Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα
Καθηγητής :Λεμονίδης Χαράλαμπος Φοιτήτριες :Μάκκινα Δέσποινα (4050) Ριζάκη Κωνσταντίνα (4105)

2 Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Πηγή έμπνευσης στην τέχνη αποτέλεσε η γεωμετρία. Γεωμετρία είναι ο κλάδος των μαθηματικών που ασχολείται με χωρικές σχέσεις, δηλαδή με τη σύνθεση του χώρου που ζούμε. Εμπειρικά, αλλά και διαισθητικά, οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν τον χώρο μέσω συγκεκριμένων θεμελιωδών ιδιοτήτων, που ονομάζονται αξιώματα. Τα αξιώματα δε μπορούν να αποδειχτούν, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με μαθηματικούς ορισμούς για τα σημεία, τις ευθείες, τις καμπύλες, τις επιφάνειες και τα στερεά για την εξαγωγή λογικών συμπερασμάτων.

3 ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ Η Μόνα Λίζα (αλλιώς γνωστή ως Τζοκόντα) είναι ένα πορτραίτο του 16ου αιώνα, που ζωγράφισε ο Leonardo Da Vinci κατά τη διάρκεια της ιταλικής αναγέννησης. Βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και είναι ίσως ο πιο διάσημος πίνακας ζωγραφικής στον κόσμο. Αυτό όμως που δεν γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος είναι η σχέση του Da Vinci με τα μαθηματικά και συγκεκριμένα η αγάπη που είχε για τον Χρυσό Λόγο φ (ή αλλιώς η Χρυσή Αναλογία). Ο άρρητος αυτός αριθμός που ισούται με φ=1,618… εμφανίζεται (φανερά ή κρυφά) στα περισσότερα έργα του Da Vinci, είτε με τη μορφή του Χρυσού Ορθογωνίου, είτε μέσω του Χρυσού Τριγώνου ή της Λογαριθμικής Σπείρας και ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφερόταν σε αυτόν ως τη "Θεία Αναλογία".

4 ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ

5 ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο Βιτρούβιος άνθρωπος Ο Βιτρούβιος άνθρωπος φτιάχτηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι περίπου το και απεικονίζει μία γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο θέσεις εγγεγραμμένη σε ένα κύκλο και ένα τετράγωνο. Σύμφωνα με τις σημειώσεις του ντα Βίντσι στο κείμενο που συνοδεύει το έργο, οι οποίες μάλιστα είναι γραμμένες με καθρεπτιζόμενη γραφή, το σχέδιο έγινε για τη μελέτη των αναλογιών του (ανδρικού) ανθρώπινου σώματος . Συγκεκριμένα στο σχέδιο Μια παλάμη έχει πλάτος τεσσάρων δακτύλων Το πόδι έχει πλάτος τέσσερις παλάμες το ύψος του ανθρώπου είναι τέσσερις πήχεις (και άρα 24 παλάμες) Το μήκος των χεριών του άντρα σε διάταση είναι ίσο με το ύψος του.

6 ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος Η απόσταση από την γραμμή των μαλλιών ως την κορυφή του στήθους είναι το ένα-έβδομο του ύψους του άνδρα. Το μέγιστο πλάτος των ώμων είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα. Η απόσταση από το αγκώνα ως την άκρη του χεριού είναι το ένα-πέμπτο του ύψους του άνδρα. Η απόσταση από τον αγκώνα ως την μασχάλη είναι το ένα-όγδοο του ύψους του άνδρα. Το μήκος του χεριού είναι ένα-δέκατο του ύψους ενός άνδρα. Η απόσταση από την άκρη του πηγουνιού ως την μύτη είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου. Η απόσταση της γραμμής των μαλλιών ως τα φρύδια είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου.

7 Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος

8 ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Στο τέλος της Γεωμετρικής περιόδου στην αρχαία ελληνική τέχνη κατασκευάστηκαν αγγεία που ήταν διακοσμημένα με διάφορα γεωμετρικά μοτίβα. Ειδικότερα: • Στο τέλος της περιόδου βάφεται μαύρη όλο και μεγαλύτερη επιφάνεια του αγγείου. • Τα διακοσμητικά θέματα είναι περιορισμένα: Οφιοειδείς γραμμές , τεθλασμένες γραμμές, τρίγωνα και κυρίως ομόκεντροι κύκλοι οι οποίοι σχεδιάζονταν με πολλά πινέλα που ήταν εφαρμοσμένα στο διαβήτη.

9 ΑΓΓΕΙΟ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ

10 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΑΣΜΑΤΑ Τα μαθηματικά και η μουσική είναι δύο επιστήμες που έχουν πολύ μεγάλη σχέση μεταξύ τους . Στη σύγχρονη αντίληψη η μουσική είναι έκφραση συναισθημάτων ή συνδυασμός ήχων και ηχοχρωμάτων ή μελέτη μουσικών οργάνων. Στην ελληνική αντίληψη(αρχαία εποχή - Βυζάντιο) η μουσική είχε βαθύτερη υπόσταση και συνδεόταν άμεσα με τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία. Η ιδέα της σύνδεσης των μαθηματικών και της μουσικής γεννήθηκε πριν από 26 ολόκληρους αιώνες στην αρχαία Ελλάδα από τον Πυθαγόρα , μαθηματικό και ιδρυτή της πυθαγόρειας σχολής σκέψης.

11 ΡΥΘΜΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΙ Η πρώτη συνάντηση της Μουσικής με τα Μαθηματικά συντελείται μέσω της αίσθησης που έχουμε για τον χρόνο. Ο άνθρωπος διαθέτει την ικανότητα να εντοπίζει, να απομονώνει χρονικές στιγμές. Το διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ δύο στιγμών συγκροτεί την έννοια της διάρκειας. Η κατάτμηση που υφίσταται ο χρόνος από τη ροή των γεγονότων δημιουργεί ένα πυκνό σύνολο από στιγμές. Κατά τον Bachelard η διάρκεια είναι ένας αριθμός, μονάδα του οποίου είναι η στιγμή(G.Bachelard 1997).

12 ΡΥΘΜΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΙ Την διάρκεια των ήχων τη μετράμε με ισόχρονες κινήσεις του χεριού ή του ποδιού που λέγονται χρόνοι. Όταν κάποιος παίζει ένα μουσικό όργανο για να έχει σωστή μελωδία πρέπει να υπολογίζει το χρόνο που θα διαρκέσουν οι νότες που θα παίξει .Συγκεκριμένα οι νότες έχουν διαφορετική χρονική διάρκεια μεταξύ τους και για αυτό τον λόγο έχουν διαφορετική ονομασία .Για παράδειγμα η μεγαλύτερη χρονική διάρκεια που μπορεί να έχει μια νότα είναι 4 χρόνοι και ονομάζεται ολόκληρο και συμβολίζεται σε κλάσμα 4/4. Έπειτα σε χρονική διάρκεια ακολουθεί το μισό που διαρκεί 2 χρόνους και συμβολίζεται σε 2/4 εν συνεχεία το τέταρτο που διαρκεί ένα χρόνο και συμβολίζεται σε 1/4.

13 ΠΑΥΣΕΙΣ Στη μουσική επίσης συναντάμε τις παύσεις που είναι η διακοπή που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος όταν παίζει ένα μουσικό κομμάτι . Οι παύσεις έχουν κι αυτές χρονική διάρκεια και ισχύουν οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν και για τις νότες.

14 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

15 ΙΣΤΟΓΡΑΦΙΑ BD%CE%B7


Κατέβασμα ppt "Μαθηματικά και τέχνη, μουσική και κλάσματα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google