Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη
Advertisements

Bong da city TA ONEIRA MAC
Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Στην ενότητα αυτή εντάσσεται η εκμάθηση της χρήσης αντιπροσωπευτικών δειγμάτων από τις μεγάλες κατηγορίες εκπαιδευτικού.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
Αλλάζοντας τα δεδομένα της Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Γεωπονική Βιοτεχνολογία – Η Νέα Πανευρωπαϊκή Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εκπαίδευσης ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
7ο ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΝΟΣ από το γλεύκος στο κρασί
15/1/2013 Επιμελητήριο Ηρακλείου ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ «Ζωοδόχος Πηγή»
Σχολικός εκφοβισμός 1 ο Δημοτικό Αγίου Στεφάνου Ομάδα Γεωργία, Θανάσης, Μάγδα Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Μαρία Καρρά ΠΕ 19.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ 1.  ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ : Ευρυδίκη Τάκου  Μενέλαος Σαμωνάκης  Δέσποινα Παπουτσάκη  Άννα Τζέκα  ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΟΝ ΠΟΛΙΤΗ  ΓΕΝΙΚΟ.
Κατασκευή και Ανάλυση Υδρογραφήματος ©Microsoft Word clipart Κλεομένης Καλογερόπουλος Υποψήφιος Διδάκτορας Τμήμα Γεωγραφίας Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Χρίστος.
Εταιρικές Σχέσεις (Partnerships) Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci.
Διάλεξη 6η Μορφωτική Τηλεόραση Η εκπαιδευτική τηλεόραση Διάλεξη 6η Μορφωτική Τηλεόραση Η εκπαιδευτική τηλεόραση Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ο Γύρος Του Κόσμου Σε 80 Ημέρες Συγγραφέας: Ιούλιος Βερν -Εκδοτικός Οίκος: Brijbasi Art Press Limited, India.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Παρουσιάσεις με το MS PowerPoint Διαφάνεια 1 Στόχοι του Σεμιναρίου  Το περιβάλλον εργασίας του PowerPoint  Χρήση της βοήθειας  Δημιουργία, αποθήκευση,
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΔΕΠ-Υ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Εθνική επιλογή για την εφαρμογή της ΚΑΠ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Φαρμακοκινητική και υποδοχείς φαρμάκων
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Αλκοολιςμος.
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Πρώτη Έρευνα Τίτλος: Σχέση μεταξύ ανοίγματος χεριών και ύψους μαθητών
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Διαθεματική προσέγγιση
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΑΣΙΛ ~ ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΣΙ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΑΡΚΩΔΗ ΧΕΙΛΗ ΟΡΧΙΔΕΑ ΘΑΝΑΤΙΦΟΡΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!!
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΚΑ. ΣΤΑΥΡΑΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI Μέλη ομάδας Ντενισα Ολντασι Αρχοντια Ταλαδιανου
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένα χειροποίητο έργο από χρωματιστά αποτυπώματα των μαθητών μας!
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ.
Ερωτήσεις εξετάσεων.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Δομή και Λειτουργία του Αίματος
Θεόδωρος Μητράκος Τράπεζα της Ελλάδος Πάνος Τσακλόγλου
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ομοσπονδία Συνδέσμων Εργολάβων Οικοδομών Κύπρου
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ(ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Д.НАРАНТУЯА (АБТА, ТЭРГҮҮЛЭХ ЗЭРЭГТЭЙ)
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Το μεταρρυθμιστικό έργο του Αλεξάνδρου Κούζα   Βασικός στόχος της διακυβέρνησης του Κούζα ήταν -η επίλυση του αγροτικού ζητήματος προς όφελος των χωρικών.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Art Psychotherapy Art as Therapy
Jesus, Thou Joy of Loving Hearts
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη 2012-2013

ΘΕΜΑ: <<Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω>> Ντάριο Φο 1η Ομάδα : «Τζιτζιλάουα» Θεοδωρίδου Βασιλική Παπαδοπούλου Κυριακή Ρούντου Ζαχαρένια Καραδάκη Χρυσούλα Μαρθόγλου Κώστας 2η Ομάδα: «Psycho Killer» Βελολλάρι Ντόναλτ Στουγιαννίδου Μένια Παπαδοπούλου Μαργαρίτα Λεονταρίδου Βασιλική Παπαδοπούλου Αντιγόνη 3η Ομάδα: «Πεπερόνια» Γραμματόπουλος Κώστας Γρόπαλης Θωμάς Γιαγιόγλου Κυριακή Ορφανίδου Κατερίνα Κελεσίδου Όλγα 4η Ομάδα: «Κροκόδειλοι» Ευαγγελέλη Μαρία Ξενίδου Μαρία-Ανθή Μαργαριτιάδου Σάρρα Συκοβάρα Κων/να Μεγακλη Μιχαέλα

Φωτογραφίες Ομάδων

Στόχοι – Σκοποί: Στόχος μας είναι να ενημερώσουμε και να ενημερωθούμε σχετικά με τη ζωή ,το έργο , την εποχή και γενικότερα την ιδία την ιδιοσυγκρασία του Ντάριο Φο, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν πληρέστερα τα κίνητρα που τον οδήγησαν στην άσκηση της συγγραφικής τέχνης Αυτό που μας οδήγησε στην επιλογή της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας ήταν η ευκαιρία που είχαμε να συμμετέχουμε στην δημιουργία και υλοποίηση ενός έργου στυγνά επικαίρου και συγχρόνως διασκεδαστικού. Το έργο αυτό αναφέρεται σε μια εποχή κερδοσκοπίας και μισαλλοδοξίας κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο σήμερα. Επιπροσθέτως, θεωρήσαμε πως θα ήταν μία καλή ευκαιρία να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον και ίσως να ανοίξει νέους επαγγελματικούς ορίζοντες. Εκτός από αυτά που σημειωθήκαν νωρίτερα στοχεύαμε στην συλλογική εργασία και την κοινωνικοποίηση με συμμαθητές όμοιων ενδιαφερόντων.

1ο Κεφάλαιο: «ο Συγγραφέας: Ντάριο Φο» Ιταλός θεατρικός συγγραφέας, ευθυμογράφος, ηθοποιός, θεατρικός σκηνοθέτης και συνθέτης. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Γεννήθηκε στο Βαρέζε (επαρχεία στο Λεγκιούνο –Σεντζιάνο). Η οικογένεια του μετακόμιζε συχνά, καθώς ο πατέρας του ήταν διευθυντής των ιταλικών σιδηρόδρομων και έπαιρνε συχνά μεταθέσεις.

Επίσης, ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός Επίσης, ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός. Ο Νταριο έμαθε την τέχνη της διήγησης από την γιαγιά του και από Λομβαρδούς ψαράδες και φυσητές γυαλιού. Όταν μετακόμισε στο Μιλάνο, το 1940, άρχισε να σπουδάζει αρχιτεκτονική στη Brera Art Academy. Όμως ο Β΄ παγκόσμιος πόλεμος άλλαξε τα σχέδια του. H οικογένεια του έλαβε μέρος στον αντιφασιστικό αγώνα. Επιπλέον, υπάρχουν φήμες πως ο Φο βοηθούσε τον πατέρα του να φυγαδεύει πρόσφυγες και στρατιώτες των Συμμάχων στην Ελβετία. Προς το τέλος του πολέμου, ο Ντάριο στρατολογήθηκε στο στρατό της Δημοκρατίας του Σαλό, αλλά δραπέτευσε και κρύφτηκε μέχρι τη λήξη του πολέμου. Μετά από αυτόν, συνέχισε τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική στο Μιλάνο. Εκεί άρχισε να ασχολείται με τα λεγόμενα «μικρά θέατρα», στα οποία και παρουσίαζε τους αυτοσχεδίους μονόλογους του. Το 1950 ξεκίνησε να εργάζεται στο θέατρο του Φρανκο Παρεντι και έτσι εγκατέλειψε σιγά σιγά την εργασία του ως βοηθός αρχιτέκτονα.

Η δεκαετία του ΄50 Το ΄51 αρραβωνιάζεται με τη Φράνκα Ράμε, γόνο θεατρικής οικογενείας. Τον ίδιο χρόνο παρουσιάζει τη ραδιοφωνική εκπομπή «κοκορίκο» όπου έκανε 18 σατιρικούς μονόλογους σκανδαλίζοντας τις αρχές οι οποίες και διέκοψαν την εκπομπή του. Το ΄53 γράφει και σκηνοθετεί το σατιρικό έργο « Δάχτυλο στο μάτι» . Την αρχική του επιτυχία διαδέχτηκαν οι αντιδράσεις τις εκκλησίας με αποτέλεσμα ο θίασος να βρίσκει με δυσκολία θέατρο για να παίξει. Το ΄54 παντρεύεται τη Φράνκα Ραμε και συνεχίζει να παραμένει δημοφιλής παρά τη λογοκρισία που δέχεται η σάτιρα του.

Το ΄55 ο Φο και η Ραμε δουλεύουν σε κινηματογραφικές παραγωγές στη Ρώμη. Την ίδια χρονιά γεννιέται ο γιος του (Τζακομπο). Το ΄56 το ζεύγος παίζει μαζί, σε μια ταινία του Λιτσάνι «Ο περίεργος» Το ΄59 ιδρύουν μια θεατρική ομάδα. Ο Φο αναλαμβάνει τα σενάρια, το παίξιμο, τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά. Ενώ η Ραμε τις διοικητικές δουλειές. Η ομάδα με μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε τις ετήσιες τουρνέ.

Δεκαετία του ΄60 Το ΄60 κερδίζουν εθνική αναγνώριση με το « οι αρχάγγελοι δεν παίζουν φλίπερ» Το ΄61 τα έργα του (θεατρικά) παίζονται σε Σουηδία και Πολωνία. Το ΄62 γράφει και σκηνοθετεί μια ιταλική εκπομπή η οποία περιγράφει τη ζωή των ανθρώπων. Όμως ένα επεισόδιο για ένα δημοσιογράφο που δολοφονείται από τη μαφία ενόχλησε τους πολιτικούς με αποτέλεσμα ο Φο και η Ραμε να μπουν υπό αστυνομική προστασία λόγο απειλών για τη ζωή τους. Το πρόγραμμα λογοκρίνεται και έτσι αποσύρονται. Για τα επόμενα 15 χρόνια απαγορεύεται η εμφάνιση τους στη RAI.

Το ΄67 το «La signora e da buttare» σχολίαζε των πόλεμο του Βιετνάμ , τον Λι Χαρβι Οσβαλτ και την δολοφονία του Κενεντι. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε ς ασέβεια από τις Η.Π.Α για τον πρόεδρο με αποτέλεσμα ο Φο να μην μπορεί να βγάλει Βίζα. Το ΄68 ο Φο και η Ραμε ιδρύουν μια θεατρική κολεκτίβα μετατρέποντας ένα εργοστάσιο σε θέατρο. Το ΄69 παρουσιάζει το «Μιστερο Μπουφο» με μεγάλη επιτυχία καθώς έκανε 5.000 παραστάσεις ακόμα και σε γήπεδα και επηρέασε πολλούς νέους ηθοποιούς και συγγραφείς, θεωρώντας την ως ιδρυτική στιγμή

Δεκαετία του ΄70 Η ομάδα του Φο κατέλαβε ένα εγκαταλειμμένο κτήριο στο κέντρο του Μιλάνο και το ονόμασε «παλατάκι της ελευθερίας». Το έργο του « δεν πληρώνω!! δεν πληρώνω !!» το 1974 ήταν μια φάρσα για το κίνημα αυτοδιαχείρισης, όπου οι γυναίκες έπαιρναν ότι ήθελαν από την αγορά πληρώνοντας μόνο ότι μπορούσαν . Το 1975 ο Φο προτάθηκε με το βραβείο Νόμπελ για πρώτη φορά. Το 1976 , έπειτα απ πρόσκληση του διευθυντή της RAI, ο Φο κάνει ένα καινούριο πρόγραμμα «Το θέατρο του Ντάριο». Εν τούτοις, όταν οι 2η έκθεση του «Μιστερο Μπουφο» το 1977 παρουσιάζεται στην τηλεόραση , το Βατικανό το θεώρει βλάσφημο και οι ιταλοί ακροδεξιοί γκρινιάζουν ξανά.

2ο κεφάλαιο: «Λόγοι συγγραφής του έργου και η διαχρονικότητά του» « Δεν πληρώνω!! Δεν πληρώνω!!» Μια κοινωνική σάτιρα που γράφτηκε το 1975 και παίχτηκε στο Μιλάνο από τη θεατρική ομάδα του Νταριο Φο και της Φρανκα Ραμε, εμπνευσμένο από την απελπισία του καταναλωτικού κοινού μπροστά στις παράλογες αυξήσεις της αγοράς που εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο. Εικόνες του τότε εμπλέκονται με τις σημερινές καταστάσεις του τότε που είναι σαν να τις ζει κανείς σήμερα. Η τραγικότητα εμπλουτισμένη με τη σάτιρα, επισημαίνει τη σημασία των αγώνων για επιβίωση και την ανάγκη της ύπαρξης συλλογικοτήτων.

3ο κεφάλαιο: « Ομοιότητες-διαφορές σύγχρονου και παλαιού θεάτρου» Ορισμός θεάτρου: το θέατρο ως μορφή τέχνης είναι η τέχνη της εκτέλεσης η παράστασης επί σκηνής, μια από της επικρατέστερες μορφές καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Μολονότι το δραματοποιημένο κείμενο του έργου αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για μια θεατρική παράσταση σε πολλούς πολιτισμούς, το θέατρο δεν είναι λογοτεχνικό κάθε αυτό είδος, αλλά βασίζεται, λιγότερο η περισσότερο, στη μιμική τέχνη (την τέχνη του ηθοποιού) , στο τραγούδι, στο χορό και στη θεαματικότητα, καθώς και στις τεχνικές πλευρές τις παραστάσεις.

Αρχαίο θέατρο Το αρχαίο ελληνικό θέατρο, θεσμός της αρχαιοελληνικής πόλης- κράτους , διδασκαλία και τέλεση θεατρικών παραστάσεων, επ' ευκαιρία των εορτασμών του Διονύσου, αναπτύχθηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου και διαμορφώθηκε πλήρως κατά την κλασική περίοδο -κυρίως στην Αθήνα. Φέρει έναν έντονο θρησκευτικό και μυστηριακό χαρακτήρα κατά τη διαδικασία της γέννησής του, αλλά και έναν εξίσου έντονο κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα κατά την περίοδο της ανάπτυξής του.

Ομοιότητες: Και το αρχαίο και το σύγχρονο θέατρο γινόταν κυρίως για την ψυχαγωγία του κοινού ή για να τιμηθεί κάποιο σημαντικό πρόσωπο της εποχής. Συνήθως τα θέματα που δραματοποιούνται είναι βγαλμένα μέσα από την καθημερινότητα, από διάφορα κοινωνικά προβλήματα που απασχολούσαν και απασχολούν το τότε και το τώρα (οικονομικά, πολιτικά)

Διαφορές: Ο χώρος: Το αρχαίο ελληνικό θέατρο ήταν ένας υπαίθριος χώρος σε επικλινές έδαφος, μοναδικά ενσωματωμένος στο φυσικό τοπίο, με ιδεώδεις συνθήκες ακουστικής. Αρχικά οι θεατές ήταν όρθιοι ή καθισμένοι στην πλαγιά. Σταδιακά στο κοίλον προστίθενται ξύλινα καθίσματα και αργότερα μαρμάρινα. Ο αρχιτεκτονικός τύπος είναι σταθερός, υπάρχει το κοίλον - ο χώρος για τους θεατές-,  η ορχήστρα- ένα κυκλικό αλώνι στο μέσο του κοίλου, όπου λάμβαναν χώρα τα θεατρικά δρώμενα- και η σκηνή – ένα αρχικά υποτυπώδες ξύλινο παράπηγμα που χρησίμευε ως αποδυτήριο. Το σκηνικό αυτό κτίσμα, με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα καθορισμένο αρχιτεκτονικό οικοδόμημα που λειτουργεί σκηνογραφικά, αφού αποτελεί το μόνιμο κυρίαρχο σκηνικό πλαίσιο για κάθε είδους δράμα.

Με μερικές προσθήκες ζωγραφικών πινάκων (πανό), το οικοδόμημα αυτό από το παλάτι ή το ναό της τραγωδίας, μεταμορφώνεται στη σπηλιά του σατυρικού δράματος ή στα κτίσματα της κωμωδίας. Η αλλαγή αυτή εξαρτάται πάντα από το είδος του δράματος και όχι από τη χρονική στιγμή του έργου.  Η σύγχρονη σκηνογραφία μπορεί να μεταμορφώσει τον ουδέτερο, κλειστό πια θεατρικό χώρο, ανάλογα με τις οδηγίες του συγγραφέα ή τις επιταγές του κειμένου, ακόμη και αρκετές φορές κατά τη διάρκεια μια παράστασης. Απελευθερώνεται, με αυτόν τον τρόπο, ο δραματουργός ή ο ερμηνευτής «αφού μπορεί έτσι να επιβάλει πάνω στο σκηνικό τη φυσιογνωμία του δραματικού χώρου, σε σημείο ώστε να υπάρχει απόλυτη ταύτιση».

Τα προσωπεία: Οι υποκριτές και ο χορός του αρχαιοελληνικού δράματος εμφανίζονταν φορώντας προσωπεία. Η χρήση του προσωπείου διευκόλυνε αφενός μεν τους ηθοποιούς, που υποδύονταν διαφορετικούς ρόλους στο ίδιο έργο, ακόμη και τους γυναικείους, αφετέρου δε τους θεατές, που μπορούσαν να διακρίνουν ακόμη και από τις πιο απομακρυσμένες θέσεις το πρόσωπο του ήρωα. Επιπλέον, οι μάσκες αυτές σχεδιάζονταν με τέτοιο τρόπο ώστε να αποδίδουν τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε ρόλου.  Σήμερα οι μάσκες χρησιμοποιούνται σπάνια. Το μακιγιάζ δίνει στον ηθοποιό τη μορφή του συγκεκριμένου ρόλου, έναν για κάθε έργο και οι γυναικείοι ρόλοι ερμηνεύονται πλέον από γυναίκες.

Ο χρόνος: Δεδομένης της χρονικής διάρκειας των παραστάσεων – απαιτούνταν επτά περίπου ώρες για την κάθε τετραλογία – το θέαμα στην αρχαία Αθήνα ξεκινούσε από νωρίς το πρωί και ολοκληρωνόταν νωρίς το απόγευμα με το φως της ημέρας, σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή που τα έργα παρουσιάζονται κατά κανόνα το βράδυ με τη βοήθεια τεχνητού φωτισμού.

4ο κεφάλαιο: «Διαφορές θεάτρου και κινηματογράφου» Στο θέατρο οι ηθοποιοί παίζουν ¨ζωντανά¨ και όταν γίνονται λάθη πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα. Ενώ στο κινηματογράφο υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν διορθώσεις. Έτσι και αλλιώς η κάθε σκηνή επαναλαμβάνεται και επιλέγεται η καλύτερη απόδοση του. Στο θέατρο το μάτι του θεατή εστιάζει σε ότι τον ελκύει αισθητικά ή σε ότι επιλεγεί διανοητικά. Ενώ στον κινηματογράφο το μάτι το θεατή είναι κυρίως το μάτι της κάμερας. Στο θέατρο το κοινό συμμετέχει α: έμμεσα (φυσική αντίδραση: γέλιο, κλάμα, χειροκρότημα.) β: άμεσα, στις πρωτοποριακές παραστάσεις επηρεάζει την εξέλιξη του μύθου ή γίνεται μέρος του.

Σχολιασμός: Ο «αιρετικός συγγραφέας», όπως πολλοί τον αποκαλούν, Νταριο Φο, γράφει και σκηνοθετεί τα κυρίως σατιρικού περιεχομένου έργα του θέλοντας να αφυπνίσει τους πολίτες. Χρησιμοποιεί το θέατρο και κυρίως τη φάρσα με σκοπό να αλλάξει το σύστημα της εκμετάλλευσης. Το έργο που θα παρακολουθήσετε αν και μετρά ήδη 40 χρόνια, με εκπλήσσουσα διαύγεια και προφητικότητα, θα λέγαμε, έχει προβλέψει όσα συμβαίνουν γύρω μας κάνοντας το πιο επίκαιρο και από την εποχή του καθώς μήπως και εμείς οι ίδιοι σήμερα δεν βιώνουμε στο πετσί μας την αλλοτρίωση των ίδιων μας των εαυτών; Έτσι, η μόνη λύση προκειμένου να αντιταχθούμε στο κατεστημένο, είναι να ορθώσουμε το ανάστημά μας και να φωνάξουμε: « Μας κάνετε τη ζωή μας δυσβάστακτη; Σας κάνουμε τη δική σας δύσκολη!!»