Από τη Ρώμη... ...στη Νέα Ρώμη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

Η Κωσταντινουπολη οχυρωνεται και στολιζεται με εργα τεχνης
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Γρήγορη επανάληψη.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ( )
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΓΙΩΡΓΟΣ Ε. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Οι Βούλγαροι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
Μέγας Κωνσταντίνος Διοκλητιανός-Τετραρχία Διάταγμα Μεδιολάνων
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
Κωνσταντινούπολη. 1.Ναός Αφροδίτης 2.Ναός Απόλλωνα 3.Ναός Αρτέμιδος 4.Ναός Ποσειδώνος 5.Ναός Αθηνάς Σκεδασίας 7. Ιππόδρομος 8.Αμφιθέατρο 14.Ναός Πλούτωνα.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Η Αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
5. Μεγαλεσ αλλαγεσ στη διοικηση της αυτοκρατοριασ
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Εικονομαχία Α’ Φάση
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Εκχριστιανισμός Βουλγάρων · Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία επιθυμούσε να εντάξει τους Βουλγάρους στο σύστημα της. · Το Βυζάντιο υποχρέωσε τον Βούλγαρο ηγεμόνα.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από τη Ρώμη... ...στη Νέα Ρώμη

Ανόρθωση Ρωμαϊκού Κράτους Μέτρα που έλαβε ο Κωνσταντίνος Α’: Ίδρυσε την Κωνσταντινούπολη Έδωσε το δικαίωμα στους Χριστιανούς να λατρεύουν το Θεό τους. Ξεχώρισε την πολιτική από τη στρατιωτική εξουσία. Έθεσε σε κυκλοφορία ένα χρυσό νόμισμα. Αργυρό νόμισμα Μεγάλου Κωνσταντίνου

Μεταφορά της πρωτεύουσας Μεταφέρθηκε από τη Δύση στην Ανατολή το 324 μ.Χ. Η επιλογή της συγκεκριμένης θέσης οφείλεται: στη γεωπολιτικής της σημασία στην εμπορική της σπουδαιότητα. Κωνσταντίνος Α’ ο Μέγας

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΡΩΜΗ

Λόγοι ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης (1) Λόγοι ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης (1) Η Ανατολή διέθετε ακμαίο πληθυσμό και ισχυρή οικονομία. Οι Χριστιανοί ήταν πολυπληθέστεροι στην Ανατολή-σε αυτούς στηρίχτηκε πολιτικά ο Κωνσταντίνος Α’.

Λόγοι ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης (2) Λόγοι ίδρυσης της Κωνσταντινούπολης (2) Στις μεγάλες πόλεις της Ανατολής υπήρχαν θρησκευτικές συγκρούσεις. Το Βυζάντιο μπορούσε να αποκρούσει ευκολότερα από αυτή τη θέση τους Γότθους (στο Δούναβη) και τους Πέρσες (στον Ευφράτη). Γότθος

Οργάνωση και ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης Οργάνωση και ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης 11 Μαΐου 330: Εγκαίνια πρωτεύουσας. Η Πόλη χτίστηκε με βάση το ρυμοτομικό σχέδιο της Ρώμης. Ήταν στολισμένη με τείχη, λεωφόρους, πλατεία (forum), Ιερόν Παλάτιον, λουτρά, εκκλησίες κ.α. Το αρχαιότερο τμήμα του Μεγάλου Παλατιού, το Παλάτι της Δάφνης

Ο πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης Αναπτύχθηκε ραγδαία: Στις αρχές του 5ου αι. αριθμούσε 150.000 κατοίκους. Στα μέσα του 6ου αι. αριθμούσε 300.000 κατοίκους.

Θρησκευτική πολιτική Κωνσταντίνου Α’ Θρησκευτική πολιτική Κωνσταντίνου Α’ Ευνόησε τους Χριστιανούς, γιατί πίστευε ότι ο Χριστιανισμός θα ξανάφερνε την ενότητα στο ρωμαϊκό κράτος.

Μέτρα υπέρ των Χριστιανών (1) Μετέφερε το Χριστόγραμμα από το λάβαρο στα νομίσματα (312). Με το Διάταγμα των Μεδιολάνων (σημ. Μιλάνο) (313)εξίσωσε τους Χριστιανούς με τους πιστούς των άλλων θρησκειών. Έπαυσε τους διωγμούς κατά των Χριστιανών (από το 324). Αναμνηστική πλάκα στην εκκλησία που βρίσκεται στη θέση του παλατιού όπου το 313 υπογράφηκε το Διάταγμα.

Μέτρα υπέρ των Χριστιανών (2) Με την Α’ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας (325), την οποία συγκάλεσε ο Κωνσταντίνος και παραβρέθηκαν επίσκοποι από όλες τις επαρχίες του Κράτους, καταδίκασε τις αιρέσεις και επανέφερε την ειρήνη στην Εκκλησία και την Αυτοκρατορία. Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος στη Νίκαια της Βιθυνίας.

ΤΕΛΟΣ Επιμέλεια: Ελένη Νασιώτη, ΠΕ02