Διοίκηση τάξης (Classroom management)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Advertisements

ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ - ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΡΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 3. Κάθε οργάνωση έχει στόχους οι οποίοι δικαιολογούν και την ύπαρξη της. Ως στόχος της εταιρίας θα μπορούσε να οριστεί μία επιθυμητή κατάσταση.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 5: Εκτίμηση Κιδύνου Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΙ ΧΩΡΟΙ – ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ – ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΣ Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. σχολικό κλίμα ποσότητα του σχολικού χρόνου που διατίθεται για μάθηση.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εισαγωγή στην Στρατηγική Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 Η Αξιολόγηση της Απόδοσης των Εργαζομένων.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Κεφάλαιο 4 Συστήματα Ανάφλεξης ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Slide 2.1 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Γεώργιος Απλαδάς 3 ο μάθημα
TM KEΦΑΛΑΙΟ 3 ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ STRESS ΣΤΟ MANAGEMENT.
2-1 Αγορές και Στρατηγικές Ταίριασμα αναγκών και ωφελειών από το προϊόν Καθορισμός και ανάλυση προϊόντων - αγορών Περιγραφή και Ανάλυση των τελικών χρηστών.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΣΜΟΙ
Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες
Παραδείγματα – Project cost Mgmt
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
MSc in Management and Information Systems
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 4: Στρατηγική στον αθλητισμό
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ.
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Επιχειρηματικό Σχέδιο
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές (4χρονες – 2χρονες)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Απόφαση Απόφαση θεωρείται η διαδικασία επιλογής μεταξύ εναλλακτικών λύσεων για την επίτευξη κάποιου στόχου.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Επιχειρηματικός Σχεδιασμός ΤΕΙ ΙΝ - ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΝΕΡΟΥ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΑΝΤΛΙΑΣ [ΣΥΡΙΓΓΑΣ] ΑΠΌ ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ.
Διαχείριση Σχολικής Τάξης Πειθαρχία
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Θεωρία Συστημάτων και Πληροφοριακά Συστήματα
Καθορισμός στόχων-Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ Χορός είναι η ρυθµική κίνηση ενός ή περισσοτέρων προσώπων µε τη συνοδεία µουσικής. Είναι µία µορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης.
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων 1ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ
Προτεινόμενα θέματα θεωρητικών εργασιών
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
Τίνα Μπιρμπίλη Δημόσια Διαβούλευση και Συμμετοχή
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Η γλώσσα, οι διάλεκτοι και η σύζευξή τους
Σέρρες, 2016 Πτυχιακή εργασία της Κωνσταντίνας Παπαζήση
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Περί φυσικής του φωτός Πρωί στα Λευκά Όρη Εμμ. Β. Δρακάκης.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ISO 9001:2008 & ISO 9001:2015
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ.
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
Κεφάλαιο 2 Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Κορινθιακός - Η δική μας θάλασσα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση τάξης (Classroom management)

Διοίκηση Τάξης και Διδακτική Διοίκηση τάξης (classroom management) : μια σειρά από συγκεκριμένες ενέργειες και δραστηριότητες του εκπαιδευτικού, με τις οποίες εγκαθιδρύει και διατηρεί συνθήκες που επιτρέπουν την επίτευξη των διδακτικών στόχων σε ένα θετικό μαθησιακό κλίμα

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στόχος: η δημιουργία και διατήρηση συνθηκών, έτσι ώστε η διδασκαλία να μπορεί να διεξαχθεί ικανοποιητικά

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι αναμένεται από αυτούς μέσα στην τάξη – σαφής διατύπωση κανόνων – μαθησιακό συμβόλαιο

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Ο εκπαιδευτικός εκδηλώνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την υλοποίηση των κανόνων αυτών Παρακολουθεί, ανατροφοδοτεί και θέτει με τους μαθητές, κανόνες συμπεριφοράς, προσδιορίζοντας με ακρίβεια τις λογικές συνέπειες που συνεπάγεται η παραβίαση των κανόνων

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Οι κανονισμοί συμπεριφοράς στην τάξη, όταν συντάσσονται με την ενεργή συμμετοχή και των ίδιων των μαθητών έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες τήρησης και εφαρμογής

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Όταν η παραβίαση των κανόνων περνάει χωρίς συνέπειες : δημιουργείται «ιστορικό προηγούμενο» σιωπηρής νομιμοποίησης παραβατικών συμπεριφορών επικρατεί σύγχυση και δυσαρέσκεια ως προς την ύπαρξη ή μη κανόνων

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων (α) πειθαρχίας Στρατηγικές Στρατηγικές πρόληψης παρέμβασης

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων (α) πειθαρχίας Βασική αρχή: η πρόβλεψη των προβλημάτων είναι σημαντικότερη και προτιμότερη από την αντιμετώπισή τους

Διοίκηση Τάξης και Διδακτική Fontana :6η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος: Διαχειριστείτε με ψυχραιμία και παιδαγωγική συναίσθηση τις παραβατικές συμπεριφορές

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στρατηγικές πρόληψης: Αμοιβές-έπαινοι Μαθησιακά «συμβόλαια» Μίμηση προτύπων

Παρεμβάσεις του εκπαιδευτικού Μη λεκτικές Λεκτικές Σκόπιμη αγνόηση 1) Ευγενής απαίτηση Έλεγχος με το βλέμμα για παύση της Έλεγχος εγγύτητος 2) Υπενθύμιση κανόνων συμπεριφοράς 3) Επίπληξη και απαίτηση για επαναφορά στη τάξη

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στο πλαίσιο της συμπεριφοριστικής θεώρησης της μάθησης, η προβληματική συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα μάθησης Συνεπώς, ο μαθητής μπορεί να «ξεμάθει» την προβληματική συμπεριφορά, όπως ακριβώς την έμαθε

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Έτσι, ο εκπαιδευτικός πρέπει να απομακρύνει τους ενισχυτές των αρνητικών συμπεριφορών, κάνοντας έμμεσες παρεμβάσεις αρχικά, και αν αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα, να συνεχίσει με άμεσες παρεμβάσεις Στρατηγική αυξανόμενης κλιμάκωσης (graduated escalation strategy)

Διοίκηση τάξης (Classroom management) η διαμόρφωση θετικού μαθησιακού κλίματος εκ μέρους του εκπαιδευτικού (10 στρατηγικές Fontana)

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Rudolf Dreikurs (Ντράικορς) «Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εστιάζουν όχι στην παραβατική πράξη, που αποτελεί το σύμπτωμα, αλλά στα βαθύτερα αίτια που οδήγησαν στην παραβατική πράξη»

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Rudolf Dreikurs Σε περίπτωση παραβατικών συμπεριφορών, όχι ποινές με την έννοια της τιμωρίας, αλλά οι λογικές συνέπειες της πράξης (logical consequences theory)

Διοίκηση τάξης (Classroom management) π.χ. για έναν μαθητή που σπρώχνει τους συμμαθητές του, στις σκάλες, κατά την έξοδο για διάλλειμα, λογική συνέπεια είναι να μείνει τελευταίος κατά την αποχώρηση των μαθητών π.χ. για έναν μαθητή που έσπασε επίτηδες το τζάμι ενός παραθύρου στο εργαστήριο, λογική συνέπεια είναι να επιβαρυνθεί με το κόστος αποκατάστασης της εν λόγω ζημιάς.

Διοίκηση τάξης (Classroom management) π.χ. για έναν μαθητή που μουτζουρώνει το θρανίο του, λογική συνέπεια είναι να καθαρίσει ο ίδιος το θρανίο

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Στην πορεία αντιμετώπισης μιας παραβατικής συμπεριφοράς, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός που εφαρμόζει τις λογικές συνέπειες της πράξης να ενθαρρύνει τις προσπάθειες αυτοβελτίωσης των μαθητών

Διοίκηση τάξης (Classroom management) Πως συνδέεται η διοίκηση τάξης με τη διδακτική ;

Διοίκηση τάξης (Classroom management) «Πειθαρχία Ευπραξίας Μήτηρ» (Η πειθαρχία είναι η μητέρα κάθε καλής πράξης)  Αισχύλος

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Λαμπίρης, Γ. (2006). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη. Στρατηγικές πρόληψης. Επιστημονικό Βήμα 5, 57-65