7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.
Advertisements

1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
“ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ”
Έλενα Φελούκα, Eλένη Ανδρέου, Κωνσταντής Πεθαίνος
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
ΕΣΥ καθορίζεις τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Σχολικός εκφοβισμός Bullying
ΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΣΗ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Εργασία Πληροφορικής Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
Κοινωνικά Δίκτυα και Ανήλικοι Χρήστες: Κίνδυνοι και Προφυλάξεις
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤ, Ε, Δ1, Δ2 2015-2016

ΤΑΞΗ ΣΤ΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Λαμπροπούλου Γεωργία (1) Μέσα από διάφορες συζητήσεις και μελέτη καθημερινών περιπτώσεων τα παιδιά προβληματίστηκαν σχετικά με το θέμα της ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο και της χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε φορά που ολοκληρωνόταν μία τέτοια συζήτηση φτιαχνόταν και μια μικρή ιστορία με θέμα τη συγκεκριμένη παράμετρο που συζητιόταν. Τελικά αποφασίστηκε όλες αυτές οι ιστορίες να ενωθούν σε μία κι έτσι προέκυψε ένα παραμύθι. Το παραμύθι αυτό αποτέλεσε στη συνέχεια το σενάριο μίας ταινίας μικρού μήκους στην οποία πρωταγωνιστούσαν οι μαθητές/ τριες και η οποία έλαβε μέρος και στο Φεστιβάλ μαθητικών ταινιών μικρού μήκους. Όλα αυτά πραγματοποιήθαν με τη συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση και του δασκάλου Μουσικής του σχολείου, κ. Άγγελου Παπαγγελόπουλου.

ΤΑΞΗ ΣΤ΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Λαμπροπούλου Γεωργία (2) Παρακάτω δίδονται οι σύνδεσμοι που οδηγούν στο trailer και στην ίδια την ταινία: https://youtu.be/eZq-fGt2aWY Τρέιλερ https://youtu.be/SfKz_QG06sk Ταινία

ΤΑΞΗ Ε΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Καραγιάννη Μαρκέλλα (1) Το σχέδιο του προγράμματος προέβλεπε τα τρία συνεργαζόμενα τμήματα (Δ1, Δ2 και Ε΄), ξεχωριστά, να ακολουθήσουν τρεις δραστηριότητες σχετικές με τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και την ελεύθερη χρήση προσωπικών στοιχείων από τρίτους στο διαδίκτυο. 1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Σε αυτό το μέρος προβλήθηκε στους μαθητές υλικό (βίντεο) από το safer internet ενδεικτικό για τις προαναφερθείσες ενότητες. Στόχος της διαδικασίας αυτής ήταν η ενθάρρυνση συζήτησης με τους μαθητές και η συνεχής ανατροφοδότησή της μέσω του υλικού.

ΤΑΞΗ Ε΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Καραγιάννη Μαρκέλλα (2) Οι μαθητές ενημερώθηκαν, προβληματίστηκαν και, όπως χαρακτηριστικά είπαν, τώρα μπορούν να αποφύγουν τα λάθη και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια, χωρίς κίνδυνο ή άσκοπη καχυποψία. Σε αυτή τη δραστηριότητα δόθηκε μεγάλη σημασία γιατί με την ολοκλήρωσή της ήθελα οι μαθητές να έχουν ξεκάθαρη εικόνα της χρησιμότητας του διαδικτύου και των πλεονεκτημάτων του, θυμούμενοι βέβαια πάντα πως ένα εργαλείο είναι λειτουργικό μόνο αν ξέρουμε να το χρησιμοποιούμε σωστά.

ΤΑΞΗ Ε΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Καραγιάννη Μαρκέλλα (3) 2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος οι μαθητές κλήθηκαν να μεταβούν από το θεωρητικό επίπεδο της συζήτησης στην πρακτική εφαρμογή των όσων συζητήθηκαν. Τους ζητήθηκε να σκεφτούν περιπτώσεις στις οποίες θα μπορούσε να ελλοχεύει κίνδυνος κατά τη χρήση των εφαρμογών του διαδικτύου με τη μορφή της διαδικτυακής παρενόχλησης. Οι ιδέες τους γράφτηκαν με τη μορφή ιστορίας και έπειτα παρουσιάστηκαν ως θεατρικό (ενός ή δυο λεπτών) στην υπόλοιπη τάξη. *Μεγάλο μέρος των γονέων των μαθητών μου δεν επιθυμεί τη φωτογράφησή τους, επομένως δεν υπάρχει οπτικό υλικό.

ΤΑΞΗ Ε΄ Υπ. Εκπαιδευτικός: Καραγιάννη Μαρκέλλα (4) 3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Στο τρίτο μέρος του προγράμματος οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες και ζωγραφιές με θέμα τη διαδικτυακή παρενόχληση. Τα έργα των μαθητών παρουσιάστηκαν στην τάξη και αναλύθηκαν δίνοντας ανατροφοδότηση στα όσα είχαν συζητηθεί στην πρώτη δραστηριότητα. Ενδεικτικά:

ΤΑΞΗ Ε΄ Υπ.. Εκπαιδευτικός: Καραγιάννη Μαρκέλλα (5)

ΤΑΞΗ Δ1 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σπυροπούλου Αναστασία Ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση της τάξης σχετικά με το θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο πραγματοποιήθηκε μέσα από συζητήσεις για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη χρήση του χωρίς γνώση και σύνεση. Τα παιδιά έφτιαξαν προφορικά διάφορες ιστορίες- σενάρια και συζητήθηκαν έπειτα σωστοί και λάθος τρόποι δράσης- αντιμετώπισης παρόμοιων καταστάσεων. Οι μαθητές/ τριες ευαισθητοποιήθηκαν περαιτέρω στο θέμα μέσω της παρακολούθησης των θεατρικών δρώμενων του άλλου τμήματος της Τετάρτης τάξης και της επακόλουθης συζήτησης.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (1) Η ενασχόληση με το θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο ξεκίνησε πριν από το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα με αφορμή την απορία μίας μαθήτριας για τον αν και ποιοι πρέπει να έχουν facebook. Μετά από κάποιες γενικές συζητήσεις σχετικά με το τι είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε τι εξυπηρετούν οδηγηθήκαμε και σε συγκεκριμένες πτυχές του θέματος της ασφάλειας στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στη διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying) και στη χρήση προσωπικών δεδομένων από τρίτους. Η ενασχόληση αυτή πραγματοποιήθηκε σε τρία επίπεδα:

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (2) Αρχικά επιτεύχθηκε ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από αυτά τα δύο θέματα μέσω συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν με βάση τα παρακάτω βίντεο που προβλήθηκαν από την ιστοσελίδα http://www.saferinternet.gr/ Βάλε τέλος στην ηλεκτρονική παρενόχληση http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15&objId =Category17&childobjId=Text1559 Βάλε τέλος στην παρενόχληση http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15&objId =Category17&childobjId=Text269 Ο εφιάλτης http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15&objId =Category17&childobjId=Text276 Πριν δημοσιεύσεις, σκέψου! http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15&objId =Category17&childobjId=Text526

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (3) Στη συνέχεια προχώρησαν στη βαθύτερη κατανόηση των φαινομένων της διαδικτυακής παρενόχλησης (cyber bullying) και της χρήσης προσωπικών δεδομένων από τρίτους μέσω της βιωματικής προσέγγισης. Συγκεκριμένα, αφού χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, με δική τους βούληση ως προς τη σύσταση των ομάδων, έγραψαν σενάρια για μικρά σκετσάκια, αποφάσισαν για κάποιες σκηνοθετικές λεπτομέρειες, όπως για τα αντικείμενα που έπρεπε να βρουν ή να κατασκευάσουν, αλλά και την εμφάνιση που χρειάζονταν γι’ αυτά και τα παρουσίασαν στο άλλο τμήμα της Τετάρτης τάξης, το οποίο επίσης θα υλοποιούσε το ίδιο πρόγραμμα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν περαιτέρω και άλλους/ες μαθητές/ τριες. Παρακάτω παρουσιάζονται φωτογραφίες από την παρουσίαση των θεατρικών δρώμενων και μια πολύ σύντομη περιγραφή του θέματος καθενός.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (4) Η πρώτη ομάδα ετοίμασε ένα σκετσάκι στο οποίο παρουσίασε τη σωματική αλλά και τη διαδικτυακή παρενόχληση που υφίσταται ένα μαθητής που έχει καλές επιδόσεις στο σχολείο και τρόπους να το αντιμετωπίσει αυτό με τη βοήθεια ενήλικων ατόμων στο περιβάλλον του.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (5)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (6)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (7)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (8)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (9) Η δεύτερη ομάδα με το σκετσάκι της θέλησε να δείξει τι είναι το διαδικτυακό bullying, πώς πρέπει να το αντιμετωπίσουμε (με βοήθεια και όχι με σιωπή), ενώ έθιξε και το πολύ σημαντικό θέμα της δύναμης της ομάδας. Έδειξε, δηλαδή, ποια στάση πρέπει να κρατήσει κάποιος/α, όταν η ομάδα στην οποία ανήκει θέλει να προχωρήσει σε μια ενέργεια αντίθετη με τις δικές του/ της αρχές. Τέλος, έθιξε και το θέμα αντιμετώπισης περιπτώσεων στις οποίες διαπιστώνουμε πως χρησιμοποιούνται προσωπικά μας δεδομένα από τρίτους για την προσβολή ατόμων με δική μας ενοχοποίηση.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (10)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (11)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (12)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (13)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (14)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (15)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (16)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (17) Η τρίτη ομάδα παρουσίασε την επικινδυνότητα που κρύβει η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ φίλων που αφορούν προσωπικά δεδομένα, όπως για παράδειγμα η γνωστοποίηση κωδικών.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (18)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (19)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (20) Τέλος, οι μαθητές/ τριες ανέλαβαν δράση για την αντιμετώπιση των φαινομένων της διαδικτυακής παρενόχλησης και της χρήσης δεδομένων από τρίτους δημιουργώντας ενημερωτικές αφίσες, οι οποίες κολλήθηκαν σε κεντρικά σημεία του σχολικού κτηρίου.

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (21)

ΤΑΞΗ Δ2 Υπ. Εκπαιδευτικός: Σίσκου Ναυσικά (22)

7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤ, Ε, Δ1, Δ2 2015-2016