Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές p.Apostolos
Δομημένη Εκπαίδευση Η δομημένη εκπαίδευση είναι απαραίτητη για τα παιδιά με αυτισμό επειδή οι δυσκολίες τους στους τομείς της κοινωνικότητας, της επικοινωνίας και της ευελιξίας της σκέψης παρεμποδίζουν τη διαδικασία της μάθησης. Όσο πιο σοβαρός είναι ο αυτισμός ή συνυπάρχει με νοητική καθυστέρηση τόσο γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη για δομημένη εκπαίδευση
Δομημένη Εκπαίδευση Βοηθούμε το μαθητή με αυτισμό να καταλάβει Βοηθούμε το μαθητή με αυτισμό να καταλάβει να είναι ήρεμο να μάθει καλύτερα να γίνει ανεξάρτητο να μάθει και να γενικεύσει κατάλληλες συμπεριφορές να διευρύνει τις ικανότητές του και να βελτιώσει τους τομείς των δυσκολιών του
Μεθοδολογία- Βασικές αρχές Οι βασικές αρχές πηγάζουν από: Το μέγεθος της εργασίας που έχει να εκτελέσει ο μαθητής Το είδος της εργασίας Την ολοκλήρωση της εργασίας Το επόμενο βήμα μετά το πέρας της εργασίας.
Δομημένη Εκπαίδευση Αφορά : Στην οργάνωση του περιβάλλοντος Περιβάλλοντος Στο σχεδιασμό και εφαρμογή του καθημερινού προγράμματος Στο σχεδιασμό του ατομικού συστήματος εργασίας
Οργάνωση του περιβάλλοντος Σαφή οπτικά όρια για τις διάφορες δραστηριότητες Ελαχιστοποίηση οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων
Το καθημερινό πρόγραμμα Η ανάρτηση του καθημερινού προγράμματος βοηθάει το μαθητή Γνωρίζει τι πρέπει να κάνει τη συγκεκριμένη στιγμή Γνωρίζει τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια Γνωρίζει τι πρέπει να κάνει κατά τη διάρκεια της μέρας Με αυτό τον τρόπο Μειώνεται το άγχος Αν έχει ελάχιστη πρωτοβουλία, μπορεί να την αυξήσει και να κινητοποιηθεί, εάν στο πρόγραμμα μια δύσκολη ή δυσάρεστη δραστηριότητα ακολουθείται από μια ευχάριστη
Ατομικό πρόγραμμα εργασίας Κάθε μαθητής έχει το δικό του πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές του ανάγκες και που βασίζεται στις δυνατότητες του αλλά και στην αναγνώριση των δυσκολιών του
Οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Δραστηριότητες με τη χρησιμοποίηση ειδικών κουτιών (ΤEACCH) για την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων. Είναι δραστηριότητες στην πιο απλή μορφή Απευθύνεται σε παιδιά που έχουν αυτισμό και με μέση και βαριά καθυστέρηση. Βοηθούν στη συγκέντρωση, στην κατανόηση και στην ανεξαρτησία
Οι δραστηριότητες των κουτιών Έλκυση ενδιαφέροντος
Οι δραστηριότητες των κουτιών Για τη συγκέντρωση, κατάκτηση βασικών εννοιών ( μέσα στο)
Οι δραστηριότητες των κουτιών Οπτικοκινητικός συντονισμός
Οι δραστηριότητες των κουτιών Διαχωρισμός και μέσα στο
Οι δραστηριότητες των κουτιών Τοποθέτησης
Οι δραστηριότητες των κουτιών Κατηγοριοποίηση
Οι δραστηριότητες των κουτιών Μαθηματικές έννοιες
Εξελικτική σειρά κατάκτησης γνωστικών και γλωσσικών εννοιών Μέσα στο Μεγάλο/μικρό Απλές ενέργειες Πάνω στο Ποιος, τι, ποιο Κάτω από Το κόκκινο χρώμα Πίσω από Το διαζευκτικό «ή», αόριστος χρόνος Το μπλέ χρώμα Πληθυντικός, όλα, άλλο ένα Αντίθετες έννοιες
Εξελικτική σειρά κατάκτησης γνωστικών και γλωσσικών εννοιών Το κίτρινο χρώμα Μέρη του σώματος, εκφράσεις προσώπου, το ρήμα «είμαι» Μπροστά από Το πράσινο χρώμα Κτητικοί τύποι Το ερωτηματικό «ποιού;» το αρνητικό «δεν είναι» Οι τύποι «γιατί;», «επειδή»