Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας Μάθημα 3
Φάσεις διεξαγωγής μιας ερευνητικής διαδικασίας (1) Προσδιορισμός εκπαιδευτικού ζητήματος για μελέτη Η σημασία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης Το νόημα της πρωτοτυπίας στην ερευνητική αναζήτηση Καθορισμός και σύνταξη θεωρητικού προβληματισμού και θεωρητικών προσεγγίσεων
Προσδιορισμός εκπαιδευτικού ζητήματος για μελέτη Θέμα Φύλο και εκπαίδευση Σκοπός Στόχος Piajet (παράδειγμα)
Η τοποθέτηση και η τεκμηρίωση του σκοπού Το ευρύτερο θέμα της έρευνας που εμπίπτει σε ένα συγκεκριμένο θεματικό πεδίο Το θεματικό πεδίο διερευνάτε με την βιβλιογραφική ανασκόπηση και περιορίζεται με το στόχο
Η τοποθέτηση και η τεκμηρίωση του στόχου Σκοπός ή στόχος; Το κεντρικό θέμα της έρευνας αποτελεί στην πραγματικότητα το στόχο. Για τη διατύπωση του στόχου ακολουθούμε μια διαδρομή: από το γενικό περιβάλλον της έρευνας (εισαγωγή) στη σχετική βιβλιογραφία (ανασκόπηση) στη διάσταση που μας ενδιαφέρει (σύνθεση
Η σημασία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης Ανάλυση και σύνθεση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για το συγκεκριμένο θεματικό πεδίο Διερεύνηση θεωρητικών προσεγγίσεων Διερεύνηση εμπειρικών μελετών Σκοπός και στόχος ερωτήματα της εργασίας βασικά μεθοδολογικά εργαλεία σημαντικά ευρήματα τα οποία σχετίζονται με το θέμα μας Σύνθεση βιβλιογραφίας
Το νόημα της πρωτοτυπίας στην ερευνητική αναζήτηση Το νόημα της πρωτοτυπίας στην ερευνητική αναζήτηση Αναγκαιότητα προτεινόμενης έρευνας Πρωτοτυπία προτεινόμενης έρευνας Σημασία προτεινόμενης έρευνας
Καθορισμός και σύνταξη θεωρητικού προβληματισμού και θεωρητικών προσεγγίσεων Οντολογικά Επιστημολογία Καταλληλόλητα ως προς το θέμα, σκοπό και στόχο Καταλληλόλητα ως προς τη μεθοδολογία Επιλογή μίας προσέγγισης Εκλεκτισμός