Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ως παράγοντας που σχετίζεται με την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά σχολικής ηλικίας.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
εκπαιδευτικη μεταβαση
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες

αναγκαιότητα Δυσλεξία Αριστεροχειρία Σύνδρομο διάσπασης προσοχής και υπερκινητικότητας Σύνδρομο διαταραχής συμπεριφοράς Αυτισμός Νοητική υστέρηση Χρήση ουσιών Κακοποίηση Κοινωνική απόρριψη

Δυσλεξία Πιθανά αίτια Σχέση μεταξύ δυσλεξίας και νοημοσύνης Διάγνωση της Δυσλεξίας Συνέπειες της Δυσλεξίας

Ποσοστά διαταραχών στη συμπεριφορά των δυσλεξικών μαθητών Διαταραχές Συχνότητα Νευρικότητα 60% Αδυναμία συγκέντρωσης 48% Υπερκινητικότητα 38% Φοβία 29% Επιθετικότητα 19% Ανυπακοή 16% Νευρώσεις 12% Αϋπνία 10% Ανορεξία 9% Τραυλισμός 8%

Δυσλεξία http://www.youtube.com/watch?v=m5b1_4fYBbI http://www.youtube.com/watch?v=38OJ96cklsY

Αριστεροχειρία Εξαναγκασμός αλλαγής χεριού… Δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα

Συχνότητα διαταραχών αριστερόχειρων μαθητών που έγιναν δεξιογράφοι Διαταραχή Ποσοστό % Υπερκινητικότητα 55,5 Αλλαγή συμπεριφοράς 50,2 Δυσκολίες στη γραφή 39 Νευρώσεις 38,2 Αποστροφή προς το σχολείο 27,7 Πτώση των επιδόσεων 27 Δυσλεξία Δυσγραφία Διάσπαση προσοχής 21,7

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας Χαρακτηριστικά Λανθασμένη χρήση όρου Επικάλυψη με άλλα σύνδρομα http://www.youtube.com/watch?v=1GIx-JYdLZs http://www.youtube.com/watch?v=RMaCE5RT54c

Σύνδρομο Διαταραχής Συμπεριφοράς Χαρακτηριστικά Αντιδραστική προκλητική διαταραχή Υψηλός βαθμός επικάλυψης Πρόγνωση http://www.youtube.com/watch?v=8S3xraEJaNw

Νοητική υστέρηση Χαρακτηριστικά Τεστ IQ, προβλήματα προσαρμογής Προβλήματα επικοινωνίας Κοινωνικές δεξιότητες Λειτουργικές ακαδημαϊκές δεξιότητες Δεξιότητες αυτοδιαχείρισης και αυτοπροστασίας Δεξιότητες διαβίωσης στο σπίτι Προβλήματα προσανατολισμού Εργασιακές δεξιότητες Διατήρηση προσοχής Προβλήματα της βραχυπρόθεσμης μνήμης Ταχύτητα επεξεργασίας ερεθισμάτων και απόκρισης Γλωσσικές δυσκολίες

Αυτισμός Χαρακτηριστικά σύνδρομο Asperger http://www.youtube.com/watch?v=ejpWWP1HNGQ

Παιδική κακοποίηση Κατηγορίες Συμπτώματα Χαρακτηριστικά θύτη Αντιμετώπιση

Χρήση ουσιών Χρήση και κατάχρηση Νομιμότητα χρήσης Κοινωνικοί παράγοντες Πολιτισμικοί παράγοντες Παράγοντες προσωπικότητας Γνωστικοί παράγοντες Βιολογικοί παράγοντες

Κοινωνική Απόρριψη Επιθετικά παιδιά Παθητικά παιδιά Κοινωνικές δεξιότητες Παράγοντες

Γενικές συμβουλές Στο σχολείο υπάρχουν παιδιά με διάφορες μαθησιακές ή ψυχολογικές διαταραχές, τα οποία είναι στατιστικά πιθανό να βρίσκονται σε κάθε τάξη. Η διάγνωση τέτοιων διαταραχών είναι πολύπλοκη υπόθεση και είναι δουλεία μόνο ειδικευμένων επαγγελματιών. Η υποψία τέτοιων προβλημάτων στην τάξη πρέπει να αντιμετωπίζεται με τη βοήθεια ειδικών σχολικών ψυχολόγων. Η προβληματική συμπεριφορά ή η σχολική αποτυχία πρέπει να προβληματίζει τον εκπαιδευτικό ως προς τα αίτιά της. Συνήθως η οικογένεια του παιδιού δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα εποικοδομητικά ή λειτουργεί ως επιβαρυντικός παράγοντας. Η ενημέρωση των γονέων απαιτεί λεπτούς χειρισμούς.

Βιβλιογραφία Asher, S., & Coie, J.D. (1990) Peer rejection in Childhood. Cambridge University Press. Cambridge. Barkley, R.A., DuPaul, G.J., & McMurray, M.B. (1990) A comprehensive evaluation of attention deficit disorder with and without hyperactivity defined by research criteria. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 58, p. 775-789. Bruck, M. (1987) The adult outcomes of children with learning disabilities. Annals of Dyslexia, 37, p. 252-263. Finkelhor, D. (1993) Epidemiological factors in the clinical identification of child sexual abuse. Child Abuse and Neglect, 17, p. 67-70. Loeber, R., Lahey, B., & Thomas, C. (1991) Diagnostic conundrum of oppositional defiant disorder and conduct disorder. Journal of Abnormal Psychology, 100, p. 379-390. Olweus, D. (1993) Bullying in School: What We Know and What We Can Do. Blackwell Publishers. Oxford. Pennington, B.F. (1995) Genetics of learning disabilities. Journal of Child Neurology, 10, p. S69-S77. Rimland, B. (1964) Infantile autism. Appleton-Century-Crofts. New York. Robins, L.N. (1978) Sturdy childhood predictors of adult antisocial behavior: Replications from longitudinal studies. Psychological Medicine, 8, p. 611-622. Whalen, C.K. (1983) Hyperactivity, learning problems, and attention deficit disorders. In T.H. Ollendick & M. Hersen (Eds.), Handbook of child psychopathology. Plenum, New York. Whalen, C.K., & Henker, B. (1985) The social worlds of hyperactive (ADDH) children. Clinical Psychology Review, 5, p. 447-478. Πόρποδας, Κ. Δυσλεξία. Η ειδική διαταραχή στη μάθηση του γραπτού λόγου. Αθήνα.

Άσκηση Βρείτε πρωτογενείς βιβλιογραφικές παραπομπές για τα παρακάτω θέματα από έγκυρες πηγές. 1. Αντιμετώπιση δυσλεξίας (Dyslexia) στο σχολείο (τουλάχιστον 2 παραπομπές) 2. Αντιμετώπιση συνδρόμου διάσπασης προσοχής και υπερκινητικότητας (Attention Deficit – Hyperactivity Disorder) στο σχολείο (τουλάχιστον 2 παραπομπές) 3. Αντιμετώπιση συνδρόμου διαταραχής συμπεριφοράς (Conduct Disorder) στο σχολείο (τουλάχιστον 2 παραπομπές) 4. Αντιμετώπιση επιθετικότητας (bullying) στο σχολείο (τουλάχιστον 2 παραπομπές) 5. Αντιμετώπιση επεισοδίων βίας στο σχολείο (τουλάχιστον 2 παραπομπές) Κάθε ερώτημα μετρά 0,2 μονάδες.