Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ: Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής : Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής μέσω των ΤΠΕ με πρακτική εφαρμογή στην πόλη της Ναυπάκτου. Σχ. Έτος: 2014-15 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ : Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ναυπάκτου Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ : Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας ΤΗΛ. : 2634022061 ΔΗΜΟΣ / ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ναυπάκτου FAX :2634022061 Email : mail@eeeek-nafpakt.ait.sch.gr ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:11 ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 41 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Καρβούνης Κωνσταντίνος ΠΕ: 03.50
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ) ΩΡΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ Σ ΩΡΑΡΙΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ) ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩ ΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩ ΣΗΣ) ΚΑΛΥΒΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΕ 20.50 ΟΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΑΜΑΣΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕ 10.50 ΝΑΙ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ ΠΕ 02.50
Μαθητές που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα ΑΓΟΡΙΑ ΤΑΞΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ Κωνσταντίνου Ηρακλής ΣΤ Ζώγκος Παύλος Παπαγιαννόπουλος Δημήτριος Φλαγκάκης Αρσένιος ΚΟΡΙΤΣΙΑ Ράπτη Ειρήνη Δ Κομπούρα Σοφία Α Καρβούνη Φωτεινή Παγανιά Γεωργία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ) : Το παρόν Σχολικό Πρόγραμμα «Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής μέσω των ΤΠΕ με πρακτική εφαρμογή στην πόλη της Ναυπάκτου» Αξιοποιεί τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας με απλά και δημιουργικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής, παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής και παιχνίδια εξοικείωσης, που επιτυγχάνουν άμεσο οπτικό - ακουστικό αποτέλεσμα και επιτρέπουν τη μεταφορά του αποτελέσματος σε άλλα μέσα και υλικά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ) : Διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον μέσα από την αλληλεπίδραση Η/Υ - μαθητή και προσαρμόζεται στις ικανότητες και στις δυνατότητες των μαθητών, έτσι ώστε για όλους να επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα. Προσεγγίζει τη γνώση διαθεματικά και βιωματικά μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων στο Κυκλοφοριακό Πάρκο της Ναυπάκτου και γενικότερα μέσω δραστηριοτήτων στην πόλη (πεζοπορία, χρήση ποδηλάτου).Όλα αυτά θα συμβάλουν στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων κυκλοφοριακής αγωγής των μαθητών στις μετακινήσεις τους εντός πόλης.
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Με το πέρας του Προγράμματος, οι μαθητές είναι σε θέση : Να διακρίνουν τα βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας, Να διασχίζουν με ασφάλεια τις διαβάσεις, Να αναγνωρίζουν το χρώμα των φαναριών και να συμπεριφέρονται κατάλληλα, Να κυκλοφορούν αυτόνομα μέσα στην πόλη, Να προσανατολίζονται μέσα στην πόλη, Να αναγνωρίζουν τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους άλλους πολίτες που κυκλοφορούν στην ίδια πόλη, Να υιοθετούν την κατάλληλη συμπεριφορά ώστε να αντιμετωπίζουν καταστάσεις που προκύπτουν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων (να είναι ευγενικοί, να βοηθάνε τους κυκλοφοριακά ανήμπορους, να διαχειρίζονται το θυμό τους σε προβληματικές καταστάσεις ), Να απευθύνονται στα κατάλληλα πρόσωπα όταν χρειάζονται βοήθεια
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ: Η μέθοδος υλοποίησης που ακολουθήθηκε είναι η διαθεματική προσέγγιση μέσω ΤΠΕ και πιο συγκεκριμένα εκπαιδευτικών λογισμικών Κυκλοφοριακής Αγωγής και βιωματικά μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων. Συνεργασία με τους εξής φορείς : Δήμος Ναυπακτίας, Αστυνομικό Τμήμα Ναυπακτίας,
Πληροφορική (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνιών), Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ Τα γνωστικά αντικείμενα που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία του προγράμματος : Πληροφορική (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνιών), Κοινωνιολογία (Κοινωνική και Κυκλοφοριακή Αγωγή), Γλώσσα (Εκμάθηση και γραφή λέξεων και προτάσεων σχετικά με την Κυκλοφοριακή Αγωγή).
Ε. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-16 1ος ΜΗΝΑΣ Επιλογή θέματος του προγράμματος. Διερεύνηση αρχικών αντιλήψεων των μαθητών ως προς την Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Ε. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-16 2ος ΜΗΝΑΣ Αποσαφήνιση εννοιών που διδάχθηκαν οι μαθητές. Επιλογή κατάλληλων λογισμικών για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Εκπαιδευτικά Λογισμικά που Αξιοποιήθηκαν στο Πρόγραμμα Μαθαίνω να Κυκλοφορώ με Ασφάλεια (Α’ Μέρος και Β’ Μέρος) Μαθαίνω τη Γλώσσα μου
Ε. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-16 3ος ΜΗΝΑΣ Πραγματοποίηση βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων στο πάρκο της Ναυπάκτου και υλοποίηση δραστηριοτήτων μέσω εκπαιδευτικών λογισμικών.
Ε. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-16 4ος ΜΗΝΑΣ Πραγματοποίηση βιωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων στην πόλη της Ναυπάκτου και πραγματοποίηση ποδηλατοδρομίας και υλοποίηση δραστηριοτήτων μέσω εκπαιδευτικών λογισμικών.
Ε. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2015-16 5ος ΜΗΝΑΣ Σύνδεση γνώσεων των μαθητών που αποκτήθηκαν από τις βιωματικές επισκέψεις και από τις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα μέσω προσομοίωσης με εκπαιδευτικά λογισμικά. Αναστοχασμός των μαθητών σχετικά με τα οφέλη του προγράμματος και ολοκλήρωση αυτού.
Φύλλα Εργασίας- Αξιολόγησης
Ευχαριστούμε Πολύ !!! Καλό Καλοκαίρι !!! Ασημακοπούλου Άννα Καλύβας Αντώνιος Μαμασούλας Βασίλης