ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
H διδασκαλία διαμεσολαβητικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της ξένης γλώσσας Καταγραφή διδακτικών αναγκών και σκιαγράφηση προοπτικών 14ο Διεθνές Συνέδριο.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ανάπτυξη και προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας- Έρευνα για την στάση των φοιτητών.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
Επιλογή του τομέα σπουδών της Βιβλιοθηκονομίας – Πληροφόρησης : Μία συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση των πρόσφατων ερευνητικών μελετών Βαλεντίνη Μονιάρου-
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Εκπαίδευση και μειονότητες
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ “Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγή Διδακτικού Υλικού” ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Οι στάσεις των μεταναστών πρώτης γενιάς απέναντι στην ελληνική γλώσσα” Φοιτήτρια: Μόγλη Μαρίνα Επιβλέπων καθηγητής: Ανδρουλάκης Γεώργιος

Προσανατολισμός έρευνας Σύγχρονη Ελλάδα της μετανάστευσης Στάση μεταναστών απέναντι στην ελληνική γλώσσα → επίκαιρο θέμα Προσανατολισμός έρευνας βιβλιογραφική ανασκόπηση για στάσεις και κίνητρα απέναντι στην εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας από αλλοδαπούς ποιοτική έρευνα για καταγραφή στοιχείων που επηρεάζουν τη διαδικασία εκμάθησης της ελληνικής δύο ομάδες μεταναστών: αλβανόφωνοι αγγλόφωνοι

Έρευνα: χειμώνας 2009, άνοιξη 2010 Εργαλείο: Συνέντευξη 2 ερωτηματολόγια Δείγμα (μη-τυχαίο) 20 άτομα με μητρική την αλβανική 20 άτομα στην αγγλική

Έρευνα: χειμώνας 2009, άνοιξη 2010 Μέθοδος: ποιοτική Σκοπός έρευνας: Διερεύνηση Καταγραφή χαρακτηριστικών Καταγραφή στάσεων πληθυσμού-στόχου Βαθμός επίδρασής τους στην εκμάθηση της ελληνικής Αποτελέσματα: σπουδαιότητα στάσεων & κινήτρων για εκμάθηση ελληνικής

Λόγοι επιλογής θέματος Επίκαιρο Εξαγωγή συμπερασμάτων για εκπαιδευτικές ανάγκες μεταναστών Ανάγκη διαμόρφωσης ανάλογης κυβερνητικής πολιτικής Ευαισθητοποίηση αρμοδίων και κοινού Προσωπικό ενδιαφέρον Πρόσβαση σε ομάδες μεταναστών

Στάσεις απέναντι στις γλώσσες= αξιολογήσεις ομιλητών για αξία γλώσσας υποκειμενικές δύσκολο να μετρηθούν παρέχουν ενδείξεις για αξίες, προτιμήσεις και επιθυμίες κοινότητας επιδρούν στην εκμάθηση δεύτερης γλώσσας Κίνητρα= επιθυμία για επίτευξη στόχου Συσχέτιση ανάμεσα σε θετικές στάσεις και κίνητρα εκμάθησης

Γλώσσα βασικό συστατικό ταυτότητας Η Μετανάστευση επηρεάζει άτομα ομάδες κοινωνία υποδοχής Γλώσσα βασικό συστατικό ταυτότητας

Υποθέσεις έρευνας Θετικές στάσεις ευκολότερη εκμάθηση Απόψεις για φυσικούς ομιλητές επηρεάζουν στάσεις Αναγκαιότητα/χρησιμότητα αυξημένα κίνητρα Έλλειψη αναγκαιότητας για εργασία μείωση κινήτρων Βαθμός ένταξης σχετίζεται με γνώση δεύτερης γλώσσας

Υποθέσεις έρευνας Πρώτη γλώσσα με μεγάλο κοινωνικό κύρος μείωση κινήτρων Πρώτη γλώσσα με χαμηλό κοινωνικό κύρος γλωσσική μετατόπιση Κοινωνικά/οικονομικά οφέλη εγκατάλειψη μητρικής γλώσσας Αρνητικές ανεπίσημες μαθησιακές εμπειρίες αρνητικές στάσεις Στάσεις απέναντι στη γλώσσα επηρεάζουν ευκολία/δυσκολία εκμάθησης Ανάγκη στήριξης εκμάθησης δεύτερης γλώσσας από πολιτεία

Δυσκολίες σχεδίαση ερωτηματολογίου αρχική σύλληψη ερωτηματολογίου στα ελληνικά ανεύρεση υποκειμένων για αγγλόφωνο δείγμα ερωτηματολόγιο αλβανόφωνων στα ελληνικά

Ευρήματα για αλβανόφωνους Έχουν Διατηρούν Αναγνωρίζουν Μαθαίνουν Ενδιαφέρονται Θεωρούν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο επαφή με μητρική γλώσσα αναγκαιότητα εκμάθησης ελληνικής άτυπα για κουλτούρα χώρας υποδοχής ότι δεν έχουν στήριξη πολιτείας

Έλεγχος υποθέσεων για ομάδα αλβανόφωνων Θετικές στάσεις διευκολύνουν εκμάθηση Απόψεις για φυσικούς ομιλητές δεν επηρεάζουν Αναγκαιότητα εκμάθησης το βασικότερο κίνητρο Γνώση δεύτερης γλώσσας= διαβατήριο ένταξης Μητρική γλώσσα χαμηλού κύρους, δεν εγκαταλείπεται Πιθανά κοινωνικά/οικονομικά οφέλη, υιοθέτηση δεύτερης γλώσσας Έλλειψη αρνητικών μαθησιακών εμπειριών Αίσθηση δυσκολίας ελληνικής Ανάγκη υποστήριξης εκμάθησης ελληνικής

Ευρήματα για αγγλόφωνους ανώτερο μορφωτικό επίπεδο προσωπικοί λόγοι εγκατάστασης διατήρηση επαφής με μητρική γλώσσα χρήση αγγλικών στην εργασία παρακολούθηση μαθημάτων ελληνικών

Ευρήματα για αγγλόφωνους προτίμηση άτυπης εκμάθησης γλώσσας εξετάσεις κρατικού πιστοποιητικού ελληνομάθειας μεγάλο χρονικό διάστημα εκμάθησης επικοινωνιακών δεξιοτήτων θετικές στάσεις για ομιλητές και κουλτούρα χώρας υποδοχής

Έλεγχος υποθέσεων για ομάδα αγγλόφωνων Θετικές στάσεις για ελληνική και ομιλητές δεν διευκολύνουν εκμάθηση Απόψεις για ομιλητές δεν επηρεάζουν στάσεις για γλώσσα Έλλειψη αναγκαιότητας δεύτερης γλώσσας σε εργασία →έλλειψη κινήτρων εκμάθησης Βαθμός ένταξης δεν σχετίζεται με γνώση ελληνικής

Έλεγχος υποθέσεων για ομάδα αγγλόφωνων Μητρική γλώσσα μεγάλου κύρους έλλειψη κινήτρων Καμία πρόθεση εγκατάλειψης μητρικής Αρνητικές μαθησιακές εμπειρίες σε άτυπο επίπεδο δεν δημιουργούν αρνητικές στάσεις Στάσεις για γλώσσα δεν επηρεάζουν αντιλήψεις για ευκολία/δυσκολία της Δεν υπάρχει επιθυμία στήριξης εκμάθησης από πολιτεία

Σύγκριση των δύο ομάδων Αλβανόφωνοι μετανάστες Πρόθεση παραμονής= έντονα κίνητρα προσαρμογής που επηρεάζουν κίνητρα εκμάθησης Θετικές στάσεις, αίσθηση ότι ανήκουν Στάσεις χρηστικότητας και μετά στάσεις ενταξιμότητας Εκμάθηση ελληνικής= άτυπη Άγνοια για μαθήματα, εξετάσεις και πιστοποιητικό ελληνομάθειας Αλβανική=αναπόσπαστο στοιχείο ταυτότητας

Αγγλόφωνοι μετανάστες Σύγκριση των δύο ομάδων Αγγλόφωνοι μετανάστες Ελληνική γλώσσα δεν χρησιμεύει για εργασία λιγότερα κίνητρα εκμάθησης Μεγάλο συμβολικό κύρος αγγλικής αρνητικές στάσεις για κάποια υποκείμενα Ύπαρξη ατόμων με αρνητικές στάσεις Κυρίως ενταξιακά κίνητρα με κοινωνικό και διαπροσωπικό χαρακτήρα

Αγγλόφωνοι μετανάστες Δεν αισθάνονται ότι ανήκουν Δεν φαίνονται τάσεις για γλωσσική μετακίνηση Είναι ενημερωμένοι για μαθήματα, εξετάσεις και πιστοποιητικό ελληνομάθειας Έχουν απαιτήσεις για ποιότητα προσφερόμενης εκπαίδευσης Προτιμούν άτυπη εκμάθηση της γλώσσας Επιθυμία παροχής διοικητικών υπηρεσιών στα αγγλικά από πολιτεία

Συμπέρασμα Γλώσσα μαθαίνεται στην καθημερινή ζωή και όχι με μαθήματα Σπουδαιότητα στάσεων & κινήτρων για εκμάθηση ελληνικής

Ανάγκη περαιτέρω έρευνας Μελέτη στοιχείων που ενθαρρύνουν εκμάθηση ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας Διερεύνηση παραγόντων που εμποδίζουν εκμάθηση Προσδιορισμός αναγκών μεταναστών προσαρμογή προσεγγίσεων ερωτηματολόγια στη μητρική γλώσσα υποκειμένων Ανάγκη διαμόρφωσης ανάλογης κυβερνητικής πολιτικής

Διαδικασία πολύ ενδιαφέρουσα & επιμορφωτική Έρευνα → καινούρια οπτική του τι σημαίνει ξένος στην Ελλάδα