Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κωστάκη Ειρήνη, Ψυχολόγος, MSc
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Ο Πελοποννησιακός πόλεμος από το 420 έως το 404
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εκπαιδευτικη πολιτικη μιντζα νικολετα-μαρια (3170) στ’ εξαμηνο Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
ΠΡΟΛΟΓΟΣ.
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Συντονιστές ν. 4469/2017 και Διαμεσολάβηση Δημήτριος Μάντζος Δικηγόρος ΥπΔΝ - Διαμεσολαβητής Εκτελεστικός Γραμματέας ΟΠΕΜΕΔ ΕΓΔΙΧ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Λύση της εταιρείας και κλείσιμο της επιχείρησης
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Marketing για εκπαιδευτικούς
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων Και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ. Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη

Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός Είναι μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που εκδηλώνεται στο χώρο του σχολείου και στους χώρους γύρω από αυτό

Δεν είναι όλες οι μορφές επιθετικής συμπεριφοράς, σχολικός εκφοβισμός

Χαρακτηριστικά 1. Πρόθεση του θύτη να βλάψει το θύμα 2. Επανάληψη της πράξης και απειλή για μελλοντική επανάληψη 3. Διαφορά στο Status μεταξύ θύτη και θύματος 4. η μη πρόκληση της συμπεριφοράς

Όταν τα δύο μέρη που συγκρούονται είναι ίσα, είτε ως προς τον αριθμό, τη σωματική διάπλαση, την κοινωνική θέση, την κουλτούρα κ.α. τότε μιλάμε για σύγκρουση, επιθετικότητα, αλλά όχι για εκφοβισμό

Είδη σχολικού εκφοβισμού 1. Άμεσος ή σωματικός Η πιο προφανής μορφή εκφοβισμού και η πιο εύκολη να διαγνωστεί . Συνήθως ατονεί όσο μεγαλώνουν τα παιδιά και αντικαθίσταται από άλλα είδη εκφοβισμού 2. Λεκτικός Η πιο διαδεδομένη μορφή εκφοβισμού 3. Έμμεσος ή κοινωνικός Πρωταγωνιστούν τα κορίτσια και οι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας Ερευνάται συστηματικά την τελευταία δεκαετία «Τα αγόρια δέρνουν και τα κορίτσια χειρίζονται»

4. Ηλεκτρονικός εκφοβισμός Το θύμα δεν έρχεται σε επαφή με το θύτη και πολλές φορές δεν τον γνωρίζει Οι παρατηρητές μπορεί να είναι χιλιάδες, όχι μόνο οι συμμαθητές Ακόμα και αν το θύμα θέλει να αντιδράσει, δεν ξέρει τον τρόπο 5. Σεξιστικός εκφοβισμός Εκδηλώνεται με χειρονομίες ή βρισιές που αφορούν το φύλο ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό 6. Ρατσιστικός εκφοβισμός Βασίζεται στην εθνική καταγωγή, την κουλτούρα ή τη γλώσσα του μαθητή που εκφοβίζεται

Αφορά περίπου το 10 - 20% των μαθητών στην Ελλάδα Παρατηρείται κυρίως στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, στο Γυμνάσιο και λιγότερο στο Λύκειο Τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο στο σωματικό εκφοβισμό και τα κορίτσια στον λεκτικό και κοινωνικό

Ποιοι εμπλέκονται στο σχολικό εκφοβισμό Θύτες Θύματα Θύτες – Θύματα Παρατηρητές - Παθητικοί - Υποστηρικτικοί προς το θύτη - Υποστηρικτικοί προς το θύμα

Θύτες – Χαρακτηριστικά Φτωχές κοινωνικές και προσωπικές δεξιότητες Ελάχιστη ενσυναίσθηση – μηδενικές ενοχές Χαμηλή ακαδημαϊκή επίδοση Οικογένεια χωρίς συνοχή Υψηλή αυτοεκτίμηση ?– Καλά εδραιωμένο δίκτυο φίλων (Πολλές φορές ο εκφοβισμός τους προσδίδει κύρος)

Επιπτώσεις Για τους θύτες Συνήθως η επιθετική συμπεριφορά συνεχίζεται και στην ενήλικη ζωή και εμπλέκονται σε παραβατικές πράξεις . Χρήση ουσιών Δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις Κακή σχέση με το σχολείο

Θύματα – Χαρακτηριστικά Φτωχό κοινωνικό δίκτυο Αδυναμία να υπερασπιστούν τον εαυτό τους Τάση να θεωρούν τους άλλους πιο ικανούς Υπερπροστατευτική μητέρα

Τα θύματα δεν είναι ελκυστικά . Είναι αδύναμα, παθητικά, αξιολύπητα και μας κάνουν να θυμώνουμε μαζί τους, γιατί θεωρούμε ότι θα έπρεπε και να ξέρουν, αλλά και να είναι σε θέση να υπερασπιστούν τον εαυτό τους Ανδρέου, 2011, «Χορεύοντας με τους λύκους, Διαδικασίες και Μηχανισμοί θυματοποίησης εντός και εκτός σχολείου»

Επιπτώσεις Για τα θύματα Μειωμένη αυτοεκτίμηση Δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις Υψηλά επίπεδα άγχους και καταθλιπτικού συναισθήματος Σωματικός και ψυχολογικός τραυματισμός Πολλές φορές ο εκφοβισμός συνεχίζεται και στον εργασιακό χώρο Κακή σχέση με το σχολείο

Θύτες- Θύματα Χαρακτηριστικά Οι πιο απομονωμένοι μαθητές Δυσλειτουργικές οικογένειες Υψηλότερα επίπεδα καταθλιπτικού συναισθήματος, άγχους και αυτοκτονικού ιδεασμού Συγκεντρώνουν τις περισσότερες αρνητικές απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών

Επιπτώσεις Για τους Θύτες – Θύματα Κακή εικόνα για τον εαυτό τους Κοινωνική απομόνωση Δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις Κακή σχέση με το σχολείο

Παρατηρητές Ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού συμβαίνει σχεδόν πάντα (στο 85% των περιπτώσεων), μπροστά σε παρατηρητές Ακόμα και αν κάποιοι μαθητές δεν είναι παρόντες, συνήθως είναι ενήμεροι ότι ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού λαμβάνει χώρα Η στάση τους απέναντι σε αυτή την πληροφορία, καθορίζει και την πορεία του φαινομένου στο σχολείο τους Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα ομαδικό φαινόμενο Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πρόβλημα σχέσεων και άρα απαιτεί μια λύση σχέσεων

Επιπτώσεις Για τους παρατηρητές Αίσθηση ότι θα τους συμβεί το ίδιο Αίσθημα ανασφάλειας στο σχολείο Υψηλά επίπεδα άγχους και καταθλιπτικού συναισθήματος Κακή σχέση με το σχολείο

Αιτίες Προσωπικές Οικογενειακές Σχολικές Κοινωνικές Για κάθε πολύπλοκο πρόβλημα που αφορά τον άνθρωπο, υπάρχει μια λύση, η οποία είναι απλή, ξεκάθαρη και λανθασμένη Προσωπικές Οικογενειακές Σχολικές Κοινωνικές

Οικογένεια Έλλειψη ζεστών οικογενειακών δεσμών Έλλειψη ορίων Βίαιη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά Εξοικείωση ή και Ανοχή απέναντι στη βία Κακή σχέση Γονέων - Σχολείου

Σχολείο Μη σαφείς κανόνες και όρια Απρόσωπο περιβάλλον – Έλλειψη ενδιαφέροντος για τη συναισθηματική ζωή των μαθητών Ανταγωνιστικό περιβάλλον Ανοχή απέναντι στη βία Έλλειψη συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών

Κοινότητα Δύσκολες οικονομικές συνθήκες Ανεργία και Εγκληματικότητα Έλλειψη ανοχής απέναντι στο διαφορετικό

- Ο πιο δυνατός επιβάλλεται - Ο πιο αδύνατος δεν μπορεί να αντισταθεί Τα παιδιά εκτίθενται καθημερινά σε ένα περιβάλλον που τους μεταφέρει το εξής μήνυμα: - Ο πιο δυνατός επιβάλλεται - Ο πιο αδύνατος δεν μπορεί να αντισταθεί - Οι ενήλικες δεν ενδιαφέρονται - Η δύναμη νικά το δίκαιο

Τι μπορεί να κάνει το σχολείο Ρεαλιστική καταγραφή του φαινομένου Ξεκάθαρα όρια – Ξεκάθαρες Προσδοκίες Επιτήρηση στα διαλείμματα Συνεργασία και των τριών μερών του σχολείου : Γονείς, Εκπαιδευτικοί Μαθητές

Μύθοι γύρω από το σχολικό εκφοβισμό Οικοδομεί γερούς χαρακτήρες Οι θύτες είναι απομονωμένοι από τους συνομηλίκους τους Η λεκτική βία δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις Το θύμα ευθύνεται για τον εκφοβισμό. Ας τα βγάλει πέρα μόνο του . Πέρα από τους θύτες και τα θύματα τα υπόλοιπα παιδιά δεν επηρεάζονται. Όποιος μαθητής ενημερώνει τους καθηγητές για περιστατικά σχολικού εκφοβισμού είναι προδότης