Πρακτικές δραστηριότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Advertisements

« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Virtual Chemistry Laboratory
Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2011 Πληροφορική ως εργαστηριακό μάθημα (Ε. Μ.) Μιχάλης Τορτούρης ΕΜΕ Πληροφορικής.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.
ΠΕΡΙΕΛΙΞΗ ΜΟΝΟΦΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
IrYdium Chemistry Lab.
IrYdium Chemistry Lab. Θεωρείται λογισμικό προσομοίωσηςΘεωρείται λογισμικό προσομοίωσης Ανοικτό περιβάλλον διερεύνησηςΑνοικτό περιβάλλον διερεύνησης Επιτρέπει.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 11: Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η Πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Η Θεωρία του Κ. Lewin για το ζωτικό χώρο E ργασία στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψυχολογία» από τους φοιτητές: Γεράσιμο Βαρσάνη Δέσποινα Μπρέκου Σπύρο Ζαρογιάννη.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Γενικές Πληροφορίες Στο χώρο του εργαστηρίου πραγματοποιείται εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα που περιλαμβάνει (α) την εργαστηριακή εκπαίδευση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτικές δραστηριότητες Σαράντος Οικονομίδης

Ερωτήματα Κάθε δραστηριότητα στο εργαστήριο μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πείραμα; Ποιά η διαφορά της επίλυσης προβλήματος, και της επίλυσης προβλήματος με διερεύνηση ή της μάθησης που βασίζεται στο πρόβλημα; Υπάρχουν πειράματα τα οποία δεν γίνονται στο εργαστήριο ή την τάξη; Μπορεί να χαρακτηριστεί πείραμα μια δραστηριότητα με κατάλληλο λογισμικό και πότε; Πότε μια δραστηριότητα χαρακτηρίζεται ως διερεύνηση; Πότε μια πειραματική δραστηριότητα δεν χαρακτηρίζεται ως διερευνητική;

Ερωτήματα Υπάρχουν επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση στο εργαστήριο οι οποίες δεν είναι πειραματικές; Πότε η επίλυση προβλήματος θεωρείται πρακτική εργασία; Πότε μια πρακτική εργασία χαρακτηρίζεται εργασία πεδίου;

H υπάρχουσα κατάσταση Ακόμα και σε αναλυτικά προγράμματα οι όροι πρακτική εργασία, εργαστηριακή δραστηριότητα, πειράματα στο εργαστήριο ή αλλού, επίλυση προβλήματος, μάθηση που βασίζεται στο πρόβλημα και διερεύνηση συγχέονται Υπάρχει ανάγκη κατηγοριοποίησης των πρακτικών δραστηριοτήτων.

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Εργασίες πεδίου

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Εργασίες πεδίου Πειράματα

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Εργασίες πεδίου Πειράματα

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Εργασίες πεδίου Πειράματα

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Εργασίες πεδίου Πειράματα

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών

Με λογισμικό και φύλλο εργασίας Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών Με λογισμικό και φύλλο εργασίας

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών Επίλυση προβλήματος με διερεύνηση και πείραμα με λογισμικό χωρίς φύλλο εργασίας

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Διερεύνηση της συμπεριφοράς μοντέλων στον υπολογιστή Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Διερεύνηση της συμπεριφοράς μηχανικών μοντέλων στο εργαστήριο Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών Πειράματα στο εργαστήριο με φύλλα εργασίας

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Επίλυση προβλήματος με διερεύνηση και πειράματα στο εργαστήριο Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών Χωρίς πείραμα ή διερεύνηση. Απλή αναπαραγωγή φαινομένου

Πρακτικές εργασίες / δραστηριότητες Εργαστηριακές δραστηριότητες Απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και υλικά. Γίνονται στο εργαστήριο ή και στην τάξη όταν δεν τίθενται ζητήματα ασφαλείας. Επιλύσεις προβλημάτων με διερεύνηση Δεν συνοδεύονται από φύλλο εργασίας με οδηγίες αλλά θέτουν αντιμέτωπους τους μαθητές με ένα δίλλημα το οποίο έχει νόημα γι αυτούς και αξίζει να το επιλύσουν Εργασίες πεδίου Εκτός τάξης ή εργαστηρίου Πειράματα Απαιτείται έλεγχος και χειρισμός μεταβλητών