ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ανάλυση και Μοντελοποίηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εύη Καβαλάρη Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σενάριο.
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι και Αναπαραστάσεις τους (ΕΦΕΙΑ)
Διδακτική της Πληροφορικής
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΦΕΙΑ – 3ο Μάθημα Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ Διδάσκων (χειμ. εξάμηνο 2017-18) Αναστάσιος Ζουπίδης azoupidis@uowm.gr

Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι και Αναπαραστάσεις τους (ΕΦΕΙΑ) Μάθημα 3-ωρο, 5 ECTS, υποχρεωτικό του Α’ εξαμήνου Παραδόσεις και ένα 3-ωρο εργαστήριο Γραπτές εξετάσεις (8 μονάδες) και υποχρεωτική εργασία (2 μονάδες) Με κόκκινο χρώμα τα θέματα που θέλω να συζητήσουμε. 1. Εργαστήριο θα κάνω;

Σκοπός του Μαθήματος

Σκοπός του Μαθήματος Να προσεγγίσουν οι φοιτητές /τριες ολιστικά πτυχές του περιεχομένου των ΦΕ, των νοητικών αναπαραστάσεων των μαθητευομένων και κυρίως των ίδιων και των νηπίων. Να ασκηθούν στην ανάπτυξη διδακτικών εφαρμογών κατάλληλων για το Νηπιαγωγείο

Περιεχόμενο Μαθήματος Θεμελιώδεις έννοιες, φαινόμενα και αρχές των ΦΕ Επιστημολογικές δυσκολίες Εννοιολογικές δυσκολίες / Εναλλακτικές Αναπαραστάσεις Απλές διδακτικές προτάσεις για δημιουργική απασχόληση των νηπίων

Διδακτική Μέθοδος Μαθήματος Εργασία σε ομάδες με δομημένο φύλλο εργασίας Συζήτηση των απόψεων των ομάδων Εισαγωγή νέας γνώσης Workshop (εργαστήριο) 1-2 τρίωρα για τη μεθοδολογία ανάδειξης των αναπαραστάσεων των νηπίων

ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι – ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΦΕΙΑ – 1ο Μάθημα Εισαγωγή: Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο και στους / στις Νηπιαγωγούς Περιγραφή του μαθήματος και των απαιτήσεων

Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο και στους / στις Νηπιαγωγούς; Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο και στους / στις Νηπιαγωγούς;

Γιατί ΦΕ σε Νηπιαγωγούς / Νηπιαγωγείο Διπλή οπτική: Επιστημονικός Αλφαβητισμός είναι η ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί την επιστημονική γνώση, να αναγνωρίζει ερωτήματα και να βγάζει συμπεράσματα που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα, έτσι ώστε: να κατανοεί το φυσικό κόσμο που τον περιβάλλει και να συμβάλλει στη λήψη των αποφάσεων για τις αλλαγές που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτόν.

Γιατί ΦΕ σε Νηπιαγωγούς / Νηπιαγωγείο Διεθνής τάση και Ελληνική περίπτωση (Οδηγός Νηπιαγωγού – Κεφάλαιο 10 / Μελέτη περιβάλλοντος: αξιοποιώντας το περιβάλλον και μαθαίνοντας για τον κόσμο) Δημιουργική απασχόληση νηπίων Άσκηση σε διαδικασίες επιστημονικών μεθόδων Μάθηση περιεχομένου δεν είναι στόχος

Η γνώση των παιδιών – νηπίων για τις Φυσικές Επιστήμες θεωρία των νοητικών αναπαραστάσεων περιγραφή των αναπαραστάσεων για επιλεγμένες έννοιες και φαινόμενα στοιχεία μεθοδολογίας ανάδειξης των αναπαραστάσεων των νηπίων (κλινική ημιδομημένη συνέντευξη) Οργάνωση δραστηριοτήτων ΦΕ για νήπια στηριγμένων στο ανακαλυπτικό – διερευνητικό διδακτικό παράδειγμα.

Η επιστημονική γνώση Τι κάνουν – παράγουν οι επιστήμονες (επιστημονικό προϊόν) Πως το παράγουν; Διαδικασίες των επιστημονικών μεθόδων

Η γνώση των εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες Η έννοια και παραδείγματα του διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου σε γνώση κατάλληλη να διδαχτεί σε στοχούμενο πληθυσμό Η έννοια της γνώσης παιδαγωγικού περιεχομένου

Εργασία Υποχρεωτική (2 μονάδες στην τελική αξιολόγηση) Εργασία Υποχρεωτική (2 μονάδες στην τελική αξιολόγηση) Σε επιλεγμένη γνωστική περιοχή εννοιών και φαινομένων θα γίνουν τα εξής: θα μελετηθεί σύντομα η επιστημονική γνώση: έννοιες, φαινόμενα, μεθοδολογία, εφαρμογές, κλπ  θα αναδειχθούν μέσω έρευνας οι σχετικές αναπαραστάσεις των νηπίων για κάποια έννοια / φαινόμενο θα γίνει πρόταση διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου σε γνώση κατάλληλη να διδαχτεί σε νήπια Τα θέματα των εργασιών βρίσκονται σε χωριστό αρχείο. Οι εργασίες ανατίθενται μετά το 3ο Μάθημα και παραδίδονται, πριν τις εξετάσεις, σε ημερομηνία που καθορίζεται.

Περιεχόμενα των 13 Μαθημάτων 1ο Εισαγωγή: Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο – Νηπιαγωγούς / Περιγραφή του μαθήματος και των απαιτήσεων 2ο Οι Φυσικές καταστάσεις της ύλης και οι αλλαγές τους 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους 4ο Ανάδειξη των ι.μ., Μεθοδολογία έρευνας, Workshop 4ο β Φροντιστήριο στην υποχρεωτική εργασία: υλοποίηση έρευνας για την απόσπαση ι.μ. 5ο Οι ι. μ. για τις Φ.Κ.Υ., και τις αλλαγές τους

7ο Οι ι. μ. για την ατομική δομή της ύλης 6ο Ατομικό μοντέλο, Άτομα, Μόρια, Δομή ατόμου - Στοιχεία / Ενώσεις / Μίγματα 7ο Οι ι. μ. για την ατομική δομή της ύλης 8ο Οι έννοιες της Πίεσης και Άνωσης Υγρών και Αερίων και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν 9ο Οι ιδέες των μαθητών για το φαινόμενο της πλεύσης-Βύθισης (Άνωση, Πλεύση/Βύθιση, Πίεση) 10ο   Η Θερμότητα και θερμοκρασία, οι Θερμικές Διαστολές, η Διάδοση θερμότητας 11ο Οι ι.μ. για θερμότητα και θερμικά φαινόμενα 12ο Τα ηχητικά φαινόμενα και η έννοια του ήχου - Οι ι.μ. για τον ήχο και τα ηχητικά φαινόμενα