«Διδάσκω στην Ψηφιακή Ξενόγλωσση Τάξη» Teaching in the Digital English Classroom An Innovative Professional Development Programme for Teachers of All Foreign Languages «Διδάσκω στην Ψηφιακή Ξενόγλωσση Τάξη» Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Μεικτής Μάθησης για Εκπαιδευτικούς Ξένων Γλωσσών
Προλογίζοντας την Ημερίδα 13 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις, με αντίστοιχες σχετικές θεωρητικές βάσεις, επικράτησαν ιστορικά και διαμόρφωσαν σημαντικά μεθοδολογικά συστήματα διδασκαλίας της ξένης γλώσσας Στοιχεία τους ανιχνεύονται ακόμα και στις σύγχρονες διδακτικές συμπεριφορές των εκπαιδευτικών.
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 1. Η Γραμματικομεταφραστική Μέθοδος (The Grammar-Translation Method) εκμάθηση των γραμματικών και φωνολογικών δομών της γλώσσας, και των κανόνων με βάση τους οποίους συνδέονται, συχνά με αντιπαράθεσή τους με τις αντίστοιχες δομές της μητρικής γλώσσας
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 2. Προφορική Προσέγγιση και η Μέθοδος Γλωσσικής Εκμάθησης μέσα από Καταστάσεις (The Oral Approach and Situational Learning) ανάπτυξη του προφορικού λόγου μέσα από τη διδασκαλία και μηχανική εξάσκηση (drilling) γλωσσικών δομών που συναντώνται σε «καταστάσεις» ή «περιστάσεις» επικοινωνίας (situations).
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 3. Η Προφορικοακουστική Μέθοδος (the Audiolingual Method) Ο μαθητής εκτίθεται σε προφορικά κυρίως κείμενα διαλογικής συνήθως μορφής, δομές των οποίων αποστηθίζει ή επαναλαμβάνει μιμητικά, ώστε να προσιδιάσει την γλωσσική συμπεριφορά του φυσικού ομιλητή
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 4. Η Επικοινωνιακή Γλωσσική Διδασκαλία (The Communicative Approach) η ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας (communicative competence) των μαθητών, δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιούν την γνώση του συστήματος της ξένης γλώσσας (linguistic competence) προκειμένου να εκτελούν αυθεντικές επικοινωνιακές ενέργειες.
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 5. Η Φυσική Προσέγγιση (The Natural Approach) και η Ολική Φυσική Αντίδραση (Total Physical Response) δημιουργική χρήσης της γλώσσας με αυθεντικές επικοινωνιακές δραστηριότητες και με κιναισθητικές δραστηριότητες ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 6. Η θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης (Multiple Intelligence Theory) η διδασκαλία έχει συνολικό όφελος αν περιλαμβάνει πρακτικές που αξιοποιούν ισορροπημένα τις ιδιαίτερες κλίσεις και μαθησιακά στυλ των μαθητών
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 7. Η Εκλεκτική Προσέγγιση (The Eclectic Approach) η διδασκαλία δεν υιοθετεί εξ ολοκλήρου μια μόνο μεθοδολογική προσέγγιση, αποτελεί συνύφανση ποικίλων προσεγγίσεων και μεθόδων
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 8. Η Λεξική Προσέγγιση (Lexical Approach) εκμάθηση του λεξιλογίου μέσω της έκθεσης του μαθητή σε εκτεταμένες γλωσσικές πηγές, της άμεσης διδασκαλίας του και τη χρήσης τεχνικών μηχανικής εξάσκησης λεξικών συμπλεγμάτων
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 9. Η Συνεργατική μάθηση (Cooperative learning) η συνεργατική διεξαγωγή από ομάδες μαθητών ενός έργου με τη χρήση της ξένης γλώσσας και με την ανάληψη συγκεκριμένων ρόλων και ευθυνών από κάθε μέλος της ομάδας
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 10. Η Δραστηριοκεντρική Μέθοδος (Task-Based Learning) αυθεντική επικοινωνιακή δραστηριότητα με επικοινωνιακό και όχι γλωσσικό σκοπό με τη χρήση της ξένης γλώσσας, με φυσικότητα και χωρίς τον περιορισμό σε συγκεκριμένες γλωσσικές δομές.
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 11. Η Διδασκαλία της ξένης γλώσσας με βάση το περιεχόμενο (CLIL-Content and Language Integrated Learning) διδασκαλία επιστημονικών περιοχών με δίαυλο την ξένη γλώσσα, όπου η γλώσσα χρησιμοποιείται για τη μάθηση και τη διδασκαλία και του περιεχομένου και της γλώσσας
Οι 11 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 12. Η Διαθεματική προσέγγιση (Cross-curricular Approach) η διδακτική διασύνδεση των γνωστικών αντικειμένων μέσω της ξένης γλώσσας
Οι 13 γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις 13. Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (Differentiated Instruction) Η εφαρμογή ποικίλων μεθόδων πρόσληψης, κατανόησης και έκφρασης της γλώσσας με βάση τις διαφορές των μαθητών ως προς την ετοιμότητα, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους
The beginning 1st Moodle course completed Need for ICT-based pedagogy Need for educational design Teacher collaboration Modernisation of teaching
The aims To provide the basic theoretical knowledge about using ICT as a pedagogic tool in the FL classroom To develop educational design skills (how to design learning activities and lesson plans with ICT) To develop reflective and theoretically supported didactic skills To encourage creativity, initiative taking, cooperation and collaborative practice To expand teachers’ digital and media literacy and skills To promote self-evaluation skills
Content of thematic units TU1 TU2 TU3 TU4 TU5 TU6 TU7 TU8 Week 1 Weeks 2, 3 Weeks 4,5,6 Weeks 7, 8 9, 10 Weeks 11, 12 13, 14 Week 15 Mediated by ICT Principles for FL teaching Reading skills Writing skills Listening skills Speaking skills Creativity skills Culture Final assignment
The structure 15 weeks 8 thematic units 4 language skills, including mediation and testing Slides with the theoretical background per unit 3 face-to-face training sessions classroom implementation final assignment and presentation
New ICT tools? No problem! Instructions provided
Οδηγίες χρήσης προτεινόμενων εργαλείων
Thematic Unit 1 Content Tasks Basic FL teaching principles ICT tools Writing the pedagogical profile Familiarisation with Blendspace Constructing a word cloud Embedding it in Blendspace
Blendspace: a versatile tool for teachers
Blendspace: ένα πολυδύναμο εργαλείο για τη διδασκαλία
TU1 Samples "Ποια είναι η στάση και η διάθεσή σας απέναντι στην τεχνολογία; Πώς νιώθετε μπροστά στην προοπτική να τη χρησιμοποιήσετε στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας;" Χρησιμοποιήστε το εργαλείο δημιουργίας συννεφόλεξων Tagul (πατήστε επάνω για να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του εργαλείου) για να κατασκευάσετε ένα συννεφόλεξο με λέξεις που απεικονίζουν τη γνώμη σας για τη θέση της τεχνολογίας στην τάξη της ξένης γλώσσας και απαντούν στις παραπάνω ερωτήσεις. Οι λέξεις μπορεί να είναι επίθετα, ουσιαστικά, ρήματα, ή ποικιλία αυτών. Σχηματίστε το συννεφόλεξο στη γλώσσα που διδάσκετε.
Thematic Unit 2 Content Tasks Principles for teaching reading ICT tools Embedding a reading text in Google Drive Designing a lesson outline with Popplet Designing vocabulary activities with Quizlet Designing reading activities on Google Drive
TU2 Samples
TU2 Samples https://www.tes.com/lessons/jf3rHzIn5mkOkw https://www.tes.com/lessons/URw_D066TAZxvg#
Thematic Unit 3 Content Tasks Principles for teaching writing ICT tools Designing writing activities for low levels using Speechable and Phraseit Designing grammatically based writing activities for low levels with Thinglink Designing simple written narrative activities with ReadWriteThink Designing reading activities on Google Drive Designing longer writing activities with Penzu Designing simple written narrative activities with Comic creator tools Designing written mediation activities with a choice of tools Designing authentic advertising material with Canva Designing longer written narrative activities with Storybird and Storyjumper
TU3 Samples
TU3 Samples
TU3 Samples Χρησιμοποιήστε το διαδικτυκό εργαλείο Canva για να ολοκληρώσετε το φυλλάδιο που θα ανεβάσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου σας προκειμένου να ενημερώσετε τους μαθητές του σχολείου σας για τα απογευματικά clubs (χορού, φωτογραφίας, θεάτρου, μαγειρικής και ποδοσφαίρου) που λειτουργούν στο σχολείο ή περιοχή σας και να τους καλέσετε να εγγραφούν και να συμμετάσχουν σε αυτά. Στο φυλλάδιο θα πείτε δυο λόγια για το κάθε club και θα δώσετε πληροφορίες σχετικά με τις ώρες, μέρες και τόπο συνάντησης, καθώς και το όνομα του υπεύθυνου καθηγητή. Επίπεδο γλωσσικής ικανότητας Α1-Α2. Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τους χρόνους Present Simple και Present Continuous καθώς και Imperative.
TU3 Samples Περιγράψτε μια μέρα σας στο αγαπημένο σας θεματικό πάρκο. Χρησιμοποιήστε λέξεις που περιγράφουν τις δραστηριότητες που κάνατε, τι φάγατε, τι ήπιατε καθώς και τα συναισθήματά σας όταν επιστρέψατε σπίτι. Θέλετε να συνθέσουν οι μαθητές σας ένα γραπτό κείμενο σε μορφή comics για να είναι πιο διασκεδαστικό. Στόχος της παραγωγής λόγου είναι η εξάσκηση κάποιου γλωσσικού φαινομένου (π.χ. λεξιλόγιο, γραμματική). Το επίπεδο γλωσσικής κατάρτισης των μαθητών είναι Α2-Β1.
Περιγράψτε μια μέρα σας στο αγαπημένο σας θεματικό πάρκο Περιγράψτε μια μέρα σας στο αγαπημένο σας θεματικό πάρκο. Χρησιμοποιήστε λέξεις που περιγράφουν τις δραστηριότητες που κάνατε, τι φάγατε, τι ήπιατε καθώς και τα συναισθήματά σας όταν επιστρέψατε σπίτι. Θέλετε να συνθέσουν οι μαθητές σας ένα γραπτό κείμενο σε μορφή comics για να είναι πιο διασκεδαστικό. Στόχος της παραγωγής λόγου είναι η εξάσκηση κάποιου γλωσσικού φαινομένου (π.χ. λεξιλόγιο, γραμματική). Το επίπεδο γλωσσικής κατάρτισης των μαθητών είναι Α2-Β1.
TU3 Samples Συμπληρώστε τις προτάσεις για να φτιάξετε την ιστορία του Skeeter, χρησιμοποιώντας τον Past Continuous.
Thematic Unit 4 Content Tasks Principles for teaching listening ICT tools Designing listening activities with a variety of ICT tools Designing video based listening activities with EdPuzzle and Playposit
TU4 Samples
Thematic Unit 5 Content Tasks Principles for teaching speaking ICT tools Designing speaking activities for low levels with Fotobabble and Blabberize Designing simple spoken narrative activities with Little Bird Tales Designing speaking activities with Audacity και Voki Designing longer spoken narrative activities with Photostory 3 Designing oral mediation activities with a choice of tools
TU5 Samples
TU5 Samples Είστε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο της πόλης σας και προσπαθείτε να οργανωθείτε για να ετοιμάσετε τα Χριστουγεννιάτικα πακέτα τροφίμων για τους άστεγους της περιοχής. Η υπεύθυνη του Κ. Παντοπωλείου, Ms Harrison, μιλώντας στους επικεφαλής των 3 τομέων του Παντοπωλείου, ένας από τους οποίους είστε και εσείς, δίνει οδηγίες για το τι πρέπει αυτοί να κάνουν. Εσείς λοιπόν, με τη σειρά σας, διαλέγετε ποιος επικεφαλής επιθυμείτε να είστε. Θα ακούσετε από το avatar/παράδειγμα της Ms Harrison τα ονόματά τους και θα διαλέξετε. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο Voki (οδηγίες σας έχουν δοθεί σε φωτοτυπία) φτιάξτε το δικό σας avatar και ηχογραφείστε τις οδηγίες / κατευθύνσεις που θα δώσετε στην ομάδα των εθελοντών με τους οποίους θα συνεργαστείτε στον δικό σας τομέα του Παντοπωλείου για την προετοιμασία των πακέτων.
Thematic Unit 6 Content Tasks Creative skills development activities with a variety of ICT tools Designing an authentic newspaper article with Fodey app Designing writing or speaking activities based on photo editing tools Designing listening activities with photo collage tools Constructing an online language interactive game with Kahoot and Quizziz Designing simple map-based written narrative activities with Google Tour Builder
TU6 Samples https://www.powtoon.com/embed/b89JU0CrFrO/
Thematic Unit 7 Content Tasks Principles for language testing ICT tools Designing short progress tests with Google Drive Designing writing tests with Formative Designing game-based tests with Socrative Designing more comprehensive tests with other ICT tools
TU7 Samples
Activities and final assignment to be reformed Thematic Unit 8 Content Tasks Culture and FL teaching Final assignment Designing a complete lesson on a culture-specific topic with a variety of ICT tools Designing a presentation on classroom-implemented activities Presenting to the audience Activities and final assignment to be reformed
TU8 Samples
Requirements for eligibility Criteria for success Permanent or Substitute Teachers of English, French and German in current service in Ilia private or public primary or secondary schools Good digital literacy skills Good knowledge of English Consistency in completing the tasks Consistency to the requirements of the tasks Attendance of live sessions Complying to the evaluators’ feedback Careful reading of and complying to the programme specifications