110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος 2014-2015 Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2 ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΤΑΞΗ:Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:ΑΝΘΗ ΤΣΑΤΟΥΜΑ.
Advertisements

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
Τουρκική παροιμία Στο πλαίσιο της σύγχρονης εποχής, όπου πολιτισμοί και παραδόσεις διασχίζουν τα εθνικά σύνορα της κάθε χώρας και αναμιγνύονται,
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Αξιοθέατα Ηπειρωτικής Ελλάδας
Η γυναίκα στην αρχαιοτητα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ: ΠΕΙΡΑΙΩΣ- ΓΚΑΖΙ
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
Εισαγωγή στην Αυτοάμυνα
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
15/10/2017 Σχέδιο Δράσης 3C Πιλοτική εφαρμογή του Βιβλίου: «Οικονομική ευημερία για άτομα ώριμης ηλικίας» Lifelong Learning programme Φεβρουάριος 2013.
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 5η: Αἰωνιότητα ΙΙΙ Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Το σεισμικό τόξο που μας ενώνει 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
Τα άγρια ζώα της ζούγκλας
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
PROJECT Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΟΛΟΥ
Ψηφιακό συμπιεσόμετρο κινητήρων Diesel ναυτικού τύπου
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ κΑΙ ΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ καρολινα κορωνακου-παξιμαδη β’3.
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Οι κατακομβεΣ στην ελλαδα
Στερεότυπα.
Εργασία Γυμναστικής Πρόλογος: ΡΙΚΑΡΝΤΟ ΜΠΑΡΙΑΜΠΑ
Η εικονομαχία αποτελεί να θεολογικό λατρευτικό ζήτημα που συντάραξε τη ζωή της βυζαντινής αυτοκρατορίας ολόκληρο τον 8ο και τις αρχές του 9ου μ.Χ. αιώνα.
ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ζητειται ελπισ – το ποταμι αντωνησ σαμαρακησ
Γενικό Λύκειο Αναβύσσου Ερευνητική εργασία Β΄ τάξης Σχολικό έτος:
Ελβετία Ελένη Πλιάκου Β4.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕ ΣΑΠΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Υπεύθυνος Καθηγητής: Καπετανάκης
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΄Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Διατροφή-Διαιτολογία
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
Αντισημιτισμός Μάθημα: Θρησκευτικά Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Κοκομπάια
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Μάλτα Μαθήτρια : Διονυσία Θωμά Τάξη : Β΄2
Εργασία Γυναίκες Στην Γαλλική Επανάσταση
ΒΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Γ2 ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΥΠ.ΚΑΘ.Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Ο Άνθρωπος ως Διάκονος του Πλησίον
Η αγιογραφία στους καθολικούς ναούς
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΟΜΑΔΑ 4 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΝΤΑΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΒΟΥΡΑΣ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ στα σχολεια.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Αθλητισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ( )
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
Αξιοπιστία Πληροφορίας στο Διαδίκτυο
Το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος 2014-2015 Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα

Κριτήρια επιλογής θέματος Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον Είναι στενά συνδεδεμένο με την σύγχρονη εποχή Απασχολεί ιδιαίτερα την επικαιρότητα Έχει άφθονο υλικό για άντληση Το συγκεκριμένο θέμα είναι ελκυστικό

Παρουσίαση του θέματος Η εγκληματικότητα είναι ένα φλέγον θέμα της σύγχρονης εποχής. Υπάρχουν πολλά αίτια που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του φαινομένου της βίας και του εγκλήματος. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί τα ποσοστά της παράνομης διακίνησης εμπορεύματος, της οικονομικής απάτης και της πορνείας. Οι συνέπειες των παραπάνω φαινομένων αφορούν τόσο το κάθε άτομο ξεχωριστά όσο και την κοινωνία ως σύνολο.

Ο Σκοπός του θέματος μας είναι τριπλός: α) Η συγκεκριμένη εργασία μας βοηθά να γνωρίσουμε την έννοια της συνεργασίας και της ομαδικότητας. β) Ν’ ανταλλάσουμε ιδέες και απόψεις με τους συμμαθητές μας. γ) Επίσης να πληροφορηθούμε για την εξέλιξη και τις συνέπειες της εγκληματικότητας.

Η Ιστορική αναδρομή των μορφών εγκληματικότητας Εισαγωγή στο θέμα Η Ιστορική αναδρομή των μορφών εγκληματικότητας Τα ποσοστά εγκληματικότητας έχουν αυξηθεί τις τελευταίες δεκαετίες για πολλούς λόγους. Αρχικά ένας από τους πιο βασικούς λόγους είναι η οικονομική δυσχέρεια που αντιμετωπίζουν τα άτομα στη καθημερινή τους ζωή. Προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες και να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους δεν διστάζουν να παρανομήσουν. Η αδελφοκτονία του Κάιν φανερώνει ότι και ο πιο ισχυρός δεσμός, ο αδελφικός, δεν μπόρεσε ν' αντισταθεί στην πρόκληση του κακού. Έτσι, κατανοούμε γιατί μέχρι σήμερα και παρά το γεγονός της κοινής καταγωγής μας, αδυνατούμε να δούμε τους συνανθρώπους μας όπως θα έπρεπε.

β) Ανάπτυξη του θέματος Εγκληματικότητα: ονομάζεται το σύνολο των αξιόποινων πράξεων που αποδοκιμάζονται ειδικότερα από τους ποινικούς νόμους. Η Εγκληματικότητα προσδιορίζεται κατά τόπο (περιοχή, χώρα), χρόνο, μέγεθος, δομή (είδος - βαρύτητα) και εξέλιξη (αύξηση, μείωση). Κύρια στοιχεία που προσδιορίζουν τα παραπάνω είναι συνηθέστερα αστυνομικές στατιστικές καθώς και παρόμοιες ποινικών δικαστηρίων ή και άλλων δημόσιων φορέων. Παρά ταύτα η εγκληματικότητα που προκύπτει, αποτελεί την λεγόμενη "φανερή εγκληματικότητα", σε αντίθεση με την "αφανή ή σκοτεινή εγκληματικότητα", που σαφώς υπάρχει αλλά δεν καταγράφεται για διάφορους λόγους, όπως π.χ. περιπτώσεις που δεν καταγγέλλονται.

Παράγοντες που επηρεάζουν την έρευνα Θετικοί: Η εύκολη σχετικά πρόσβαση σε τεχνολογικές ευκολίες, όπως το διαδίκτυο που μας παρέχεται μέσω του σχολικού περιβάλλοντος διευκολύνει την διεκπεραίωση της έρευνάς μας. Ακόμη, αντλούμε πληροφορίες από διάφορες άλλες γραπτές πηγές, οι οποίες μας δίνουν τη δυνατότητα να ενημερωθούμε για τα ποσοστά της εγκληματικότητας και τις διάφορες μορφές της. Στην ομάδα το συγκεκριμένο φαινόμενο προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αποτελεί ένα βασικό κοινωνικό πρόβλημα της εποχής. Αρνητικοί: Λόγω του γεγονότος ότι η εγκληματικότητα είναι ένα ευρύ και εξειδικευμένο θέμα υπήρξε δυσκολία στην κατανόηση ορισμένων όρων.

Ανάπτυξη του θέματος Εγκληματικότητα: ονομάζεται το σύνολο των αξιόποινων πράξεων που αποδοκιμάζονται ειδικότερα από τους ποινικούς νόμους. Βία: Η βία πηγάζει από τις αντιφάσεις, τις αντιθέσεις της εποχής μας και κυρίως τις κοινωνικές ανισότητες. Στην εποχή μας συμβαδίζει ο πλούτος και το τεχνολογικό θαύμα μαζί με τη φτώχεια, την ανεργία, την περιθωριοποίηση, την εκμετάλλευση, τη μετανάστευση, την ξενοφοβία και το ρατσισμό. Ανθρωποκτονία: Ο βρασμός ψυχής ή ορθότερα βρασμός ψυχικής ορμής αποτελεί νομικό όρο με τον οποίο χαρακτηρίζεται κυρίως ο αποκλεισμός της σκέψης που οφείλεται σε αιφνίδια υπερδιέγερση συναισθήματος.

Περιορισμοί της έρευνας Επειδή η έρευνά μας σχετικά με την εγκληματικότητα είναι μεγάλου όγκου και έκτασης, επιβάλλεται να αναφερθούμε στη βία και στη νεανική εγκληματικότητα στις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες στην σύγχρονη εποχή. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτές τις μορφές εγκληματικότητας, διότι η χώρα μας, η Ελλάδα είναι μια ευρωπαϊκή χώρα που αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα.

Αξιοπιστία της έρευνας Η έρευνα μας χαρακτηρίζεται αξιόπιστη για τους εξής λόγους: α) Οι πληροφορίες που έχουμε εντάξει στην έρευνα είναι αξιόπιστες, προέρχονται από έγκυρες πηγές, είναι διασταυρωμένες και βασίζονται σε ρεαλιστικά γεγονότα και στοιχεία. β) Τις πληροφορίες μας τις έχουμε διαχειριστεί με αντικειμενικότητα και αμεροληψία. γ) Όσον αφορά στο ερωτηματολόγιο οι μαθητές ηλικίας 15-16 χρονών του σχολείου μας απάντησαν με σοβαρότητα και ειλικρίνεια αφού τα θέματα των ερωτήσεων μας τους αφορούσαν και συνέβαλαν στην δημιουργία προβληματισμού.

Διαδικασίες και δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα Για την υλοποίηση της εργασίας μας: α) Αναζητήσαμε πληροφορίες και υλικό στο διαδίκτυο β) Συζητήσαμε με τους συμμαθητές μας και τους γονείς μας για τις μορφές εγκληματικότητας και για τους τρόπους άμβλυνσης των φαινομένων γ) Δημιουργήσαμε ερωτηματολόγιο για να συνοψίσουμε τις απόψεις δ) Παρακολουθήσαμε συζητήσεις και ντοκιμαντέρ για την εγκληματικότητα στην σύγχρονη εποχή

Δημιουργία ερωτηματολογίου, σχόλια, γραφήματα, στατιστική ανάλυση, αποτελέσματα και συμπεράσματα. Για την ολοκλήρωση της εργασίας μας δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε στους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Τα αποτελέσματα των ερωτήσεων παρουσιάζονται παρακάτω.

1η. Κατά πόσο πιστεύεται ότι η σωματική βία έχει αντιμετωπιστεί τα τελευταία χρόνια; πολύ 1 αρκετά 9 μέτρια 30 λίγο 31 καθόλου 3 Οι περισσότεροι (83%) απάντησαν πως το πρόβλημα της σωματικής βίας έχει αντιμετωπιστεί μέτρια ή λίγο.

2η. Πόσο θεωρείτε πως τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν γίνει βήματα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της νεανικής εγκληματικότητας; πολύ 4 αρκετά 8 μέτρια 22 λίγο 36 καθόλου Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (48%) απάντησε πως η νεανική εγκληματικότητα στις μέρες μας έχει αντιμετωπιστεί σε μικρό βαθμό.

3η. Κατά πόσο νιώθετε ασφαλείς με τα μέτρα προστασίας που υπάρχουν στην Ελλάδα (πχ. αστυνομική φύλαξη κ.λπ.); πολύ 2 αρκετά 11 μέτρια 23 λίγο 22 καθόλου 16 Οι μαθητές απάντησαν (50%) πως νιώθουν λίγο ή καθόλου ασφαλείς στην πόλη τους με τα μέτρα προστασίας που έχουν θεσπιστεί.

4η. Πόσο συχνά έχετε παρατηρήσει την ύπαρξη κάθε μορφή βίας στην καθημερινότητά μας; πολύ 5 αρκετά 24 μέτρια 22 λίγο 19 καθόλου 4 Επομένως,συνάγεται το συμπέρασμα πως στην καθημερινή ζωή γίνεται αντιληπτή η ύπαρξη βίας σε υψηλά ποσοστά (37%).

Επίλογος Μετά από αυτή την έρευνα συνάγεται το συμπέρασμα ότι από τα πανάρχαια χρόνια η εγκληματικότητα εμφανίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ζωή του ανθρώπου (ανθρωποκτονία του Κάιν) με πολλές μορφές. Στην σύγχρονη εποχή αν και ο άνθρωπος έχει φτάσει σε υψηλά πνευματικά επίπεδα, η εγκληματικότητα όχι μόνο δεν έχει περιοριστεί, αλλά εμφάνισε και άλλες μορφές ( ηλεκτρονικό έγκλημα, διακίνηση ναρκωτικών, πορνεία κ.λπ..) Από το επίσημο κράτος γίνονται βήματα για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας ιδρύοντας συγκεκριμένα τμήματα. Οι σημερινοί δεκαεξάχρονοι στην χώρα μας, πιστεύουν ότι η βία έχει αντιμετωπιστεί σε υψηλά ποσοστά, η σωματική βία μέτρια ή πολύ λίγο, ενώ η νεανική εγκληματικότητα σε πολύ μικρά ποσοστά. Όσον αφορά στην ασφάλεια, οι νέοι υποστηρίζουν πως οι υπηρεσίες της αστυνομίας και του κράτους δεν επαρκούν.

Προτάσεις για συμπληρωματική εργασία Μορφές εγκληματικότητας στην Ελλάδα στο παρελθόν Μορφές εγκληματικότητας στην Αμερική τις τελευταίες δεκαετίες. Μορφές εγκληματικότητας στην Ασία σήμερα. Μορφές εγκληματικότητας στην Ευρώπη την δεκαετία 40-50. Μορφές εγκληματικότητας στην Αφρική σήμερα.

Πηγές πληροφόρησης Διαδίκτυο Εγκυκλοπαίδειες Ντοκιμαντέρ και βίντεο

Βιβλιογραφία http://users.sch.gr/aiasgr/Palaia_Diathikh_Biblio/H_ptwsh_tou_anthrwpou/Kain _kai_Abel_H_adelfokto http://el.wikipedia.org/wiki/Εγκληματικότητα http://apostolos1963.blogspot.gr/2011/11/blog-post_20.html