Μαλτα Αρέθα Ναταλία Β1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κων/να Μαλάμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΜΜΕ.
Advertisements

Κύπρος 41 χρόνια Δεν ξεχνώ Διεκδικώ Δημιουργώ. Αφιερωμένο σε όσους ζουν στην ξενιτιά και διαπρέπουν Σπύρος Τερζής Αθηνά Στεργιαννίδου ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΕΛΕΝΗ.
3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο και ειδικότητα.
Ακρόπολη Αθηνών Ακρόπολη Αθηνών Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτησηπλοήγησηαναζήτησηπλοήγησηαναζήτηση Ακρόπολις Αθηνών ΟΥΝΕΣΚΟ.
Το περιεχόμενο μιας κοινωνιολογίας της ανώτατης εκπαίδευσης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Φοιτήτρια: Παναγιώτα Βαρδιοπούλου ΑΕΜ: 3109 Διδάσκουσα.
1 Δείκτες Χρηματοοικονομικής Μόχλευσης Με τους δείκτες αυτούς αξιολογούνται οι συνθήκες: της μακροκρόπρόθεσμης χρηματοοικονομικής λειτουργίας της επιχείρησης.
Κέρματα της Ισπανίας Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Ιδέες για διαχείριση του εστιατορίου. Συχνή ερώτηση τι είδους εστιατόριο να ανοίξω.
Οικονομικά Μαθηματικά ΠΡΟΕΞΟΦΛΗΣΗ Γιανναράκης Γρηγόρης Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 ο Π. Δ. Σ. Π. Τ. Δ. Ε - Α. Π. Θ. Μπασάκης Αντώνης Στ ’2.
ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΜΑΡΙΑ ΤΟΜΑΡΑ ΙΩΣΗΦ ΚΑΣΝΕΤΣΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΖΙΟΖΙΩΚΟΥ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 3 ο Γυμνάσιο Τρικάλων Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Τίτλος Θέματος: «Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς» Ονοματεπώνυμο.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής Ανατολική Αφρική Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
Ο υπολογιστής στην εκπαίδευση. Η αναβάθμιση του μαθησιακού περιβάλλοντος στο σχολείο, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των υπολογιστών, δεν είναι εύκολη.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» Έλενα Περικλέους.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Ζαπάντη Διονυσία Β1 13ο Γυμνάσιο Πάτρας
Από τον Νικόλα Φοινικαρίδη Απρίλης, 2017
Ευάγγελος Λιάρας IE & Chatham House, Centre on Global Health
Πολιτισμική Πρωτεύουσα 2017 Μαρίνα Παναγιώτου Δ1
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Χαρτα τησ Βενετιασ - Ο Χάρτης της Βενετίας για την Αποκατάσταση και Συντήρηση Μνημείων και Μνημειακών Συνόλων (ή Χάρτα της Βενετίας) καταρτίστηκε κατά.
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ Μάριος Καρέλης.
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ - ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Εργασία Projekt της μαθήτριας Ιωάννα Αλεξίου
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Η ιστορία του Πόντου Ήθη και έθιμα του Πόντου στο Νηπιαγωγείο
Βρισκόμαστε στο Εθνικό Πάρκο Canaima της Βενεζουέλας
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Γιώργος Παυλικάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Μουσική και Μουσικοί
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1
MAGIC BOOK 2 UNIT 1 kelly.
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ
Μία πόλη γεμάτη ιστορία!
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΑΤΟΣ 14 Δεκεμβρίου 2016 * 13ο Γυμνάσιο Πατρών
Αρχαιολογική ματιά στην Ελλάδα
Κροατία.
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – ΠΤΔΕ
Ειδικά ζητήματα της Αθωνικής Χερσονήσου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΠΑΡΙΣΙ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕ. Θ. Ε
Διδασκαλία με Χρήση των ΤΠΕ του Νόμου Προσφοράς
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ 2020.
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Στατιστικά Στοιχεία Συνεδριάσεων
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ή ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΗΜΕΡΑ;
Μνημεία της Βόρειας Ευρώπης
TRAFFICKING-ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ 2018
Στατιστική Επαγωγή Ένα τεράστιο μέρος της έρευνας διενεργείται μέσω της ανάλυσης δειγμάτων προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον πληθυσμό. Αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαλτα Αρέθα Ναταλία Β1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κων/να Μαλάμου Σχ. Έτος : 2015-2016

Λίγα λόγια για τη Μάλτα Η Μάλτα, επίσημα «η Δημοκρατία της Μάλτας», είναι ένα μικρό και πυκνοκατοικημένο νησιωτικό κράτος που αποτελείται από ένα αρχιπέλαγος εφτά νησιών, στο μέσο της Μεσογείου. Τα νησιά που αποτελούν τη Μάλτα είχαν διάφορους κατακτητές στο πέρασμα των αιώνων. Βρίσκεται ακριβώς νότια της Σικελίας, ανατολικά της Τυνησίας και βόρεια της Λιβύης. Οι επίσημες γλώσσες της χώρας είναι τα μαλτέζικα και τα αγγλικά. Ο ρωμαιοκαθολικισμός είναι η πιο διαδεδομένη θρησκεία. Η Μάλτα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2004 και είναι η μικρότερη χώρα της Ε.Ε. τόσο σε πληθυσμό (425.384 κάτοικοι σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του 2013) όσο και σε έκταση (316 τ.χλμ.).

Έκταση και πληθυσμός Η Μάλτα έχει έκταση 316 τ.χλμ νησιωτικής γης. Η απογραφή πληθυσμού και νοικοκυριών γίνεται κάθε δέκα χρόνια. Ο συνολικός πληθυσμός της χώρας ήταν, την 31η Δεκεμβρίου του 2013, 425.384 κάτοικοι, ενώ σύμφωνα με το CIA WORLD FACT BOOK, η χώρα το 2015 αριθμούσε 413.965 κατοίκους. Το προσδόκιμο ζωής στο σύνολο του πληθυσμού είναι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του 2015, τα 80 χρόνια. Η πυκνότητα του πληθυσμού είναι 1.282 κάτοικοι / τ.χλμ και είναι η ψηλότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μια από τις ψηλότερες στον κόσμο. Το μόνο έτος κατά το οποίο παρατηρήθηκε μείωση του πληθυσμού ήταν το 1967 (συνολική μείωση 1,7%), η οποία οφείλονταν στη μετανάστευση πολλών Μαλτέζων. Το 2004 οι κάτοικοι της χώρας, που ήταν Μαλτέζικης εθνικότητας, υπολογίστηκε ότι αποτελούσαν το 97% του συνολικού πληθυσμού. Στο νησί της, υπάρχει επίσης και μια ολιγάριθμη μειονότητα Ελλήνων της Μάλτας. Σε όλες της απογραφές που έγιναν από το 1842 και μετέπειτα, ο γυναικείος πληθυσμός ήταν πάντοτε ελαφρώς μεγαλύτερος από τον ανδρικό.

Μορφολογία εδάφους Η Μάλτα βρίσκεται στην κεντρική Μεσόγειο, 93 χλμ. Νότια της Σικελίας. Μόνο τα τρία μεγαλύτερα νησιά η Μάλτα, το Γκόζο και το Κομίνο κατοικούνται. Τα μικρότερα νησιά, όπως η Φίλφλα, το Κομινότο και τα Νησιά του Αγίου Παύλου δεν κατοικούνται. Διάφοροι κόλποι κατά μήκος της ακτογραμμής αποτελούν, καλά σημεία για λιμάνια. Το τοπίο χαρακτηρίζεται από χαμηλούς λόφους με σκαλωτά χωράφια. Το ψηλότερο σημείο είναι στο Τα Ντμέιρεκ, στο νησί της Μάλτας, στα 253 μέτρα, κοντά στην πόλη Ντίνγκλι. Παρόλο που υπάρχουν κάποια μικρά ποταμάκια κατά τις περιόδους ψηλών βροχοπτώσεων, δεν υπάρχουν μόνιμα ποτάμια ή λίμνες στη Μάλτα. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κάποια σκόρπια ρυάκια, που έχουν φρέσκο νερό ολόχρονα. Τρεχούμενο νερό στο Γκόζο, υπάρχει στην κοιλάδα Λουνιάτα. Το Κανάλι της Μάλτας στα βόρεια, χωρίζει τη Μάλτα από το νησί της Σικελίας. Αντίθετα από ότι πιστεύεται, το νοτιότερο σημείο της Ευρώπης δεν βρίσκεται στη Μάλτα, αλλά στο ελληνικό νησί της Γαύδου.

Πρωτεύουσα Η Βαλέτα (ντε φάκτο). Τοποθετείται γεωγραφικά στο κεντροανατολικό τμήμα της νήσου της Μάλτας. Η ιστορική πόλη διαθέτει πληθυσμό 6.966 κατοίκων. Περιλαμβάνει κτιριακές κατασκευές που ανάγονται στον 16ο αιώνα. Κατασκευάστηκε κατά την διάρκεια της κατοχής της Μάλτας από το Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών της Ιερουσαλήμ, τα μέλη του οποίου είναι γνωστά και με τον τίτλο των Οσπιταλιέρων. Η πόλη είναι, αρχιτεκτονικού ρυθμού Μπαρόκ, με στοιχεία Αναγεννησιακού, Νεοκλασσικού και Σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος άφησε τα τεράστια σημάδια του στην πόλη. Η Πόλη της Βαλέτας αναγνωρίστηκε επίσημα, ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO το 1980.

Ιστορία Η Μάλτα κατοικείται από το 5.200 π.Χ. περίπου. Ένας σημαντικός προϊστορικός νεολιθικός πολιτισμός, χαρακτηριζόμενος από μεγαλιθικά, κτίσματα υπήρξε στα νησιά. Τα πρώτα κτίσματα χρονολογούνται από το 3.500 π.Χ. και προηγούνται των πυραμίδων της Γκίζας κατά χίλια χρόνια. Ο λαός, που έκτισε αυτά τα οικοδομήματα πιθανολογείται ότι ήταν Ελληνικά Φύλα. Οι Έλληνες αποίκισαν τα νησιά, γύρω στο 1.000 π.Χ. και τα χρησιμοποίησαν ως ορμητήριο, από το οποίο έκαναν εξερευνήσεις στη θάλασσα και διεξήγαγαν εμπόριο στη Μεσόγειο. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν εδραιωμένη κυριαρχία στο νησί και έδωσαν κατά πάσα πιθανότητα το όνομα σε αυτό, αφού την ονόμαζαν Μελίτα (Μάλτα), το οποίο συνδέεται με την λέξη "μέλι" (αυτό είναι η επίσημη εκδοχή της Μάλτας σήμερα). Πιθανολογείται ότι και οι Φοίνικες εμφανίστηκαν στη Μάλτα στα πλαίσια των εμπορικών τους εξορμήσεων. Τα νησιά αργότερα κατακτήθηκαν από την Καρχηδόνα (400 π.Χ.) κι έπειτα από τους Ρωμαίους (218 π.Χ.). Τα νησιά ευημέρησαν υπό τη ρωμαϊκή κυριαρχία και πολλές ρωμαϊκές αρχαιότητες εξακολουθούν να υπάρχουν εκεί, δείχνοντας τους στενούς δεσμούς που είχαν οι κάτοικοι της Μάλτας με τη Ρώμη. Το 60 μ.Χ. επισκέφθηκε τα νησιά ο Απόστολος Παύλος, ο οποίος λέγεται ότι ναυάγησε στις ακτές του Κόλπου του Αποστόλου Παύλου. Μετά από μια περίοδο βυζαντινής κυριαρχίας (4ος-9ος αιώνας) και πιθανή λεηλασία από του Βανδάλους, τα νησιά κατακτήθηκαν από τους Άραβες το 870 μ.Χ. Οι Άραβες, σε γενικές γραμμές ανέχονταν τους χριστιανούς, εισήγαγαν στο νησί την καλλιέργεια εσπεριδοειδών και βαμβακιού, καθώς και συστήματα άρδευσης. Η αραβική επίδραση στη γλώσσα, είναι πιο εμφανής στα σύγχρονα μαλτέζικα, τα οποία έχουν επίσης πολλές επιδράσεις από  ρομανικές γλώσσες και γράφονται σε μια διασκευή του λατινικού αλφαβήτου.

Γλώσσα Η εθνική γλώσσα της Μάλτας είναι τα μαλτέζικα. Το μαλτέζικο αλφάβητο βασίζεται στο λατινικό, αλλά χρησιμοποιεί διακριτικά σε κάποια γράμματα: το ż (το οποίο υπάρχει και στο πολωνικό αλφάβητο) και τα ċ, ġ, għ, ħ και ie , τα οποία υπάρχουν μόνο στα μαλτέζικα. Επίσημες γλώσσες είναι τα μαλτέζικα και τα αγγλικά. Τα ιταλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά είναι επίσης διαδεδομένα και διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (κυρίως τα ιταλικά)

Οικονομία - Μέχρι το 1800 η Μάλτα είχε λίγες βιομηχανίες όπως το βαμβάκι, τον καπνό και τη ναυπηγική. Σε καιρό πολέμου η οικονομία της Μάλτας ευημερούσε λόγω της στρατηγικής της θέσης. Αυτό φάνηκε κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Κριμαίας και επηρέαζε όχι μόνο όσους είχαν κάποιο στρατιωτικό ρόλο, αλλά και τους τεχνίτες. - Το 1869 το άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ ωφέλησε πολύ τη μαλτέζικη οικονομία, καθώς αυξήθηκαν κατά πολύ τα πλοία που χρησιμοποιούσαν το λιμάνι. Η χρήση του λιμανιού της Μάλτας ως διακομιστικού σταθμού για ανεφοδιασμό απέφερε πολλά οφέλη στον πληθυσμό του νησιού. - Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα η οικονομία άρχισε να χειροτερεύει και μέχρι τη δεκαετία του 1940 έφτασε σε κρίσιμο σημείο. Αυτό οφειλόταν στην δυνατότητα των εμπορικών πλοίων να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια, χωρίς να χρειάζονται πολλούς σταθμούς για ανεφοδιασμό. - Σήμερα, οι κύριες πηγές της οικονομίας της Μάλτας είναι ο ασβεστόλιθος, η καλή γεωγραφική της θέση και το παραγωγικό ανθρώπινό της δυναμικό. Η Μάλτα παράγει μόνο το 20% των αναγκών της για τρόφιμα, έχει λιγοστές προμήθειες πόσιμου νερού και δεν έχει δικές της πηγές ενέργειας. Η οικονομία της εξαρτάται από το διεθνές εμπόριο (ως σταθμός πλοίων), την βιομηχανία (ιδίως ηλεκτρονικών και υφασμάτων) και τον τουρισμό. Η τουριστική υποδομή βελτιώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια. - Η Μάλτα πρόσφατα απελευθέρωσε την αγορά της με την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004. Η Μάλτα και η Τυνησία, συζητούν σήμερα την εμπορική εκμετάλλευση του θαλάσσιου υπεδάφους, που βρίσκεται μεταξύ των δύο χωρών, κυρίως για αναζήτηση πετρελαίου. - Η κυβέρνηση της Μάλτας υιοθέτησε ως νόμισμά της το 2008 το ευρώ, το οποίο αντικατέστησε τη μέχρι τότε ισχύουσα Λίρα Μάλτας.

Πολίτευμα Πολιτισμός Το πολίτευμα της Μάλτας είναι Δημοκρατικό. Η Μάλτα λέγεται επίσημα, «η Δημοκρατία της Μάλτας» Πολιτισμός https://www.youtube.com/watch?v=3z_0HPzZEsg

Θρησκεία Το σύνταγμα της Μάλτας προνοεί την θρησκευτική ελευθερία, αλλά καθιερώνει τον ρωμαιοκαθολικισμό ως επίσημη θρησκεία του κράτους. Ο οργανισμός Freedom House και το World Factbook της CIA αναφέρουν ότι το 99% του πληθυσμού είναι καθολικοί, κάτι που καθιστά τη Μάλτα μια από τις πλέον καθολικές χώρες στον κόσμο. Παρ όλα αυτά, σύμφωνα με σχετική έρευνα που διεξήχθη, εκ μέρους της Εκκλησίας της Μάλτας, μόνο το 52,6% του πληθυσμού πηγαίνει τακτικά εκκλησία. Επίσης, υπάρχουν 591 Μάρτυρες του Ιεχωβά και 168 Μορμόνοι της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών. Επιπλέον, σε δημοψήφισμα στις 28 Μαΐου 2011, οι πολίτες υπερψήφισαν την νομιμοποίηση του διαζύγιου, με ποσοστό 52,67%, παρά την αντίθετη γνώμη της κυβέρνησης και της εκκλησίας. Η νομοθεσία της Μάλτας αναγνωρίζει τόσο τον πολιτικό όσο και τον θρησκευτικό γάμο.

Κουζίνα – μουσική Κουζίνα Η μαλτέζικη κουζίνα είναι προϊόν μια μακράς σχέσης που είχαν οι ντόπιοι με τους πολλούς ξένους που πέρασαν από το νησί με το πέρασμα των αιώνων, η οποία έχει δώσει στη Μάλτα ένα ενδιαφέρον μίγμα μεσογειακής κουζίνας. Πολλά φαγητά του νησιού έχουν προέλευση ιταλική/σικελική ή μαυριτανική. Σήμερα η μαλτέζικη κουζίνα εξακολουθεί να είναι δημοφιλής σε σπίτια και εστιατόρια της Μάλτας, αλλά σίγουρα όχι και η πλέον διαδεδομένη. Είναι περισσότερο μια παραδοσιακή κουζίνα που έχει γίνει μέρος των ευρύτερων γαστρονομικών συνηθειών των Μαλτέζων, οι οποίοι έχουν μεσογειακή κουζίνα με έντονες ιταλικές επιδράσεις. Η μουσική της Μάλτας Παρόλο που η σημερινή μουσική της Μάλτας είναι κυρίως δυτική, η παραδοσιακή μαλτέζικη μουσική περιλαμβάνει το "għana" (προφ. άανα). Στο άανα δύο ή τρία άτομα, υπό τον ήχο μιας κιθάρας, αυτοσχεδιάζουν στίχους τραγουδιστά και έρχονται σε κάποιου είδους συζήτηση-αντιπαράθεση. Αυτό, έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια φιλική και αστεία ατμόσφαιρα, και παίρνει χρόνια μέχρι να μάθει κάποιος καλά την τέχνη αυτού του αυτοσχεδιασμού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, η μελωδία του αυτοσχεδιασμού τραγουδιέται σε αραβική κλίμακα, ενώ το όργανο παίζει σε κλίμακα ευρωπαϊκής μουσικής. Η παραδοσιακή μαλτέζικη μουσική χρησιμοποιεί πολύ την κιθάρα και το ντέφι. Η οργανική μουσική λέγεται ντακάκα. Οι ορχήστρες πνευστών, με έντονες ισπανικές και ιταλικές επιδράσεις, είναι επίσης δημοφιλείς στα ετήσια πανηγύρια που γίνονται σε πόλεις και χωριά.

Αξιοθέατα Το Χαγκάρ Κιμ Το Υπόγειο του Χαλ Σαφλιενί Ο ναός Μνάιντρα Το Μπλου Γκρότο Οι Κατακόμβες του Αγίου Παύλου Ο Πύργος της Αγίας Αγαθής

Χαγκάρ Κιμ

Υπόγειο του Χαλ Σαφλιενί

Μνάιντρα

Μπλου Γκρότο

Κατακόμβες Αγίου Παύλου

Πύργος της Αγίας Αγάθης

Πηγές https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B1 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B1 https://www.google.gr/search?q=%CF%87%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81+%CE%BA%CE%B9%CE%BC+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1&hl=el&biw=1600&bih=799&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXnLSelcfJAhVBkw8KHQoSA44Q_AUIBigA&dpr=1#hl=el&q=red+tower&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLQz9U3MCkzLlTiBLHSko1M0h8xenELvPxxT1jKcdKak9cYrbkEQ4oSy1JzAvIzXSsKcjKTM0uE1Lg4fPKTE0sy8_OEpLh4pOAGaTBIcXHBeTwATIASpGQAAAA https://www.google.gr/search?q=%CF%87%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81+%CE%BA%CE%B9%CE%BC+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1&hl=el&biw=1600&bih=799&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXnLSelcfJAhVBkw8KHQoSA44Q_AUIBigA&dpr=1#hl=el&q=st+paul%27s+catacombs+rabat+malta&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLQz9U3MCkzLlTiArGSMpKqKkoeMXpxC7z8cU9YynHSmpPXGK25BEOKEstScwLyM10rCnIykzNLhNS4OHzykxNLMvPzhKS4eKTgJmkwSHFxwXk8AAiyY7llAAAA

Πηγές https://www.google.gr/search?q=%CF%87%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81+%CE%BA%CE%B9%CE%BC+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1&hl=el&biw=1600&bih=799&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXnLSelcfJAhVBkw8KHQoSA44Q_AUIBigA&dpr=1#hl=el&q=blue+grotto+malta&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLQz9U3MCkzLlTiArHMszNMC8seMXpxC7z8cU9YynHSmpPXGK25BEOKEstScwLyM10rCnIykzNLhNS4OHzykxNLMvPzhKS4eKTgJmkwSHFxwXk8AMsOWI5lAAAA https://www.google.gr/search?q=%CF%87%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81+%CE%BA%CE%B9%CE%BC+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1&hl=el&biw=1600&bih=799&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXnLSelcfJAhVBkw8KHQoSA44Q_AUIBigA&dpr=1#hl=el&q=malta+paola+hypogeum&stick=H4sIAAAAAAAAAONgFuLQz9U3MCkzLlTiBLHM07JSLB8xenELvPxxT1jKcdKak9cYrbkEQ4oSy1JzAvIzXSsKcjKTM0uE1Lg4fPKTE0sy8_OEpLh4pOAGaTBIcXHBeTwAvFxImmQAAAA https://www.google.gr/search?q=%CF%87%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81+%CE%BA%CE%B9%CE%BC+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1&hl=el&biw=1600&bih=799&site=imghp&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXnLSelcfJAhVBkw8KHQoSA44Q_AUIBigA&dpr=1#hl=el&q=+%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CE%B1+