Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α. Αθηνά Εκπαιδευτικός Αγωγής Υγείας (Msc), Θεατρολόγος (Mst), Μαθηματικός 2015
Ταυτότητα προγράμματος Πληθυσμός – στόχος Μαθητές Α' και Β΄ Γυμνασίου, 1ο Γυμνάσιο Ψυχικού Σχεδιασμός – επόπτρια εκπαιδευτικός: Καραβόλτσου Αθηνά, ΠΕ 32 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Καμπαράκη, ΠΕ 14.04 Διάρκεια: 16 ώρες
Στόχοι προγράμματος (1) Στόχοι: Να κατανοήσουν τις παραμέτρους που ορίζουν το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ μαθητών Να διερευνήσουν τόσο τα συναισθήματα όσο και τις βασικές αξίες της συμπεριφοράς των θυτών και των θυμάτων Να διερευνήσουν τις πιθανές αντιδράσεις των θυμάτων στον εκφοβισμό και τις συνέπειες αυτών και να αποφασίσουν για την καταλληλότητά τους Να εντοπίσουν τα πιθανά εμπόδια αναφοράς των περιστατικών στους εκπαιδευτικούς και να προτείνουν τρόπους υπέρβασής τους Να διερευνήσουν τις συνέπειες μιας συμπεριφοράς που συνιστά προδοσία των προσωπικών μας αξιών καθώς και των προβλημάτων που δημιουργούνται όταν οι επιλογές των πράξεών μας εκπορεύονται από φόβο
Στόχοι προγράμματος (2) Στόχοι: Να αναστοχαστούν πάνω στη δυναμική των σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα σε ομάδες νέων ανθρώπων, που χρησιμοποιούν τη βία Να διερευνήσουν τα συναισθήματα και τις αντιλήψεις των θεατών του εκφοβισμού Να εντοπίσουν κατάλληλες στρατηγικές παρέμβασης, που θα υποστηρίζουν τα θύματα και θα αποθαρρύνουν την εκφοβιστική συμπεριφορά των θυτών Να αναλογιστούν και να ενθαρρυνθούν να αναλάβουν την ηθική ευθύνη της αλληλεγγύης που τους αναλογεί, ως θεατών περιστατικών εκφοβισμού μεταξύ μαθητών.
Μεθοδολογία προγράμματος Μεθοδολογία: Το θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο χρησιμοποίησε τη μεθοδολογία του εκπαιδευτικού δράματος. Τεχνικές αναπαράστασης και αναστοχασμού Στρατηγικές μη κατευθυντικής, βιωματικής μάθησης
Αξιολόγηση προγράμματος Αυξημένο ενδιαφέρον και ουσιαστική συμμετοχή Αύξηση της ενσυναίσθησης σημαντικού προσοστού μαθητών - θεατών σε σχέση με τους μαθητές που δέχονται εκφοβισμό και αλλαγή στη στάση τους ως θεατές για ανάληψη δράσεων υποστήριξής τους “κατάλαβα πως αισθάνονται τα θύματα” “δεν θα γυρίζω την πλάτη” “θα προσπαθώ να βοηθήσω” “θα το αναφέρω σε ενήλικα, γονέα ή εκπαιδευτικό”