Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Τεχνολογία Λογισμικού
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 1η
Δίνονται το ονοματεπώνυμο κάθε μαθητή μιας τάξης και η βαθμολογία του σε κάθε μάθημά του και θέλουμε να υπολογίσουμε το μέσο όρο της βαθμολογίας όλων των.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογία Βιομηχανικού Λογισμικού, πρότυπα ποιότητας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ Άπληστη Αναζήτηση και Αναζήτηση Α* ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Ηλεκτρονική Διαχείριση & Αρχειοθέτηση Εγγράφων
Η Διαδικασία της Αναλυτικής Ιεράρχησης
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Τρόποι συλλογής πληροφοριών
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο

Τι είναι η Τεχνολογία Λογισμικού; Η Τεχνολογία Λογισμικού είναι ο κλάδος εκείνος της επιστήμης της πληροφορικής που ασχολείται με την εύρεση και θεμελίωση μεθόδων για να περιγράφεται, να κατασκευάζεται και να συντηρείται λογισμικό. Ως λογισμικό δεν νοείται μόνο ο εκτελέσιμος κώδικας, αλλά και ένα σύνολο ενδιάμεσων προϊόντων, όπως προδιαγραφές, σχέδια, πηγαίος κώδικας, εκθέσεις ελέγχου κ.ά.. Επιθυμητά χαρακτηριστικά του λογισμικού και της διαδικασίας κατασκευής του είναι η ποιότητα, η μεγαλύτερη δυνατή αυτοματοποίηση και παραγωγικότητα και το ελάχιστο δυνατό κόστος παραγωγής και συντήρησης. Η ανάπτυξη του λογισμικού διέρχεται από κάποιες φάσεις οι οποίες αναφέρονται ως κύκλος ζωής λογισμικού.

Μοντέλα κύκλου ζωής λογισμικού Έχουν αναπτυχθεί διάφορα μοντέλα κύκλου ζωής που προσδιορίζουν τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει κανείς για την κατασκευή και συντήρηση λογισμικού. Τέτοια μοντέλα είναι: του καταρράκτη, της προτυποποίησης, της λειτουργικής επαύξησης, το σπειροειδές, του πίδακα (επαναχρησιμοποίησης), γενικά μοντέλα (π.χ. Rational Unified Process), εύκαμπτης ανάπτυξης (π.χ. XP) κ.ά. Τα μοντέλα αυτά δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενα μεταξύ τους, μπορούν δηλαδή να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά.

Φάσεις κύκλου ζωής του λογισμικού σύμφωνα με το μοντέλο του καταρράκτη

Πώς γίνεται ο προσδιορισμός των απαιτήσεων του λογισμικού; Ο πελάτης περιγράφει ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ από το Π.Σ. που θέλει να του φτιάξουμε  ορισμός του προβλήματος. Η εταιρία πληροφορικής συντάσσει τη μελέτη σκοπιμότητας η οποία προσδιορίζει ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ η κατασκευή του συστήματος: έτσι όπως τη θέλει ο πελάτης στο συγκεκριμένο χρόνο που καλείται να τελειώσει την κατασκευή του λογισμικού με το συγκεκριμένο ποσό χρημάτων που διατίθεται. Αν η μελέτη σκοπιμότητας είναι θετική τότε γίνεται ο προσδιορισμός των απαιτήσεων - η πιο σημαντική δραστηριότητα κατά την ανάπτυξη του λογισμικού.

Το παρακάτω σκίτσο δείχνει πόσο δύσκολη και σημαντική είναι η σωστή καταγραφή των απαιτήσεων του λογισμικού...

Με ποιο τρόπο καταγράφεται ο ορισμός του προβλήματος και η μελέτη σκοπιμότητας; Σε όλα περίπου τα μοντέλα κύκλου ζωής λογισμικού ο ορισμός του προβλήματος και η μελέτη σκοπιμότητας καταγράφονται με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με κείμενα, πίνακες και κάποια γραφήματα. Πρακτικά ακολουθούνται τα εξής βήματα: Αρχικά περιγράφουμε το πώς δουλεύει ΤΩΡΑ ο οργανισμός που περιέχει το πρόβλημα που θέλουμε να λύσουμε, λαμβάνοντας υπόψη και το εξωτερικό του περιβάλλον (π.χ. Τι διαδικασίες ακολουθεί ένα σχολείο για τις εγγραφές, μετεγγραφές των μαθητών, τις απουσίες, την καταχώριση των βαθμών, τα μαθήματα που διδάσκονται από τους καθηγητές ανά τμήμα κλπ) Στη συνέχεια δίνουμε πλήρη περιγραφή του βασικού προβλήματος, αναφέρουμε τους λόγους για τους οποίους το πρόβλημα υφίσταται, περιγράφουμε τις επιπτώσεις του προβλήματος και αναφέρουμε τα χρονικά πλαίσια εντός των οποίων το πρόβλημα πρέπει να επιλυθεί (π.χ. αργή και επίπονη η αναζήτηση παλιού μαθητή από το χειρόγραφο αρχείο του σχολείου.) Για κάθε πρόβλημα περιγράφουμε αναλυτικά τις απαιτήσεις των χρηστών (π.χ. τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου μαθητών για γρήγορη αναζήτηση, έκδοση απολυτηρίου από τον υπολογιστή και όχι χειρόγραφα κλπ) Εκτιμούμε εάν το νέο Π.Σ. θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις που ορίζονται παραπάνω χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια προς το προσωπικό, δοκιμές κλπ. και βαθμολογούμε την κάθε παράμετρο. Στη συνέχεια περιγράφουμε το πραγματικό αποτέλεσμα της εκτίμησης σε σύγκριση με το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.