NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΣΙΡΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13, Νομικών-Πολιτικών Επιστημών, Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Το Μάθημα στο Γυμνάσιο Καινοτομίες Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης που εισάγεται συστηματικά με το νέο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) Τα νέα βιβλία. Το βιβλίο του εκπαιδευτικού. Το λογισμικό του μαθήματος. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Περιεχόμενα Τα Νέα Βιβλία (γενικά χαρακτηριστικά, η βασική τους δομή) Η διδασκαλία του μαθήματος στο Γυμνάσιο με βάση τα νέα δεδομένα (γενικά χαρακτηριστικά, τεχνικές εργασίας σε ομάδες) Το λογισμικό CD-ROM (παρουσίαση, αξιοποίηση) Το βιβλίο εκπαιδευτικού (γενικά χαρακτηριστικά, παρουσίαση) 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
ΤΑ μαθήματα Διδακτικές ενότητες ΤΑ μαθήματα Διδακτικές ενότητες Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, κοινωνική και Πολιτική Αγωγή 48 περίπου ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ 49 Κοινωνιολογία Γ Λυκείου ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ Δημόσιες Σχέσεις 52 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ Αστικό-εργατικό δίκαιο 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ Διδακτικές ενότητες ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ Διδακτικές ενότητες Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, κοινωνική και Πολιτική Αγωγή 48 περίπου ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ 49 Κοινωνιολογία Γ Λυκείου ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ Δημόσιες Σχέσεις 52 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ Αστικό-εργατικό δίκαιο 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Η διδασκαλία του μαθήματος Γενικά χαρακτηριστικά Ανοικτός διάλογος Ομαδοσυνεργατική μάθηση Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης Συσχετισμός με άλλα μαθήματα 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Όλες οι τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας που θα συναντήσουμε παρουσιάζουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Είναι σκόπιμο να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες και απαιτήσεις, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Καλό είναι επίσης να δίνεται έμφαση στις τεχνικές εκείνες που ευνοούν την ενεργοποίηση των μαθητών και τη μεταξύ τους συνεργασία. Καταλυτικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης έχει ακόμη και η εμπειρία που αποκτάται μέσα από την πράξη. Η διαδικασία αυτή φέρνει το μαθητή αντιμέτωπο με πραγματικά προβλήματα. Το γεγονός αυτό τον ωθεί σε μία δραστηριοποίηση προκειμένου να αντιμετωπίσει τις νέες καταστάσεις, γεγονός που τον βοηθά να διεισδύει πληρέστερα στον κύκλο της μάθησης. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Διάφορες μορφές συζήτησης Ομαδική συζήτηση κυκλικής διάταξης Κάθε μέλος της ομάδας έχει στη διάθεσή του σύντομο χρόνο για να εκφραστεί και το διαδέχεται το αμέσως επόμενο από αριστερά ή δεξιά. (ανάλογα με τη συμφωνία) 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Διάφορες μορφές συζήτησης Ταυτόχρονη συζήτηση ανά ζεύγη (εταιρική) Π.Χ. Γ΄ Γυμνασίου, σελ. Σε συνεργασία ανά δύο θρανία αφηγηθείτε στους συμμαθητές σας κάτι ιδιαίτερα σημαντικό και ευχάριστο, που ζήσατε όταν ήσασταν μικροί. Μετά κουβεντιάστε στην τάξη την εμπειρία που είχατε δουλεύοντας ως ομάδα. Σε συνεργασία με το διπλανό σας και αφού διαβάσετε τα παρακάτω κείμενα, ξεχωρίστε τα ανάλογα… Τοποθετήστε στο πλαίσιο το σωστό χαρακτηρισμό Στην ομάδα ίσως να δίσταζε το κάθε μέλος να διατυπώσει τις απόψεις του, ενώ σ’ αυτή τη μορφή οι οποιεσδήποτε αναστολές αίρονται ή μειώνονται. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας ΜΕΘΟΔΟΣ ΧΙΟΝΟΣΤΙΒΑΔΑ (Snowballing) Αποσκοπεί στην ανταλλαγή απόψεων με στόχο την προώθηση του προβληματισμού γύρω από ένα ζήτημα. Αποφασίζεται η ομάδα των διδασκομένων να επεξεργαστεί ένα ζήτημα Κάθε διδασκόμενος ατομικά σχολιάζει γραπτά το ζήτημα για 5΄ περίπου. Συγκρίνει τα σχόλιά του με έναν άλλο διδασκόμενο, για 8-10΄ εντοπίζοντας κοινά σημεία και διαφορές Η δραστηριότητα επαναλαμβάνεται σε ομάδες των τεσσάρων (δύο δυάδες που συνεργάστηκαν στο προηγούμενο στάδιο) Οι απόψεις παρουσιάζονται στην ολομέλεια, γίνεται σύνθεση εξάγονται συμπεράσματα. Εξασφάλιση της συμμετοχής των συμμετεχόντων-Δεν απαιτείται πολύς χρόνος-Βασίζεται τόσο στο λόγο όσο και στην πράξη. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Διάφορες μορφές συζήτησης Συζήτηση με διάταξη δύο κύκλων (εσωτερικός και εξωτερικός κύκλος) Ο εσωτερικός κύκλος συζητεί πάνω σε ένα θέμα, ενώ συγχρ όνως τα μέλη του εξωτερικού κύκλου παρατηρούν. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Κατευθυνόμενος διάλογος Ελεύθερος διάλογος Ε Με συμμετοχή του εκπαιδευτικού Μ Μ Μ Μ Ε Μ Μ Μ Μ Μ Μ Χωρίς συμμετοχή του εκπαιδευτικού Μ Μ Ε Μ Μ 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ Μία δράση ή μία συμπεριφορά προσομοιώνεται σε πραγματικές ή ρεαλιστικές συνθήκες. Προϋπόθεση είναι το παιχνίδι να συνδέεται με την πραγματικότητα. Επιτρέπει τη χαλάρωση, τη μάθηση με ευχάριστο τρόπο. Βοηθά τους μαθητές να αποστασιοποιηθούν από τις καθημερινές τους συνήθειες και να κάνουν μια καινούρια αρχή. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ: Περιγραφή της εξεταζόμενης κατάστασης, των χαρακτήρων των ρόλων, των στόχων. Αναγγέλλουμε τη διάρκεια και τις προεκτάσεις Όσο περισσότερο η κατάσταση πλησιάζει την πραγματικότητα τόσο πιο ωφέλιμη γίνεται. Στο τέλος οι συμμετέχοντες βγαίνουν από τους ρόλους τους και σχολιάζουν την εμπειρία τους. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Π.Χ. Ενδεικτική συνεργατική/βιωματική δραστηριότητα από τη διδασκαλία της ΔΕ …(Γ΄ Γυμνασίου). Δραματοποίηση: «……» ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: Υποδεικνύουμε στα παιδιά να χωριστούν σε 2 ομάδες (τριών μελών, στην αρχή τουλάχιστον) με διακριτούς ρόλους. Δηλαδή η μια ομάδα θα αναφέρει μια όψη ενός δικαιώματος, ενώ η δεύτερη από αυτούς θα υποστηρίζει την υποχρέωση που γεννά αυτό το δικαίωμα. Η υπόλοιπη τάξη παρακολουθεί τη δράση. Δε χρειάζεται πολύς χρόνος για προετοιμασία, παρά μόνον χρόνο σκέψης 5 λεπτών για να σκεφθεί η ομάδα. Έχει νόημα ο διάλογος να συνοδεύεται και με αντίστοιχες κινήσεις ή στάσεις. Στη συζήτηση που ακολουθεί χρησιμοποιούμε όλα όσα «βγαίνουν» από τη δραματοποίηση, δηλαδή όχι μόνο το πώς αισθάνθηκαν και σε τι θέση βρέθηκαν οι πρωταγωνιστές, τι κατάλαβαν για τα πρόσωπα που υποδύονταν, αλλά και το πώς είδαν το ζήτημα οι «θεατές», δηλαδή πόσο συναισθάνθηκαν όσους «έπαιζαν», τι ξεκαθάρισαν περισσότερο, ποια πτυχή τους φάνηκε ενδιαφέρουσα κ.ά. ανάλογα με την κάθε τάξη. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ένα πραγματικό ή υποθετικό παράδειγμα, που αντανακλά μία ευρύτερη κατάσταση, παρουσιάζεται στους διδασκόμενους με σκοπό να αναλυθεί σε βάθος. Ο καθηγητής/τρια επιλέγει μία περίπτωση κοντά στην πραγματικότητα και στις εμπειρίες των διδασκομένων (π.χ. την ταινία Goodbye Lenin, Οι ζωές των άλλων, τα παιδιά του πετρελαίου) Παρουσιάζει την προς μελέτη περίπτωση (προφορικός λόγος, κείμενο, φιλμ, κ.λ.π.). Παρέχει διευκρινίσεις (σκοπός, τρόπος, χρόνος, αποτελέσματα) Εκτέλεση της άσκησης σε ομάδες εργασίας (κατά προτίμηση) Παρουσίαση από τους εκπροσώπους των ομάδων στην ολομέλεια των πορισμάτων. Σύνθεση από το διδάσκοντα…. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ–ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Εξασφάλιση της συμμετοχής των συμμετεχόντων οι οποίοι αντιλαμβάνονται ένα θέμα μέσα από τη συμμετοχή και όχι την ακρόαση. Καλλιέργεια κριτικού πνεύματος και της ικανότητας των διδασκομένων να επιλύουν προβλήματα. Καλλιέργεια δημιουργικότητας Δύσκολα μπορούν να βρεθούν περιπτώσεις για τις οποίες όλοι οι διδασκόμενοι θα έχουν κοινές εμπειρίες 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Kαταιγισμός ιδεών (Brainstorming) O συντονιστής κάνει μια εισαγωγή επί του θέματος που λειτουργεί ως «προθέρμανση», για να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα, ώστε να νιώθουν άνεση όλοι, και ιδιαίτερα τα νέα μέλη. Βάζει το θέμα ή αντικείμενο (που μπορεί να είναι ένα πραγματικό αντικείμενο ή μια εικόνα) στο επίκεντρο, και για να βοηθήσει τα μέλη από τις οποιεσδήποτε αναστολές τους, αναφέρει ο ίδιος ένα δικό του παράδειγμα μιας ιδέας (τολμηρής και ασυνήθιστης). Ο συντονιστής υπενθυμίζει τι έχουν να κάνουν τα μέλη και είναι έτοιμος να καταγράφει στον πίνακα ή σε μια μεγάλη επιφάνεια χαρτιού τις διάφορες ιδέες που ακούγονται.(Οτιδήποτε ακούγεται ως πρόταση καταγράφεται. Δηλαδή, εδώ ο συντονιστής δε σκέπτεται, αλλά καταγράφει τη μια μετά την άλλη πρόταση που ακούει). 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Ακολουθεί αξιολόγηση των ιδεών και προτάσεων, που ήδη έχουν καταγραφεί, μέσα από μια αφαιρετική διαδικασία που οδηγεί στην κατάλληλη ή καταλληλότερη θέση. Η διαδικασία αυτή της ανεύρεσης της ορθής ή ορθότερης ιδέας (λύσης) είναι συλλογική. Μ’ άλλα λόγια, ο εντοπισμός της ιδεατής λύσης είναι προϊόν κοινής προσπάθειας και αναζήτησης, δηλαδή της ενεργού εμπλοκής σ’ αυτή του κάθε μέλους της ομάδας ή της τάξης. Στο τέλος, μετά την προηγηθείσα αφαιρετική διαδικασία η ομάδα επικεντρώνεται στην εφαρμογή της λύσης ή στην τελική διατύπωση, σε σχέση πάντα με το αρχικό ερέθισμα-ερώτημα. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Η τεχνική της μεθόδου Project Στάδιο 1 ΘΕΜΑ Επιλογή θέματος Με ανάπτυξη πρωτοβουλίας από τα μέλη μιας ομάδας Όλοι έχουν δικαίωμα να προτείνουν θέματα Οι μαθητές καταλήγουν σε ένα από αυτά Μπορεί να γίνει και με ανάθεση από τον εκπαιδευτικό Επιλογή Συντονιστή Είναι ο συντονιστής των ομάδων Φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες και ο χρόνος Προλαβαίνει τυχόν συγκρούσεις Ανακοινώνει τα πορίσματα 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Η τεχνική της μεθόδου Project Στάδιο 2 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Κατανομή σε ομάδες Οι ομάδες επιλέγουν γραμματέα Καθορίζουν τον στόχο τους Καταστρώνουν πλάνο εργασίας Καταγράφουν λεπτομερώς τις κινήσεις και τα αποτελέσματα της εργασίας τους Διαμόρφωση του πλαισίου δράσης Ανάθεση αρμοδιοτήτων στα μέλη με βάση τα ταλέντα, αλλά και τη δυνατότητα πρόσβασης του κάθε μέλους στους προτεινόμενους χώρους Αποφάσεις για το είδος του υλικού που θα συγκεντρωθεί, τους χώρους από τους οποίους θα γίνει η συγκέντρωση. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τεχνικές εργασίας στα πλαίσια της ομάδας Η τεχνική της μεθόδου Project Στάδιο 3 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Συγκέντρωση και ταξινόμηση του υλικού (από κάθε ομάδα χωριστά)-ανάγνωση πορισμάτων από το γραμματέα κάθε ομάδας Παρουσίαση του υλικού με ανάρτηση σε ταμπλό ή χρήση power point Για μεγάλα projects παρουσίαση με την παρακολούθηση ίσως ολόκληρου του σχολείου… Συμπεράσματα – Αξιολόγηση 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Δομημένη Συζήτηση - Debate ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Παρουσίαση ενός θέματος-Ορισμός τριμελούς επιτροπής των μαθητών για τη διαχείριση της συζήτησης-Δημιουργία δύο ομάδων μαθητών με αντίθετες απόψεις-Ορισμός γραμματέα και συντονιστή για κάθε ομάδα-Διεξαγωγή της συζήτησης–Σύνοψη-Αξιολόγηση της εργασίας από την τριμελή επιτροπή. Η μέθοδος παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Συζήτησης στην τάξη. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Διδασκαλία μεταξύ συνομηλίκων Η διδασκαλία μεταξύ συνομηλίκων (Δ.Μ.Σ.) είναι μια μέθοδος με την οποία εξασφαλίζεται σε όλους τους μαθητές ατομική βοήθεια και αρκετός χρόνος για να εξασκηθούν και να μάθουν. Στην Δ.Μ.Σ. οι μαθητές της τάξης χωρίζονται σε ζευγάρια για να διδάξει ο ένας τον άλλο τα μαθήματα που έχει σχεδιάσει ο εκπαιδευτικός. Ο ένας μαθητής εξηγεί την εργασία σε έναν άλλο, του ζητά να απαντήσει στις ερωτήσεις, και του λέει εάν οι απαντήσεις του/της είναι σωστές. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Η εργασία σε μια ετερογενή ομάδα μαθητών προάγει τη μάθηση των αδύνατων μαθητών, γιατί ο καλός μαθητής αποτελεί πρότυπο ανώτερων συμπεριφορών/ στρατηγικών από αυτές που μπορεί να εφαρμόσει μόνος του ο μαθητής με χαμηλή επίδοση. Έτσι και ο αδύνατος μαθητής βοηθιέται να αναπτύξει πιο προχωρημένες στρατηγικές. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Το λογισμικό CD-ROM του Μαθήματος Καλύπτει και όλες τις τάξεις του σχολείου Προσφέρει εναλλακτικές και διαθεματικές δυνατότητες αξιοποίησής του (ιστορικές, αρχαιολογικές πληροφορίες, εικόνες, πίνακες, εκθέματα μουσείων, μουσική, κείμενα, χάρτες, φωτογραφίες, εργαστήριο αγιογραφίας, διαδικτυακό κινηματογράφο, διαδικτυακή σχολή βυζαντινής μουσικής κ.λ.π.). Σε συνδυασμό με το διαδίκτυο προσφέρει στον εκπαιδευτικό μία ποικιλία τρόπων και διαθεματικών αναγωγών με στόχο την πολύπλευρη διαμόρφωση του μαθήματος. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Εργαστήρι πολιτικής ιστορίας ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Αίθουσα προβολών Έκθεση φωτογραφίας
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Από το βιβλίο «Πολιτική και Δίκαιο» Β Γεν. Λυκείου, διδ. ενότητα: Δικαιώματα-υποχρεώσεις (κεφ.6ο) 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Ποιο είναι το κεντρικό σημείο της εικόνας; ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ: Τις θέσεις και τις κινήσεις των χεριών καθώς και την έκφραση όλων των προσώπων και απαντάμε στις ερωτήσεις: Ποιο είναι το κεντρικό σημείο της εικόνας; 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Τι μπορεί να σκέφτονται και να λένε οι ομάδες αυτών των ανθρώπων; Ο ένας διαμαρτύρεται με φωνές και με απειλή. Οι άλλοι παρακολουθούν με προσοχή τις υποδείξεις και κατευθύνσεις ενός ανθρώπου. 1 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Τι μπορεί να σκέφτονται και να λένε οι ομάδες αυτών των ανθρώπων;; Ένας τρίτος δεν συμμετέχει, ούτε στην συζήτηση, ούτε διεκδικεί τίποτα από το όργανο της τάξης 2 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Τι μπορεί να σκέφτεται ο μοναχικός άνδρας στην άκρη αριστερά; Δεν φαίνεται να ανήκει στην ομάδα. Τι σκέφτεται άραγε? Δεν έχει ενταχθεί στην ομάδα, πως νομίζετε ότι θα ενεργήσει? 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Συμπεράσματα Αυτός που διαμαρτύρεται δεν μπορεί πλέον να σταματήσει να διεκδικεί, γνωρίζει καλά τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του έναντι της πολιτείας. Οι άλλοι που διδάσκονται δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον διότι πιστεύουν ότι η μάθηση θα τους βοηθήσει να διαβιούν σωστά με τους συνανθρώπους τους. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Διαθεματική πρόταση Σε συνεργασία με τον/την καθηγητή/τρια των Καλλιτεχνικών (οι μαθητές/τριες) να μελετήσουν και να παρουσιάσουν τα εικαστικά στοιχεία του πίνακα. Στόχος να καταλάβουν πώς τα εικαστικά στοιχεία υπηρετούν τις αλήθειες ζωής, την καθημερινότητα, που θέλει να εκφράσει ο καλλιτέχνης. 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13 Συσχέτιση με τη ζωή Οι δύο πρώτες στάσεις των ανθρώπων τι καινούργιο δείχνει σήμερα για τις ανθρώπινες σχέσεις; ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ Διακρίσεις μεταξύ ανθρώπων (λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, πολιτικών πεποιθήσεων, πολιτισμικών διαφορών κ.λπ.) Αποκλεισμός διαφορετικών ανθρώπων Κατανόηση Σεβασμός της ετερότητας, της διαφορετικότητας 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Το Μάθημα των Νομικών-Πολιτικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας ΚΑΤΣΙΡΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13, Νομικών-Πολιτικών επιστημών 17 September 2018 Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13