Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Σκοπός: Να αρχίσετε να βρίσκετε λύσεις για να αντιμετωπίζετε την πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα της διδακτικής πράξης.
Βασική σας επιδίωξη: Να σχεδιάσετε τη διδασκαλία ενός μαθήματος που να στηρίζει τους μαθητές να φτιάξουν μαθηματικά στην περιοχή που θα διαλέξετε Να δοκιμάσετε τη διδασκαλία που σχεδιάσατε στην πράξη Να επανέλθετε στην ίδια τάξη επιχειρώντας να βελτιώσετε σημεία του μαθήματός σας που πιστεύετε ότι θα στηρίξουν την περαιτέρω μάθηση των μαθητών
6 επισκέψεις στην ίδια τάξη: Στις 4 πρώτες επισκέψεις σας θα προσπαθήσετε να συλλέξετε στοιχεία που θα αφορούν: Στο κλίμα της τάξης Στις δυνατότητες των μαθητών στη μαθηματική περιοχή που σκοπεύετε να διδάξετε Στις άλλες δύο επισκέψεις σας θα διδάξετε τα μαθήματα που θα έχετε σχεδιάσει
Παραδοτέα: 1 σελίδα που θα αναφέρεστε στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές και η δασκάλα είναι συνηθισμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα των μαθηματικών (δύο μικρά επεισόδια που θα τεκμηριώνουν την περιγραφή σας) 1 σελίδα με τις διαπιστώσεις σας από τη διερεύνηση των δυνατοτήτων των μαθητών (Τι ερωτήματα/προβλήματα χρησιμοποιήσατε στις σύντομες συνεντεύξεις ή/και στο τεστ που τους δώσατε; Με ποιους διαφορετικούς τρόπους τα κατάλαβαν και τα έλυσαν οι μαθητές;)
Παραδοτέα: 1-2 σελίδες με το σχέδιο της πρώτης διδασκαλίας (α. Ποια προβλήματα σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε; β. Ποιες διαφορετικές λύσεις προβλέπετε ότι θα δώσουν οι μαθητές; γ. Σε ποιους σκοπούς μάθησης αποβλέπει το μάθημά σας; δ. Ποια κεντρικά θέματα συζήτησης (1-2) νομίζετε ότι θα προκύψουν; ε. Ποιες θα είναι δύο σημαντικές ερωτήσεις σας προς τους μαθητές; ζ. Ποιες διδακτικές αναπαραστάσεις νομίζετε ότι θα στηρίξουν τη μάθηση των μαθητών; η. Ποιες δυσκολίες μπορεί να εμφανίσουν οι μαθητές;)
1 σελίδα που θ’ αναφέρεστε στον απολογισμό σας από το μάθημα που διδάξατε (α. Τι πήγε καλά στο μάθημα; Ποιες απαντήσεις των μαθητών σας ικανοποίησαν; β. Τι δεν πήγε στο μάθημά σας όπως το περιμένατε; Ποιες απαντήσεις των μαθητών σας προβλημάτισαν; γ. Ποιο θέμα πιστεύετε ότι χρειάζεται να το επαναφέρετε για συζήτηση στην τάξη και με ποιον τρόπο θα το επιχειρήσετε; )
1 σελίδα με τις σκέψεις σας πάνω στη δεύτερη διδασκαλία που πραγματοποιήσατε (α. Με ποιον τρόπο ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στη νέα σας προσπάθεια; β. Υπάρχουν πράγματα που και πάλι δεν πήγαν όπως θα θέλατε; Για ποιο λόγο;)
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η συνεργασία στην ομάδα σας αποτελεί κλειδί για την επιτυχία της πρακτικής σας άσκησης. Τις αποφάσεις σας για κάθε θέμα της πρακτικής σας άσκησης θα πρέπει να τις πάρετε συλλογικά και μέσα από συζήτηση. Η φοιτήτρια ή ο φοιτητής που θα διδάξει τα 2 μαθήματα θα έχει σαν βοηθούς του τους υπόλοιπους φοιτητές της ομάδας. Η περιοχή που θα διαλέξετε δεν είναι απαραίτητο να μην έχει διδαχθεί. Εξαρτάται όμως από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης αν θα δεχθεί κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται να συνεννοηθείτε μαζί του/της, εκ των προτέρων, και να συνεργαστείτε μαζί του/της προκειμένου να σχεδιάσετε και να πραγματοποιήσετε τις διδασκαλίες σας.
3. Την ημέρα που θα είναι οι εξετάσεις του μαθήματος της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ κάθε μέλος της ομάδας θα πρέπει να παραδώσει αντίγραφο της κοινής εργασίας που θα έχετε φτιάξει από την πρακτική σας άσκηση (6 σελίδες maximum) μαζί με το γραπτό...