Στερεοτυπες αντιληψεις για τα δυο φυλα ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ.
Advertisements

ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Το κάπνισμα στην ζωή μας
Απόσταγμα σκέψεων (26).
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΟΜΑΔΑ playmobile.
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή
Words of wisdom.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
Προβλήματα των γυναικών στον σύγχρονο κόσμο
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Στερεότυπα των φύλων στην οικογένεια και στην εκπαίδευση
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ: ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΡΟΛΟΥΣ-ΟΡΙΑ-ΦΟΒΟΥΣ-ΕΛΠΙΔΕΣ Dr Πηνελόπη Καραουλάνη Κλινική Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπέυτρια Απρίλιος 2014.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Στέλλα Βιολάντη.
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Η ισοτητα των 2 φυλων στην υγεια
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στερεοτυπες αντιληψεις για τα δυο φυλα ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ Στερεοτυπες αντιληψεις για τα δυο φυλα ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Εισαγωγή: Τη φετινή χρονιά, μας ανατέθηκε η εργασία να ερευνήσουμε την αντανάκλαση των κοινωνικών στερεοτύπων , που επικρατούσαν γύρω από τη γυναίκα και τον άντρα, στη ζωγραφική, στη μουσική, καθώς και στον κινηματογράφο. Σας παρουσιάζουμε την εργασία μας. Ομάδα Γ Λουκία Αμπλιανίτη Λένα Αντωνίου Νίκη Ευθυμίου Ιωάννα Κατσαβού

Γυναίκα Ο ΓΑΜΟΣ Η απόφαση του γάμου αφορούσε, κανονικά, τον πατέρα της οικογένειας, ο οποίος ήταν ο μόνος υπεύθυνος να αποφασίσει για το ποιος θα γίνει σύζυγος της κόρης του. Η κοπέλα περίμενε απλώς την απόφαση του πατέρα της και όφειλε να υπακούσει, χωρίς να μπορεί η ίδια να εκφράσει τη δική της θέληση. Η επιλογή του άντρα που αγαπούσε από την ίδια θα ήταν μια ανατρεπτική και αιρετική πολυτέλεια. Οι παιδικοί αρραβώνες Νιόπαντρο ζευγάρι

Για τη γυναίκα εκείνης της εποχής: Βασικό πλεονέκτημα θεωρούνταν η αγνότητα και η τιμή της, όχι η δυναμική της προσωπικότητα ούτε η μόρφωσή της. Δεν σπούδαζε, δεν εργαζόταν και παντρευόταν σε μικρή ηλικία. Ήταν υποταγµένη στην οικογένειά της. Σύζυγος, πιστή, ακόλουθος του άντρα, απαραίτητο συµπλήρωµα αλλά και θύµα του. Επίσης ένα διαχρονικό χαρακτηριστικό της γυναίκας είναι ότι ενδιαφέρεται για την εξωτερική της εμφάνιση και για αυτό το λόγο καλλωπίζεται.

Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντα ανοιχτή για τις γυναίκες Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντα ανοιχτή για τις γυναίκες. Στην Ελλάδα, σε όλες τις προγενέστερες χρονικές περιόδους, διαμορφώθηκε και θεσμοθετήθηκε μια γυναίκα ικανή να εργάζεται, κυρίως μέσα στο σπίτι, και όταν οι κοινωνικό-οικονομικές ανάγκες το επέβαλαν και έξω από το σπίτι, αλλά όχι αρκετά ευφυή για να μορφωθεί. Επιπλέον, εκφράζεται από τον Όσκαρ Ουάιλντ «οι γυναίκες είναι διακοσμητικό φύλο, καμιά γυναίκα δεν είναι μεγαλοφυΐα». Η γυναίκα είναι στο σπίτι, και μοναδική της ασχολία και μέλημα είναι οι δουλειές του νοικοκυριού και η φροντίδα των παιδιών Φοβούνταν τις αντιδράσεις των ανδρών τους και είχαν πολλές έγνοιες σχετικά με τις οικιακές εργασίες και την ανατροφή των παιδιών. Το γυναικείο στερεότυπο παραπέμπει σε χαρακτηριστικά: παθητικότητα, υποχωρητικότητα, εξάρτηση, στοργικότητα, δειλία, ευγένεια και φιλαρέσκεια. Η κούνια-Κλοντ Μονέ Το μέλημα των γυναικών για την ανατροφή των παιδιών Μητρική στοργή-Γιώργος Ιακωβίδης

Το θεωρείο-Ρενουάρ Διακρίνουμε το ακριβό και καλαίσθητο φόρεμα της γυναίκας. Lady Lilith-Ροσέτι Διακρίνεται ο καλλωπισμός της γυναίκας

Άνδρας Κυριαρχία των ανδρών σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής, οικονομικής, πολιτικής και πολιτισμικής ζωής. Ό,τι εκτελείται από άνδρες αξιολογείται θετικότερα και θεωρείται ως πιο σημαντικό, εθιμοτυπικά - αλλά νομότυπα. Οι άντρες έχουν περισσότερα προνόμια, κύρος και εξουσία στο χώρο της οικογένειας σε σύγκριση με τις γυναίκες. Είναι συνήθως το μέλος της οικογένειας που εξασφαλίζει τα προς το ζην, με την εργασία. Υιοθετούν συχνά σκληρές, επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές. Συχνότερη έξοδος από το σπίτι. Ο Αλητης-Γεώργιος Ιακωβίδης

Οι άνδρες είναι θαρραλέοι, σκληροί και αυταρχικοί. Έχουν μηχανικές ικανότητες. Καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ. Κυρίαρχο ρόλο στην οικογένεια Το ανδρικό στερεότυπο εμπεριέχει: χαρακτηριστικά προσωπικότητας επιθετικότητα, ανταγωνιστικότητα, ανεξαρτησία, αποφασιστικότητα, τόλμη, γενναιότητα, ψυχραιμία, εξυπνάδα και εφευρετικότητα Νεαρός Άνδρας Με Πιπα-Βαν Γκογκ Ο καπνιστής άνδρας Κεφάλι γέροντα-Γεώργιος Ιακωβίδης Αυταρχικότητα του άνδρα

Οι Χαρτοπαίκτες-Σεζάν Οι Χαρτοπαίκτες-Σεζάν Το κοινωνικό στερεότυπο του άνδρα, που έχει την ελευθερία να πηγαίνει συχνά σε καφενεία καθώς και να παίζει χαρτιά με τους φίλους του.

Τραγούδια 1. Οι άνδρες δε κλαίνε - Γιώργος Μαζωνάκης «Οι άντρες δεν κλαίνε, μονάχα πονάνε» Στο στίχο αυτό προβάλλεται το κοινωνικό στερεότυπο του άνδρα που δεν προβάλλει τα συναισθήματα του και επομένως δεν κλαίει. 2. Ήτανε μια φορά - Νίκος Ξυλούρης «Μια μικροπαντρεμένη κόρη ξανθή τον κύρη της προσμένει βράδυ πρωί» Το κοινωνικό στερεότυπο της γυναίκας που έχει παντρευτεί σε μικρή ηλικία και είναι πιστή στον άνδρα της.

3. Άστατος - Πασχάλης Τερζής «Είμαι άστατος πολύ κι όπου θέλω θα πηγαίνω. Μην κολλάς σ’ ένα φιλί, σε μια αγάπη εγώ δε μένω.» Το κοινωνικό στερεότυπο του άνδρα που προσπαθεί να δείξει ότι είναι ανεξάρτητος και αυτόνομος, πιστεύοντας ότι έχει τη δυνατότητα να μην κατακρίνεται για αυτό. 4. Νίκησες πάλι - Πάνος Κιάμος «Είναι πρωί, ώρα επτά, γυρίζουν σκέψεις και ποτά μες στο κεφάλι» Το κοινωνικό στερεότυπο του άνδρα που επιδίδεται στην κατανάλωση αλκοόλ, προκειμένου να ξεχάσει τα προβλήματα που τον απασχολούν. 5. Τα Σχοινιά Σου - Παντελής Παντελίδης «Μα για φαντάσου όλα τα ρούχα μου να λείπουν απ' τα σχοινιά σου...» Το κοινωνικό στερεότυπο της γυναίκας να ασχολείται με τις οικιακές εργασίες, συγκεκριμένα το άπλωμα των ρούχων.

Ταινίες 1. Η νεράιδα και το παλικάρι Σε αυτό το απόσπασμα προβάλλεται ο κοινωνικός θεσμός της προίκας. Η γυναίκα, κατά τον γάμο της, έπρεπε να συνοδεύεται από προίκα. Στην αντίθετη περίπτωση, δε θα έβρισκε αποδοχή από τον άνδρα, αφού ο θεσμός της προίκας αποτελούσε βασική προϋπόθεση για τον γάμο.

2. Το ημερολόγιο Σε αυτή τη σκηνή φαίνεται το κοινωνικό στερεότυπο σχετικά με την ερωτική σχέση ατόμων από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα. Οι γονείς της πλούσιας κοπέλας δεν της επιτρέπουν να έχει σχέση με κάποιον φτωχότερο.

3. Περηφάνια και προκατάληψη Σε αυτή την σκηνή προβάλλεται η στερεότυπη αντίληψη ότι ο γάμος των μεγαλύτερων αδερφών θα έπρεπε να προηγείται του γάμου των μικρότερων.

Ευχαριςτουμε για την προςοχη ςαΣ.