Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τερζανίδου Γεσθημανή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
«Δυνατότητες Έρευνας για γυναίκες επιστήμονες »
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Αντιγόνη Παπαδοπούλου Ευρωβουλευτής (ΔΗΚΟ, Σ&Δ) 25 Ιουνίου 2014.
1 ΔΗΜΟΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ Πνευματικό Κέντρο 3 Μαρτίου 2008 “ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ” Άννα Καραμάνου τ. ευρωβουλευτής.
ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
1 Κουίζ για το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δυο φύλων Καλωσορίσατε στο κουίζ για το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δυο φύλων! Αυτό το σύντομο κουίζ χρησιμοποιεί.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Θέμα: «Φύλο και Εργασία σε ένα Μεσαίο Αστικό Κέντρο. Η Περίπτωση των Γυναικών της Λάρισας» Ρόδος 2009 Διπλωματική εργασία Μαρίνου Ελένη ΟΝΟΜΑΒΑΘΜΙΔΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Πληροφόρηση για το επάγγελμα της ερευνητού-επιστήμονος
«Ανεργία Γυναικών : Αίτια και Προσδιοριστικοί Παράγοντες»
Προβλήματα των γυναικών στον σύγχρονο κόσμο
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ KAI H ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΝΑ ΖΑΓΟΡΙΑΝΟΥ.
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ»
ΒΑΡΔΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ (Α.Μ.: 425Μ/ )
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Ανεργία Project Β λυκείου θέμα: Ομάδα: 3η
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
{ Κοινωνικοοικονομικό & εργασιακό περιβάλλον εν μέσω οικονομικής κρίσης Απόψεις – Στάσεις μιας ομάδας φοιτητών Κυραγγέλου Χριστίνα Αρ. Μητρώου 6983.
Στερεότυπα φύλου στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων του Γιώργου Π
Η Θεωρία της Gottfredson
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας: εργατικό δυναμικό, δομή της απασχόλησης, ανεργία Συνεχής αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας.
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Γυναικεία επιχειρηματικότητα και Ανάκαμψη ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Εκφοβισμός/ Παρενόχληση από Διευθυντή
Στερεότυπα.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
ΦΥΛΛΟ.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Η περίπτωση της Γερμανίας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Η ισοτητα των 2 φυλων στην υγεια
Ερωτηματολόγια. Απαντήσεις σχετικά με την παιδική εργασία.
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τερζανίδου Γεσθημανή «Η γυναiκα σε ανωτερα κλιμακια. Γυναικα και αντρασ: ισοι η ανταγωνιστεσ» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τερζανίδου Γεσθημανή

ΟΜΑΔΕΣ ΟΜΑΔΑ Α ΟΜΑΔΑ Β ΟΜΑΔΑ Γ ΟΜΑΔΑ Δ 1. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΛΕΟΝΤΗΣ ΟΜΑΔΑ Α ΟΜΑΔΑ Β ΟΜΑΔΑ Γ ΟΜΑΔΑ Δ 1. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΛΕΟΝΤΗΣ 1. ΜΑΚΡΙΔΟΥ ΕΛΕΟΝΩΡΑ 1. ΤΣΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ 1. ΚΙΤΣΟΥ ΑΘΗΝΑ 2. ΚΙΤΣΟΣ ΣΤΑΘΗΣ 2. ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 2. ΠΛΑΚΙΑ ΧΡΥΣΑΝΝΑ 2. ΚΥΚΟΥ ΜΑΡΙΑ 3. ΣΗΜΑΔΗΣ ΚΩΣΤΗΣ 3. ΒΛΑΧΟΥ ΧΡΥΣΗ 3. ΓΙΑΝΝΟΥΣΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 3. ΠΑΠΠΑ ΝΙΚΗ 4. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗΣ 4. ΡΟΥΜΕΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 4. ΣΦΕΤΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 4. ΛΟΥΣΑ ΕΛΕΝΗ 5. ΖΗΜΝΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ------------------------- 5. ΠΟΥΡΔΑΝΗ ΜΑΡΙΑ (ΑΝΔΡΑΣ VS ΓΥΝΑΙΚΑ) (ΓΥΝΑΙΚΑ VS ΑΝΔΡΑ) (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ) (ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ) ΟΜΑΔΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΑ VS ΑΝΔΡΑ Συνήθως στο εργασιακό τους περιβάλλον, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα και δυσπιστία από τους ιεραρχικά προϊστάμενους ως προς τις γνώσεις και τις ικανότητές τους λόγω του φύλου τους. Έτσι δημιουργούνται διακρίσεις εις βάρος των γυναικών με αποτέλεσμα την διαφοροποίηση των επαγγελμάτων σε «ανδρικά» και «γυναικεία». Υπάρχουν δηλαδή συγκεκριμένες θέσεις εργασίας οι οποίες κυριαρχούνται συνήθως μόνο από γυναίκες όπως για παράδειγμα τα παραϊατρικά επαγγέλματα και οι κοινωνικές υπηρεσίες ενώ μεγαλύτερη διείσδυση έχουν κάνει οι άνδρες στα κατασκευαστικά επαγγέλματα.

Οι γυναίκες συγκριτικά με τους άνδρες κατέχουν επαγγελματικές θέσεις λιγότερο αυτόνομες , με χαμηλότερο γόητρο και ελάχιστη εμπλοκή στη λήψη αποφάσεων. Οι πιθανότητες τους να κατακτήσουν μία ανώτερη ιεραρχικά θέση εργασίας είναι μηδαμινές μπροστά σε αυτές των ανδρών. Στην επικαιρότητα ακόμη κυριαρχεί το φαινόμενο της άνισης αμοιβής των δύο φύλων. Παρά το γεγονός της έγκρισης της ευρωπαϊκής οδηγίας (1975) για ίση πληρωμή ανδρών και γυναικών, υπάρχουν ακόμα και σήμερα γυναίκες των οποίων η αμοιβή είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή των ανδρών σε ίδια πλαίσια εργασίας.

Άλλη μια αιτία για την οποία οι γυναίκες αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα είναι ο φόβος των εργοδοτών τους για πιθανή μητρότητα. Η οικονομική κρίση χρησιμοποιείται συχνά ως μια πρόφαση για την απόρριψη γονεϊκών αδειών σε εργαζόμενες μητέρες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εργασιακή υποβάθμιση της γυναίκας λόγω αμφιβολιών και την ανάδειξη του άνδρα στον επαγγελματικό χώρο.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ

Η κοινωνία σε κάθε εποχή, συμπεριφέρεται μειονεκτικά προς τη γυναίκα και αυτό το φαινόμενο συνεχίζεται σε κάποιες περιοχές μέχρι και σήμερα. Αναμφισβήτητα, η θέση της γυναίκας ήταν μειονεκτική σε όλες τις χώρες. Ο σύγχρονος καπιταλισµός στηρίζεται στην εκμετάλλευση της γυναικείας εργασίας, γιατί είναι πιο φτηνή από την αντρική και εξυπηρετεί τις απαιτήσεις της ευελιξίας των επιχειρήσεων.

Γυναικεια εργασια, διακρισεισ και στερεοτυπα

Εκτός από την πολιτική, η γυναίκα εισήλθε σε διάφορα αντρικά επαγγέλματα, όπως αστυνομία, στρατός, μηχανικός κ.λπ.. και γενικά στο χώρο της εργασίας. Άρχισε να υλοποιεί τις ιδέες της, να μη μένει στάσιμη και να παράγει δημιουργικά., με αποτέλεσμα η κοινωνία να κοντεύει να γίνει από ανδροκρατούμενη γυναικοκρατούμενη. Όμως, παρόλη την εξέλιξη της γυναίκας σε κάποιες επαρχίες και πόλεις μη ανεπτυγμένες, υπάρχει ακόμη ο ρατσισμός προς το γυναικείο φύλο. Τέλος, για να προχωρήσει η γυναίκα μπροστά, θα πρέπει πρώτα η ίδια να εκτιμήσει τον εαυτό της και τις αξίες της. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να πιστεύει πως είναι κατώτερο ον.

ΙΣΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε Συγκεκριμένα, μόνο η μία στις δύο ευρωπαίες γυναίκες κατέχουν θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ ο στόχος της Ε.Ε. είναι το ποσοστό αυτό να ξεπεράσει το 75%, στον γενικό πληθυσμό, μέχρι το 2020. Ένα ποσοστό το οποίο οι άνδρες εργαζόμενοι σχεδόν το αγγίζουν, αφού το 72% από αυτούς (από τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό) εργάζεται με συνθήκες πλήρους απασχόλησης.

Στις εργασίες μερικής απασχόλησης, οι γυναίκες έχουν προβάδισμα σε σχέση με τους άνδρες – το 76% των εργαζόμενων υπό αυτές τις συνθήκες είναι εκπρόσωποι του ωραίου φύλου. Η μεγάλη αυτή διαφορά αποδεικνύει και τη διαφορά αντιμετώπισης μεταξύ ανδρών και γυναικών στην αγορά εργασίας. Μεγάλη είναι η διαφορά και στους αυτό-απασχολούμενους στην αγορά: μόλις των 2% των γυναικών, σε σχέση με το 6% των ανδρών.

Η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει δημιουργήσει έναν «δείκτη ισότητας» ο οποίος βασίζεται σε κάποια γενικά χαρακτηριστικά της αγοράς , από τα οποία προκύπτει ότι η ισότητα ισχύει σε βαθμό 54%, ενώ ο στόχος είναι το 75%. Ένα ποσοστό εμφανώς αναβαθμισμένο όμως από το 35%, που ίσχυε πριν από 10 χρόνια.

Οι ελληνικές ταινίες, ιδιαίτερα στη δεκαετία του ’60, παρουσιάζουν τις γυναίκες να διεκδικούν ηγετικές θέσεις όχι μόνο στα θεωρούμενα “γυναικεία” επαγγέλματα (υπάλληλοι, πωλήτριες, τηλεφωνήτριες, μοδίστρες κτλ.), αλλά και σε μέχρι πρότινος “ανδρικά” επαγγέλματα καριέρας (όπως είναι π.χ. το επάγγελμα του δικηγόρου, του δημοσιογράφου ή του μηχανικού και του επιχειρηματία). Ωστόσο, η θέση των γυναικών στις επιχειρήσεις είναι αμφισβητούμενη και προσωρινή. Έτσι, οι ταινίες υπαγορεύουν το ασυμβίβαστο μεταξύ της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής μιας γυναίκας

Δεσποινισ…διευθυντησ Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Τζένη Καρέζη στην ταινία “Δεσποινίς διευθυντής” (1964), η οποία αναγκάζεται να παραιτηθεί από τις επαγγελματικές της φιλοδοξίες προκειμένου να ευτυχήσει στην προσωπική της ζωή.