«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Μαθησιακές Δυσκολίες Μάθημα: Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ειδικής Αγωγής Διδάσκουσα: Β. Λαμπροπούλου.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής ΣΤ’ ΜΕΡΟΣ «Διαταραχές Λόγου: Συνέπειες.
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου» Ε’ ΜΕΡΟΣ «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Χαρακτηριστικά & άλλες δυσκολίες παιδιών με Ε.Μ.Δ. / Εκπαιδευτικά Ζητήματα / Ζητήματα «ετικέτας» στις Ε.Μ.Δ.» Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Μαθησιακοί στόχοι… Να γνωρίσετε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών με Ε.Μ.Δ. Να συζητηθούν ζητήματα «ετικέτας» και οι συνέπειές τους σε όλους τους τομείς της ζωής του παιδιού με Ε.Μ.Δ. & της οικογένειάς του Να αναλυθούν σημαντικά ζητήματα, που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών με Ε.Μ.Δ.

Μαθησιακά αποτελέσματα… Να είστε ικανοί –ές να απαντάτε εύστοχα σε ερωτήσεις της πιστοποίησης, όπως: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των παιδιών με ΜΔ; Περιγράψτε συνοπτικά τα στάδια Kubler Ross που αναφέρονται στις αντιστάσεις των γονιών απέναντι στο πρόβλημα του παιδιού τους Ποιες προϋποθέσεις είναι αναγκαίες για να ξεπεράσουν οι γονείς την «ετικέτα» για το παιδί τους έτσι ώστε να είναι αποτελεσματική η συμμετοχή τους στην αγωγή κι εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες;

6. Ποιος είναι ο συμβουλευτικός ρόλος του ειδικού παιδαγωγού; 4. Ποιες είναι οι επιδράσεις της «ετικέτας» για τους γονείς και το παιδί; 5. Ποια είναι η σημασία του test για τη διάγνωση ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες και ποιες γνώσεις απαιτούνται για την σωστή αξιολόγηση; 6. Ποιος είναι ο συμβουλευτικός ρόλος του ειδικού παιδαγωγού; 7. Ποια ψυχολογικά και γνωστικά προβλήματα των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες γνωρίζετε; 8. Το ειδικό σχολείο διαιωνίζει ή υποβοηθεί στο ξεπέρασμα της ετικέτας για το παιδί; Αιτιολογήστε την απάντησή σας.

«Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος, που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο και αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Αν και μια μαθησιακή δυσκολία μπορεί να εμφανίζεται μαζί με άλλες μειονεξίες (π.χ. αισθητηριακή βλάβη, νοητική καθυστέρηση, κοινωνικές και συναισθηματικές διαταραχές) ή περιβαλλοντικές επιδράσεις (π.χ. πολιτιστικές διαφορές, ανεπαρκή/ακατάλληλη διδασκαλία, ψυχογενείς παράγοντες), δεν είναι το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων ή επιδράσεων».

Συστατικά στοιχεία συγκρότησης της έννοιας των ΜΔ χαμηλή ακαδημαϊκή απόδοση ανομοιόμορφο μοντέλο ανάπτυξης - ετερογένεια στις δυσκολίες και στις ικανότητες νευρολογική δυσλειτουργία φυσιολογικός ΔΝ αποκλεισμός συγκεκριμένων παραγόντων

Xαρακτηριστικά των Ε.Μ.Δ. Βασικά Συνοδευτικά Αδυναμία επαρκούς ακαδημαϊκής μόρφωσης Φυσιολογικός Δ.Ν. Επιδόσεις ≠ ικανότητες & δυνατότητες Διαταραχή αντιληπτικών -μνημονικών λειτουργιών & γλωσσικής επεξεργασίας Γνωστικά Κοινωνικά Νευροψυχολογικά

Γνωστικά χαρακτηριστικά… Ελλείμματα προσοχής Έλλειψη στοχαστικότητας Αντιληπτικοκινητικές δυσκολίες, φτωχή μνήμη, αταξία στη σκέψη και μεταγνωστικές αδυναμίες Αδυναμία φωνολογικής επεξεργασίας & φωνολογικής επίγνωσης

Κοινωνικά χαρακτηριστικά… Δυσκολία κοινωνικής προσαρμογής Απομόνωση-δυσκολία διατήρησης φιλικών σχέσεων Αδυναμία στην Επεξεργασία Κοινωνικής Πληροφόρησης Μεμαθημένη αβοηθησία Εριστική – αντικοινωνική συμπεριφορά

Νευροψυχολογικά χαρακτηριστικά… Συναισθηματική αστάθεια Διάχυση του ενδιαφέροντος Εγωκεντρική συμπεριφορά - διαταραχές συμπεριφοράς Σχολική άρνηση Ενούρηση Χαμηλή αυτοπεποίθηση - αυτοεκτίμηση Αρνητική εικόνα εαυτού - εσωστρέφεια Συναισθηματικές διαταραχές (υψηλά επίπεδα άγχους, φοβίες, προκαταλήψεις και ψυχοσωματικά συμπτώματα)

Αξιολόγηση… (αντικειμενική / αδιάβλητη / αφορά στη συγκεκριμένη χρονική φάση) Συνεργασία γονέων και παιδιού Μελέτη του ιστορικού και της οικογενειακής κατάστασης του παιδιού Αξιολόγηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς, των γνωστικών δυνατοτήτων και αδυναμιών του παιδιού Πόρισμα αξιολόγησης = οδηγός για την ανάπτυξη κι εφαρμογή του προγράμματος εκπαιδευτικής παρέμβασης

Τομείς και μέσα διαγνωστικής αξιολόγησης Τυπικά Μέσα Αξιολόγησης = Σταθμισμένα Τεστ παρέχουν πληροφορίες για τη σύγκρισή τους με τους συνομηλίκους τους Άτυπα Μέσα Αξιολόγησης Ψυχολογική Διαγνωστική αξιολόγηση Εκπαιδευτική Διαγνωστική Αξιολόγηση

Ο συμβουλευτικός ρόλος του ειδικού παιδαγωγού (ΕΠ) Μετατροπή του σχολείου σε σχολείο ένταξης Στήριξη των μαθητών Συνεργασία με φορείς και ειδικούς Συμβουλευτικό έργο (μαθητές / γονείς / προσωπικό) Επίλυση προβλημάτων ανθρωπίνων σχέσεων / προαγωγή και δημιουργία σωστών διαπροσωπικών σχέσεων Διασύνδεση των κοινωνικών - ψυχολογικών υπηρεσιών και ευρύτερης κοινωνίας με τη σχολική κοινότητα

Στάδια Κιούμπλερ-Ρος ΣΤΑΔΙΟ 1: Άρνηση ΣΤΑΔΙΟ 2: Θυμός ΣΤΑΔΙΟ 3: Διαπραγμάτευση ΣΤΑΔΙΟ 4: Κατάθλιψη ΣΤΑΔΙΟ 5: Αποδοχή

Οι γονείς μπορεί να βιώνουν… Μη ρεαλιστικές σκέψεις (ανάλογες αντιδράσεις) Πένθος Ενοχές Συναισθήματα φόβου

Οι συνέπειες του κοινωνικού αποκλεισμού (στο άτομο & στην οικογένειά του) Άγχος και φόβος Ματαίωση Ενοχή και ντροπή Απομόνωση, αποξένωση

Η επιτυχία στην ειδική αγωγή έρχεται, όταν συνεργάζονται σωστά γονείς και σχολείο για τον κοινό σκοπό: την αυτονόμηση και μεγαλύτερη δυνατή εξέλιξη του παιδιού…

Γενικό σχολείο ή σχολείο ειδικής αγωγής;

Ευχαριστώ για την προσοχή σας…