«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;» ΕΠΑΝΟΔΟΣ «Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;» Κ. Δημητρούλη Ε. Ρηγούτσου Αθήνα 2017
Το πλαίσιο της συνεργασίας Συνεργαζόμενοι φορείς: Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς Επάνοδος Πρόγραμμα: «National Coordinators for the Implementation of European Agenda for Adult Learning»/ “Εθνικοί Συντονιστές για την Εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για την Εκπαίδευση Ενηλίκων»
Σκοπός Σκοπός των σεμιναρίων ήταν η γνωριμία και η ανταλλαγή εμπειριών των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των καταστήματος κράτησης, έτσι ώστε μέσα από την αλληλεπίδραση να γνωρίσουν τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ο καθένας στο χώρο εργασίας του, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός θετικότερου και αποτελεσματικότερου κλίματος συνεργασίας.
Περιοχές υλοποίησης Λάρισα (Εκπαιδευτικοί ΣΔΕ και προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης Λάρισας, Δομοκού και Τρικάλων) Θεσσαλονίκη (Εκπαιδευτικοί ΣΔΕ και προσωπικό των Καταστημάτων Κράτησης Θεσσαλονίκης, Γρεβενών και Νιγρίτας) Κορυδαλλός (Εκπαιδευτικοί ΣΔΕ και προσωπικό του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού) Χανιά (Εκπαιδευτικοί ΣΔΕ και προσωπικό του Καταστήματος Κράτησης Χανίων)
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;» Προσπάθεια καλύτερης επικοινωνίας Ανταλλαγή πληροφοριών Συζήτηση για προβλήματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου μέσα στο πλαίσιο της φυλακής (κίνητρα συμμετοχής στην εκπαίδευση, διαδικασία επιλογής, παρακολούθηση, απολυτήρια, μεταγωγές, πειθαρχικές ποινές, θέματα σχέσεων και ορίων, αποχή- διακοπή από την εκπαίδευση) Κατανόηση των διαφορετικών ρόλων Προετοιμασία για τη συνέχεια του σχολείου μετά την αποφυλάκιση
Συμπεράσματα Μικρός αριθμός συμμετεχόντων σωφρονιστικών υπαλλήλων Η ανάδυση θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των ΣΔΕ έφερε εμπόδια στην επίτευξη του εκπαιδευτικού στόχου των σεμιναρίων Έλλειψη προηγούμενης επιμόρφωσης της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών σε θέματα σωφρονιστικού συστήματος (πλαίσιο φυλακής, ανάγκες κρατουμένων, διαφορετικές κατηγορίες κρατουμένων)
Προτάσεις Συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ευαισθητοποίηση των σωφρονιστικών υπαλλήλων σχετικά με θέματα εκπαίδευσης των κρατουμένων Καλλιέργεια καλύτερης επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των φυλακών