ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Advertisements

Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Διοίκηση - Ηγεμονικοί Οίκοι (7ος αι. π.Χ. μέχρι 2ος αι. π.Χ.) Γιάννης Σακελλαρίου Θοδωρής Χαραχούσος Δημήτρης Μιχαηλίδης
ΑΓΆΠΕΣ Νίκος Γιαννιός Γ 1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Σχολικό Έτος
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα : Θρησκευτικά Υπ. καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα : Β 1 Σχολικό.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Εκφώνηση άσκησης Εισαγωγή απάντησης Συνέχεια απάντησης « ὀ φθαλμόν αντί ὀ φθαλμο ῦ >> Παιχνίδι.
ΜΟΥΣΕΙΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ Να κάνετε μια μουσειοξερεύνηση για εικόνες στο Διαδίκτυο που έχουν το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές π.χ. Βάπτιση Χριστού από 7ο-15ο.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
ΙΣΤΟΡΙΑ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
Ο ΘΕΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
Αποστολή στο Βυζαντινό Μουσείο
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Σοφία Σταματιάδη Α’ Θρησκευτικά Σελίδα 100 άσκηση 2 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Μάθημα : Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής : Γ. Καπετανάνης Μαθήτρια : Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα : Β 1 Σχολικό.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
Μία εργασία της Παππά Κυριακής στο μάθημα της γεωγραφίας Νομίσματα Κύπρου Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαιάς Σχολής Ιωαννίνων Τμήμα:Β’3 Σχολικό έτος:
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β’
Επιστολή Παύλου προς Φιλήμονα Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β’2 Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Υπεύθυνος Καθηγητής:
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
ο Ιουστινιανός , οι μεταρρυθμίσεις , η στάση του Νίκα
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ- ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
25. Η ανάσταση του Λαζάρου- «’Εγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Μονακό: Νομίσματα Εργασία του μαθητή: Αλέξη Σκούρα
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Α Γ Υ Μ Ν Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Άσκηση στην Ιστορία Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι κατέφυγαν στη σπηλιά είναι ότι πιθανόν υπήρχε πόλεμος ή ακραίες καιρικές συνθήκες και έψαχναν καταφύγιο.
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ B1 2015-2016

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εκφώνηση Άσκησης Βυζαντινά νομίσματα Ρωμαϊκά νομίσματα Παιχνίδι γενικών θρησκευτικών γνώσεων Πηγές Τέλος Χειροκρότημα

ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ Το 498 μπορεί να θεωρηθεί ως η αρχή του βυζαντινού νομίσματος. Δημιουργείται «ο φόλλις» που ήταν ένα βαρύ χάλκινο νόμισμα. Η επιτυχία του βρισκόταν στο γεγονός ότι το νέο νόμισμα παρείχε μια αξιοπιστία που οφειλόταν στο γεγονός ότι, αφού δεν επιδεχόταν καμία αλλοίωση στη σύνθεσή του.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Τα πορτρέτα των βυζαντινών νομισμάτων παρουσίαζαν τον αυτοκράτορα με πολεμική πανοπλία και μ’ έναν σταυρό στο χέρι ή στο κράνος. Αν ο σταυρός απουσίαζε από την μπροστινή όψη υπήρχε στην πίσω όψη του νομίσματος. Τον Ιουστίνο Α΄ (518-527) και τον Ιουστινιανό Α΄ (527-565) τους βλέπουμε συχνά με αυτόν τον τρόπο πάνω σε νομίσματα.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ Το μπροστινό μέρος των αργυρών νομισμάτων είχε αρχικά κατά τομές, αλλά στη συνέχεια περιλάμβανε καθιστές μορφές, προτομές και καθαρά επιγραφικά πρότυπα. Το πίσω μέρος παρουσίαζε έναν σταυρό που δέσποζε στην οροφή κλίμακας ή μια προτομή του Χριστού που περιβαλλόταν από επιγραφές. Από τον 10ο αιώνα ο σταυρός έφερε ένα στρογγυλό ανάγλυφο πορτραίτο του αυτοκράτορα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Συμπεραίνουμε ότι στα νομίσματα της βυζαντινής εποχής βρισκόταν πάντα ή στο μπροστά ή στο πίσω μέρος ένας σταυρός ή κάτι που φανέρωνε την θρησκεία του κράτους, εκτός από τον αυτοκράτορα. Έτσι κάποιος βλέποντας ένα βυζαντινό νόμισμα καταλάβαινε ότι το αντίστοιχο κράτος έχει την χριστιανική θρησκεία. Είτε από τον σταυρό είτε από κάποια άλλη αντίστοιχη ένδειξη της θρησκείας, όπως αυτές που αναφέραμε προηγουμένως.

ΡΩΜΑΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ

ΡΩΜΑΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ Tα ρωμαϊκά νομίσματα –δηνάρια- από χρυσό, άργυρο ή κράματα χαλκού, δημιουργήθηκαν μέσω του εμπορίου και του διοικητικού μηχανισμού. Το νομισματικό σύστημα χαρακτηρίζεται από μεταρρυθμίσεις που απέβλεπαν στη διατήρηση της σταθερότητας του συστήματος και την προσαρμογή του στις ανάγκες κάθε εποχής.

ΡΩΜΑΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Τα ρωμαϊκά νομίσματα δεν απεικόνιζαν κάτι που είχε να κάνει με την θρησκεία τους. Είχαν από την μία πλευρά το πρόσωπο του αυτοκράτορα και από την άλλη σκηνές από την καθημερινή ζωη. Για παράδειγμα το μάζεμα των ελιών ή τι παίξιμο μουσικής. Έτσι τα νομίσματα αυτά μπορούν σήμερα να αποτελέσουν πηγή για την καθημερινότητα των ανθρώπων που ζούσαν τότε.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΤΕ ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ… ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΤΕ ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ; Game Time 

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΡΩΜΑΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. ΣΩΣΤ0 ΛΑΘΟΣ

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΡΩΜΑΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΡΩΜΑΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. ΣΩΣΤ0 ΛΑΘΟΣ

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. ΛΑΘΟΣ ΜΠΡΑΒΟ! ΣΩΣΤ0 ΛΑΘΟΣ

THE END