Πελοποννησιακός Πόλεμος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΗ στην ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Π ε ρ ι κ λ ή ς ε μ φ ύ λ ι ο ς λ ό γ ι α ο ι ρ ο π μ ε
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΓΡΥΛΛΟΥ ΕΡΧΙΕΥΣ
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Η εκστρατεία στη Σικελία Ο Δεκελεικός πόλεμος
Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου Βασικά σημεία του μαθήματος.
Περσικοί πόλεμοι.
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
Θουκυδίδης, ο μεγαλύτερος ιστορικός (5ος αι. π.Χ.)
Αθηναϊκό Ναυτικό.
Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης
Πελοποννησιακός πόλεμος.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Θουκυδίδου Ιστορίαι Τα Κερκυραϊκά.
Πολεμικές επιχειρήσεις
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
Γεννήθηκε στην Αθήνα Γονείς : Κλεινίας , Δεινομάχη
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Πελοποννησιακός Πόλεμος ( π.Χ.)
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Κυπροκλασική Περίοδος
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ταξίδια Ηρόδοτου Τα σημαντικότερα ταξίδια είναι: οι Σάρδεις, η Έφεσος και η Σμύρνη. Ταξίδεψε με πλοίο από τα δυτικά στα ανατολικά του πόντου για να καταλήξει.
H ηγεμονία της Θήβας Βασικά σημεία του μαθήματος.
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
‘’ Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ’’ ( ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ : 404 ΠΧ -362 ΠΧ ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Νικήτρια του π ολέμου η Σ π άρτη. Όμως αθετεί.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Ο Π ΕΡΣΙΚΟΣ Κ ΙΝΔΥΝΟΣ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : τις αφορμές και τις αιτίες των περσικών πολέμων την 1 η εκστρατεία των Περσών τη 2 η εκστρατεία.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
440>Η Σάμος ανήκε στην κατηγορία των αυτοτελών συμμάχων και είχε ολιγαρχικό καθεστώς. Η άρνησή της να λύσει με διαιτησία τη διαφορά της με τη Μίλητο για.
Ιστορική εισαγωγή.
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
‘’Σπαρτιάτες Οπλίτες’’ ‘’Αθηναίοι Οπλίτες’’
Ιωνική Επανάσταση - Μηδικά
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ιστορικά πορτρέτα.
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ.
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
ΘΗΒΑ Σχολείο : 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Τάξη : Β4
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΦΑΣΕΙΣ
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
Ο Νομός Σερρών κατά την Αρχαιότητα και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
«Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Αντικειμενικοί ιστορικοί
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Η ζωή του Φαρνάβαζου Ο Φαρνάβαζος ήταν αξιωματούχος της Αχαιμενιδικής Αυτοκρατορίας από βασιλική γενιά. Η γέννησή του τοποθετείται πριν από το 444 π.Χ.
Πελοποννησιακός πόλεμος ( π.Χ.)
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
ΣΤΙΒΟΣ Μάθημα: Project Τμήμα: Α’1 Συμμετέχοντες : Κων/να Μανιάτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πελοποννησιακός Πόλεμος 431 π.Χ. εως 404 π.Χ.

Γενικά Στοιχεία Ο Πελοποννησιακός πόλεμος, που είχε διάρκεια από το 431 π.Χ. μέχρι το 404 π.Χ., διεξάχθηκε μεταξύ των πόλεων της Αθηναϊκής συμμαχίας από τη μία πλευρά και της Σπάρτης με τους συμμάχους της από την άλλη. Εξαιτίας του σχετικά μεγάλου αριθμού των πόλεων που ενεπλάκησαν στις συγκρούσεις, ο πόλεμος επεκτάθηκε στη Στερεά Ελλάδα, ενώ μεγάλες επιχειρήσεις έγιναν και στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους, στις ακτές της Μακεδονίας, της Θράκης, της Μικράς Ασίας και στη Σικελία.

Ιστορική Πηγή Η κυριότερη πηγή για τον Πελοποννησιακό πόλεμο είναι η Ιστορία του Θουκυδίδη -γραμμένη σε οκτώ βιβλία- όπου εξιστορούνται τα γεγονότα από την αρχή του πολέμου μέχρι το 411/0 π.Χ., δηλαδή έως τη νίκη των Αθηναίων στο Κυνός σήμα και την επαναφορά της Κυζίκου στην Αθηναϊκή συμμαχία. Τα γεγονότα από το 411/0 π.Χ. μέχρι τη λήξη του πολέμου το 404 π.Χ. συνεχίζει ο Ξενοφώντας στα δύο πρώτα βιβλία των Ελληνικών του. Aπό τα έργα του Θεόπομπου από τη Χίο, του Κράτιππου, του Ελλάνικου από τη Λέσβο και άλλων νεότερων συγγραφέων σώζονται μόνον αποσπάσματα, ενώ οι κωμωδίες του Αριστοφάνη περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες για την εσωτερική πολιτική κατάσταση στην Αθήνα. Σημαντική πηγή τέλος, αποτελούν και οι επιγραφές της εποχής, ιδιαίτερα όμως οι συνθήκες μεταξύ των πόλεων.

Χρονολόγιο 431:έκρηξη του Πελοποννησιακού πολέμου 431-421:Αρχιδάμειος πόλεμος 431:πρώτη εισβολή των Σπαρτιατών με αρχηγό το βασιλιά Αρχίδαμο στην Αττική 430:λοιμός στην Αθήνα, θάνατος του Φειδία 429:παράδοση της Ποτείδαιας, θάνατος του Περικλή 428/7:αποστασία της Μυτιλήνης από την Αθηναϊκή συμμαχία 427:κατάπνιξη με τη βοήθεια των Αθηναίων της ολιγαρχικής επανάστασης στην Κέρκυρα, Α' Σικελική εκστρατεία των Αθηναίων

Χρονολόγιο (συνέχεια) 425:κατάληψη της Πύλου από τους Αθηναίους, παράδοση των Σπαρτιατών που είχαν αποκλειστεί στη Σφακτηρία 424:αναθεώρηση των φορολογικών καταλόγων της αθηναϊκής ηγεμονίας από τον Κλέωνα (Kλεώνειος αποτίμηση), κατάληψη των Κυθήρων από το Νικία, εισβολή του Βρασίδα στην Αμφίπολη της Θράκης, ήττα των Αθηναίων από τους Βοιωτούς στο Δήλιο 422:θάνατος του Κλέωνα και του Βρασίδα στην Αμφίπολη 421:ειρήνη του Νικία 420:αμυντική συμφωνία των Αθηναίων με το Άργος, τη Μαντίνεια και την Ήλιδα, εκλογή του Αλκιβιάδη στο αξίωμα του στρατηγού 418:μάχη στη Μαντίνεια 417:οστρακισμός του Υπερβόλου, εκστρατεία του Νικία στη Θράκη 416:καταστροφή της Μήλου από τους Αθηναίους 415-413:Σικελική εκστρατεία 415:απόπλους του αθηναϊκού στόλου για τη Σικελία με στρατηγούς τους Νικία, Λάμαχο και Αλκιβιάδη, ακρωτηριασμός των Ερμών, ανάκληση του Αλκιβιάδη στην Αθήνα, πρώτες πολεμικές επιχειρήσεις στις Συρακούσες 414:ο Αλκιβιάδης καταφεύγει στη Σπάρτη

Χρονολόγιο (συνέχεια) 413:κατάληψη της Δεκέλειας στην Αττική από τους Σπαρτιάτες με παρότρυνση του Αλκιβιάδη, αποτυχία της αθηναϊκής εκστρατείας στη Σικελία και καταστροφή του εκστρατευτικού σώματος 411/0:ολιγαρχική μεταρρύθμιση στην Αθήνα 410/9:ναυτική νίκη του Αλκιβιάδη στην Κύζικο, επανίδρυση της δημοκρατίας στην Αθήνα 408/7:επιστροφή του Αλκιβιάδη στην Αθήνα 406:νίκη των Αθηναίων στη ναυμαχία των Αργινουσών, θάνατος του Σοφοκλή και του Ευριπίδη 405:νίκη των Σπαρτιατών κατά των Αθηναίων στους Αιγός ποταμούς 405/4:κατάληψη της Αθήνας και της Σάμου από το σπαρτιάτη Λύσανδρο

Οικονομικά Στοιχεία

Εκπαίδευση Μάθημα Περιγραφή Γράμματα Γυμναστική Μουσική Η διδασκαλία των γραμμάτων, που γινόταν από το γραμματιστή, περιλάμβανε γραφή και ανάγνωση, αριθμητική, γραμματική και ποίηση -κυρίως τα Oμηρικά έπη-, την οποία αποστήθιζαν οι μαθητές. Γυμναστική Ο παιδοτρίβης επιτηρούσε τις ασκήσεις γυμναστικής. Τα αθλήματα στα οποία δινόταν έμφαση ήταν κυρίως τα ατομικά και λιγότερο τα ομαδικά, όπως ο αγώνας δρόμου, το άλμα εις μήκος, η ρίψη του ακοντίου και του δίσκου, η πάλη και η πυγμαχία. Οι μαθητές γυμνάζονταν στην παλαίστρα των δημόσιων γυμναστηρίων, των οποίων η σπουδαιότητα ήταν μεγάλη για την κοινωνικοποίησή τους, αφού επιπλέον αποτελούσαν και χώρο συνάντησης και συναναστροφής. Το γυμνάσιο ως θεσμός ενσάρκωνε το κλασικό ιδεώδες του σωματικού κάλλους και του υγιούς νου και συνιστούσε τη βάση για την καλλιέργεια της ψυχής. Μουσική Η διδασκαλία της μουσικής περιλάμβανε χορό και την εκμάθηση μουσικών οργάνων, κυρίως κιθάρας και αυλού, η οποία ήταν συχνά εμπειρική και δεν προϋπέθετε τη χρήση παρτιτούρας. Δεν πρέπει βέβαια κάτι τέτοιο να ήταν δύσκολο, αφού η ελληνική μουσική δεν ήταν πολυφωνική.