ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
H Αιμιλία πήγε στο σχολείο ενώ δεν αισθανόταν πολύ καλά
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
O ΨυχροΣ ΠολεμοΣ.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου Πέμπτη
Το κοριτσάκι με σπίρτα.
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Χρονολόγιο Β’ Π.Π. World War II Timeline.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
η χιροσιμα και το ναγκασακι
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ !!! Ο Στρατηγός DWIGHT D. EISENHOWER είχε δίκιο όταν διέταξε να τραβήξουν όσα φιλμ και φωτογραφίες μπορούσαν.
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Τις διακοπές τις πέρασα…
Κελεσίδης Βαγγέλης.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
28η Οκτωβρίου 1940.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
28 Οκτωβρίου 1940: Μια ιστορική εθνική επέτειος που, κάθε χρόνο, γιορτάζεται με κάθε επισημότητα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΄40.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝΓΚΡΑΝΤ
ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940 «Γιατί μόνο εμείς (οι Έλληνες)
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
ΓΕΓΟΝΟΝΤΑ ΤΟΥ 2ου ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
28η Οκτωβρίου 1940 Αφιέρωµα.
Παρουσίαση των γεγονότων του
ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΙΝΤΕΟ.
Αγαπημένο μου παιδί....
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Α' Παγκόσμιος Πόλεμος και Αίτια
ΒΑΣΙΚΟ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ Εργασία των μαθητών Μιχαήλ Γαρυφόπουλου και Αναστάσιου Αποστολακόπουλου Πηγή: ηλεκτρονική σελίδα WW
Άννα Φράνκ ΤΖΟΤΖΕΦΙΝ ΠΟΥΛ ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΠΑΡΕΤ. Δέκα χρόνια μετά τον πόλεμο πολλοί άνθρωποι είχαν χάσει τις δουλειές και τις περιουσίες τους. Η Άννα Φρανκ ήταν.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «Ο Ολοκληρωτικός Πόλεμος»
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Αγαπημένο μου παιδί....
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Χιροσιμα.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
H AΡΚΤΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Αδολφοσ χιτλερ. Αδολφοσ χιτλερ Μουσολινι και χιτλερ.
Ατομική Βόμβα.
Β´ Παγκόσμιος Πόλεμος Ρίψη Ατομικής Βόμβας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Ο Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ( ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ) ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΔΕΤΣΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α.Ε.Μ. 3695

ΣΤΟΧΟΣ Στόχος του μαθήματος είναι στο τέλος της διδασκαλίας μία ενδεικτική ομάδα 4 ατόμων σε χρόνο 3 λεπτών να είναι ικανή να συζητήσει και να εξάγει συμπεράσματα για τις αιτίες και συνέπειες του πολέμου.

Άνθρωπος και κοινωνία ως προϋποθέσεις πολέμου Αν η Ευρώπη του μεσοπολέμου που μετρούσε τις πληγές της απ’ τον Α ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ζούσε μια οικονομική κρίση με σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες ήταν μια βόμβα έτοιμη να εκραγεί. . . ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι πυροδότησαν τη βόμβα αυτή. . .

Οι άνθρωποι που κόστισαν στην ανθρωπότητα 55.500.00 ζωές

Αδόλφος Χίτλερ ( 1889 – 1945) Κατώτερη κοινωνική τάξη, χαμηλό οικονομικό εισόδημα, δυστυχισμένη παιδική ηλικία, αποτυχημένος μαθητής και καλλιτέχνης, οπαδός των αντισημιτών πολιτικών, τραυματική εμπειρία ως στρατιώτης στον Α’ Παγκόσμιο, « ο Αγών μου»

Μπενίτο Μουσολίνι Γιος σοσιαλιστή σιδερά και δασκάλας, ξεκίνησε ως δάσκαλος, συνέχισε με σπουδές στην Ελβετία και κατέληξε δημοσιογράφος. Ξεκίνησε ως σοσιαλιστής Μαρξιστής αλλά δεν είχε τελικά ορισμένη κοσμοθεωρία. Στον Α ‘ Παγκόσμιο προπαγάνδιζε τη συμμετοχή της Ιταλίας στον πόλεμο. Το 1922 κατέλαβε τη Ρώμη και έριξε την κυβέρνηση

Τι ώθησε αυτούς τους ανθρώπους στις μετέπειτα ενέργειες τους;;;

Τι συνέβαινε στην Ευρώπη υπέρογκες πολεμικές αποζημιώσεις για Γερμανία, παγκόσμια οικονομική κρίση οργισμένοι Γερμανοί νιώθοντας αδικημένοι, ταλαιπωρημένοι γενικά οι Ευρωπαίοι απ’ την κρίση Κυριαρχία φασισμού και ναζισμού, νίκη δικτάτορα Φράνκο στην Ισπανία, πολιτική ανοχής από Άγγλους και Γάλλους Οικονομία Κοινωνία Πολιτική

Γιατί όλα αυτά άνοιξαν το δρόμο για τον ερχομό του πολέμου;;;

Οι πρώτες ενέργειες του Χίτλερ ΣΤΟΧΟΣ: να ξεπλύνει τη ντροπή της Γερμανίας στον Α’ Παγκόσμιο και να κυριαρχήσει στον κόσμο 1936 συμμαχεί με Μουσολίνι ( Άξονας Βερολίνου – Ρώμης) και εφαρμογή επιθετικής πολιτικής απέναντι σε άλλες χώρες 1 Σεπτεμβρίου 1939 ( έναρξη πολέμου) εισβολή σε Πολωνία που την ασφάλεια της είχε εγγυηθεί η Αγγλία ( πόλεμος: Sitzkreig)

Γιατί επέλεξε να επιτεθεί αρχικά στην Πολωνία;;;

Το ξέσπασμα των εχθροπραξιών (1) Αγγλία και Γαλλία κηρύττουν τον πόλεμο στις Δυνάμεις του Άξονα Ο Χίτλερ με την τακτική του πολέμου αστραπή ( Blitzkrieg) καταλαμβάνει Δανία, Νορβηγία και μέσω Βελγίου και Ολλανδίας τη Γαλλία Σκόπευε απόβαση εναντίον Αγγλίας ( μάχη Αγγλίας: Αύγουστος - Νοέμβριος 1940) Ο Μουσολίνι 28 – 10 – 1940 κηρύττει τον πόλεμο εναντίον Ελλάδας

«Ποτέ τόσοι πολλοί δεν όφειλαν τόσα πολλά σε τόσους λίγους» « Στο εξής δε θα λένε ότι οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες αλλά ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες»

Πώς εξελίχθηκε μέχρι τώρα ο πόλεμος;;; ( συνοπτικά) Πώς εξελίχθηκε μέχρι τώρα ο πόλεμος;;; ( συνοπτικά)

Το ξέσπασμα των εχθροπραξιών (2) Εφαρμόζει σχέδιο Μπαρμπαρόσα και εισβάλλει 22 Ιουνίου 1941 στη Σοβιετική Ένωση μολονότι είχε υπογράψει μαζί της σύμφωνο μη επίθεσης Το Δεκέμβρη του ίδιου έτους η Ιαπωνία ( σύμμαχος της Γερμανίας) βομβάρδισε απρόκλητα τον αμερικανικό στόλο στο λιμάνι Περλ Χάρμπορ στη Χαβάη και έτσι οι ΗΠΑ μπαίνουν στον πόλεμο Η συμμετοχή των υπερδυνάμεων ΗΠΑ και Ρωσίας στο πλευρό των συμμάχων σήμαινε την αρχή του τέλους για το γερμανικό στρατό

Γιατί η είσοδος Αμερικής και Ρωσίας στον πόλεμο σήμαινε την αρχή του τέλους για τις Δυνάμεις του Άξονα;;;

Μεγάλα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας Ολοκληρωτική καταστροφή ιαπωνικών πόλεων ( Χιροσίμα και Ναγκασάκι) από ατομικές βόμβες Ολοκαύτωμα Εβραίων στα ναζιστικά στρατόπεδα

Μαρτυρία Εβραίου από τη Θεσσαλονίκη που επέζησε από το Άουσβιτς « Μετά την άφιξή μας στο στρατόπεδο και την εξαφάνιση της γυναίκας μου και των γονιών μου, η μουσική ήταν αυτή που βοήθησε να μη βουλιάξω στην απελπισία. Γιατί ένας άνθρωπος απελπισμένος είναι ένας άνθρωπος ήδη νεκρός. Η μουσική μου επέτρεψε να υποφέρω το ανυπόφορο, αυτή την ανείπωτη φρίκη που ένιωσα από την πρώτη κιόλας στιγμή που ένιωσα στο στρατόπεδο και ένιωσα για την τύχη των δικών μου. Τα περισσότερα μέλη της οικογένειας μου είχαν χαθεί [. . .]. Τότε, παρά τον πόνο που αισθανόμουνα, κατάφερνα να διατηρήσω το ηθικό μου, και αυτό χάρη στη μουσική. Μου είχαν πάρει το βιολί μου, αλλά μου είχαν δώσει αμέσως ένα άλλο. Εκείνη την πρώτη ημέρα, ήταν σα να είχα δεχτεί ένα χτύπημα στο κεφάλι. Όμως, ακόμη και σε εκείνη την κατάσταση μου ζήτησαν να παίξω μουσική. Και έπαιξα. Το πρώτο αίσθημα απελπισίας που με είχε πλημμυρίσει μεταμορφώθηκε σε αίσθημα ελπίδας χάρη στα προφητικά εκείνα λόγια του Blockaster, το πρώτο βράδυ που έφτασα στο μπλοκ: ‘’ελπίζω ότι δε θα πεθάνεις εδώ μέσα’’»

«Νύχτα φόβου» ( απ’ το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ) «Νύχτα φόβου» ( απ’ το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ) Η Άννα Φρανκ ζει με την οικογένεια της σε μια σοφίτα, κλεισμένη όλη την ημέρα. Κρύβονται από τους Γερμανούς, που κυνηγούν τους Εβραίους. Η μικρή Άννα γράφει στο ημερολόγιό τις εντυπώσεις της. « Χτες το βράδυ είχαμε ένα βραχυκύκλωμα ακριβώς την ώρα του βομβαρδισμού. Δεν μπορώ να απαλλαχτώ απ’ το φόβο των αεροπλάνων και των βομβών και περνάω όλες σχεδόν τις νύχτες στο κρεβάτι του μπαμπά, για να ζητήσω προστασία. Είναι πολύ παιδικό αυτό το παραδέχομαι αλλά αν ήξερες τι σήμαινε. Τα κανόνια κάνουν δαιμονισμένο κρότο και κανείς δεν ακούει τον άλλο. Με το φως των κεριών, η ατμόσφαιρα ήταν λιγότερο τρομερή παρά μέσα στο σκοτάδι. Έτρεμα σα να ‘χα πυρετό και παρακαλούσα τον μπαμπά να ξανανάψει το μικρό κερί. Ήταν ανένδοτος όμως, λέγοντας ότι έπρεπε να μείνουμε στο σκοτάδι. Ξαφνικά, άρχισαν να πυροβολούν με τα αυτόματά τους, κάτι που είναι εκατό φορές πιο φοβερό απ’ τα κανόνια.»

Συνέπειες πολέμου Συντριπτική ήττα Δυνάμεων του Άξονα Εκατομμύρια θύματα Ερειπωμένες πόλεις Κατεστραμμένες οικονομίες Βαθύ αίσθημα φρίκης και απελπισίας

Αντίκτυπος πολέμου στην ανθρωπότητα Χάρτης που παρουσιάζει τις απώλειες του Β’ Π.Π. Το κόστος του πολέμου ήταν ασύλληπτα μεγάλο και δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Πολλοί από τους νεκρούς ήταν άμαχοι: θύματα γενοκτονίας, πείνας, βομβαρδισμών, εκτελέσεων. Η Ελλάδα είχε ιδιαίτερα υψηλές απώλειες αναλογικά με τον πληθυσμό της.

Μαρτυρίες μέσα από τα μάτια των παιδιών(1) «0 φονικός πόλεμος» Ήταν ένας υγρός χειμώνας με περιορισμούς σε κανέναν δεν επιτρεπόταν να ανάβει φως έξω. Στην αρχή μεταφερόμασταν με αυτοκίνητα χωρίς καθόλου φώτα αλλά τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα ήταν τόσο δραματικά που έπειτα μας επιτρεπόταν να χρησιμοποιούμε για λίγο τα φώτα. Ασφαλώς οι δρόμοι δεν είχαν φώτα, αλλά οι άνθρωποι μπορούσαν να χρησιμοποιούν μικρούς φακούς. Είχε γίνει καλά γνωστή η φράση: ‘’ πάρε τη μάσκα αερίου, πάρε το φακό σου , όλα εντάξει και καληνύχτα’’ . Μετά τα Χριστούγεννα οι μπανάνες και τα πορτοκάλια εξαφανίστηκαν σε όλη τη διάρκεια του πολέμου. Πολλά πράγματα ήταν υπό περιορισμό και οι μαυραγορίτες πλούτιζαν. Την άνοιξη φυτέψαμε στο μισό κήπο μας λαχανικά. Όλοι διψούσαν για νίκη. A GIRL IN FALCONWOOD BY PAULIN TOOKEY nee ENDMONDSON.(BBC)

Μαρτυρίες μέσα από τα μάτια των παιδιών (2) «Η ζωή στο καταφύγιο- Η μέρα της νίκης» « Μετά τον κεραυνοβόλο πόλεμο τα σχολεία έκλεισαν για λίγο και πηγαίναμε, τις μισές ώρες απ ’ότι συνήθως, γνωστό ως υπηρεσία για το σπίτι. Ο δάσκαλος έκανε το μάθημα σε λίγα παιδιά στο μπροστινό δωμάτιο ενός σπιτιού. Για πολύ καιρό μετά τον κεραυνοβόλο πόλεμο κοιμόμασταν όλη τη νύχτα σε καταφύγιο. Υπήρχε τζάκι, είχαμε ακόμη γραμμόφωνο, αναψυκτικά και κάναμε και τσάι. Ενώναμε τρία καταφύγια μαζί.» «Τη μέρα της νίκης ‘όλοι γιόρταζαν. Τα παιδιά έκαναν φιγούρες του Χίτλερ, του Μουσολίνι και άλλων Ναζί τις οποίες κάψαμε το απόγευμα. Οι ενήλικες έριχναν πυροτεχνήματα και ηλεκτρικές λάμπες από τα παράθυρα και όλοι χόρευαν στους δρόμους. Στις ημέρες που ακολούθησαν διασκεδάζαμε στους δρόμους με γιορτές και νικητήριες παρελάσεις. Τα αγόρια από τις Δυνάμεις επέστρεψαν σπίτια τους. Τη μέρα νίκης της Ευρώπης επί των Ιαπώνων όλοι είχαν όλοι άδεια από τη δουλειά. Αυτές τις ημέρες είχα 100 δολάρια επιπλέον στο χαρτζιλίκι μου.» Πηγή: BBC – WW2 PEOPLE’S WAR

Συζήτηση για αιτίες και συνέπειες πολέμου

Διόρθωση - ανακεφαλαίωση

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! ! !