Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Advertisements

Μουσουλμάνοι Μαρία Αμπατζή Στ’2 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Γεώργιος Βουγιουκλής Τεχνικός Διευθυντής ELiDOC.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Η γυναίκα στην αρχαιοτητα
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΞΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ: ΠΕΙΡΑΙΩΣ- ΓΚΑΖΙ
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Δημ. Δρογκούλας.
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 5η: Αἰωνιότητα ΙΙΙ Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Οργανωςη και Διοικηςη Επιχειρηςεων –
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Ιωάννα Βορβή Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ02 Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ κΑΙ ΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ καρολινα κορωνακου-παξιμαδη β’3.
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
Σπιρουλίνα Η Σπιρουλίνα είναι ένα αρχεγόνο πολυκυτταρικό μικρό φύκι που εμφανίστηκε στη γη πριν από 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Έχει την ικανότητα να φωτοσυνθέτει,
Η εικονομαχία αποτελεί να θεολογικό λατρευτικό ζήτημα που συντάραξε τη ζωή της βυζαντινής αυτοκρατορίας ολόκληρο τον 8ο και τις αρχές του 9ου μ.Χ. αιώνα.
ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ζητειται ελπισ – το ποταμι αντωνησ σαμαρακησ
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕ ΣΑΠΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ….
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΄Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
Β. Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Αντισημιτισμός Μάθημα: Θρησκευτικά Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Κοκομπάια
Μάλτα Μαθήτρια : Διονυσία Θωμά Τάξη : Β΄2
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.
Εργασία Γυναίκες Στην Γαλλική Επανάσταση
ΒΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Γ2 ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΥΠ.ΚΑΘ.Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Επιμορφώσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ19-20
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής έχουμε την τιμή
Ο Άνθρωπος ως Διάκονος του Πλησίον
Η αγιογραφία στους καθολικούς ναούς
Υψηλά Αλώνια (Ψηλαλώνια)
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ στα σχολεια.
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Σχεδιασμός e-learning – Παιδαγωγική διάσταση
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
σε σχέση με την έκτασή της.
Η Αλληγορία των Βατράχων!
АКТУАРСТВО др Наташа Папић-Благојевић
1. Ο χριστιανικός ναός Εισαγωγή.
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΕΤΗΣΙΑΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΟΥ Δ.Σ. Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019.
Η βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (αποθετήριο) «Ιφιγένεια»
Το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.

Ο Λύσανδρος κατευθύνεται από τη Ρόδο στον Ελλήσποντο με διπλό σκοπό… να εμποδίσει τον απόπλου των αθηναϊκών πλοίων και να επαναφέρει στην Πελοποννησιακή συμμαχία τις πόλεις του Ελλήσποντου που είχαν αποστατήσει απ’ τους Αθηναίους.

Η Λάμψακος ήταν σύμμαχος των Αθηναίων κι ήταν πλούσια σε τρόφιμα. Ο Λύσανδρος φτάνει πρώτος στον Ελλήσποντο. Με τη βοήθεια των Αβυδηνών λεηλατεί τη Λάμψακο. Η Λάμψακος ήταν σύμμαχος των Αθηναίων κι ήταν πλούσια σε τρόφιμα. Ο Λύσανδρος, με μια κίνηση μεγάλης στρατηγικής σημασίας, αφήνει ελεύθερους τους κατοίκους της Λαμψάκου.

Οι Αθηναίοι ακολουθούν κατά πόδας, αλλά δεν προλαβαίνουν την κατάληψη της Λαμψάκου. Αγκυροβολούν στην Ελαιούντα και από εκεί κατευθύνονται στη Σηστό. Ύστερα, θα αγκυροβολήσουν στους Αιγός ποταμούς.

Οι Αιγός Ποταμοί τοποθετούνται περίπου 10 χλμ. νοτίως της Καλλίπολης

Ο Λύσανδρος κατασκοπεύει την κάθε κίνηση των Αθηναίων, που βρίσκονται στους Αιγός ποταμούς. Το ότι αποφεύγει να έρθει αντιμέτωπος μαζί τους είναι μέρος του σχεδίου του.

Ωστόσο οι Αθηναίοι στρατηγοί, Ο Αλκιβιάδης, ο οποίος είχε καταφύγει στα αθηναϊκά οχυρά στη Χερρόνησο της Θράκης, συμβουλεύει τους Αθηναίους να αράξουν στη Σηστό, για να έχουν πρόσβαση σε ανεφοδιασμό, πράγμα που ο Λύσανδρος έχει εξασφαλισμένο. Ωστόσο οι Αθηναίοι στρατηγοί, αρνήθηκαν να ακολουθήσουν τη γνώμη του, είτε λόγω του προτέρου βίου του είτε λόγω προσωπικών τους κινήτρων.

Ημέρα πέμπτη κι ο Λύσανδρος παραγγέλνει στους κατασκόπους του να σηκώσουν για σύνθημα μια ασπίδα στα μέσα της διαδρομής τους, όταν δουν τους Αθηναίους να έχουν αποβιβαστεί και διασκορπιστεί στην ξηρά.

Ο Λύσανδρος δίνει το σύνθημα για μετωπική επίθεση, έχοντας στο πλευρό του και τις δυνάμεις του Θώρακα του Λακεδαιμονίου. Οι Αθηναίοι είναι διασκορπισμένοι στη Χερσόνησο προς αναζήτηση τροφής και σχεδόν όλα τα πλοία είναι άδεια από πληρώματα.

Μόνο το πλοίο του Κόνωνα, η Πάραλος και άλλα επτά είναι σε ετοιμότητα και αυτά μόνο καταφέρνουν να διαφύγουν υπό τις διαταγές του. Ο Κόνων προσορμίζεται στην Αβαρνίδα και αρπάζει τα μεγάλα πανιά των πλοίων του Λύσανδρου, για να μην είναι σε θέση να τον καταδιώξουν τα εχθρικά πλοία.

Ο Κόνων πλέει προς την Κύπρο και η Πάραλος προς την Αθήνα, για να αναγγείλει την καταστροφή. Ο Κόνων ίσως ήθελε να αποφύγει το μένος του δήμου της Αθήνας. Είναι όμως πιθανό να απέπλευσε για την Κύπρο, για να αναμείνει από εκεί μεταβολή της πολιτικής κατάστασης.

Ο Λύσανδρος μεταφέρει στη Λάμψακο πλοία, λάφυρα και αιχμαλώτους, συλλαμβάνει όλους τους στρατηγούς και στέλνει στη Σπάρτη αγγελιοφόρο της νίκης του τον πειρατή Θεόπομπο.

Ο Λύσανδρος συγκροτεί συνέλευση, για να αποφασίσουν όλοι οι σύμμαχοι από κοινού για την τύχη των αιχμαλώτων. Οι Αθηναίοι κατηγορούνται για τα εγκλήματα πολέμου που διέπραξαν αλλά και για όσα σκόπευαν να πράξουν, αν νικούσαν.

Αποφασίζεται η θανάτωση όλων των Αθηναίων αιχμαλώτων, πλην του ναύαρχου Αδείμαντου, επειδή είχε καταψηφίσει στην εκκλησία του δήμου την πρόταση της αποκοπής των χεριών. Ο Φιλοκλής όμως σφάζεται πρώτος, ως υπεύθυνος της θανάτωσης των Ανδρίων και Κορινθίων.

www.youtube.com/watch?v=2QT33UN4mQc

ΑΙΤΙΑ ΗΤΤΑΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ  Τα κράτη της Ασίας ήταν όλα εχθρικά προς την Αθήνα.  α)δύσκολος ανεφοδιασμός β)ενίσχυση του Σπαρτιατικού στρατού(από τους Ασιάτες)  γ)ήταν δύσβατη και άγνωστη περιοχή για τους Αθηναίους ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΜΨΑΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ (Λάμψακο -»μόνος σύμμαχος των Αθηναίων αλλά την κατακτούν και αυτή οι Σπαρτιάτες)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ Α)Λεηλασία της Λάμψακου! ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ Α)Λεηλασία της Λάμψακου! ΣΚΟΠΟΣ: εφοδιασμός στρατού  Β) Απελευθέρωση των πολιτών! ΣΚΟΠΟΣ: 1. μετατροπή της Λάμψακου σε φιλοσπαρτιατική πόλη, α) για να υπάρχουν αντιαθηναϊκά συναισθήματα β) ώστε ανθρωπιστικό πρόσωπο[δεν σπεύδει να τους σκοτώσει ακόμα και αν στο παρελθόν ήταν στο πλευρό των Αθηναίων] 2. Πιθανόν να κερδίσει συμμάχους γειτονικές πόλεις Χαρακτηρισμός Λυσάνδρου:  προνοητικός, διπλωμάτης, με ηγετικές ικανότητες

ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ; στην τακτική του αιφνιδιασμού που εκμεταλλεύτηκε άριστα ο Λύσανδρος στην ακρίβεια και την ταχύτητα με την οποία έδρασαν οι Σπαρτιάτες  στην πειθαρχεία των Σπαρτιατών στην χαλαρότητα, στην απρονοησία και την αλαζονεία των Αθηναίων

ολιγωρία(=καθυστέρηση) και εφησυχασμός των Αθηναίων αλαζονεία και επιπολαιότητα των Αθηναίων, αφού: α) αδιαφορούν για τη συμβουλή του Αλκιβιάδη β) δεν υπάρχει σχέδιο αιφνιδιασμού αποστολή κατασκόπων από το Λύσανδρο η πλεονεκτική θέση των Σπαρτιατών(κοντά σε πόλη+λιμάνι)

Η στάση του Λυσάνδρου μετά τη νίκη Η στάση του Λυσάνδρου μετά τη νίκη αποφασίζει για τη τύχη των Αθηναίων μαζί με τους συμμάχους τους, επειδή: α)θέλει να δώσει μια αίσθηση δημοκρατικότητας  β)για να φανεί το μίσος των Σπαρτιατών συμμάχων  σκοτώνει τους Αθηναίους αιχμαλώτους εκτός από τον Αδείμαντο(Αθηναίος στρατηγός) και τους συμμάχους των Αθηναίων, επειδή: α)δεν σκοτώνει τους συμμάχους των Αθηναίων, επειδή οι σύμμαχοι ήταν υποχρεωμένοι να συμμετέχουν σε αυτή τη μάχη{τους υποχρέωναν οι αθηναίοι επειδή δεν έπαιρναν οικειοθελώς μέρος στη μάχη  β)η Σπάρτη θα κέρδιζε επιπλέον συμμάχους

http://literator.wikispaces.com www.e-yliko.gr/htmls/glossa/.../Paral4.htm www.kessaris.edu.gr/.../A/.../AIGOS.html el.wikipedia.org/wiki/Αιγός_Ποταμοί  users.sch.gr/symfo/.../xen_maxi-egos.htm gennadeio.blogspot.com/.../blog-post.html http://www.kessaris.edu.gr/images/stories/Mathimata/lykeio/A/Arxaia/AIGOS/AIGOS.html http://www.army.gr/files/File/STRATIOTIKH%20EPITHEORHSH/MAR_APR_2010/2010-2-5%205682.pdf http://ischool.e-steki.gr/downloads.php?do=file&id=107