ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΟΥ
Advertisements

ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ.
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΖΩΙΚΩΝ ΙΣΤΩΝ
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 2Ο
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ
ΣΑΓΩΝΑ ΕΛΕΝΗ, ΜΑΙΑ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος – 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και Περιφερειακό Νευρικό Σύστημα
Το κύτταρο Αποτελεί την βασική δομική και λειτουργική μονάδα των οργανισμών. Διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά που εμφανίζουν οι μορφές.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Διατροφή 6-12 ετών: τα χρόνια του Δημοτικού
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Γιατί πρέπει να έχουμε σωστή στάση του σώματος
ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Μετρήσεις Αντανακλαστικά
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Αύξηση-Ανάπτυξη των παιδιών
Επιπτώσεις στην Ψυχολογία  Μειώνει το στρες  Ενισχύει την ευεξία  Συντελεί στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  Οδηγεί πιο κοντά στη φύση  Αυξάνει.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
Σχημα-εικονα σωματοσ.
KINHTIKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ
Στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ Ειρήνη – Σπυριδούλα Παπαγεωργοπούλου. ΕΤΟΣ:
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΜΑΘΗΜΑ 4. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΟΥ ΛΙΠΟΥΣ ΟΡΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΖΥΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΛΕΤΕΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ ΓΛΥΚΟΚΟΡΤΙΚΟΕΙΔΩΝ ΣΤΟΝ.
ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Τι είναι τα αναβολικά στεροειδή; Τα αναβολικά στεροειδή είναι συνθετικά παράγωγα της τεστοστερόνης. Στους άντρες, η τεστοστερόνη παράγεται από τους όρχεις.
Εισαγωγή στην κίνηση Μύες και μυϊκοί υποδοχείς Νωτιαία αντανακλαστικά
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας Ηλεκτρισμός Διαφάνειες και κείμενα από: P Davidovic: Physics in Biology and Medicine Χ. Τσέρτος (Πανεπ. Κύπρου)
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
Ανάπτυξη Εμβρύου - Τοκετός
 Εγκυμοσύνη είναι η διαδικασία κατά την οποία μία γυναίκα φέρει ένα γονιμοποιημένο ωάριο, το οποίο αναπτύσσεται κι εξελίσσεται μέσα της και διαρκεί.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ενότητα 6: Σωματικός Εαυτός Ανάπτυξη του Εγκεφάλου, του Σώματος και των Κινητικών Δεξιοτήτων Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Οι νευρώνες Αποτελούν τα βασικά κύτταρα του νευρικού συστήματος Έχουν κυτταρικό σώμα που περιλαμβάνει τον πυρήνα Επικοινωνούν με τα άλλα κύτταρα.
PROJECT Ηλίας Δημάκης Φίλιππος Γκοτσόπουλος
Διατροφή και Ειδικές Δίαιτες
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ στα πακέτα των τσιγάρων
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΕΥΡΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Κεντρικό νευρικό σύστημα Μεταβολές περιβάλλοντος
Παιχνίδια από το παρελθόν
Σκεφτείτε και απαντήστε…
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ Ο Σωματικόσ Εαυτόσ: Ανάπτυξη του Εγκεφάλου του Σώματοσ και των Κινητικών Δεξιοτήτων ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΩΡΙΜΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΑ ΜΩΡΑ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΥΕΣ,ΣΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΙΑΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ

ΜεταβολΕσ στο Υψοσ και στο βΑροσ Τα μωρά μεγαλώνουν σε πολύ γρήγορο ρυθμό στα πρώτα 2 χρόνια της ζωής τους. Το βάρος σχεδόν διπλασιάζεται μετά από 4 μήνες από τη γέννησή τους και τριπλασιάζεται μετά από ένα χρόνο Το ύψος σε ηλικία 2 ετών έχει φτάσει ήδη στο μισό, που θα έχουν ως ενήλικοι, ενώ παράλληλα το βάρος είναι πλέον τετραπλάσιο από τη στιγμή της γέννησής του,φτάνοντας πλέον στα 12 με 13,5 κιλά Η αύξηση του παιδιού από την ηλικία των 2 μέχρι την εφηβεία είναι αργή και σταθερή παίρνοντας 5 με 7,5 cm και 2,5 με 3 kg Στην εφηβεία όμως η ανάπτυξη και η αύξηση γίνονται ξανά εμφανές, καθώς στη διάρκεια 2 ή 3 χρόνων έχει μια ''απότομη ανάπτυξη'', που παίρνει 6,8 με 10 κιλά και 5,08 με 10,16 cm σε ύψος. Μετά από αυτήν την ανάπτυξη έχει φτάσει περίπου το ύψος που θα έχει και ως ενήλικας.

Ανάπτυξη των Μυών Τα νεογνά γεννιούνται έχοντας ήδη όλες τις μυικές ίνες που θα έχουν σε όλη τους τη ζωή. Ο μυικός ιστός αποτελείται από 35% νερό και είναι το 18% με 24% του συνολικού βάρους του μωρού Οι μυικές ίνες αρχίζουν σύντομα να αναπτύσσονται και καθώς το κυτταρικό υγρό καθλως το κυτταρικό υγρό ενισχύεται από την πρόσθεση πρωτεϊνών και αλάτων. Οι μύες του κεφαλιού και του λαιμού ωριμάζουν πριν από από αυτο΄θς τπυ κορμού και των άκρων. Η ωρίμανση του μυικού ιστού γίνεται σταδιακά στην παιδική ηλικία και επιταχύνεται στην αρχή της εφηβείας, έτσι γίνεται εμφανής και στα δύο φύλα ότι τα άκρα τους είναι δυνατότερα, ενώ η ανάπτυξη της μυικής μάζας και της σωματικής δύναμης είναι πιο εντυπωσιακή στα αγόρια από ότι στα κορίτσια. Μέχρι τα 25 οι σκελετικόι μύες αποτελούν το 40% του σωματικού βάρους στον άντρα και το 24% στις γυναίκες.

Διαφορέσ στη Σωματική Ανάπτυξη Η σωματική ανάπτυξη είναι μια πολύ ανομοιόμορφη διαδικασία κατά την οποία τα διάφορα σημεία του σώματος αναπτύσσονται το καθένα με το δικό του τρόπο Ο εγκέφαλος και το κεφάλι μεγαλώνουν πολύ γρηγορότερα και φτάνουν πιο γρήγορα στις τελικές του αναλογίες από οτι το υπόλοιπο σώμα, ενώ τα γεννητικά όργανα και τα άλλα παραγωγικά όργανα αναπτύσσονται πολύ αργά στη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και πολύ γρήγορα κατά την εφηβεία. ανάπτυξη των λεμφικών ιστών, που είναι μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθούν τα παιδιά να καταπολεμήσουν τις λοιμώξεις, ξεπέρνα το βαθμό ανάπτυξης του λεμφικού συστήματος των ενηλίκων, προτού αρχίσει να μειώνεται γρήγορα στη διάρκεια της εφηβείας.

Ατομικέσ Διαφορέσ Η ανάπτυξη των συστημάτων έχει σημαντικές διαφορές στο ρυθμό ανάπτυξης του κάθε ατόμου

Πολισμικέσ Διαφορέσ Οι Ασιάτες, οι Νοτιαμερικανοί και οι Αφρικανοί είναι πιο μικρόσωμοι από τους Βορειοαμερικανούς, τους Ευρωπαίους και τους Αυστραλούς. Επίσης υπάρχουν διαφορές και στο ρυθμό ανάπτυξης. Η διαφορά στην ανάπτυξη οφείλεται στο ανθρώπινο είδος

Προοδοσ του παιδιου τα πρωτα δυο χρονια

Δεξιοτητα Μηνας κατά τον οποιο το 50% των βρεφων εχει αποκτησει την δεξιοτητα Μηνας κατά τον οποιο το 90% των βρεφων εχει αποκτησει την δεξιοτητα Σηκωνει το κεφαλι κατά 90ο όταν ξαπλωνει μπρουμυτα 2,2 3,2 Στριφογυριζει 2,8 4,7 Καθεται,όταν το στηριζουν 2,9 4,2 Καθεται χωρις στηριξη 5,5 7,8 Στεκεται,όταν κρατιεται από καπου 5,8 10,0 Μπουσουλαει 7,0 9,0 Περπαταει,όταν κρατιεται από καπου 9,2 12,7 Παιζει με πλαστελινη 9,3 15,0 Στεκεται μονο για μια στιγμη 9,8 13,0 Στεκεται καλα μονο του 11,5 13,9 Περπατα καλα 12,1 14,3 Χτιζει έναν πυργο με δυο κυβους 13,8 19,6 Αναιβαινει σκαλες 17,0 22,0 Κλωτσα μια μπαλα 20,0 24,0

Σειρα ακολουθειασ κινησεων-τρεισ πιθανεσ κατα τον thelen ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΟΡΙΜΑΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΥΩΝ ΑΠΌ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΑΠΌ ΜΕΣΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ WAYNE DENNIS ΣΕ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΙΑ ΣΤΟ ΙΡΑΝ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 2 ΧΡΩΝΩΝ «ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ» ΤΟ 15% ΑΠΌ ΗΛΙΚΙΑ 3 ΕΩΣ 4 ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΒΟΗΘΕΙΑ H ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ ΝΕΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΟΝΟΥΝ ΤΙΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ

Ο EUGENE GOLDFIELD MELETHSE ΜΩΡΑ ΑΠΌ 7 ΕΩΣ 9 ΜΗΝΩΝ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΥΝ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΕΡΕΘΥΣΜΑΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΌΠΩΣ ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ τους ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟ ΈΝΑ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΕΘΥΣΜΑΤΑ ΕΙΧΑΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΛΩΤΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΌ ΤΟ ΤΕΝΤΟΜΕΝΟ ΧΕΡΙ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ Από την ηλικία περίπου των 4 με 5 μηνών, το παιδί αρχίζει να πιάνει τα ενδιαφέροντα αντικείμενα με τα δυο χεριά και οι εξερευνητικές του ικανότητες μεταβάλλονται διαρκώς. Πλέον το παιδί είναι ικανό να μεταφέρει ένα αντικείμενο από το ένα χέρι στο άλλο ή να το κρατά με το ένα και με το άλλο να το επεξεργάζεται. Αντί να το χτύπα ή απλώς να πιάνει αντικείμενα.

Στη διαρκεια του δευτερου μισου του πρωτου χρονου οι δεξιοτητεσ ψηλαφησησ βελτιονονται και τα μωρα είναι πλεον πιο ιμανα να προσαρμοζουν τι εξερευνητικεσ τους δραστηριοτητεσ στισ ιδιοτητεσ των αντικειμενων που εξεταζουν Στο δευτερο ετοσ Στα δευτερο ωσ το τριτο ετοσ Επιδεξιότητα στα χέρια Έλεγχος απλών κινήσεων Συνδυάζει άπλες κινήσεις Μπορούν να μουτζουρώσουν Καταφέρνουν καλυτέρα να πιάσουν και να πετάξουν μια μπάλα Μπορούν να χρησιμοποιήσουν μαχαιροπίρουνα Ζωγραφίζουν μέσα σε πλαίσιο

Κινητικη αναπτυξη(περα από την βρεφικη ηλικια στην παιδικη ηλικια και στην εφηβεια) Τα μωρά από 1 έως 2 ετών είναι αδέξια Όσο ωριμάζουν ,οι κινητικές του δεξιότητες αυξάνονται και μπορούν να πηδούν ή να υπερπηδούν εμπόδια Στην ηλικία των 3 ετών Μπορούν να περπατούν ή να τρέχουν ίσια και να πηδούν στο πάτωμα με τα δυο πόδια ενώ υπερπηδούν μόνο εμπόδια 20 με 25cm Στην ηλικία των 4 ετων Μπορούν να χοροπηδούν, να αναπηδούν, να κλωτσανε μια μπάλα ενώ τρέχουν πιο γρήγορα απ’ ότι έτρεχαν όταν ήταν 3 ετών Στην ηλικία των 5 ετων Κουνούν τους βραχίονες σαν ενήλικες, βελτίωσαν την ισορροπία σε επίπεδα να μπορούν να κάνουν ποδήλατο

Ανάπτυξη του εγκεφάλου Ο εγκέφαλος αναπτύσσεται με εκπληκτική ταχύτητα στην αρχή της ζωής. Οι 3 τελευταίοι μήνες της προγεννητικής ανάπτυξης και τα 2 πρώτα χρόνια έχουν ονομαστεί περίοδος της απότομης αύξησης του εγκεφάλου, επειδή σε αυτή την περίοδο προστίθεται πάνω από το μισό του τελικού βάρους του εγκεφάλου.

Ο ανθρωπινός εγκέφαλος αποτελείται από περισσότερα από ένα τρισεκατομμύρια εξειδικευμένα κύτταρα τα όποια συνεργάζονται για τη μεταφορά ηλεκτρικών και χημικών πληροφοριών. Το σύνολο των νευρώνων ενός ανθρώπου είναι περίπου 100 με 200 δισεκατομμύρια, έχουν ήδη σχηματιστεί προς το τέλος του δευτέρου τρίμηνου της κύησης. Τα κύτταρα επηρεασμένα από τις περιοχές μετανασταυσεις οι νευρώνες αναλαμβάνουν εξειδικευμένες λειτουργείς. Κάθε νευρώνας έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί οποιαδήποτε νευρική λειτουργία και η λειτουργία κάθε νευρώνα εξαρτάται από το τμήμα του εγκεφάλου στο οποία τελικά εγκαθίσταται.

Οι μισοί νευρώνες που παράγονται στην αρχή της ζωής πεθαίνουν πολύ νωρίς. Συμφώνα με τον William Greenough ο εγκέφαλος παράγει υπερβολική ποσότητα νευρώνων και συνάψεων για να είναι έτοιμος να δεχτεί οποιοδήποτε ερέθισμα. Οι νευρώνες και οι συνάψεις όσο συχνά λαμβάνουν ερεθίσματα συνεχίζουν. Αντίθετα άμα δεν δέχονται ερεθίσματα χάνονται.