Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ; I’m somebody you live with every day.. Είμαι κάποια με την ποία ζεις μαζί… κάθε μέρα..
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
GREEK TRADITIONAL DANCES INTERVIEW FROM K. AGKOPIAN, TEACHER OF PHYSICAL EDUCATION AND DIRECTOR OF “ARION” DANCE CLUB.
Adverbs of frequency Angela Xidias.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Εργαστήριο : Δασοκομίας και Δασικής.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Lesson 1a: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
24/02/031 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ Θωμάς Πούλιος ΜΑΘΗΜΑ 2.
Η μαντινάδα είναι ένα ξεχωριστό ποιητικό είδος, ιδιαίτερα γνωστό στην Κρήτη αλλά και σε άλλες ελληνικές περιοχές κυρίως του νησιωτικού χώρου.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
D-Lot Αξιακή προσέγγιση.
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
SIMPLE PAST (junior) When, when, tell me when?...
Do you know who I am? ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ;.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Γίνε ο "ειδικός" στη χρήση ΟΒΑΣΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Creativity, innovation and change...in class.
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ «ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟ» ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ.
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
Anti-bullying Campaign
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και δραστηριότητας και συνοδά προβλήματα μάθησης. Διεξαγωγή: Διεπιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Αυτιστική διαταραχή – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
This story was written in Cyprus by Primary School children.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Σχολική εργασία αγγλικών
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
3Ω 17 V A3 V3.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)

Αυτισμός: Αξιολόγηση Τι θα πει Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού; Όλα τα άτομα με Αυτισμό είναι ίδια; Μόνο δυσκολίες έχουν τα παιδιά; Πότε, ποιος και πώς γίνεται η Διάγνωση; Πόσο συχνά εμφανίζεται η διαταραχή; Ποια τα αίτια; Τι περιμένουμε καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά; Βοηθούν τα φάρμακα και οι δίαιτες; Πώς μπορεί να βοηθήσει η οικογένεια; Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο; Πώς μπορεί να βοηθήσει η κοινότητα; Αποδεκτές και μη αποδεκτές μορφές αντιμετώπισης

Τα συμπτώματα σύμφωνα με το DSM-IV Δυσκολίες ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων (2). Απώλεια κατανόησης της γλώσσας του σώματος Αδυναμία ανάπτυξης σχέσεων με συνομηλίκους. Κοινωνική απομόνωση Έλλειψη ενσυναίσθησης. Δυσκολίες ανάπτυξης επικοινωνιακών δεξιοτήτων (1). Καθυστερημένη ανάπτυξη ή έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων Απουσία αυθόρμητου παιχνιδιού. Χρήση στερεότυπου λόγου Αδυναμία συνέχισης της συζήτησης Στερεότυπες μορφές συμπεριφοράς, σκέψης ή ενδιαφερόντων (1). +2

Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο; Δημιουργήστε ένα ασφαλές, προβλέψιμο και δομημένο περιβάλλον. Διδάξτε έναν αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας Πείτε πρώτα το όνομα του παιδιού. Δώστε σύντομες (οπτικές) οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει και όχι το αντίθετο. Περιμένετε περισσότερη ώρα για την απάντηση Διδάξτε κοινωνικές δεξιότητες Διευκολύνετε τη βοήθεια άλλων ειδικοτήτων (λόγο-, έργο-, φυσικοθεραπεία) Ενημερώστε σωστά τους γονείς

Εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας Εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας Picture Exchange Communication System (PECS) η νοηματική η μέθοδος ΜΑΚΑΤΟΝ ολική επικοινωνία με προσαρμογή του περιβάλλοντος του παιδιού.

Αποδεκτές μορφές αντιμετώπισης Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children (TEACCH, video) Shopler, 1972, Ψυχιατρική κλινική του Παν. Β. Καρολίνας, ΗΠΑ. πλεονεκτήματα η δυνατότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς, η εστίαση της προσοχής στα σημαντικά, η προώθηση της ηρεμίας και της ανεξαρτησίας και η κατανόηση των απαιτήσεων της περίστασης από την πλευρά του παιδιού.

Αποδεκτές… συνέχεια Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (ABA, Lovaas) συμπεριφοριστική μέθοδος που βασίζεται στη συντελεστική μάθηση και στοχεύει στην εξάλειψη των ανεπιθύμητων συμπεριφορών και την ενίσχυση των επιθυμητών. Κοινωνικές ιστορίες (Carol Gray) Φάρμακα μόνο για αντιμετώπιση συμπτωμάτων, α) Ψυχότροπα, για να αντιμετωπιστούν τα καταθλιπτικά επεισόδια ή η υπερκινητικότητα, β) αντιεπιλητπικά, και γ) συμπληρώματα διατροφής-βιταμίνες, που εκτιμάται ότι βοηθούν τα παιδιά

Τι είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες;  Είναι μία μέθοδος διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων σε άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Πρόκειται για εξατομικευμένα κείμενα που προσφέρουν στο άτομο ακριβείς πληροφορίες για καταστάσεις και δεξιότητες που δυσκολεύουν το συγκεκριμένο άτομο. Οι Κοινωνικές Ιστορίες περιέχουν οπτικοποιημένο υλικό, για τη διευκόλυνση της κατανόησής του από το άτομο στο οποίο απευθύνεται.

Tι δεν είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες;  Οι Κοινωνικές Ιστορίες δεν είναι μία σειρά κανόνων τους οποίους το άτομο που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού οφείλει να ακολουθήσει. Αν μία ιστορία έχει εμπεριέχει λέξεις, όπως "πρέπει να…", τότε σίγουρα δεν είναι Κοινωνική Ιστορία.

Ποιος είναι ο στόχος μίας Κοινωνικής Ιστορίας;  Ο βασικός στόχος μία Κοινωνικής Ιστορίας δεν πρέπει να είναι μόνο να αλλάξουμε τη συμπεριφορά ενός ατόμου. Στόχος μίας Κοινωνικής Ιστορίας είναι να δώσουμε στο άτομο τις πληροφορίες που θα του επιτρέψουν να έχει μία βελτιωμένη κατανόηση μίας κοινωνικής κατάστασης

Staying In The Classroom I like to be at school. I can have fun and learn a lot at school. I can stay in the classroom when we are working. Mrs. Te Rata likes it when I work hard and do my best. It is unsafe for me to leave the classroom without my friends or a teacher.

Πότε πηγαίνω τουαλέτα Μου αρέσει να κάθομαι στην τάξη με τους συμμαθητές μου. Ακούω τη δασκάλα μου την κ. Ελπίδα και δε σηκώνομαι απ’ το θρανίο. Όταν κτυπάει το κουδούνι πηγαίνω στην τουαλέτα Στην τουαλέτα πηγαίνω στην ώρα του διαλείμματος.

Μου αρέσει να κάθομαι στην τάξη με τους συμμαθητές μου

Ακούω τη δασκάλα μου την κ. Ελπίδα και δε σηκώνομαι απ’ το θρανίο

Όταν κτυπάει το κουδούνι πηγαίνω στην τουαλέτα

Γράφω τη δική μου κοινωνική ιστορία…

Γράφω το δικό μου σχέδιο εργασίας…