Μαρία-Κυριακή Καρατζομπάνη Η Συμβολή της θεωρίας μάθησης του Lev Vygotsky στην εκπαίδευση και τη διδακτική μεθοδολογία. Μαρία-Κυριακή Καρατζομπάνη Λυδία Κορναράκη
Βιογραφικά Στοιχεία Vygotsky Γεννήθηκε το 1896 στη Ρωσική Αυτοκρατορία Το 1934 εξέδωσε το πιο γνωστό του βιβλίο «Σκέψη και Γλώσσα» όπου γίνεται γνωστή η Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης Τα έργα του και το όνομα του απαγορεύτηκαν στη Σοβιετική Ένωση μέχρι το θάνατο του Στάλιν Θεωρούσε ότι τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι ορίζουν και ελέγχουν τη συμπεριφορά τους. Πέθανε το 1934 από φυματίωση
Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης (Ζ.Ε.Α.)
Ζ.Ε.Α Φυσικές δυνατότητες ατόμου Επίκτητες δυνατότητες ατόμου (με βοήθεια) Δυνατότητες εκτός εμβέλειας του ατόμου Ζ.Ε.Α
Θεωρία Σκαλωσιάς του Vygotsky Συνδέεται άμεσα με τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης Δηλώνει την παροχή υποστήριξης για να καλυφθεί η απόσταση ανάμεσα στις φυσικές και τις επίκτητες δυνατότητες του ατόμου (π.χ. από κάποιον δάσκαλο) Παρουσίαση καταλληλότερων τρόπων ολοκλήρωσης δραστηριότητας ώστε να μπορεί να τη μιμηθεί το άτομο Χρήση των Most Knowledgeable Others για να βοηθήσουν το άτομο Θεωρία Σκαλωσιάς του Vygotsky Καθοδήγηση ατόμου ώστε να παραμείνει συγκεντρωμένο στη δραστηριότητα Χωρισμός δραστηριότητας σε υπό ενότητες Εξασφάλιση ενδιαφέροντος, προσοχή και περιέργεια μαθητή
Βιβλιογραφία Bates, B. (2016). Learning Theories Simplified... and how to apply them to teaching. London: Sage. Cherry, K. (2016, 10 02). Lev Vygotsky Biography. Ανάκτηση από verywell: https://www.verywell.com/lev-vygotsky-biography-2795533 Popovic, K. (2014, 09 03). Lev Vigotsky – Mozart of psychology, stepchild of adult learning. Ανάκτηση από European Infonet Adult Education: http://www.infonet- ae.eu/articles-science-55/2198-lev-vigotsky-mozart-of-psychology-stepchild-of- adult-learning Stierer, B., & Maybin, J. (1994 ). Language, Literacy and learning in Educational Practice . The Open University . Stierer, B., & Maybin, J. (1994). Language, Literacy, and Learning in Educational Practice: A Reader. Clevedon, Filadelfia, Adelaide: Multilingual Matters LTD - The Open University. Turner, V. D., & Berkowitz, M. W. (2006). Scaffolding morality: Positioning a socio- cultural construct. New Ideas in Psychology, 11. Verenikina, I. (2003). Understanding Scaffolding and the ZPD in Educational Research. Proceedings of the International Education Research Conference (AARE - NZARE) (σ. 9). Auckland: University of Wollongong. Μούσιου, Ό. (2010, 08 17). L.VYGOTSKY. Ανάκτηση από Όλγα Μούσιου - Μυλωνά: http://www.olgamousiou.gr/keimena/glwssologikakeimena/57- lvygotsky.html
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας