Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M. A., Harvard University, Harvard University, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Διευθύντρια Κέντρου Συμβουλευτικής

2 2 Τα παιδία με ΜΔ, εξαιτίας μίας μαθησιακής διαφορετικότητας αλλά με φυσιολογικό ή/και υψηλό IQ, περιθωριοποιούνται & στιγματίζονται στο σχολείο & στη καθημερινότητα τους Εμφανίζουν Ακραία συμπεριφορά, είτε μέσω βιαιότητας, είτε κατάθλιψης & Χαμηλή ακαδημαική επίδοση. Πως μπορούμε να τα βοηθήσουμε ? Με ΕΓΚΑΙΡΗ & ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

3 3 Το Ψυχολογικό & Ακαδημαικό προφίλ των Μαθητών με ΜΔ  Κατάθλιψη  Απομόνωση, Απόσυρση, Μοναξιά  Αδιαφορία  Λύπη, Απόγνωση  Ανάγκη διαφυγής από πραγματικότητα  Ανάγκη δημιουργίας άλλης αλήθειας  Βίαια, Ακραία Συμπεριφορά  Θυμός, Επιθετικότητα  Παραβατικότητα- Αρνητισμός Χαμηλή Ακαδημαική Επίδοση & εικόνα εαυτού Η ΜΑΣΚΑ Θυμωμένο, Βίαιο, Επιθετικό Παιδί Εξωτερικά χαρακτηριστικά  Δυσκολία στο Κλασικό τρόπο εκμάθησης  Δυσκολία στη αντίληψη, αποκωδικοποίηση, μάθηση, αποθήκευση  Δυσκολία στη κατανόηση εννοιών & εκτέλεση οδηγιών  Δυσκολία στη συγκέντρωση, Υπερκινητικότητα (ADHD)  Ακαδημαική αποτυχία & διαφορετικότητα ΜΔ Μαθητές Εσωτερικά χαρακτηριστικά  Χαμηλή Αυτοπεποίθηση,  Ανικανότητα γνώσης του εαυτού & ικανοτήτων  Στίγμα διαφορετικότητας & κατωτερότητας  Εσωτερικοποιημένος Πόνος, Απόγνωση  Βίαια, Ακραία, Αρνητική Συμπεριφορά, Η ΑΛΗΘΕΙΑ Μοναχικό, Απογοητευμένο, Παιδί

4 4 Ο Φαύλος Κύκλος των Μαθητών με ΜΔ Συμπώματα  Διαφορετικότητα στη Γνώση & Κατανόηση  Διαφορετικότητα στην Αποκωδικοποίηση info  Διαφορετικότητα στη αποθήκευση, αναπαραγωγή  Δυσκολία στη Συγκέντρωση & Υπερκινητικότητα Αιτία ΜΔ Νευρολογική Διαφορετικότητα Στη Οργάνωση εγκεφάλου Γνωσιακά, Ακαδημαικά Αποτελέσματα  Χαμηλή Ακαδημαική Απόδοση και Επίδοση  Ακαδημαική, Προσωπική Διαφορετικότητα Ψυχολογικά & Κοινωνικά Αποτελέσματα  Στίγμα Διαφορετικότητας  Κοινωνικός Αποκλεισμός  Αισθήματα Κατωτερότητας, Χαμηλή Αυτοπεποίθηση Συμπεριφορές  Αντικοινωνικότητα (Βίαια, Ακραία Συμπεριφορά)  Ανάγκη ‘Διαφορετικών’ Λανθασμένων Επιλογών  Ανάγκη Αποδοχής & Αναγνώρισης με Λάθος τρόπο  Παραβατική Συμπεριφόρα Πιο μεγάλα Κοινωνικά & Ψυχολογικά προβλήματα Πιο Μεγάλα Ακαδημαικά Προβλήματα & Κενά ΑΔΙΕΞΟΔΟ Επανάληψη του ίδιου Φαύλου Κύκλου

5 5 «Προσωπική Μαρτυρία» Μαθητή με ΜΔ «ΕΧΩ ΔΥΟ ΕΑΥΤΟΥΣ, ΔΥΟ ΜΥΑΛΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ. ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…& ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ….ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΕΊΝΑΙ ΣΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΑΦΗΝΕΙ..ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ…..ΘΕΛΩ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ….. ΜΕΤΑ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΟΥ ΦΕΥΓΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ & ΕΙΝΑΙ ΣΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ, ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΑΛΛΟΥ…& ΜΕΤΑ ΌΤΑΝ ΓΥΡΙΖΩ ΣΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΑ ΕΧΩ ΧΑΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ…ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΟΥ…ΝΟΙΩΘΩ ΑΣΧΗΜΑ..ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΩ…ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ… & ΦΩΝΑΞΩ & ΝΑ ΤΑ ΣΠΑΣΩ…ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟΣ…ΘΕΛΩ ΒΟΗΘΕΙΑ….» Γιάννης, Μαθητής, 14 ετών Γιάννης, Μαθητής, 14 ετών

6 6 Πως να βοηθηθούν οι ΜΔ μαθητές να αποφύγουν το Στιγματισμό, την Αποτυχία, την Aπόρριψη, την Βίαια ή Aκραία ή Kαταθλιπτική Συμπεριφορά? Με Σωστή Παρέμβαση: – –Ψυχολογική Συμβουλευτική – –Ακαδημαική Διάγνωση και Υποστήριξη – –Από ειδικούς Σύμβουλους Ψυχολόγους και ειδικούς Εκπαιδευτικούς

7 7 Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΔ ΜΑΘΗΤΗ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ ΠΑΙΔΙ Σύμβουλος Ψυχολόγος ΠΑΙΔΙ Ειδικός Εκπαιδευτικός ΠΑΙΔΙ Σύμβουλος Ψυχολόγος Σύμβουλος Ψυχολόγος ΓΟΝΕΙΣ

8 8 ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΓΟΝΕΙΣΠΑΙΔΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΡΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εποικοδομητική Ανταλλαγή Απόψεων, σκέψεων, πράξεων, συναισθημάτων

9 9 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΜΔ ΜΑΘΗΤΗ  Αντιμετωπίζει τις αδυναμίες με ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ  Βλέπει τις αδυναμίες όχι σαν ανικανότητες ή αναπηρίες, αλλά σαν Αποδεκτή Διαφορετικότα & Ευκαιρία για Εξέλιξη  Διδάσκει πώς να ‘δουλεύει’ με τις αδυναμίες & τις δυνάμεις του με ευελιξία & κατάλληλη μέθοδο  Τροποποιεί τις αδυναμίες σε δυνάμεις  Εκτιμά τα «Μοναδικά»& «Ξεχωριστά» Χαρίσματα Κάθε ατόμου  Βοηθά & εμπνέει στη αποκάλυψη Νέων, Διαφορετικών, Μοναδικών Χαρισματικών Προσωπικοτήτων. «ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ»

10 10 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ & ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ψυχολόγος & ειδικός εκπαιδευτικός, μέσω κατάλληλης & έγκαιρης συμβουλευτικής & διδασκαλίας, μπορεί να γίνει ο πιο σημαντικός «Καταλύτης» για Γνωσιακή & Συναισθηματική αλλαγή & εξέλιξη των ΜΔ Μαθητών, ώστε να υποστηριχθούν & εμπνευστούν & να μετακινηθούν από μία βίαια, στιγματισμένη, περιθωριοποιημένη ζωή σε μία ζωή γεμάτη δυνατότητες, έστω διαφορετικές, & ευκαιρίες στη ΓΝΩΣΗ, ΕΞΕΛΙΞΗ, ΙΣΟΡΟΠΙΑ & ΕΥΤΥΧΙΑ

11 11 ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ   Να βοηθήσουμε τους ΜΔ μαθητές ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ & ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ.   Να μη ρισκάρουμε να χάσουμε σημαντικά, «διαφορετικά», αξιόλογα άτομα με δυνατότητες στη Γνώση, Εξέλιξη & Δημιουργία.   Έγκαιρη & Κατάλληλη Παρέμβαση & Υποστήριξη Μέσω Ειδικών Εκπαιδευτικών & Συμβούλων Ψυχολόγων με διάθεση & ικανότητα να υποστηρίξουν & να βοηθήσουν   Ειδικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα & Ψυχολογική Συμβουλευτική προσαρμοσμένα στις ικανότητες των μαθητών.

12 12   Εκτίμηση του Διαφορετικού Μαθησιακού και γνωσιακού προφίλ και ακαδημαικού ρυθμού κάθε μαθητή   Εξεύρεση «Μοναδικών» Λύσεων για να εξυπηρετηθούν όλοι οι μοναδικοί & διαφορετικοί μαθητές   Διάθεση να δούμε τα άτομα Ολιστικά/Ολοκληρωτικά - Ολιστική εκπαίδευση   Προώθηση της Επικοινωνίας & Συνεργασίας μεταξύ Μαθητών, Γονέων, Εκπαιδευτικών & Ψυχολόγων   Αγάπη & Σεβασμός στη Μοναδικότητα του ατόμου & και στο δικαίωμα στη Γνώση, Έκφραση και Εξέλιξη ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

13 13 References Davis, Ronald D. ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ. Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ. London: Souvenir Press, 1999 Gardner, Howard, ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΜΥΑΛΟ, Πως τα παιδιά σκέφτονται, Basic Books, New York, 1998 Gardner Howard, Frames of Mind, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ, Basic Books, New York, 1988 Goleman, Daniel, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, New York: Bantam Books,1994

14 14 Mcloughlin, David, et al. ΔΥΣΛΕΞΙΑ & ΒΙΑ, London: Whurr Publishers, 1994. Reid Galvin, Dyslexia, A Practitioner's Handbook, New York: John Wiley & Sons, 1999. Schmidt, John, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, Allyn and Bacon, Boston, 1993 Smith, Sally, No Easy Answers, ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ & ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, New York: Bantam Books, 1998. Video: Rick Lavoie, When The Chips Are Down, Last One Picked, First One Picked On – The Social Implications of Learning Disabilities. References


Κατέβασμα ppt "1 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & YΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΤΖΙΝΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Ed. M., M."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google