Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Προσωπικές δεξιότητες
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
Διαχείριση της αλλαγής στη σχολική μονάδα: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Εισηγητές: Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ Ανδρέας Θεοδωρίδης,
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Γίνε ένας «ζωντανός» όμιλος Σχέδιο Ηγεσίας του Ομίλου σου Κωνσταντίνος Κατάκαλος.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση της αλλαγής στoυς εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εισαγωγής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων

Η εισαγωγή των ΝΑΠ ως περίπτωση αλλαγής Είναι μεγάλης κλίμακας αλλαγή (το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του και το κάθε σχολείο ξεχωριστά). Αποτελεί απάντηση στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κοινωνίας μας. Θα εφαρμοστεί σταδιακά. Αποτελεί διαδικασία με αμφίδρομη πορεία (από πάνω προς τα κάτω & από κάτω προς τα πάνω). Ο διευθυντής του σχολείου έχει καθοριστικό ρόλο. Καθένας έχει σημαντική ευθύνη για να επιτύχει η αλλαγή.

Η εξίσωση της αλλαγής Η αλλαγή επιτυγχάνεται, όταν (Α+Β+Γ)>Δ Α= Απογοήτευση-δυσαρέσκεια από το status quo Β = Κοινό όραμα και στόχοι Γ = Γνώση-πληροφόρηση για τα «πρώτα πρακτικά βήματα» Δ = Το κόστος τόσο σε οικονομικούς όσο και ψυχολογικούς όρους Η αλλαγή επιτυγχάνεται, όταν (Α+Β+Γ)>Δ

Η πορεία της αλλαγής: οι τρεις φάσεις 3.ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ 2.ΕΦΑΡΜΟΓΗ 1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χ Ρ Ο Ν Σ

Φάση 1. Εισαγωγή της αλλαγής (1) ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Φάση 1: Εισαγωγή της αλλαγής (2) Παράγοντες επιτυχίας της εισαγωγής της αλλαγής: Ενεργός συμμετοχή, υποστήριξη και δέσμευση όλων των εμπλεκομένων Εντοπισμός των αναγκών και της επιθυμίας για αλλαγή Ανάπτυξη οράματος Ξεκάθαρη, δομημένη προσέγγιση αλλαγής Αλλαγή της κουλτούρας του εκπαιδευτικού οργανισμού Πρόβλεψη και έγκαιρη αντιμετώπιση της αντίστασης απέναντι στην αλλαγή Δυναμικό ξεκίνημα της διαδικασίας

Φάση 1. Εισαγωγή της αλλαγής (3) Βασικό ερώτημα: Ποιο πραγματικό νόημα έχει η εισαγωγή των ΝΑΠ για τους εκπαιδευτικούς; Σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη: ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ (σε χρόνο και ενέργεια) ΤΑ ΟΦΕΛΗ (που θα έχουν από την αλλαγή)

Φάση 2: Εφαρμογή της αλλαγής (1) Βασικές δραστηριότητες: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ

Φάση 2: Εφαρμογή της αλλαγής (2) Παράγοντες επιτυχίας αυτής της φάσης: Οι εσωτερικές συνθήκες του εκπαιδευτικού οργανισμού (π.χ. το κλίμα) Η υποστήριξη από εξωτερικούς παράγοντες Επιτυχής συντονισμός και σαφής κατανομή υπευθυνοτήτων/καθηκόντων. Κατάλληλη ανάπτυξη προσωπικού (επιμόρφωση) Στήριξη στους εκπαιδευτικούς (π.χ. συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, βοήθεια στην τάξη, όχι υπερβολικός φόρτος εργασίας, παροχή των μέσων).

Φάση 3: Εσωτερίκευση της αλλαγής Εισαγωγή (initiation) Εφαρμογή (implementation) Φάση 3: Εσωτερίκευση της αλλαγής Η αλλαγή γίνεται μέρος της «συνηθισμένης» δράσης του σχολείου. ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΕΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ

Ερώτημα: Ποιες είναι οι πιθανότερες αιτίες αντίστασης στην εισαγωγή των ΝΑΠ; Α/Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΙΤΙΩΝ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ 1 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Τα άτομα διαφωνούν με την ιδεολογία και τις αξίες της συγκεκριμένης αλλαγής 2 ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ Τα άτομα αισθάνονται ότι μειώνεται η δύναμη ή η ελευθερία τους. Φόβος της απώλειας. 3 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Τα άτομα νιώθουν ότι απειλούνται η ασφάλεια, η εμπιστοσύνη, η συναισθηματική ευημερία, η σταθερότητα, οι συνήθειες τους. Φόβος για το άγνωστο. Παρανοήσεις. 4 ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ Τα άτομα πιστεύουν ότι δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα. Οι πόροι και τα μέσα είναι ανεπαρκή.

Η συναισθηματική πορεία κατά την αλλαγή Ενεργητική ΘΥΜΟΣ ΑΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ Συναισθηματική αντίδραση ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ Χρόνος ΑΡΝΗΣΗ ΔΟΚΙΜΗ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ Παθητική Απαιτείται συλλογικότητα, συνεργασία, συναδελφικότητα, συμμετοχή και στήριξη από ειδικούς.

Στρατηγικές αντιμετώπισης της αντίστασης στην αλλαγή Τρεις επιτυχημένες στρατηγικές στην εισαγωγή της αλλαγής σε ένα οργανισμό: 1 ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΩ & ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ 2 ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΙ & ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΩ ΣΥΜΦΩΝΙΑ 3 ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ

Στρατηγικές αντιμετώπισης της αντίστασης στην εισαγωγή των ΝΑΠ Διευκολύνω και στηρίζω τους εκπαιδευτικούς ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ & ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ των εκπαιδευτικών Φροντίζω ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ & ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΕΣΑ & ΥΛΙΚΑ για τους εκπαιδευτικούς Εξασφαλίζω ΓΝΩΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΟΝΤΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ όσων εμπλέκονται τόσο εντός όσο και εκτός των εκπαιδευτικών οργανισμών Αξιοποιώ

Στρατηγικές αντιμετώπισης της αντίστασης στην εισαγωγή των ΝΑΠ 2. Διαπραγματεύομαι και εξασφαλίζω συμφωνία ΕΥΕΛΙΞΙΑ– όπου είναι δυνατόν – στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά την εφαρμογή των ΝΑΠ. Φροντίζω ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ στους εκπαιδευτικούς, για να αναπτύξουν τη δική τους, εξατομικευμένη θεώρηση για την εισαγωγή των ΝΑΠ. Προσφέρω ΚΙΝΗΤΡΑ στους εκπαιδευτικούς – ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός – για να εφαρμόσουν τα ΝΑΠ. Παρέχω

Στρατηγικές αντιμετώπισης της αντίστασης στην εισαγωγή των ΝΑΠ 3. Διαχειρίζομαι κατάλληλα ΟΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Εμπλέκω Εντάσσω ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Αναδεικνύω ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Διευκολύνω ΤΗ ΣΥΝΕΧΗ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΙΔΕΩΝ & ΥΛΙΚΟΥ Φροντίζω ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΚΗ ΠΛΗΦΟΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ Εξασφαλίζω ΤΗ ΣΥΝΕΧΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Εγκαθιστώ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Ανάλυση πεδίου δυνάμεων (force field analysis) ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ανασχετικές δυνάμεις ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Κινητήριες δυνάμεις

Θέμα για συζήτηση Στην περίπτωση της αλλαγής που αφορά την εισαγωγή των ΝΑΠ το Σεπτέμβρη στις σχολικές μονάδες: Ποιες μπορεί να προσδιοριστούν ως οι πιο σημαντικές ανασχετικές δυνάμεις (τα εμπόδια στην εισαγωγή των ΝΑΠ); Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε με επιτυχία αυτά τα εμπόδια; Ποιες μπορεί να προσδιοριστούν ως οι πιο σημαντικές κινητήριες δυνάμεις και πώς αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν και να ενισχυθούν περαιτέρω;

Ο ρόλος του διευθυντή στην επιτυχή εφαρμογή των ΝΑΠ Αλλαγή Σχέδιο Δράσης Μέσα Κίνητρα Δεξ. Όραμα + = Χ Σύγχυση Σχέδιο Δράσης Μέσα Κίνητρα Δεξ. + = Άγχος Όραμα Αντίσταση Απογοήτευση Κυλιόμενος Δρόμος Χ Χ Χ Χ

1η Ομαδική Εργασία: Καλές πρακτικές Ποιες θεωρείτε ως καλές πρακτικές επιτυχούς διαχείρισης της εισαγωγής των ΝΑΠ - ως περίπτωση αλλαγής - εκ μέρους του διευθυντή-ηγέτη (π.χ. σε σχέση με εκπαιδευτικούς, γονείς, πιθανές αντιδράσεις κτλ);

2η Ομαδική εργασία: Μελέτη περίπτωσης Ερωτήματα: Αξιολογήστε την προσέγγιση της διευθύντριας για προώθηση της αλλαγής, εντοπίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά της σε σχέση με: τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας της την κουλτούρα του σχολείου και την αντιμετώπιση της αντίστασης εκπαιδευτικών και γονιών στην αλλαγή. 2. Ποιες θετικές ενέργειες μπορεί να βοηθήσουν, ώστε να έρθουν κοντά οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια; Πώς μπορεί να ξεπεραστεί η σύγκρουση; 3. Ποιους παράγοντες θα μπορούσε να αξιοποιήσει η διευθύντρια στην προσπάθειά της για ομαλή εισαγωγή και διαχείριση της αλλαγής; 4. Ποιες άλλες δυσκολίες αναμένετε ότι η διευθύντρια θα αντιμετωπίσει στη συνέχεια και πώς εισηγείστε να τις διαχειριστεί;