Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Advertisements

Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
Σπουδές και ανεργία των νέων, υπάρχουσα κατάσταση προοπτικές Εισηγητής: Κων/νος Αδριανουπολίτης Εκπαιδευτικός – Ερευνητής Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Προγραμματισμός Α.Δ. – Ανάλυση Εργασίας.
Η σημασία της Γεωργίας (Επισιτισμός, Οικονομία, Πολιτική, Εθνική και Παγκόσμια σημασία)
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Κοινή Γεωργική Πολιτική και αγορές: τάσεις και προκλήσεις 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής Η ελληνική γεωργία σε κρίσιμο σταυροδρόμι Αθήνα, 23 Μαρτίου.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΕΛΙΣΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ.
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών & μεθοδολογιών εκπαίδευσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επιτροπή δια βίου μάθησης
Διδασκαλία μαθημάτων Φυσικών Επιστημών Γυμνασίου
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Εγκατάσταση του Λογισμικού σε Windows 95/98/NT
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ,ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ,ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ,ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ.
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό
Η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών στη Eurobank EFG
Τοπικη ιστορια- βιωματικη δραση
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ( TEACHER’S PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND PROFESSIONALISM Καθηγ. Σπύρος Κρίβας.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Αντιστοιχία δεξιοτήτων – αγοράς εργασίας Η θεωρία συναντά την πράξη
Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία
Κοινωνικές ασφαλίσεις 2017/8
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
מעגלי זרם ישר המורה: גיא טמיר *מבוסס על המצגת של אמיר ברבר
بسم الله الرحمن الرحيم.
Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΤΙΤΛΟΣ: Δημοσθένης (Demosthenes Speech composer)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στα διάφορα επαγγέλματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος Επαγγελματική Κατάρτιση: Ελληνική πραγματικότητα και ευρωπαϊκές καλές πρακτικές Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος

3 έννοιες κλειδιά – 3 ενότητες Επαγγελματική Κατάρτιση Ελληνική πραγματικότητα Ευρωπαϊκές καλές πρακτικές

Επαγγελματική Κατάρτιση Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση

Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση Η κατάρτιση η οποία προσφέρει βασικές επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες σε ειδικότητες και εξειδικεύσεις με στόχο την ένταξη, επανένταξη, επαγγελματική κινητικότητα και ανέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας, καθώς και την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη.

Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση Η αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση παρέχεται συνήθως πριν από την έναρξη της επαγγελματικής ζωής. Περιλαμβάνει ορισμένες περιπτώσεις κατάρτισης μετά την έναρξη της επαγγελματικής ζωής (π.χ. επανακατάρτιση). Μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιοδήποτε επίπεδο της γενικής ή της επαγγελματικής εκπαιδευτικής πορείας ή μαθητείας.

Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση Μετάφραση: Ο Θανάσης και η Ράνια μόλις τέλειωσαν το λύκειο. Η Ράνια θέλει να γίνει υδραυλικός και ο Θανάσης κομμωτής.

Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση Η κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού που συμπληρώνει, εκσυγχρονίζει ή και αναβαθμίζει γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, οι οποίες αποκτήθηκαν από τα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης ή από επαγγελματική εμπειρία με στόχο την ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας, τη διασφάλιση της εργασίας και την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη.

Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση Κατάρτιση που πραγματοποιείται μετά την αρχική Εκπαίδευση ή την ένταξη στην εργασία, και η οποία αποσκοπεί στη βελτίωση ή την αναβάθμιση γνώσεων ή/και ικανοτήτων, στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων για την αλλαγή καριέρας ή την επανακατάρτιση και στη συνέχιση της προσωπικής ή επαγγελματικής ανάπτυξης. Περιλαμβάνει οποιοδήποτε είδος εκπαίδευσης (γενική, εξειδικευμένη ή επαγγελματική, τυπική ή μη τυπική).

Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση Μετάφραση: Μετά από 10 χρόνια υπάλληλος σε κομμωτήριο, ο Θανάσης θέλει να καταρτιστεί ξανά σε νέες τεχνικές χτενίσματος.

Ερώτημα: Ερώτημα: Η Ράνια δεν τα καταφέρνει καλά ως υδραυλικός και θέλει να αλλάξει καριέρα και να γίνει οδηγός νταλίκας. Εγγράφεται σε ένα σεμινάριο κατάρτισης για οδηγούς. Το σεμινάριο θεωρείται αρχική ή συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση;

Ελληνική Πραγματικότητα Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια Σχολές Μαθητείας (κατάργηση γενικών ΕΠΑΣ - ΣΕΚ) Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Διάφορες άλλες σχολές Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση: Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Φορείς Άτυπης Μάθησης

Αρχική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια Το Επαγγελματικό Λύκειο είναι Σχολείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που δεν ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο: μπορεί να εγγραφεί κάποιος υπό την προϋπόθεση να είναι 15 ετών και να έχει Απολυτήριο Γυμνασίου. Η φοίτηση στο Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο διαρκεί 3 χρόνια. Τα προγράμματα διδασκαλίας περιλαμβάνουν μαθήματα γενικής παιδείας, τεχνικά, επαγγελματικά και εργαστηριακές ασκήσεις.

Αρχική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο: να είναι τουλάχιστον 16 ετών, να έχει Απολυτήριο Γυμνασίου και να εργάζεται. Η φοίτηση στο Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο διαρκεί 4 χρόνια, δηλαδή ο μαθητής παρακολουθεί 4 τάξεις.

Επαγγελματικό Λύκειο σχηματικά:

Αρχική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια Τίτλοι σπουδών από Επαγγελματικό Λύκειο (Ημερήσιο ή Εσπερινό): Α. Για τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών: απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου, ισότιμο με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, και πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις, το οποίο εξασφαλίζει το δικαίωμα να λάβουν άδεια άσκησης επαγγέλματος και πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Επίσης οι απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. (Δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών) έχουν τη δυνατότητα εγγραφής στα Ι.Ε.Κ. σε τμήματα αντίστοιχης ειδικότητας με αυτήν του πτυχίου τους στο 3ο εξάμηνο. Β. Για τον Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών – τάξη μαθητείας: Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 5, μετά από την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Αρχική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια

Αρχική Κατάρτιση: Επαγγελματικά Λύκεια

Αρχική Κατάρτιση: Σχολές Μαθητείας (κατάργηση ΕΠΑΣ - ΣΕΚ) Λειτουργούν πια κυρίως από τον ΟΑΕΔ – Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Οι ΕΠΑΣ έγιναν ΣΕΚ (2013) και οι ΣΕΚ καταργήθηκαν (2015). H Μαθητεία είναι το σύστημα Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης που συνδυάζει τη θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση του μαθητή στο Σχολείο με την εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες εργασίας (on-the job training). Στόχος είναι να αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος νέος, εκτός από τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και επαγγελματική εμπειρία στην αγορά εργασίας. Στη διάρκεια των σπουδών τους οι μαθητές των ΕΠΑΣ το πρωί πραγματοποιούν Μαθητεία σε επιχειρήσεις του Ιδιωτικού ή Δημοσίου Τομέα σε θέσεις συναφείς με την ειδικότητά τους, ενώ το απόγευμα παρακολουθούν θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα στο σχολείο. Η φοίτηση στις ΕΠΑΣ είναι διετής και οι μαθητές πρέπει να είναι απόφοιτοι της Α΄ Τάξης Λυκείου τουλάχιστον. Λειτουργούν 51 σχολές Μαθητείας Για το 2017, δικαίωμα υποβολής αίτησης είχαν οι κάτοχοι τουλάχιστον ενδεικτικού Α΄ Τάξης Επαγγελματικών Λυκείων ή Γενικών Λυκείων και έχουν γεννηθεί τα έτη 1994-2001.

Αρχική Κατάρτιση: Σχολές Μαθητείας (Κατάργηση ΕΠΑΣ 2013 –ΣΕΚ 2013 - 2015)

Αρχική Κατάρτιση: Παραμένουν κάποια ΕΠΑΣ ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων / ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ Το σχολικό έτος 2017-2018 θα λειτουργήσουν έξι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) και συγκεκριμένα στη Λάρισα, στα Ιωάvvινα, στην Κρήτη, στη Νεμέα, στην Καλαμπάκα και στο Μαρούσι.

Αρχική Κατάρτιση: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), δημόσια και ιδιωτικά, έχουν σκοπό την παροχή υπηρεσιών αρχικής ή συμπληρωματικής επαγγελματικής κατάρτισης. Τα διάφορα τμήματα των Ι.Ε.Κ μπορούν να παρακολουθήσουν απόφοιτοι Γυμνασίου σε κάποιες ειδικότητες και κυρίως απόφοιτοι κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και ενήλικες με γνώσεις κάθε επαγγελματικής βαθμίδας, για να αποκτήσουν ή να αναβαθμίσουν συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα, να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους, να εξοικειωθούν με νέες μεθόδους και τεχνολογίες ή να μετακινηθούν από ένα επάγγελμα σε άλλο, με στόχο την καλύτερη ένταξή τους στην παραγωγική διαδικασία και στην κοινωνία.

Αρχική Κατάρτιση: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Η εξέλιξη του πλήθους των σπουδαστών μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης ήτοι των ΙΕΚ, κατά την περίοδο 2000-2010, όπου υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, απεικονίζεται στο κάτωθι διάγραμμα. Βάσει των στοιχείων του διαγράμματος προκύπτει μια συνεχής και σημαντική μείωση του σπουδαστικού πληθυσμού των ΙΕΚ. 2000 – 77.100 2010 – 22.000 2017 – υπολογίζονται σε >15.000

Αρχική Κατάρτιση: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης

Αρχική Κατάρτιση: Άλλες Σχολές – διάφοροι φορείς Σχολή Επαγγελμάτων Κρέατος Προπαρασκευαστικό και Επαγγελματικό Σχολείο Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού(μαρμαροτεχνία) Ανώτερες Σχολές Χορού, Ορχηστικής & Δραματικής Τέχνης, όπως η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.) Ωδεία – Μουσικές Σχολές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Σχολή Πυροσβεστών Σχολή Λιμενοφυλάκων Σχολή Ξεναγών

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Φορείς Άτυπης Μάθησης

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Σκοπός των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης είναι η διαρκής επιμόρφωση και κατάρτιση των ενηλίκων, ανεξαρτήτως επαγγελματικής κατάστασης, ηλικίας και επιπέδου μόρφωσης. (Συνεχιζόμενη κατάρτιση) Στην Ελλάδα διακρίνονται σε τύπου 1 και 2 Οι προϋποθέσεις για τα ΚΔΒΜ τύπου 2 απαιτούν προδιαγραφές / πολεοδομική άδεια εκπαιδευτηρίου (πρόσβαση ΑΜΕΑ κλπ).

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Διάφορες δράσεις ΚΔΒΜ: Voucher ΛΑΕΚ Σεμινάρια

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Training Vouchers

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Κέντρα Δια Βίου Μάθησης ΛΑΕΚ

Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση Φορείς Άτυπης Μάθησης Η άτυπη μάθηση απαρτίζεται από όλες οι δεξιότητες που θα πάρει το άτομο κατά την διάρκεια της ζωής του και προκύπτει μέσα από την αλληλεπίδραση του με τους άλλους. Μετάφραση: Σεμινάρια πλεκτού Πολιτιστικού Συλλόγου «Αγαπώ το Χωριό μου»

Διάφοροι άλλοι φορείς κατάρτισης

Διάφοροι άλλοι φορείς κατάρτισης

Διάφοροι άλλοι φορείς κατάρτισης

Διάφοροι άλλοι φορείς κατάρτισης

Διάφοροι άλλοι φορείς κατάρτισης Αναπηρία

Τάσεις

Ευρώπη – Πιστοποίηση Ελλάδα Για την πιστοποίηση προσόντων έχει υιοθετηθεί το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF), προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στην Ελλάδα, ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) είναι ο αρμόδιος φορέας για την ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) και την αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF). Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο με οκτώ (8) επίπεδα, στα οποία κατατάσσονται τόσο οι τίτλοι σπουδών /τα προσόντα, που έχουν αποκτηθεί μέσω του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, όσο και της κατάρτισης και της άτυπης μάθησης μετά από πιστοποίηση. Δυστυχώς, σημειώνεται σημαντική καθυστέρηση αυτή τη στιγμή στον τομέα της πιστοποίησης. Μέχρι στιγμής έχει προχωρήσει μόνο η πιστοποίηση στην αρχική επαγγελματική κατάρτιση (δηλαδή για τους αποφοίτους ΙΕΚ) και ελάχιστες ειδικότητες στον τομέα της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (security, εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων).

Ευρώπη – Πιστοποίηση Ελλάδα «Έχει προχωρήσει η πιστοποίηση» πρακτικά σημαίνει ότι ο ΕΟΠΠΕΠ έχει καταρτίσει σχετικό Περίγραμμα γνώσεων, έχει καταρτίσει σχήμα ερωτήσεων και απαντήσεων εξετάσεων και έχει προχωρήσει στη διοργάνωση εξετάσεων πιστοποίησης για τους ενδιαφερόμενους. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να έχει προηγηθεί κατάρτιση σε ΙΕΚ ή σε Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, σύμφωνα με το ισχύον Περίγραμμα. Παρά το γεγονός ότι ο ΕΟΠΠΕΠ έχει αδειοδοτήσει διάφορες εταιρείες πιστοποίησης, δεν τους έχει δώσει το δικαίωμα να υλοποιούν εξετάσεις πιστοποίησης οι ίδιες, παρά μόνο σε Πληροφορικής και Ξένες Γλώσσες. Για το λόγο αυτό, μόνο αυτές οι πιστοποιήσεις από ιδιωτικούς φορείς αναγνωρίζονται προς το παρόν από το Α.Σ.Ε.Π.. Έτσι, όλες οι λοιπές εξετάσεις για τις πιστοποιήσεις διεξάγονται από τον ΕΟΠΠΕΠ με πολύ αργούς ρυθμούς – πχ για τους αποφοίτους ΙΕΚ κάθε δύο χρόνια.

Ευρώπη – Πιστοποίηση Ελλάδα Η μεγάλη καθυστέρηση έχει προχωρήσει σε παραδοξότητες. Αρκετοί φορείς (όπως Κέντρο Κατάρτισης δημόσιου Πανεπιστήμιου) υπόσχονται πιστωτικές μονάδες και πιστοποίηση, χωρίς να τις αναγνωρίζει ο ΕΟΠΠΕΠ. Εταιρείες Πιστοποίησης παρακάμπτουν τον ΕΟΠΠΕΠ και μέσω ΕΣΥΔ προχωρούν στην πιστοποίηση προσόντων (πρόσφατο παράδειγμα η παροχή πιστοποιήσεων στα πλαίσια προγράμματος voucher ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας). Το ΕΣΥΔ είναι το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης. Ξεκίνησε ως φορέας πιστοποίησης εργαστηρίων, αλλά πλέον πιστοποιεί και την ποιότητα σε πιστοποίηση προσώπων, παρακάμπτοντας τον ΕΟΠΠΕΠ, ήτοι Δημόσιο παρακάμπτει Δημόσιο. Διάφορες Ανεξάρτητες Αρχές πιστοποιούν οι ίδιοι τα αντικείμενα που τους αφορούν (πχ τραπεζικά στελέχη στην Τράπεζα της Ελλάδας). Επιπλέον, ενώ διάφοροι ιδιωτικοί αναγνωρισμένοι φορείς (awarding bodies) της Ε.Ε. (πχ Pearon Edexcel της Μεγάλης Βρετανίας) δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και αναγνωρίζονται στη χώρα τους, δεν αναγνωρίζονται ακόμα από τον ΕΟΠΠΕΠ, διότι δεν έχει ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο, παρά μόνο για κάποια πιστοποιητικά επιπέδου 7, που απονέμονται σε συνεργασία με ελληνικά κολλέγια.

Ελλάδα - Ευρώπη Στοιχεία

Στοιχεία – μαθητεία

Στοιχεία – Συμμετοχή στην κατάρτιση

Στοιχεία - συμμετοχή Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της Eurostat (25/4/2017) δείχνουν σημαντικό κενό στην Ελλάδα, όσο αφορά τη συμμετοχή στην κατάρτιση και δια βίου μάθηση του ανθρώπινου δυναμικού άνω των 18 ετών, με σημαντικά σημάδια μείωσης της απόκλισης. Ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών από το 2012 έως και το 2016 κυμαίνεται στο 14%, έχοντας αγγίξει για το 2016 το 14,8% για τις χώρες της Ευρωζώνης. Η Ελλάδα ξεκίνησε σε ποσοστό γύρω στο 4% το 2012, και το 2016 άγγιξε το 6%, με ανοδικές τάσεις.

Στοιχεία

Στοιχεία - συμμετοχή

Στοιχεία - συμμετοχή

Στοιχεία - προβλέψεις Οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (CΕDEFOP), αναμένουν ότι στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η απασχόληση των ατόμων με προσόντα χαμηλού επιπέδου αναμένεται να μειωθεί από 31% σε 21%. Έρευνα του Ινστιτούτου των Οικονομικών και Βιομηχανικών Μελετών (ΙΟΒΕ, 2011) αποκαλύπτει ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις αναφέρουν ότι οι εργαζόμενοι υστερούν σε ικανότητες διαχείρισης και διοίκηση έργου, διαχείρισης της τεχνολογίας και καινοτομίας και στερούνται σύγχρονων γνώσεων που σχετίζονται με τη θέση εργασίας τους

Ευρωπη Στην παρούσα ενότητα παρουσιάζονται τα συστήματα μαθητείας που εφαρμόζονται στη Γερμανία, τη Φινλανδία και τη Νορβηγία ως ενδεικτικές καλές πρακτικές υποσυστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η διαφορετική προσέγγιση των τριών αυτών χωρών σε ό,τι αφορά στο σύστημα της μαθητείας σύμφωνα με τα ειδικά χαρακτηριστικά του πολιτικού κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος που τις διέπει, αλλά και της ευρύτερης κουλτούρας επαγγελματικής εκπαίδευσης της κάθε χώρας, αναδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής κάθε πετυχημένου μοντέλου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις εγχώριες/τοπικές ιδιαιτερότητες. Το τμήμα αυτό αποτελεί μια καταγραφή μεθόδων, εργαλείων και προϋποθέσεων, η οποία μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση και τον εμπλουτισμό του διαλόγου για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Καλές Πρακτικές

Γερμανία Κύριο χαρακτηριστικό του γερμανικού συστήματος μαθητείας είναι η παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες συνδέονται με την απόκτηση της απαραίτητης εργασιακής εμπειρίας. Αυτό εξασφαλίζει ότι η εκπαίδευση προχωρά με τους ίδιους όρους που ο εκπαιδευόμενος θα συναντήσει στην αγορά εργασίας κατά την άσκηση του επαγγέλματός του. Μέσω της εργασιακής εμπειρίας που αποκτά ο ασκούμενος είναι σε θέση να μάθει να αντιμετωπίζει τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της εργασίας και να εκτιμήσει την ποικιλία των κοινωνικών σχέσεων που υπάρχουν στο εργασιακό περιβάλλον. Επιπλέον, η μάθηση μέσα από την πράξη δίνει την αίσθηση της επιτυχίας και παρέχει μια ειδική πηγή κινήτρου για τον εκπαιδευόμενο. Προωθεί την ανεξαρτησία και την αίσθηση της ευθύνης, ιδιότητες απαραίτητες σε μια ανεπτυγμένη βιομηχανική χώρα, διότι με την αντιμετώπιση συγκεκριμένων καθηκόντων υπό πραγματικές συνθήκες εργασίας ο εκπαιδευόμενος μπορεί να αποδείξει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει και να βιώσει την επιτυχία των προσπαθειών του. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η εκπαίδευση στην εργασία αποτελεί κάτι περισσότερο από οργανωμένη μάθηση και θεσμοθετημένη διαδικασία.

Γερμανία Κατάρτιση και αγορά εργασίας. Στο Γερμανικό σύστημα υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ των προσφερόμενων θέσεων μαθητείας και της ζήτησης για ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Δεν υφίσταται ανάγκη για λεπτομερή κρατικό σχεδιασμό, ούτε σε περιφερειακό, ούτε σε εθνικό επίπεδο. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται από τις μεμονωμένες εταιρείες ως προς τις προσφερόμενες θέσεις μαθητείας, τις προδιαγραφές και τις γενικότερες προϋποθέσεις κάλυψής τους από εκπαιδευόμενους, διαμορφώνουν και τη συνολική προσφορά και ζήτηση των θέσεων μαθητείας. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγονται οι επιβαρυντικές συνέπειες των λανθασμένων κατευθύνσεων από πλευράς σχεδιασμού, δεδομένου ότι η ίδια η αγορά εργασίας αποτελεί τον βασικό ρυθμιστή.

Γερμανία

Φινλανδία Η Μαθητεία στη Φινλανδία αποτελεί ένα προαιρετικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, το οποίο έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο υποψήφιος εκπαιδευόμενος, προκείμενου να αποκτήσει επαγγελματικά προσόντα, περαιτέρω επαγγελματική κατάρτιση ή ειδικότητα. Παράλληλα, μέσω του Φινλανδικού συστήματος μαθητείας παρέχεται η δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο, εφόσον το επιλέξει, να συνεχίσει τις σπουδές του με ανοιχτή εκπαιδευτική διαδρομή, η οποία μπορεί να τον οδηγήσει ακόμη και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα σύστημα σπουδών το οποίο εντάσσεται κυρίως στο χώρο εργασίας με την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, η οποία συμπληρώνεται με τη θεωρητική εκπαίδευση που παρέχεται στα επαγγελματικά ιδρύματα και σχολεία. Η μαθητεία στη Φινλανδία αφορά τόσο στους νέους, όσο και στους ενήλικες. Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που εφαρμόζουν το εν λόγω σύστημα κυρίως για νέους μαθητές και αποφοίτους, οι μαθητευόμενοι στη Φινλανδία είναι κυρίως ενήλικες. Τα προγράμματα μαθητείας βασίζονται σε συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου με τις οποίες οι εργοδότες καταβάλουν στους εκπαιδευόμενους μισθό για όλη την περίοδο μαθητείας. Η θεωρητική εκπαίδευση η οποία παρέχεται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα/σχολεία παρέχεται δωρεάν χωρίς δίδακτρα και χρηματοδοτείται από το κράτος.

Νορβηγία Η Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στη Νορβηγία, συμπεριλαμβανομένης της μαθητείας, έχει ενσωματωθεί ως ισότιμο τμήμα της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διέπεται από το ίδιο κανονιστικό πλαίσιο που ισχύει για τη γενική εκπαίδευση. Από το 1976, η Νορβηγία έχει μια ενιαία δομή για την ανώτερη δευτεροβάθμια, γενική και επαγγελματική εκπαίδευση. Προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι διαθέσιμα σε όλη τη χώρα και από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα περισσότερα εξ αυτών έχουν οργανωθεί σύμφωνα με το επονομαζόμενο «2+2 μοντέλο» . Το εν λόγο μοντέλο περιλαμβάνει δύο χρόνια φοίτησης στο σχολείο, και ακολουθείται από δύο έτη μαθητείας σε μια επιχείρηση. Η Νορβηγία απολαμβάνει υψηλό βαθμό αποκέντρωσης σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή σε προγράμματα κατάρτισης. Σε ό,τι αφορά στην πρωτοβουλία «Προώθηση της γνώσης», η οποία έλαβε χώρα το 2006, η κεντρική κυβέρνηση της Νορβηγίας ανέθεσε περισσότερες ευθύνες και αρμοδιότητες σε τοπικό επίπεδο και συνεπώς οι 19 περιφέρειες της χώρας είναι αρμόδιες και υπεύθυνες για όλες τις πτυχές της δημόσιας ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης

Συγκριτικοσ πινακασ Γερμανία Φινλανδία Νορβηγία

Καλές πρακτικές σε επίπεδο ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών Πρωτοβουλία ESP Σύμφωνα με μελέτες οι γνώσεις Αγγλικών ανάμεσα στους εργαζόμενους στον Τουριστικό τομέα στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις αντίστοιχες γνώσεις εργαζομένων σε υπηρεσίες γραφείου. Έτσι ο καλύτερος τρόπος για την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας θα μπορούσε να επιτευχθεί με την διδασκαλία των Αγγλικών εντός των σχολών και κολλεγίων Τουριστικών Επαγγελμάτων. Σχετικά με τα παραγόμενα προϊόντα του προγράμματος, η δημιουργία ενός CD-ROM με παράλληλη δυνατότητα εξέτασης των επιδόσεων των εκπαιδευόμενων καθώς και η δημιουργία μιας βάσης για εφαρμογές e-learning επεκτείνουν την δυνατότητα εκμάθησης Αγγλικών από εργαζομένους στον τομέα του Τουρισμού σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος από αυτό που μπορεί να καλύψει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος. Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος έγινε στην Τουρκία, στην Βουλγαρία και την Ιταλία.

Καλές πρακτικές σε επίπεδο ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών Το Πρόγραμμα πέτυχε να υποστηρίξει την αρχική και συνεχή εκπαίδευση των δασκάλων, συμπεριλαμβάνοντας και τους μελλοντικούς δασκάλους, και να προωθήσει την απόκτηση από αυτούς βασικών γνώσεων ώστε να γίνουν ικανοί να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές τους σε θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Για τις ανάγκες του Προγράμματος παρήχθη καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο είναι βασισμένο αφ’ ενός σε εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας και αφ’ ετέρου σε παραδοσιακές διδακτικές μεθοδολογίες (περιεχόμενο, υπηρεσίες, παιδαγωγικές μέθοδοι και πρακτικές). Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού υλικού, οι δάσκαλοι ανέπτυξαν τις απαραίτητες δεξιότητές τους ώστε να διδάξουν τους μαθητές τους, το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών και την ευρύτερη κοινωνία, να αναπτύξουν βασικές ορθολογικές συμπεριφορές σχετικά με την κατανάλωση τροφίμων και άλλων προϊόντων, ενέργειας και φυσικών πόρων.

Καλές πρακτικές σε επίπεδο χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων

Πηγές www.eoppep.gr www.ine-gsee.gr Μελέτες CEDEFOP Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων