Bullying ή σχολικός εκφοβισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΧΩΡΙΣΤΗΚΑΜΕ ΣΕ 5 ΟΜΑΔΕΣ Ομάδα 1 ( Τι είναι το Διαδίκτυο ) Ομάδα 2 ( Πλεονεκτήματα Και Μειονεκτήματα Του Διαδικτύου ) Ομάδα 3 ( Αναζήτηση.
Advertisements

Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας Φωτεινή Μαρκάκη Φιλόλογος – Σύμβουλος Προσανατολισμού 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ
«Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ 2 ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΆ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ» Ζωή Πράππα, μέλος ΟΔΠ, εκπ / κός ΠΕ 70 Ε 2 τάξης Σουλτανίδης.
1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.
ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ Ενώνουμε τη φωνή μας για το νερό! Πλαίσιο – Στόχοι – Δράσεις.
Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Σεπ 2007 – Σεπ 2008.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Project - Βιωματικής Δράσης ‘Το σχολείο που μας αξίζει’ Σχολική και Κοινωνική Ζωή Τμήμα Α4 2 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.
3ο εργαστήριο: Πολλαπλασιασμός της Ελιάς
Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΘΑΛΗΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΚΟ»
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
Ελάτε να : Να ουρλιάξουμε μαζί για τον πόνο του άλλου.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Ορισμοί Διδακτική είναι κλάδος της παιδαγωγικής επιστήμης που ασχολείται με τους σκοπούς τα μέσα και τις μεθόδους διδασκαλίας . Διδασκαλία για το.
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας Έκθεση 2008
PROJECT Κοινωνικα Ευαλωτεσ Ομαδεσ
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Δημ. Δρογκούλας.
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
50 ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ.
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Ευρύ Πεδίο Εφαρμογών Κατ’ Οίκον Φροντίδα Νοσοκομεία Ιατροί Εργαστήρια
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΟΥΑΡΕΓΚ.
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Σχολικός εκφοβισμός Bullying
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
ΠΑΝΤΑΖΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΗΛΙΑΝΑ ΠΑΤΣΟΥΡΑ
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Εργαλεία Γονικού Ελέγχου
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
Βιολογία Β’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΓΥΝΑΙΚΑ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ…
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
President Elect Training Seminar
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Bullying ή σχολικός εκφοβισμός «Ένας μαθητής είναι θύμα εκφοβισμού, όταν εκτίθεται επανειλημμένα για ένα χρονικό διάστημα σε αρνητικές ενέργειες που εκτελούνται από έναν ή περισσότερους μαθητές. Μία ενέργεια θεωρείται αρνητική όταν κάποιος σκόπιμα βλάπτει ή επιχειρεί να βλάψει ή να ταλαιπωρήσει κάποιον άλλον.»

Τι είναι ο εκφοβισμός; Η ενδοσχολική βία, ο εκφοβισμός ορίζουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους.

Μορφές βίας στον εκφοβισμό   Άμεση / Σωματική: Χτυπάω, κλωτσάω, σπρώχνω, φτύνω, βάζω τρικλοποδιά, κλέβω, κρύβω, καταστρέφω τα πράγματα.

Έμμεση / Κοινωνική: Εκβιάζω, απειλώ με σωματική βία και απαιτώ χρήματα ή πράγματα, διαδίδω φήμες, απομονώνω κοινωνικά, προδίδω τα μυστικά, γράφω προσβλητικά γκράφιτι.  

Άμεση / Λεκτική: Έμμεση / Λεκτική Κοροϊδεύω, προσβάλλω, βρίζω, κάνω σεξουαλικά υπονοούμενα ή/και χειρονομίες. Έμμεση / Λεκτική Παρακίνηση τρίτου προσώπου για να προσβάλει ή να εκμεταλλευτεί κάποιον. Διάδοση κακοήθων φημών. Ανώνυμα τηλεφωνήματα. Προσβλητικά κείμενα, μηνύματα ή επιστολές

Μπορεί να είναι και: Εσκεμμένος ή συχνός αποκλεισμός μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες, κοινωνική απομόνωση ή αποκλεισμός.

Μη αποδοχή της διαφορετικότητας. Υβριστικές ή περιπαικτικές εκφράσεις για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας, τη σεξουαλική ταυτότητα του θύματος

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ BULLYING Στον σχολικό εκφοβισμό δεν εμπλέκονται μόνο ο θύτης (Α) και το θύμα…… Υπάρχουν οι βοηθοί -το δεξί χέρι του θύτη(Β - C) Υπάρχουν οι παθητικοί υποστηρικτές του θύτη (D). Διασκεδάζουν, αλλά δεν συμμετέχουν. Υπάρχουν οι αδιάφοροι παρατηρητές (Ε). Υπάρχουν οι παθητικοί υποστηρικτές του θύματος(F). Τέλος, υπάρχουν οι ενεργοί υποστηρικτές του θύματος (G) που προσπαθούν να το βοηθήσουν.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΘΥΜΑΤΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ: ● χαμηλή αυτοεκτίμηση,  ● αδυναμία επίλυσης προβλημάτων,  ● καταθλιπτικά στοιχεία,  ● συναισθηματικές δυσκολίες,  ● αίσθημα μοναξιάς,  ● χαμηλές σχολικές επιδόσεις και απουσίες  ● Διαταραχές συμπεριφοράς 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΘΥΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ: ● Ψυχολογικά / ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, κοιλιακά άλγη, ενούρηση, διαταραχές ύπνου)  ● Άγχος  ● Φοβίες  ● Δεν μπορούν να μείνουν μόνα  ● Αποφεύγουν τη βλεμματική επαφή

ΤΙ ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΘΥΜΑΤA; Θυμό : Για αυτό που τους συμβαίνει, που δεν μπορούν να αντιδράσουν. Ντροπή  Ντρέπονται για αυτό που τους συμβαίνει και θεωρούν ότι όλοι οι συμμαθητές τους, τους θεωρούν δειλούς/ δειλές.

Επίσης, μπορεί να αισθάνονται: Ενοχή  Θεωρούν ότι εκείνοι φταίνε για αυτό που γίνεται, (πχ. «με λένε γυαλάκια -} φοράω γυαλιά -} άρα έχουν δίκιο -} είμαι γυαλάκιας).  Φόβος  Ζουν συνεχώς με το συναίσθημα ότι θα τους κοροϊδέψουν, ότι θα γελάσουν μαζί τους.

Το παιδί που εκφοβίζει - Προφίλ ● Ανάγκη για κυριαρχία πάνω σε άλλους  ● Αδυναμία ελέγχου παρορμήσεων  ● Μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου  ● Αδυναμία τήρησης κανόνων και ορίων  ● Ασυνήθιστα χαμηλό άγχος  ● Διογκωμένη αυτοεικόνα  ● Έλλειψη αίσθησης του μέτρου

ΣΥΝΗΘΩΣ:  ● Η δημοτικότητα τους βρίσκεται στο μέσο όρο ή κάτω από αυτόν και χαμηλώνει καθώς προσχωρούν στις εκπαιδευτικές βαθμίδες  ● Είναι εχθρικό απέναντι στο περιβάλλον του (ιδιαίτερα σε γονείς και εκπαιδευτικούς)  ● Απόλυτη έλλειψη ενσυναίσθησης  ● Είναι δυνατό να περιβάλλονται από άλλους συμμαθητές τους οι οποίοι δεν εκφοβίζουν άμεσα αλλά ενισχύουν το παιδί που εκφοβίζει

Ο ρόλος των παιδιών θεατών Οι αναμενόμενες αντιδράσεις των υπόλοιπων παιδιών είναι:  ● Να γελάσουν  ● Να χαμογελάσουν  ● Να αδιαφορήσουν  ● Να μιλήσουν στο διπλανό τους και να σχολιάσουν αυτό που γίνεται είτε θετικά είτε αρνητικά  ● Να κοιτούν και να μην κάνουν απολύτως τίποτε

Συμβουλές σε παιδιά θεατές Πολλά γεγονότα συμβαίνουν στο σχολείο. Σε κάποια πρωταγωνιστούμε και σε κάποια είμαστε απλά θεατές. Είναι όμως έτσι; Είμαστε απλά θεατές στις δυσκολίες ενός συμμαθητή μας;

Σκεφτείτε: 1. Όλοι έχουμε δικαίωμα να είμαστε διαφορετικοί. 2. Πόσο σοβαρό είναι αυτό που συμβαίνει στο συμμαθητή μας 3. Πως μπορεί να αισθάνεται όταν εσείς γελάτε ή δεν κάνετε κάτι 4. Το να είστε φιλικοί με το παιδί μπορεί να το κάνει να αισθανθεί καλύτερα

Υπάρχουν λύσεις: 5. Το να μιλήσετε σε κάποιον (γονέα - εκπαιδευτικό) δεν είναι «κάρφωμα». Είναι βοήθεια και στα δυο παιδιά 6. Ενημερωθείτε για το σχολικό εκφοβισμό 7. Μην επιτρέπετε με γέλια και κουβέντες να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση 8. Κάλεσε στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, δωρεάν και ανώνυμα, για να μιλήσεις με κάποιον ψυχολόγο.

ΛΕΜΕ ‘ΌΧΙ’ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΛΕΜΕ ‘ΌΧΙ’ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ – ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ