντευξη από τους γυμναστές: Δ.Τάκο και Δ.Μαρκάκη
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 12ο. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ &ΨΩΜΙ
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΑΑ 061 ΠΡΟΛΗΨΗ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ ΣΕ ΟΥΔΕΤΕΡΟΠΕΝΙΚΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ
Τσιγκάρη Κυριακή1, Τζιαφέρη Στυλιανή2 , Καλατζή Παναγιώτα3
ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΟ ΔΕΡΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΝΕΡΟΥ
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. Τσώνη Αλεξία, Μετ. Φοιτήτρια , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
Παθολόγος –Ογκολόγος, ΓΝΑ «Ο Ευαγγελισμός»
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΒΙΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΕΑ Μόνιος Αλέξανδρος1, Αμπραχίμ Σάρα – Ελένη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Καθηγητής,
ΜΟΡΦΕΣ ΑΚΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ Κουρκούτα Λαμπρινή1, Βαγενά Κωνσταντίνα2, Παπαεμμανουήλ Αγάπη2 1, Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Α.Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης 2,
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
ΑΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ Γεωργοπούλου Αθανασία1, Κουκουρίκος Κων/νος2 1. ΤΕ Νοσηλεύτρια, Απόφοιτος Τμήματος Νοσηλευτικής,
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ   Αδαμοπούλου Χαρούλα1 , Αδαμοπούλου Βασιλική2, Μανωλοπούλου Κωνσταντίνα2  1 Παιδαγωγός ΠΕ Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΚΔΑΠ,Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ναυπακτίας 2 Νοσηλεύτρια ΠΕ, MS©, Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center ΝΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ H διατροφική εκπαίδευση κρίνεται απαραίτητη από τα πρώτα στάδια της ζωής του παιδιού, καθώς περιλαμβάνει την υιοθέτηση διατροφικών συνηθειών και φυσικής δραστηριότητας, ως βασικούς συντελεστές της ανάπτυξης και σωματικής του υγείας. ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση της διατροφικής εκπαίδευσης του παιδιού, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξή του, προκειμένου να αποτελέσει το πρώτο θεμέλιο της περαιτέρω σωματικής και ψυχικής του υγείας καθ όλη τη διάρκεια του βίου του. ΜΕΘΟΔΟΣ Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική αναζήτηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων PubMed και Google Scholar με τις λέξεις κλειδιά: health education, nutrition, children’s dietary, childhood nutrition, nutrition programs για το χρονικό διάστημα 2000 - 2018. Κριτήρια αποκλεισμού άρθρων αποτέλεσαν η γλώσσα, εκτός της ελληνικής και της αγγλικής. Τελικά, συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση 33 άρθρα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ H διατροφική εκπαίδευση των παιδιών απαιτεί τη χάραξη στρατηγικών υγείας έχοντας ως βάση ένα σύνθετο μοντέλο αλληλεπίδρασης του οικογενειακού με το σχολικό περιβάλλον, όπου στο επίκεντρο είναι το παιδί και οι ανάγκες του. Η εκπαίδευση διατροφής του παιδιού επικεντρώνεται στην αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, στη γνώση της αξίας των βιταμινών και των θρεπτικών στοιχείων που προσλαμβάνει από τα προϊόντα που καταναλώνει, στην ομαλή σωματική του ανάπτυξη και διάπλαση, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης και αποφυγής των τροφών που εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία του και περιέχουν βλαβερές προσμίξεις(συντηρητικά) , στη ρύθμιση της σωστής ροής των γευμάτων και των ενεργειακών αναγκών της ηλικιακής του ομάδας και αντίστοιχα του βασικού του μεταβολισμού .Επίσης, στοχεύει στην υιοθέτηση συνηθειών, που το καθιστούν σωματικά και πνευματικά υγιές. Ο συνδυασμός μιας ισορροπημένης διατροφής πλούσιας σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία (νάτριο , μαγνήσιο σίδηρος ,κάλιο, φώσφορος) σε συνδυασμό με την τακτική καθημερινή άσκηση και δραστηριότητα συμβάλλει στη σωματική ευρωστία του παιδιού, στην αύξηση της σχολικής απόδοσης εξαλείφοντας επικείμενα σημάδια κόπωσης , αδυναμίας, νωχελικότητας και συγκέντρωσης. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Baranowski T, Mendlein J, Resnicow K, Frank E, Cullen KW, Baranowski J. Physical activity and nutrition in children and youth: An overview of obesity prevention. Preventive Medicine. 2000, 31(2): 1-10. Perez-Rodrigo C, Aranceta J. School-based nutrition education: lessons learned and new perspectives. Public Health Nutrition. 2001, 4(1): 131–139. Wagner Ν, Meusel D, Kirch W. Nutrition education for children-results and perspectives. Journal of Public Health. 2005, 13(2): 102-110. Wehling-Weepie AK, McCarthy AM. A healthy lifestyle programme: promoting child health in schools. Journal of School Nursing. 2002, 18(6): 322–328. . ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η διατροφική αγωγή μέσω της οικογένειας και του σχολείου, οφείλουν να προάγουν ένα μοντέλο συμπεριφοράς που αφορά την υιοθέτηση υγιών συνηθειών διατροφής και άσκησης, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη διαμόρφωση διατροφικής συνείδησης. Η απουσία γνώσεων που αφορούν τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών δύναται να λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας στην μετέπειτα σωματική του διάπλαση και ψυχική υγεία.