ΕΠΑ.Λ ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΑ.Λ ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΜΗΜΑ Α2 ΣΧ.ΕΤΟΣ 2016-17
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ -ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Μπακόλας Σπυρίδων Οικονόμου Αθανάσιος Πλαστράς Δημήτρης Ρέππας Γεώργιος Σταμούλης Ιωάννης Τραγουλιάς Νικηφόρος Τραγουλιάς Χριστόφορος Χαμηλός Λάμπρος Χριστόπουλος Δημήτριος Η υπεύθυνη καθηγήτρια : ΚΑΡΑΜΙΧΑ ΜΑΡΙΑ
Πληροφορίες Ρίο –Αντίρριο ένα από τα βασικά οδικά σημεία της χώρας συμβολή των Αξόνων Βορρά –Νότου Εξυπηρετεί τον ανατολικό τομέα αλλά και τον δυτικό
Ιστορικό της γέφυρας Γέφυρα ¨Ρίου – Αντιρρίου¨ ή ¨Χαρίλαος Τρικούπης¨ Το όραμα του πολιτικού Χαρίλαου Τρικούπη, πριν 115 χρόνια Σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και κατασκευάστηκε από ελληνογαλλική κοινοπραξία με επικεφαλή εταιρεία την Vinci,
την 3η Ιανουαρίου 1996 το Ελληνικό Δημόσιο και η εταιρία ΓΕΦΥΡΑ Α. Ε την 3η Ιανουαρίου 1996 το Ελληνικό Δημόσιο και η εταιρία ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. υπέγραψαν τη Σύμβαση Παραχώρησης για τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου -Αντιρρίου. Στις 19 Ιουλίου 1998 ο Πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Στεφανόπουλου, έθεσε τον θεμέλιο λίθο του έργου. Στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Περιγραφή της γέφυρας Καλωδιωτή γέφυρα με μήκος 2.252 μ. Από μπετόν, σίδερο, ατσάλι, άσφαλτος. Στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες που επικάθονται στον πυθμένα της θάλασσας Αντέχει: 1) σε σύγκρουση με πλοίο 180.000 τόνων και ταχύτητας 16 μιλίων την ώρα. 2) σε μεγάλη ταχύτητα ανέμου 3) σε μεγάλους σεισμούς Περιλαμβάνει πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο
Κατασκευή γέφυρας
Τα θεμέλια των πυλώνων έχουν διάμετρο 90 μ Τα θεμέλια των πυλώνων έχουν διάμετρο 90 μ. και επικάθονται στον πυθμένα της θάλασσας. Κάτω από τα θεμέλια έχουν τοποθετηθεί σε μεγάλο βάθος, κάθετα στον βυθό, σωλήνες ύψους 30 μ. και διαμέτρου 2 μ. Κάθε πυλώνας έχει τέσσερις βραχίονες, που ενώνονται σε μια μεταλλική κορυφή. Από την κορυφή αυτή ξεκινούν καλώδια. Κάθε καλώδιο αποτελείται από 70 συρματόσχοινα. Αυτά τα καλώδια συγκρατούν το κατάστρωμα της γέφυρας, που δεν εδράζεται στους πυλώνες, αλλά κρέμεται εξ ολοκλήρου από τα καλώδια για προστασία από τους σεισμούς
Χρησιμότητα της Γέφυρας Μείωση του χρόνου διέλευσης στα 2½ - 5 λεπτά (σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 45 λεπτών με τα οχηματαγωγά πλοία πριν την κατασκευή της Γέφυρας) Παροχή δημόσιας υπηρεσίας υψηλής ποιότητας, που εξασφαλίζει διέλευση με άνεση και συνθήκες ασφάλειας Συνεχή λειτουργία, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών Συνεισφορά στην περιβαλλοντική αειφορία της περιοχής
Σύστημα παρακολούθησης Η γέφυρα έχει σύστημα παρακολούθησης Το σύστημα διαθέτει πάνω από 100 αισθητήρες, όπως:
3D μετρητές επιτάχυνσης στο κατάστρωμα, τους πυλώνες, στην καλωδίωση και στο έδαφος για τον χαρακτηρισμό των κινήσεων του ανέμου και των σεισμικών δονήσεων. Μετρητές τάσης και κύτταρα φόρτισης στην καλωδίωση και τα ελάσματα συνδέσεως της. Αισθητήρες εκτοπίσματος στους αρμούς διαστολής για τη μέτρηση της θερμικής διαστολής του καταστρώματος. Αισθητήρες επιπέδου ύδατος στις βάσεις των πυλώνων για την ανίχνευση διήθησης. Αισθητήρες θερμοκρασίας στο κατάστρωμα για την ανίχνευση συνθηκών παγετού. Δύο μετεωρολογικοί σταθμοί
Επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία Η Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” έχει καθοριστική επίδραση στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, αφού θα επιτρέψει τη φυσική και οικονομική ενοποίηση της Δυτικής Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδας και της Ηπείρου. Γενικά το έργο της γέφυρας προκάλεσε άμεσα θετικά οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα σε ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!