Τίτλος: H Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Πρόσθετη αξία από την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης για τα μαθηματικά Χρόνης Κυνηγός
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τίτλος της έρευνας : Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής (12-15 λέξεις). Ο τίτλος πρέπει να περιλαμβάνει.
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ Η σχολική χρονιά που πέρασε, υπήρξε πλούσια σε αθλητικά γεγονότα, με τους μαθητές μας να συμμετέχουν σχεδόν σε όλα τα αθλητικά.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Κίνηση στο Scratch.
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ EΡΕΥΝΑΣ. EΝΑ ΝΕΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Το νερό στην λογοτεχνία
Αντικείμενα Συμπεριφορές Γεγονότα
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Εποικισμός του Άρη.
Project τμηματοσ γυναικων
Συνοδευτικό Υλικό «Ανακυκλούπολη», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
Εσθονία Project
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Επίπεδα ενσωμάτωσης ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περίοδοι) Ενότητα Α7.2.Μ1-Μ2 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περιόδοι) Ενότητα Α7.2.M5-M6 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος: H Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά Μουσικό Σχολείο Ιλίου Σχ. Έτος 2012-2013 Project A ΛΥΚΕΙΟΥ Υπεύθυνος καθηγητής Γεράσιμος Ευθυμιάτος Φυσικός

Βασικός σκοπός της εργασίας μας είναι η οικοδόμηση γνώσεων και η ανάπτυξη ικανοτήτων κατασκευής και διαχείρισης μοντέλων , προσομοιώσεων και πολυμεσικών εφαρμογών (παιχνιδιών) , για τη διερεύνηση εννοιών στις Φυσικές Επιστήμες στα Μαθηματικά και στον Προγραμματισμό με αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού

Τι εννοούμε με τον όρο «φυσικές επιστήμες»; Φυσικές Επιστήμες Ονομάζονται οι επιστήμες που έχουν ως αντικείμενο τη μελέτη των φυσικών φαινομένων και τον προσδιορισμό των αρχών τους με την διεξαγωγή παρατηρήσεων , πειραμάτων, και το σχηματισμό υποθέσεων. Οι φυσικές επιστήμες ακολουθούν την επιστημονική μέθοδο κατά την μελέτη των φυσικών φαινομένων.

Τι εννοούμε με τον όρο «μοντελοποίηση»; Μοντελοποίηση Ονομάζεται η διαδικασία επινόησης και χρήσης μοντέλων με σκοπό να επιτελέσουν μια ή περισσότερες από τις βασικές λειτουργίες ενός συστήματος, όπως η αναπαράστασή του, η πρόβλεψη της εξέλιξής του και η ερμηνεία του.

Παράδειγμα μοντέλου Το μοντέλο του Bohr για το άτομο

προσομοίωση Προσομοίωση είναι η τεχνική μίμησης της συμπεριφοράς ενός συστήματος και εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά του , με τη βοήθεια ενός άλλου συστήματος το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Παράδειγμα προσομοίωσης

Animation O όρος Animation αποδίδεται στα ελληνικά ως κινούμενη εικόνα είτε περιφραστικά απόδοση κίνησης στην εικόνα και είναι η ταχεία προβολή μιας σειράς από εικόνες ή θέσεων ενός μοντέλου έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης.

Παράδειγμα Animation

Διαφορές προσομοίωσης -Animation Προσομοίωση Χρησιμοποιείται κυρίως για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς Έχουν ως θέμα κυρίως φυσικά, καιρικά φαινόμενα , τη λειτουργία μηχανημάτων κ.α. Οι προσομοιώσεις είναι δυσκολότερες στην κατασκευή γιατι προυποθέτουν τη γνώση μαθηματικών τύπων και γενικότερα θεωρίας φυσικών επιστημών. Animation Χρησιμοποιείται κυρίως για ψυχαγωγικούς σκοπούς Έχουν ως θέμα συνήθως φανταστικές ιστορίες , την καθημερινή ζωή , παιχνίδια κ.α. Τα animation έχουν πιο εύκολο τρόπο κατασκευής σε σχέση με τις προσομοιώσεις.

Μία από τις σημαντικότερες διαφορές Το Animation δεν είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει μαθηματικούς τύπους. Η προσομοίωση στηρίζεται σε μαθηματικούς τύπους

Δουλέψαμε χωρισμένοι σε τέσσερις ομάδες 1η ομάδα Ευθυμία Σπυράκου Ελένη Κολοκούρη Γιάννης Ηλιάδης Μυρτώ Μπάτσιαρη Ιωάννα Στεφανοπούλου 2η ομάδα Αγγελική Ζύμνη Βασιλίνα Ζαρκαδάκη Λεωνίδας Σταυρόπουλος Δανάη Ρουμελιώτη

Οι ομάδες συνέχεια 3η ομάδα Κώστας Καραμέσιος Ελένη Ζαβέρδα Οι ομάδες συνέχεια 3η ομάδα Κώστας Καραμέσιος Ελένη Ζαβέρδα Στέλλα Δημοπούλου Άγγελος Γεωργαντάς 4η ομάδα Κώστας Στεργίου Δημήτρης Παπατσαρούχας Θωμάς Βλάστος

Πώς δουλέψαμε

Πώς δουλέψαμε Οι μαθητές της κάθε ομάδας ομάδας συνεργάστηκαν στενά μεταξύ τους για να ολοκληρώσουν την εργασία τους. Οι ομάδες συνεργάστηκαν μεταξύ τους όταν προέκυπτε κάποιο εμπόδιο που μια ομάδα δυσκολευόταν να το ξεπεράσει. Η κάθε ομάδα συνεργαζόταν στενά με τον υπεύθυνο καθηγητή.

Λογισμικά που χρησιμοποιήσαμε ως τώρα Modellus Wolfram Alpha (διαδικτυακό εργαλείο) Scratch EXCEL

EXCEL Λογισμικό δημιουργίας λογιστικών φύλλων Το χρησιμοποιήσαμε για να δημιουργήσουμε τον πίνακα τιμών μιας συνάρτησης καθώς και να παραστήσουμε γραφικά την συνάρτηση Πλεονέκτημα: το πρόγραμμα αυτό αν και δεν είναι ελεύθερο λογισμικό είναι εγκατεστημένο στους περισσότερους υπολογιστές και είναι σχετικά εύκολο στη χρήση.

Modellus Είναι ένα εκπαιδευτικό λογισμικό διερευνητικού χαρακτήρα το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ανοικτό περιβάλλον μάθησης. Οι μαθητές μπορούν να κατασκευάζουν μοντέλα, να διερευνούν αυτά τα μοντέλα, να κάνουν προβλέψεις να εκτελούν προσομοιώσεις και να βλέπουν άμεσα τα αποτελέσματα. ΣΤΟΧΟΙ: Να ασκηθούν οι μαθητές στην περιγραφή, στην ερμηνεία και στην πρόβλεψη φαινομένων. Να ασκηθούν στη διαδικασία μοντελοποίησης φαινομένων και καταστάσεων. Να καλλιεργήσουν νοητικές δεξιότητες για την αντιμετώπιση προβλημάτων

Wolfram Alpha (διαδικτυακό εργαλείο) www.wolframalpha.com Ιστοσελίδα που είναι μια επιστημονική εγκυκλοπαίδεια μας επιτρέπει να διερευνήσουμε και να λύσουμε μαθηματικά προβλήματα όπως για παράδειγμα να κάνουμε την γραφική παράσταση μιας συνάρτησης.

Scratch Είναι μια διερμηνευόμενη, δυναμική, οπτική γλώσσα προγραμματισμού Είναι ένα λογισμικό το οποίο επιτρέπει αλλαγές του κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων. ΣΤΟΧΟΙ: Τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους έτσι ώστε να τους επιτρέψει να δημιουργήσουν εφαρμογές, παιχνίδια, βίντεο και μουσική. Οι αρχάριοι να μπορούν να λάβουν γρήγορα αποτελέσματα και να αποκτήσουν κίνητρο να συνεχίσουν περαιτέρω

Ενδεικτική δικτυογραφία http://scratch.mit.edu/ Ο επίσημος δικτυακός τόπος της κοινότητας Scratch. Προσφέρει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και βιβλιοθήκη αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων στο Scratch σε πολλές γλώσσες. http://logogreekworld.ning.com/ Εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης http://1lyk-arsak.att.sch.gr/?page_id=542 Μπορείς να δεις την παρουσίαση και τις δουλειές των ομάδων της ερευνητικής εργασίας με τίτλο: Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες η οποία εκπονήθηκε το Α’ Τετράμηνο Σχολικού Έτους 2011-12 στο Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κυρία Κατερίνα Γλέζου.

Ενδεικτική δικτυογραφία συνέχεια http://www.scratchplay.gr/ Το βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch» δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αποτέλεσε βασικό βοήθημα στη μέχρι τώρα εργασία μας.

Ευχαριστίες Ευχαριστούμε την εκπαιδευτικό κυρία Κατερίνα Γλέζου (Φυσικός και Πληροφορικός) η οποία μας εισήγαγε στο λογισμικό scratch. Η ερευνητική εργασία που εκπόνησε μαζί με τους μαθητές της στο Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για εμάς. Η δικτυογραφία που μας πρότεινε μας βοήθησε αποφασιστικά στη μέχρι τώρα δουλειά μας. Ευχαριστούμε επίσης τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας , κυρία Νίτσα Παληγεώργου για τη βοήθειά της κατά την διεξαγωγή αυτής της εργασίας καθώς και τον κύριο Χάρη Δήμου για την βοήθειά του στα πρώτα στάδια αυτού του project.

Ευχαριστίες συνέχεια Ευχαριστούμε τους φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, του πανεπιστημίου Θεσσαλίας οι οποίοι έγραψαν το βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch» στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010. Το βιβλίο αυτό αποτέλεσε βασικό βοήθημα στη μέχρι τώρα εργασία μας.

Η δουλειά των ομάδων

1η ΟΜΑΔΑ Πρόβλημα: «Η Διάσωση» Πρόβλημα: «Η Διάσωση» Πώς τα μαθηματικά μας βοηθούν στην αντιμετώπιση ενός πρακτικού προβλήματος

2η ΟΜΑΔΑ Ελεύθερη πτώση ενός σώματος.

3η ΟΜΑΔΑ Νάρκες

4η ΟΜΑΔΑ super pong

Ας παρακολουθήσουμε τώρα τις εργασίες των ομάδων Στο τέλος μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις