Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ) ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ.
Η Επιχειρηματικότητα στο Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ Α. Κακούρης, Συντονιστής Έργου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αγροτική Κοινωνιολογία
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Παραθέματα για επανάληψη
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Πολιτικές Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ένας διάλογος Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα Βερώνη Παπατζήμου, Γενική Διευθύντρια Μάιος 2018.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Σχέσεις με την Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ακαδ. Έτος 2016-2017 Δρ Σπύρος Αβδημιώτης & Δρ Χριστίνα Μπονάρου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό 3η Διάλεξη: ιστορική θεώρηση, έννοια και περιεχόμενο των δημοσίων σχέσεων

Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου Public relations = σχέσεις με το κοινό «Οι Δημόσιες Σχέσεις ασχολούνται με τη διαμόρφωση της φήμης μιας επιχείρησης/φορέα/προσώπου, δηλαδή της διαχείρισης των αντιλήψεων των άλλων γι’ αυτόν. Η πρακτική των Δημοσίων Σχέσεων ορίζεται ως η επαγγελματική πρακτική που προστατεύει τη φήμη με στόχο την κατανόηση, τη στήριξη από τα ενδιαφερόμενα κοινά και την άσκηση επιρροής στη γνώμη και συμπεριφορά τους». (Ένωση Εταιριών Διαφήμισης – Επικοινωνίας Ελλάδος) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου Μορφή έμμεσης ή διαμεσολαβημένης επικοινωνίας προς όφελος των φορέων και των προσώπων που την ασκούν. Στοχεύει στη δημιουργία κλίματος αμοιβαίας κατανόησης, άμβλυνσης αντιθέσεων, υπέρβασης πιθανών προκαταλήψεων. Βασικό εργαλείο μακροχρόνιας ανάπτυξης για την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου Δημόσιες σχέσεις: μια πρώτη σύγχρονη προσέγγιση του όρου «Η προμελετημένη, προδιαγεγραμμένη και συστηματική προσπάθεια για τη δημιουργία και τη διατήρηση αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού γενικότερα και του κοινού». «Η μορφή επικοινωνίας που ανάγεται στις σχέσεις μεταξύ μιας μονάδας, η οποία υπόκειται ή επιζητά τη δημόσια προσοχή, και ενός ποικιλόμορφου κοινού που ενδιαφέρεται ή μπορεί να ενδιαφερθεί για αυτήν». (Βρετανικό Ινστιτούτο Δημοσίων Σχέσεων) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: εισαγωγικά Δημόσιες σχέσεις: όρος του 20ου αιώνα. Ήδη από την αρχαιότητα: πλήθος εκδηλώσεων που κινούνται στο πνεύμα των σημερινών δημοσίων σχέσεων, ΔΕΝ χρησιμοποιείται φυσικά ο συγκεκριμένος όρος. Ανέκαθεν ζητούμενο για τους ηγέτες και τις επιχειρήσεις: η εύνοια και η υποστήριξη του λαού/ του κοινού. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: ανατολικοί λαοί Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, κ.α. Ηγέτες τυραννικών καθεστώτων που επιζητούν την «εύνοια» των υπηκόων τους. Προσπάθεια περιβολής του εαυτού τους με μεγαλείο και θρύλο. Οργάνωση επιβλητικών, γεμάτων χλιδή εκδηλώσεων για αυτοπροβολή και «ικανοποίηση» των υπηκόων τους. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: αρχαία Ελλάδα Πλήθος εκδηλώσεων: Συμπόσια, γιορτές, Ολυμπιακοί Αγώνες. Θεσμός της Χορηγίας: προϊόν της Αθηναϊκής Πολιτείας προς τους άπορους πολίτες της. Αποστολή δώρων που συνόδευαν επιστολές φιλοφρόνησης: πράξη συνηθισμένη ανάμεσα στους ηγεμόνες και άρχοντες της εποχής. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: ρωμαϊκή αυτοκρατορία/Βυζάντιο Ιστορική αναδρομή: ρωμαϊκή αυτοκρατορία/Βυζάντιο Κληρονόμοι ελληνικού & ελληνορωμαϊκού πολιτισμού. Καλλιέργεια και ανάπτυξη σχέσεων με λαούς, εντός και εκτός της αυτοκρατορίας. Γιορτές Ιππόδρομος Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Αναγέννηση (14ος -17ος αι.) Εφεύρεση Τυπογραφίας: Γουτεμβέργιος, 1454 Ηγεμόνες, αυτοκράτορες και βασιλιάδες: καλλιέργεια γραμμάτων και τεχνών.    Σελίδα από την βίβλο του Γουτεμβέργιου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: 17ος -18ος αιώνας Διαφωτισμός Εμφάνιση του όρου «κοινή γνώμη» Πρώτες εφημερίδες: Γερμανία (1615), Γαλλία (1631), Αγγλία (1662). Πρώτη ελληνική εφημερίδα: «Εφημερίς», κυκλοφορεί στη Βιέννη, 1790. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Προπαγάνδα Propagare: διαδίδω. 22 Ιουνίου 1622: χρήση του όρου για πρώτη φορά από την καθολική εκκλησία στην Εγκύκλιο της «Επιτροπής για τη Διάδοση της Πίστεως” (Congregatio De Propaganda Fide) Μετά την Γαλλική Επανάσταση, ο όρος αρχίζει να χάνει την θρησκευτική του σημασία και περνά στην πολιτική. Ευρεία χρήση του όρου (από τον 19ο αι.) και οριστική αποσύνδεση από το εκκλησιαστικό λεξιλόγιο (20ος αι.). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Προπαγάνδα    Γαλλική προπαγανδιστική καρτ ποστάλ του Α'Π.Π. που απεικονίζει τον Κάιζερ Γουλιέλμο τον Β' να τρώει τον πλανήτη Σύγχρονη χρήση του όρου: η με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσο, σκόπιμη, μεθοδική και συστηματική διάδοση ιδεών και αντιλήψεων, με σκοπό τον επηρεασμό της σκέψης και των πράξεων των άλλων ανθρώπων. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Οι σύγχρονες δημόσιες σχέσεις ως προϊόν: της αναγνώρισης της δύναμης της κοινής γνώμης, του διαρκούς ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων και οργανισμών, της προσπάθειας των πολιτικών φορέων για καλλιέργεια ισχυρών σχέσεων με τους ψηφοφόρους, των τεχνολογικών εξελίξεων και της ανάπτυξης των ΜΜΕ ως βασικού μέσου προσέγγισης του κοινού. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Η.Π.Α, 20ος αιώνας Αρχές 20ου αι.: δυσμενείς συνθήκες εργασίας, αισχροκέρδεια & αντικοινωνική πολιτική των μεγάλων επιχειρήσεων. Αιματηρές απεργιακές κινητοποιήσεις & έκφραση της λαϊκής αγανάκτησης μέσω του τύπου. Theodore Roosevelt: μέτρα κατά των μονοπωλίων, αναθεώρηση στάσης των επιχειρηματιών. Δημιουργία προϋποθέσεων και ωρίμανση συνθηκών για εφαρμογή δημοσίων σχέσεων. Εκφραστές των νέων τάσεων: Ivy Lee και Edward Bernays. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Ivy Lee (1877 –1934) Δημοσιογράφος, «πρακτικός πατέρας» δημοσίων σχέσεων. Χρησιμοποίησε πρώτος τεχνικές για να βελτιώσει την εικόνα των επιχειρήσεων του Ροκφέλερ. 1914, απεργία 9.000 εργατών της Colorado Fuel & Iron Company με νεκρούς από τα πυρά της εθνοφυλακής και των μπράβων. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Ivy Lee Σύλληψη και εφαρμογή «πολιτικής» προκειμένου να βγουν οι επιχειρήσεις από το αδιέξοδο της εποχής: άρθρα στα ΜΜΕ για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων Πληροφόρηση κοινού με στόχο την δημιουργία θετικού κλίματος. Ιδρυτής του πρώτου γραφείου δημοσίων σχέσεων. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Edward Bernays (1891 – 1995) Ψυχίατρος, ανιψιός του Φρόιντ Μέλος της επιτροπής προπαγάνδας και λογοκρισίας στις ΗΠΑ, κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. «Θεωρητικός» του θεσμού των δημοσίων σχέσεων & «πατέρας του όρου» Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Edward Bernays (1891 – 1995) Συγγραφέας του πρώτου βιβλίου δημοσίων σχέσεων: «Crystallizing the Public Opinion» (1923) Πρώτες διαλέξεις δημοσίων σχέσεων, Παν/μιο Νέας Υόρκης (1923) Θεωρούσε τον εαυτό του ιδρυτή αυτής της «εφαρμοσμένης κοινωνικής επιστήμης»: «Προπαγάνδα σε καιρό ειρήνης». Κλινικά πειράματα για καμπάνιες επικοινωνίας. Επικοινωνιακή μεθοδολογία/στρατηγική με σκοπό την αλλαγή στον τρόπο σκέψης και συνεπώς αλλαγή στη συμπεριφορά των ανθρώπων . Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Edward Bernays (1891 – 1995) Πείραμα μεταστροφής γυναικείου κοινού υπέρ του καπνίσματος για τις επικοινωνιακές ανάγκες μίας καπνοβιομηχανίας. Σύλληψη της έννοιας των Opinion Leaders. Η έρευνα απέδειξε πως το κοινό θα κάπνιζε εάν έβλεπε να καπνίζουν άνθρωποι που θαυμάζει. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Η.Π.Α, μετά το Β. Παγκ. Οι Δημόσιες Σχέσεις σε νέα τροχιά ανάπτυξης λόγων των εξής παραγόντων: α) Νέο πνεύμα «κοινωνικοποίησης» των επιχειρήσεων που τους ωθεί να συμπεριφέρονται σαν «καλοί επιχειρηματικοί πολίτες» ή/και να επιδεικνύουν «κοινωνική υπευθυνότητα». β) Συνεχώς αυξανόμενη πίστη και προσήλωση στον θεσμό τόσο εκ μέρους των επιχειρήσεων όσο και του κοινού. γ) Ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας των επικοινωνιών. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ιστορική αναδρομή: Ελλάδα Τομέας Τουρισμού: ο πρώτος χώρος εφαρμογής του θεσμού των δημοσίων σχέσεων. 1951: η πρώτη σημαντική οργανωμένη προσπάθεια για λογαριασμό του Ε.Ο.Τ. 6μηνης διάρκειας πρόγραμμα διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων προς το εξωτερικό, που υλοποίησε ο βρετανικός οίκος Foote Cone & Belding. Ίδρυση τμημάτων δημοσίων σχέσεων σε μεγάλους κρατικούς οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σύγχρονη Ελλάδα: οι δημόσιες σχέσεις συγχέονται συχνά με άλλες δραστηριότητες, οικονομικές και μη. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

(Διαδοχικά) Στάδια ανάπτυξης δημοσίων σχέσεων (Διαδοχικά) Στάδια ανάπτυξης δημοσίων σχέσεων Στάδιο επιτήδειου χειρισμού ή χειραγώγησης Στάδιο πληροφόρησης Στάδιο αμοιβαίας επιρροής και κατανόησης Η «προληπτική» φύση του θεσμού -και όχι η «κατασταλτική»- αποφέρει κέρδη στους επιχειρηματίες. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Συμπληρωματικές προσεγγίσεις των σύγχρονων δημοσίων σχέσεων Διοικητική λειτουργία που βοηθά στον καθορισμό επιχειρησιακής φιλοσοφίας και στόχων. Οι ασκούντες δημόσιες σχέσεις αναπτύσσουν, εκτελούν και αξιολογούν επιχειρησιακά προγράμματα. Επικοινωνία με εσωτερικές και εξωτερικές ομάδες κοινού. Σκοπός: η δημιουργία και διατήρηση θετικού αποτελέσματος σε όλο το εύρος της επικοινωνίας ενός οργανισμού, επιχείρησης (ή ακόμα και προσώπου) με το εξωτερικό περιβάλλον. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Βασικές λειτουργίες των δημοσίων σχέσεων για τις επιχειρήσεις: Ενημέρωση για την ύπαρξη της επιχείρησης και των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παρέχει. Πρόκληση προσοχής της κοινής γνώμης. Δημιουργία καλής εικόνας και βελτίωση της. Αναβάθμιση του γοήτρου. Αποκατάσταση του κύρους του οργανισμού, της επιχείρησης, ή του προσώπου σε περίπτωση που θιγεί. Μεταστροφή εταιρικής εικόνας ή προϊόντος Διαχείριση (πρόληψη & αντιμετώπιση) επικοινωνιακών κρίσεων Διατήρηση και Βελτίωση των σχέσεων της επιχείρησης με τα ΜΜΕ Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

2η ΑΣΚΗΣΗ (για το σπίτι) Αναζητήστε και αναφέρετε περιληπτικά (σε 500 λέξεις) τις βασικές αρχές και τεχνικές της προπαγάνδας. Συνδυάστε υλικό από τουλάχιστον 2-3 διαφορετικές πηγές (τις οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε με τον σωστό τρόπο, βλ. βιβλιογραφικές αναφορές και βιβλιογραφία). Σκόπιμη κρίνεται η αναζήτηση σε βιβλία (και όχι μόνο στο Internet). ΠΡΟΣΟΧΗ: εργασίες copy paste από μια και μόνο διαδικτυακή πηγή δεν θα ληφθούν υπόψη. Η εργασία θα πρέπει να σταλεί σε μορφή word στο bonarou@gmail.com μέχρι και τις 16/11/2011. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Πηγές & βιβλιογραφία Κιλιπίρης, Φ. (2011). Διδακτικές σημειώσεις «Δημόσιες σχέσεις τουριστικών επιχειρήσεων. ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Μαγκλιβέρας, Δ. (1980). Εγχειρίδιο δημοσίων σχέσεων. Αθήνα: Παπαζήσης. Ξύγγη, Μ. (2006). Δημόσιες σχέσεις. Προγραμματισμός και σωστή επικοινωνία με το κοινό σας. Αθήνα: Προπομπός. Παπατριανταφύλλου, Γ. (2011). «Στον πυρήνα των δημοσίων σχέσεων». Δημοσιευμένο στο http://georgepapatriantafillou.wordpress.com (αναρτήθηκε 27 Μαΐου). Πρωτοπαπαδάκης, Ι. (2011). Η σύγχρονη ιστορία των δημοσίων σχέσεων. Δημοσιευμένο στο http://protopapadakis.blogspot.com/2011/02/h.html (αναρτήθηκε 12 Φεβρουαρίου). ----------- (2010) «Ψυχανάλυση και Προπαγάνδα». Δημοσιευμένο στο http://falsefaith.blogspot.com/2010/10/blog-post_23.html (αναρτήθηκε 23 Οκτωβρίου). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Ερωτήσεις; Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη

Επικοινωνία: rdoffice@gmail.com Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 3η Διάλεξη