Η παραβολή ταλάντων Σχολείο: ΠΓΕΣΣ Μάθημα Θρησκευτικά Ομάδα: Καρυδάκια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Advertisements

Συνεργασία: Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός Safer Internet.
Company LOGO Ώρα για Ασφαλέστερο Διαδίκτυο Με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Πύλης
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Γενικό Μέρος ΠΑΚΕ-Ε.Μ.Π. Ενότητα 4η Π.Χαμοσφακίδη Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2008.
ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Γιάννης Ρίτσος.
Ολίβια Σοβίνσκα Μαρία-Ελένη Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς Μάρτιος.
ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη Τμήμα : Γ ’3 Ημερομηνία : 22/11/2014.
ΜΠΟΡΝΤΟ-ΓΑΛΛΙΑ.
«Π ΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ » Υποομάδα project Μ.Ε. Μ.Α.Σ Μέλη ομάδας:Μαρία Γκίκα, Ελένη Δεσύπρη, Μαντώ Πλέσσα, Άρτεμη Θεολογίτη,
Amalia K. Iliadi 3o GYMNASIO TRIKALON (Σχολικό έτος ) Εργασία ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΌΨΕΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΜΝΗΜΕΙΑ.
Ένα εικαστικό εργαστήρι με αφετηρία το παραμύθι του πρίγκιπα Αμπί Αλ Αράν, της αγαπημένης του Αναϊτ και των χαλιών που υφαίναν.
Εισαγωγή στην Ζωοτεχνία
Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και σχετικές υπηρεσίες για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαυρομμάτη Εφη Σχολική Σύμβουλος.
Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι μία αρχαιοελληνική εφεύρεση που, όπως υποστηρίζουν πολλοί επιστήμονες, εμφανίζει κοινά χαρακτηριστικά με μία αναλογική.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό Έτος Υ.Π. Καθηγήτρια Στ. Μαυροματάκη.
ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΒΡΥΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΕΠΑΛ Β΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΘΕΜΑ: «Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας» 5ο Λύκειο Καλαμαριάς Τάξη: Β’2 Μάθημα: Ερευνητική Εργασία Σχολικό Έτος :
Επίκουρη Καθηγήτρια Βιολογίας-Βιοχημείας
Μέτρηση της απόδοσης των επενδύσεων
Κύκλος.
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ
ΜΑΘΗΜΑ:ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΣΤΟΧΟΣ: Να μπορείτε να:

Φιαλίδια Αερίου.
Οι αριθμητικές ικανότητες των ζώων Διδακτική των Μαθηματικών
Πληροφορική Σχολικό έτος
Εργασία Γυμναστικής Πρόλογος: ΡΙΚΑΡΝΤΟ ΜΠΑΡΙΑΜΠΑ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ LAPLACE
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ
Ο εγκεφαλικός φλοιός εγκεφαλικά ημισφαίρια: φλοιός (φαιά ουσία) και λευκή ουσία input/output με την αντίθετη πλευρά επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω του μεσολοβίου.
Θρησκευτικά Γ’ Γυμνασίου
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Προέλευση και συμβολισμός του εμβλήματος των ομάδων.
EPL231 – Data Structures and Algorithms
Μαρτυρία στα πέρατα του κόσμου
Κέλτες.
Πολιτικές Ασφαλούς Διαδικτύου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ενημερωτικός Κόμβος ΠΣΔ “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”
Eπιστημονική ημερίδα Γυμνάσιο Πτελεού Οκτώβριος 2014
Η Αφρική Ευανθία Κολιού τμήμα Α4.
Science in School | Τεύχος 40: Καλοκαίρι 
Κλειστά πλαστικά κανάλια
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΟΜΑΔΑ 4 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΝΤΑΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΒΟΥΡΑΣ
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
گرد آورنده و مدرس : محمد ریخته گر
Μαθαίνοντας το Φωτόδεντρο
آب و هواشناسی تابش.
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
المثلث القائم الزاوية والدائرة
المحاضرة السابعة حل معادلة شرود نجر في بعد واحد (2)بئر الجهد المحدود (3)الجهد السلمي (1)
محاضر بجامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا
Проф. др Радивоје Митровић
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Διεθνής Προϋπολογισμός Κεφαλαίου
ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ Σχ. Έτος. : ΜΑΘΗΜΑ : ΙΣΤΟΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η παραβολή ταλάντων Σχολείο: ΠΓΕΣΣ Μάθημα Θρησκευτικά Ομάδα: Καρυδάκια Μέλη: Πετρίδης Βύρωνας, Νασοπούλου Ελένη, Λιάππη Σωτηρία, Κρόμπας Δημήτρης, Βεργαδής Χαράλαμπος, Κριθαρίδης Κωνσταντίνος Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης

Η παραβολή των ταλάντων (1) Η βασιλεία του Θεού μοιάζει μ’ έναν άνθρωπο ο οποίος φεύγοντας για ταξίδι, κάλεσε τους δούλους του και τους εμπιστεύτηκε τα υπάρχοντα του. Σ’ άλλον έδωσε πέντε τάλαντα, σ’ άλλον δύο, σ’ άλλον ένα, στον καθένα ανάλογα με την ικανότητα του, κι έφυγε αμέσως για το ταξίδι. Αυτός που έλαβε τα πέντε τάλαντα πήγε, τα εκμεταλλεύτηκε και κέρδισε άλλα πέντε. Κι εκείνος που έλαβε τα δύο τάλαντα κέρδισε επίσης άλλα δύο. Εκείνος όμως που έλαβε το ένα τάλαντο πήγε κι έσκαψε στη γη και έκρυψε τα χρήματα του κυρίου του.

Η παραβολή των ταλάντων (2) Ύστερα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, γύρισε ο κύριος εκείνων των δούλων και έκανε λογαριασμό μαζί τους. Παρουσιάστηκε τότε εκείνος που είχε λάβει τα πέντε τάλαντα και του έφερε άλλα πέντε λέγοντας: «κύριε, μου εμπιστεύτηκες πέντε τάλαντα· κοίτα κέρδισα με αυτά άλλα πέντε». Του είπε ο κύριός του: «εύγε, καλέ και έμπιστε δούλε! Αποδείχτηκες αξιόπιστος σε μικρές υποθέσεις, γι’ αυτό θα σου εμπιστευτώ μεγαλύτερες. Έλα να γιορτάσεις μαζί μου». Παρουσιάστηκε κι ο άλλος με τα δύο τάλαντα και είπε: «κύριε, μου εμπιστεύτηκες δύο τάλαντα· κοίτα, κέρδισα άλλα δύο. Του είπε ο κύριος του: «εύγε, καλέ και έμπιστε δούλε! Αποδείχτηκες αξιόπιστος σε μικρές υποθέσεις, γι’ αυτό θα σου εμπιστευτώ μεγαλύτερες. Έλα να γιορτάσεις μαζί μου».

Η παραβολή των ταλάντων (3) Παρουσιάστηκε κι εκείνος που είχε λάβει το ένα τάλαντο και είπε: «κύριε, ήξερα πως είσαι σκληρός άνθρωπος. Θερίζεις εκεί όπου δεν έσπειρες και συνάζεις καρπούς εκεί που δεν φύτεψες. Γι’ αυτό φοβήθηκα και πήγα και έκρυψα το τάλαντο σου στη γη. Να τα λεφτά σου. Και του αποκρίθηκε ο κύριος του: «δούλε κακέ και οκνηρέ, ήξερες πως θερίζω όπου δεν έσπειρα, και συνάζω καρπούς απ’όπου δε φύτεψα! Τότε έπρεπε να βάλεις τα χρήματα μου στην τράπεζα, κι εγώ όταν θα γυρνούσα πίσω θα τα έπαιρνα με τόκο. Πάρτε του, λοιπόν, το τάλαντο και δώστε το σ’ αυτόν που είχε τα δέκα τάλαντα. Γιατί σε καθέναν που έχει θα του δοθεί με το παραπάνω και θα ‘χει περίσσευμα· ενώ απ’ όποιον δεν έχει, θα του πάρουν και τα λίγα που έχει. Κι αυτόν τον άχρηστο δούλο πετάξτε τον έξω στο σκοτάδι. Εκεί θα κλαίνε, και θα τρίζουν τα δόντια». Μτ 25, 14-30

Ανάλυση Ο άνθρωπος που εμπιστεύτηκε την περιουσία του στους δούλους είναι ο Θεός. Οι δούλοι είμαστε όλοι οι άνθρωποι, χωρίς καμία εξαίρεση. Τα τάλαντα είναι τα δώρα και οι ικανότητες, που παίρνει ο κάθε άνθρωπος από το Θεό. Το Ευαγγέλιο μας λέγει, πως οι δυο πρώτοι δούλεψαν με τα τάλαντα τους και έτσι κέρδισαν τα διπλά. Μόνον ο τρίτος πήγε και το έθαψε στη γη, από τεμπελιά. Όταν γύρισε ο δεσπότης από την ξενιτιά, ευχαριστήθηκε με τη διαγωγή των δυο δούλων, που κέρδισαν και άλλα τάλαντα. Γι' αυτό και τους αντάμειψε πλουσιοπάροχα. Με τον τρίτο όμως δούλο τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Αυτός ήταν πονηρός και τεμπέλης, γι’ αυτό και η τιμωρία του ήταν βαριά. Ο Κύριος του πήρε και αυτά που είχε και το έδωσε στους άλλους.

Η σχέση της παραβολής με τη ζωή μας Η παραβολή μας έχει ένα σπουδαίο νόημα. Ο Θεός δίνει στον καθένα μας χαρίσματα και προσόντα πολλά. Αυτά είναι η ελευθερία, η αγάπη, η εμπιστοσύνη, η ελπίδα, κ.ά. άρχουν όμως και άλλα χαρίσματα που ο Θεός τα μοιράζει διαφορετικά στον κάθε άνθρωπο. Άλλος έχει επιστημονικές ικανότητες, άλλος είναι καλλιτέχνης (ζωγράφος, μουσικός, καλλίφωνος), άλλος είναι κατάλληλος για το εμπόριο, άλλος έχει σωματική δύναμη (άθληση, ευλυγισία, ελαστικότητα) κ.ά. Όταν ο άνθρωπος εργάζεται και καλλιεργεί τα χαρίσματά του δείχνει πως αγαπά το Θεό και τους άλλους ανθρώπους. Τους προσφέρει με την εργασία και τις υπηρεσίες του πολλά πνευματικά και υλικά αγαθά. Υπάρχουν όμως και άνθρωποι, που μοιάζουν με τον τρίτο δούλο, τον πονηρό και τον τεμπέλη. Είναι οι εγωιστές, που βλέπουν μόνον τα δικά τους συμφέροντα και παραβλέπουν τις ανάγκες των άλλων ανθρώπων. Όποιος αρνιέται το τάλαντο της αγάπης, ο Κύριος τον απορρίπτει οριστικά. Αυτό γίνεται, γιατί ο άνθρωπος μόνος του προτιμά τον εγωισμό και έτσι χωρίζει τον εαυτό του από το Θεό της αγάπης.

Η αξία της παραβολής Με την παραβολή των ταλάντων ο Κύριος θέλει να μας παρουσιάσει τα δώρα και τα χαρίσματα, που ο Θεός έχει δώσει στον άνθρωπο. Ο καθένας, πρέπει να καλλιεργήσει και να αναδείξει τα χαρίσματα του. Δηλαδή, να προσφέρει με πολλή αγάπη τις υπηρεσίες του στους συνανθρώπους του. Έτσι θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί στην καρδιά του την αγάπη και την επιβράβευση του Ιησού Χριστού. Η Εκκλησία μας θυμάται αυτή την ωραία παραβολή των ταλάντων τη Μεγάλη Τρίτη και ψάλλει ωραιότατους ύμνους για να βοηθήσει τους πιστούς να καλλιεργούν τα τάλαντα τους.

Τι μας διδάσκει να κάνουμε αυτή η παραβολή; Ο καθένας από τη μικρή του ακόμα ηλικία πρέπει να καλλιεργεί και να αυξάνει τα χαρίσματα που ο Θεός του έχει χαρίσει. Πρέπει να αναπτύξουμε τις δυνάμεις μας (μυαλό, θέληση, συναίσθημα, κ.ά.) σε όλα τα χρόνια της σχολικής μας ζωής. Να ασκούμαστε από μικροί στην αγάπη και τη φιλανθρωπία. Να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στους συμμαθητές μας που μας έχουν ανάγκη. Να βοηθούμε τους φτωχούς και τους ηλικιωμένους ανθρώπους. Να περιορίζουμε πολλές φορές τις δικές μας λιχουδιές και απολαύσεις για να τα δίνουμε σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Έτσι σιγά σιγά θα συνηθίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες μας και όταν μεγαλώσουμε για το καλό των άλλων και γενικά της κοινωνίας μας.

Πηγές http://metamorfosi- vrilission.gr/%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE- %CE%B9%CF%83%CF%84- %CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85- %CE%B7- %CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE- %CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84/ http://www.iep.edu.gr/index.php/el/40-thriskeftika1/521-thriskeftika-didaktiko-yliko- gymnasio https://www.jw.org/el/%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B5%CE%B 9%CF%82/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B A%CE%AC/w20150315/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CE %BB%CE%AE-%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1/