Μελέτη περίπτωσης Taxibeat» «Νέα επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Καινοτομία και ενστάσεις στον τομέα των ΜΜΜ. Μελέτη περίπτωσης Taxibeat» Βασιλειάδου Στεφανία 14/038 Κατσιδονιώτη Μαρία 14/125 Ρούσσου Ηρώ 14/014
Εισαγωγή Σκοπός της εργασίας: Να διερευνηθεί η αξία των διαδικτυακών εφαρμογών και λογισμικών στον τομέα των μεταφορών. Να εξεταστεί η αποδοχή νέων τεχνολογιών από θεσμικούς φορείς της Ελλάδας. Στόχοι της εργασίας: Να αναλυθεί η παρούσα κατάσταση στα ΜΜΜ. Να καταγραφούν νέες πλατφόρμες ταξί που αφορούν τον χρήστη. Να εξεταστούν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από την χρήση αυτών. Να αναλυθεί η περίπτωση του Taxibeat. Να παρουσιαστούν οι ενστάσεις από κρατικούς φορείς στην εφαρμογή Taxibeat .
Η εξέλιξη των μεταφορών Χερσαίες & θαλάσσιες μεταφορές Τροχός Ατμός & Σιδηρόδρομος Ηλεκτρισμός & Μηχανές εσωτερικής καύσης Αεροπλάνο
Το σύστημα μεταφορών Βασικές προϋποθέσεις για ένα δίκτυο μεταφορών: Δίκτυο μεταφορών: αυτοκινητόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι κλπ. Οχήματα: Αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα κλπ. Τερματικοί σταθμοί: Στάσεις, θέσεις παρκινγκ κλπ.
Τα ΜΜΜ στην Ελλάδα Λεωφορείο Υπεραστικών Διαδρομών Τραίνο Τραμ Τρόλεϊ Μετρό
Συνεπιβατισμός Καινοτομική έννοια Προϋποθέσεις για χαρακτηρισμό μιας μεταφοράς ως συνεπιβατισμό: Ο οδηγός δεν κάνει επιβατικές μεταφορές, αλλά χρησιμοποιεί το όχημα του για μετακίνηση του ίδιου σύμφωνα με το δικό του προορισμό. Ο συνεπιβάτης δεν πληρώνει κόμιστρο
Τα ταξί στην Ελλάδα Στην Ευρώπη τα ταξί ξεκινούν την λειτουργία τους κατά τον 17ο αιώνα σημειώνοντας ραγδαία ανάπτυξη έως τον 20ο αιώνα, παράλληλα με την άνθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σταθερό ποσό εκκίνησης 1,05€ Χρέωση κομίστρου ανά χιλιόμετρο διαδρομής: Εντός της περιμετρικής ζώνης ή εντός των διοικητικών ορίων της έδρας − διοικητικής μονάδας του Ε.Δ.Χ. − ΤΑΞΙ αυτοκινήτου, εφόσον δεν υφίσταται περιμετρική ζώνη 0,60€/ χιλιόμετρο διαδρομής Εντός της περιμετρικής ζώνης ή εντός των διοικητικών ορίων της έδρας − διοικητικής μονάδας του Ε.Δ.Χ.− ΤΑΞΙ αυτοκινήτου, εφόσον δεν υφίσταται περιμετρική ζώνη, για τις ώρες 00:00’ έως 05:00’ καθώς και για κάθε χιλιόμετρο διαδρομής εκτός της περιμετρικής ζώνης ή των διοικητικών ορίων της έδρας− διοικητικής μονάδας του Ε.Δ.Χ.− ΤΑΞΙ, εφόσον δεν υφίσταται περιμετρική ζώνη 1,05€/ χιλιόμετρο διαδρομής Ελάχιστο κόμιστρο ανά διαδρομή: Για τις έδρες − ενιαίες διοικητικές μονάδες της περίπτωσης (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 83 του Ν. 4070/2012 (Α΄/82) 2,80 € Για τις έδρες − διοικητικές μονάδες της λοιπής χώρας 3 € Ειδικές επιβαρύνσεις: Αναμονή (καθ’ υπόδειξη του πελάτη για επανεπιβίβαση του για 20 λεπτά της ώρας) 9,60€/ ώρα Μεταφορά αποσκευών επιβατών που υπερβαίνουν τα 10 κιλά 0,35€/ αποσκευή Μίσθωση από και προς σιδηροδρόμους, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων και λιμάνια 0,95€ Μίσθωση από και προς αεροδρόμια: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Διεθνής κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης: Λοιπά αεροδρόμια: 3,40 € 2,30 €
Ψηφιακό επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο Ψηφιακό επιχειρείν: ο μετασχηματισμός των βασικών επιχειρηματικών διαδικασιών με την χρήση τεχνολογιών του διαδικτύου (IBM, 1997) Ηλεκτρονικό εμπόριο: ως ηλεκτρονικό εμπόριο ορίζονται οι επιχειρηματικές και επιχειρησιακές διαδικασίες που διεκπεραιώνονται με χρήση του διαδικτύου (David Chaffey, 2015)
Καινοτομία Η ικανότητα εκείνη που επιτρέπει την αναγνώριση των ευκαιριών και να δημιουργεί καταστάσεις τέτοιες που να μπορεί να τις εκμεταλλευτεί. Η καινοτομία ενέχει πάντα το ρίσκο, αφού δεν είναι σίγουρο ότι μια καινοτόμα ιδέα μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχία ή αποτυχία.
Νέες πλατφόρμες στα Ταξί και καινοτομία Ψηφιακή σύγκλιση. Παραδείγματα ψηφιακής σύγκλισης στις μεταφορές: Νέες πλατφόρμες ταξί, ηλεκτρονικά εισιτήρια ΜΜΜ. Παραδείγματα εφαρμογών ταξί: Uber και Taxibeat
Taxibeat Iδρύθηκε το 2011 από τους Νίκο Δρανδάκη, Κωστή Σακκά και Νίκο Δαμηλάκη. Tον Φεβρουάριο του 2017 πουλήθηκε στην Γερμανική εταιρεία Daimler. H ιδέα γεννήθηκε ένα βράδυ που δυσκολευόταν να βρει κάποιο ταξί για την μετακίνηση του. Η κεντρική ιδέα είναι η «κλήση» ταξί με ένα μόνο κουμπί, ανάλογα με την τοποθεσία του χρήστη. Βασίζεται σε αξιολογήσεις οδηγών.
Uber Το 2009, λανσάρεται η πλατφόρμα του UberCab, ενώ το 2010 ξεκινάει η επίσημη λειτουργία της με μόλις 3 αυτοκίνητα στο San Francisco. Το Uber είναι πλέον διαθέσιμο σε 633 πόλεις παγκοσμίως. Στην πορεία της Uber ακολούθησαν ακόμη 16 επενδυτικοί κύκλοι που εκτόξευσαν την αξία της. Υπηρεσίες: το UberX ,το UberRUSH, το UberPOOL, το UberEATS και το UberCargo. Στην Ελλάδα: UberTAXI, UberX
Taxibeat, επιχειρησιακό όραμα & στόχοι Στόχοι: Να εξυπηρετήσει τους πελάτες της να βρουν γρήγορα και εύκολα ταξί για τις μετακινήσεις τους. Να επιτρέψει και στους οδηγούς να βρουν πελάτες μέσα από ένα δίκαιο σύστημα. Να μετατρέψει σε έξυπνη πόλη τις συνεργαζόμενες πόλεις της μέσω της τεχνολογίας και της εξυπηρέτησης πελατών. Να παρέχει αξιόπιστες λύσεις για γρήγορη, ασφαλή και υψηλής ποιότητας μετακίνηση στον χρήστη ώστε να εξελίσσεται συνεχώς και να αποτελεί εταιρεία πρότυπο στο είδος της.
Ανάπτυξη της Taxibeat Αρχική χρηματοδότηση της TaxiΒeat από το Openfund με το ποσό των 40.000 €. Μέχρι το 2017 απέσπασε συνολικά 7.5 εκ € χρηματοδοτήσεων. 800.000 εγγεγραμμένους χρήστες και 100 άτομα προσωπικό. Η πιο επιτυχημένη νεοσύστατη επιχείρηση (start-up) για τα ελληνικά δεδομένα. Επιχείρησε επέκταση, αλλά με επιτυχία μόνο σε 3 πόλεις του Περού. Το 2017 εξαγοράζεται από την Γερμανική Daimler
Η περίοδος μετά την εξαγορά Μετονομασία σε Beat. Νέο app, με πιο φιλικό interface . Ανήκει στην θυγατρική της Daimler, mytaxi
UI & λειτουργίες της Beat Αποτελείται από 5 βασικά screens (οθόνες): Home (Αρχική Οθόνη) Payments (Πληρωμές) Promotions (Προωθητικά κουπόνια) Share the love (Διαμοιρασμός) Help (Βοήθεια)
Το παρόν νομοσχέδιο σχετικά με το Taxibeat Το ζήτημα Taxibeat και Uber εγείρει φορολογικά ζητήματα Η ανάγκη για δημιουργία νομοσχεδίου και οι έντονες αντιδράσεις υποστηρικτών και πολέμιων του νομοσχεδίου Προσπάθεια έκδοσης νομοθετικών διατάξεων το Σεπτέμβριο του 2017 από το υπουργείο Μεταφορών, που προέβλεπαν το κλείσιμο της αγοράς ταξί, μέσω κατάργησης ηλεκτρονικών πλατφορμών κι εφαρμογών επιλογής ταξί Υποστηρίχθηκε ότι το σχέδιο νόμου δεν επηρεάζει μόνο την Beat, αλλά κι αντίστοιχες εταιρείες
Διαδικασία αδειοδότησης- Α΄ φάση δηλώσεων Απαραίτητη για την αδειοδότηση η καταβολή παράβολου Δημοσίου 1000€ Ρύθμιση ζητημάτων σύμβασης αποκλειστικά με οχήματα ταξί δημόσιας χρήσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων. Εκτενής έλεγχος σε όλη τη διαδικασία. Προβλεπόμενη διαδικασία για τυχόν παραβάσεις, ορίζοντας πρόστιμο με τιμή έναρξης τις 50.000€ και αφαίρεση άδειας επαγγελματικής οδήγησης για δυο χρόνια. Θύελλα αντιδράσεων από ιδιώτες, από την εταιρεία και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.
Β΄ Φάση δηλώσεων Αίτηση για μόνιμο εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα. Ενστάσεις με την μετοχική σύνθεση της Beat. Ψηφιακό μητρώο για αδειοδότηση. Δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης και τηλεφωνικής γραμμής παραπόνων. Αίτημα για ψήφιση από τον κόσμο από τον Ν. Δρανδάκη. Αιτιολόγηση της νομιμότητας και της μετοχικής σύνθεσης. Δηλώσεις Ν. Παππά για ρυθμίσεις που θα γίνουν.
Σας ευχαριστούμε πολύ!