Η ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Lambda-Sat Διαστημικές αποστολές 12 Γυμνάσιο Αχαρνών Γραπτή εργασία:
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΑΡΗΣ Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Το τηλεσκόπιο κοσμικών ακτίνων επί τροχάδην. Οι κοσμικές ακτίνες είναι πυρήνες ή υποατομικά σωμάτια, με τα οποία βομβαρδίζεται ο πλανήτης μας από το διάστημα.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΑΚΡΟΚΟΣΜΟ
Το μάθημα της Αστρονομίας και Μάτια στο Ηλιακό Σύστημα
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Δίκτυο νέας γενιάς ΕΔΕΤ3: Στην υπηρεσία της ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας Σεβαστή Αφροδίτη, ΕΔΕΤ Α.Ε. Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ο Κόσμος είναι δικός σας Ξ. Μουσά, Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ Εισήγηση για την επιτυχία των πτυχιούχων μας στις ξένες χώρες Α. ΜΕΡΟΣ: Υποστήριξη της κινητικότητας.
H ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Από την Έρευνα στην Εκπαίδευση: Μεταφορά Γνώσης και Τεχνολογίας Παραδείγματα.
«ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ» Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 Δευτέρα 28 Νοεμβρίου :00 μμ 12:00 μμ Το Πολυμέρειο Λύκειο.
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Οι Εφαρμογές της τεχνολογίας στην Αστρονομία Δαμιανίδου Ε,Ελεύθερας Α,Καραγεωργίου Β, Καραγιαννίδου Μ,Μαντόπουλος Α,Ιονίδου Λ Σχολικό έτος Αριστοτέλειο.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΑ ΣΤΗ ΓΗ
HELDiNET1 Ανθρώπινο Δίκτυο Διάδοσης της Γνώσης για τις Νέες Τεχνολογίες Βάσεων Δεδομένων Ανδρέας Μανιάτης ΕΜΠ.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ NEWALL
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΘΗΝΑ 9/12/2013 ΟΜΑΔΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ 3 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τομέας Ηλεκτρονικής 2 ου ΕΠΑ.Λ Λαμίας Μελέτη και Εφαρμογή Τηλεματικών Υπηρεσιών σε πραγματικές συνθήκες για τα.
Αστρολάβος Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων. Μια πρώτη ματιά Αστρολάβος είναι ένα αστρονομικό όργανο που εφευρέθηκε από τον έλληνα αστρονόμο Ίππαρχο το 2ο.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μια σύντομη παρουσιάση του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ fdtugy
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ!
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ Παρουσίαση ερευνητικής εργασίας Α΄ τάξη Λυκείου Α΄ τετράμηνο 2015-16

«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ: ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΕΡΑ ΠΟΛΙΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΝΩΛΑ ΣΙΛΙΑ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Ποια ελληνικά πανεπιστήμια ασχολούνται με την αστρονομία; (λίγα λόγια για ένα από αυτά) Ποια είναι τα αστεροσκοπεία της Ελλάδας;

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Πανεπιστήμιο Αθηνών Πανεπιστήμιο Πατρών Πανεπιστήμιο Κρήτης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ *Στους χώρους των εργαστηρίων υπάρχουν δύο μεγάλες αίθουσες εξοπλισμένες με κατάλληλα όργανα, υπολογιστές και υλικά το θόλο με πολλά είδη τηλεσκοπίων αίθουσα ολογραφίας με ολογραφική τράπεζα αίθουσα οπτομετρίας με το βασικό εξοπλισμό εργαστήριο laser και οπτικών ινών εργαστήριο φασματοσκοπίας

ΤΑ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Αστεροσκοπείο Χελμού Αστεροσκοπείο Πεντέλης Αστεροσκοπείο Κρυονερίου- Στεφανίου Αστεροσκοπείο Σκίνακα Αστεροσκοπείο «Αριστεύς» Αστεροσκοπείο «Εύδοξος»

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ «ΝΕΣΤΩΡ» ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ «ΝΕΣΤΩΡ» *Neutrino Extended Submarine Telescope with Oceanographic Research βρίσκεται στο φρέαρ των Οινουσών με βάθος 5.200 m, που είναι το βαθύτερο σημείο της Μεσογείου περίφημο «τηλεσκόπιο» νετρίνων, το οποίο στην τελική του μορφή θα αποτελείται από 50 περίπου δωδεκαόροφους «πύργους» με συνολικό ύψος μεγαλύτερο από τον πύργο του Άιφελ και σε απόσταση 150 m μεταξύ τους. Η προσπάθεια του «τηλεσκοπίου νετρίνων ΝESTOR» είναι μέρος της συνεχιζόμενης αναζήτησής μας να κατανοήσουμε το Σύμπαν

«Αυτό που είναι πραγματικά ακατανόητο στο Σύμπαν είναι το γιατί το Σύμπαν είναι κατανοητό» Albert Einstein

Έλληνες Αστρονομοι New Horizons Ζωή Γεωργιάδη Ελισάβετ Γκότση Μαίρη Βουλγαρίδη Ζωή Γεωργιάδη Ελισάβετ Γκότση Δέσποινα Θεοδωράκη Κωνσταντίνος Μανωλάκης Έλληνες Αστρονομοι

Ερευνητικά Ερωτήματα 1) Ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι αστρονόμοι έως τώρα στην Ελλάδα; 2) Ποια η συμβολή των Ελλήνων αστρονόμων στην σύγχρονη αστρονομία;

Σύγχρονοι έλληνες αστρονόμοι O θανάσης Οικονόμου είναι μηχανικός της NASA ,έχει σπουδάσει πυρηνική φυσική ενώ έχει κατασκευάσει διαστημόπλοια αποστολών στο διάστημα. O Διονύσης Σιμόπουλος  είναι σύγχρονος Έλληνας φυσικός και αστρονόμος, επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου, βραβευμένος για τη συνεισφορά του στην αστρονομική εκπαίδευση. Ο Πολ Κάλας (Paul Kalas) είναι σύγχρονος ελλην- οαμερικανός αστρονόμος ο οποίος είναι γνωστός για την ανακάλυψη δίσκων συντριμμάτων γύρω από αστέρες. OΔρ.Σταμάτιος Κριμιζής είναι ακαδημαϊκός- διαστημικός επιστήμονας , εκπαιδευτικός και πρωτοπόρος ερευνητής, που συμμετείχε σε διαστημικά προγράμματα των Η.Π.Α. και έχει συνεργαστεί πολλάκις με την NASA.

Παλιότεροι Έλληνες Αστρονόμοι Γιώργος Βούρης (1790-1860) Δημήτριος Αιγινήτης (1862-1934) Σταύρος Πλακίδης (1893-1991) Δημήτριος Κοκκίδης (1840-1896) Εγκατέστησε το τηλεσκόπιο Newall στη Πεντέλη και τη ανέπτυξε ως αστρονομικό σταθμό και ως σύγχρονο παρατηρητήριο. Αναβάθμισε το μετεωρολογικό δίκτυο και ίδρυσε τη σεισμολογική υπηρεσία. Προσδιόρισε τις γεωγραφικές συντεταγμένες του Αστεροσκοπείου οι οποίες ήταν η αρχή για τη χαρτογράφηση της Ελλάδας. Αστρονόμος ολκής ,διετέλεσε διευθυντής του αστεροσκοπείου Αθηνών,ενώ κατήργησε το Ιουλιανό ημερολόγιο εν Ελλάδι.

Τομείς Αστρονομίας Ελληνικών Πανεπιστημίων Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Φυσικής Τομέας Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τομέας Αστρογεωφυσικής Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Φυσικής Τομέας Θεωρητικής και Μαθηματικής Φυσικής, Αστρονομίας και Αστροφυσικής Πανεπιστήμιο Κρήτης Tομέας Αστροφυσικής και Διαστημικής Φυσικής Tομέας Aστροφυσικής και Διαστημικής Φυσικής

Τοποθεσίες Πανεπιστημίων Αστρονομίας στην Ελλάδα Τοποθεσίες Πανεπιστημίων Αστρονομίας στην Ελλάδα

Επίσκεψη στο Αστεροσκοπείο για τις εργασίες μας Επίσκεψη στο Αστεροσκοπείο για τις εργασίες μας

Συμπεράσματα Με την δημιουργία και την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας συμπεραίνουμε πως ο κλάδος της αστρονομίας όχι μόνο υπάρχει ως μία ακόμη επιστήμη ανάμεσα στις πολλές, αλλά και αποτελεί μία από τις πιο σημαίνουσες με μεγάλη ιστορία μέσα στον ρου των αιώνων, και συνεχίζει να ακμάζει από άποψη πληθυσμού επιστημόνων παγκοσμίως, με την Ελλάδα να είναι μια από τις σημαντικότερες χώρες, για την επιστημονική της παρακαταθήκη επαγωγικά στις επιστήμες και ειδικά στην αστρονομία και για τους πολλούς και σπουδαίους αστρονόμους που δημιούργησε, που λίγο-πολύ με τις επάξιες προσπάθειες τους, μαζί με τους δικούς τους και τους εαυτούς τους, κάνουν και εμάς περήφανους από άποψη τόσο ανθρώπινη όσο και φιλοπατρίας. Με το έργο αυτό, η ομάδα μας απευθύνεται κυρίως στον απλούς ανθρώπους, όπως οι μαθητές και οι καθηγητές και όλος ο κόσμος που δεν είναι πλήρως(ή και καθόλου)ενημερωμένος σε τέτοιου είδους θέματα, κυρίως όσο αφορά την Ελλάδα, αλλά και αναφερόμενοι σε όσους ασχολούνται, ότι η χώρα μας συνεχίζει ακόμα και μέσα από τις δυσκολίες που πέρασε και που περνάει, να έχει αξιόλογους και θαυμαστούς επιστήμονες και στην αστρονομία και σε όλες της, τις κατηγορίες, που συνεισφέρουν πάνω στη γη με τις έρευνες και τις μελέτες τους, αλλά και σε ''άλλους πλανήτες'' με τις εξερευνήσεις τους. Κλείνοντας, θέλοντας να πληροφορήσουμε σε βάθος και όχι απλώς επιφανειακά ως μία ακόμα γνώση για τον κόσμο, πως δεν είναι καθόλου εύκολο για έναν άνθρωπο να γίνει αστρονόμος και γενικότερα επιστήμονας, διότι αυτός ο άνθρωπος(όπως όλοι οι άνθρωποι που εργάζονται και φοιτούν)''ξοδεύει'' τόσο τον πολύτιμο χρόνο του από τη ζωή του, για να προσφέρει στην επιστήμη του και κατ' επέκταση στην ανθρωπότητα, τις γνώσεις του και τις υπηρεσίες του για το κοινό καλό, όσο και στην κυριολεξία τα χρήματα που χρησιμοποιεί για να ζήσει και με την χώρα μας σήμερα να έχει τόσα προβλήματα με κυριότερα την οικονομική(και την ανθρώπινη)κρίση που περνάει, πολλοί επιστήμονές μας είτε μένουν εδώ και ζουν με έναν ανεπαρκή μισθό βάσει της δουλειάς τους και των προσπαθειών τους, μένοντας πολλές φορές στην αφάνεια, ενώ οι περισσότεροι ''πετούν''(στην κυριολεξία)''σε άλλη γη, προς άλλα μέρη'', ώστε να εκτιμηθεί περισσότερο η δουλειά τους, να προοδεύσουν επαγγελματικά και να γνωρίσουν τις εξελίξεις του κλάδου τους από εξειδικευμένα και εξελιγμένα πανεπιστήμια(επειδή η Ελλάδα δε διαθέτει οικονομικούς πόρους για την ανέλιξη των ήδη υπαρχόντων πανεπιστημίων της, πόσο μάλλον για ίδρυση νέων)και κυρίως με βάση τα λόγια όλων των σύγχρονων Ελλήνων μεταναστών στον χώρο των νέων τις περισσότερες φορές: ''έναν καλύτερο μισθό''. Και το ερώτημα είναι: Τι θα γίνει με τη χώρα μας που ''διώχνει'' με τη γενική της κρίση, ανθρώπους που θα της πρόσφεραν ένα καλύτερο μέλλον με τη δουλειά τους, που θα της ήταν χρήσιμοι και δε θα γινόντουσαν απλά σπουδαίοι 'Έλληνες της ομογένειας, αλλά εγχώρια, ώστε να εκτιμηθεί και η ελληνική εκπαίδευση, κάτι που θα μας έκανε αξιόπιστη εκπαιδευτικά ως χώρα και θα ερχόντουσαν κι' άλλοι αστρονόμοι και επιστήμονες από άλλες χώρες για να φοιτήσουν εδώ, ενώ πρέπει να αναφέρουμε και τις περιπτώσεις που δεν είναι συχνές στα αφτιά μας , αλλά τις συναντάμε ορισμένες φορές, το φόβο και την απαξίωση που έχουν μερικοί 'Έλληνες (ιδίως των παλαιότερων γενεών)για τα γράμματα και τις επιστήμες και τα μεταδίδουν στους νεότερους, μη γνωρίζοντας πως ένα κομμάτι της βαθιάς γνώσης της ύπαρξης μας και της κατανόησης του κόσμου και του σύμπαντος μας το οφείλουμε στις επιστήμες και ακόμη περισσότερο στην αστρονομία, που μας απέδειξε πόσο μικροί και ανίσχυροι είμαστε πάνω στο σύμπαν μας, που παρ' όλα αυτά, είναι και το ‘’σπίτι μας’’ και τα ουράνια σώματα του ''αδέρφια μας''.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜ Ε 

ΤΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ Δήμος Καραμάνης Μανώλης Κοσκινάκης Αφροδίτη Κουρτζή Τζέσι Σκάλα Κυβέλη Τασούλα

Τα ερευνητικα ερωτηματασ τη εργασιασ ειναι: Ποια η συμβολη του Αστεροσκοπειου Αθηνων στην αναπτυξη τησ αστρονομιασ στην συγχρονη Ελλαδα; Ποια ειναι η συμβολη των γυναικων αλλα και οι ανισοτητεσ των δυο φυλων στην αναπτυξη τησ αστρονομιασ στην συγχρονη Ελλαδα;

Εθνικό Αστεροσκοπειο Αθηνων

Ινστιτουτα Ε.Α.Α. Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης

ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΒΕΛΙΩΤΟΥ ΑΘΗΝΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ ΛΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ ΧΑΤΖΗΜΗΝΑΟΓΛΟΥ ΒΙΚΥ ΚΑΛΟΓΕΡΑ ΒΑΣΩ ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ

Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια Αστροφυσικής το 2015 έγινε καταμέτρηση των καθηγητών και διαπιστώσαμε ότι από τους 49 καθηγητές μόλις 7 (14%) είναι γυναίκες. Πανεπιστήμια ♂ ♀ Αθήνα 77% 23% Πάτρα 89% 11% Θεσσαλονίκη 100% 0% Ιωάννινα 90% 10% Κρήτη 78% 22%

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ Το Ε.Α.Α συνέβαλε και συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της αστρονομίας στην Ελλάδα. Από τα πρώτα τηλεσκόπια του έως και το πιο σύγχρονο στο Χελμό έχει εμπλουτίσει με τις εργασίες των στελεχών του, τις έρευνες του διαστήματος. Η Αστρονομία είναι κατά κύριο λόγο ανδροκρατούμενη. Με προσπάθεια όλο και περισσότερες γυναίκες καταφέρνουν να διεισδύσουν στο χώρο. Πολλές ελληνίδες διαπρέπουν σε Ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια. Παρόλα αυτά το ποσοστό παραμένει μικρό αγγίζοντας το 14% στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και περίπου το 15% στο εξωτερικό.

Ευχαριστουμε για την προσοχη σασ!