Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8η ΕΑΕ Δίον 18/9

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Στοιχεία Ε.Α.Ε. Πηγή :Χαρτογράφηση Ειδικής Αγωγής, ΥΠΕΠΘ ΕΑΕ  Βασιζόμενοι στα ποσοστά συμπτωματολογίας σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.  φαίνεται ότι.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΠΟΝΤΙΚΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ (ΠΕ02) ΧΕΛΜΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ( ΠΕ01)
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αντιλήψεις Γονέων για τη Σχολική Φοίτηση των Διδύμων
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.
1 Ακοολογία Ενότητα 12 : Αποκατάσταση ακοής με ακουστικά βαρηκοΐας Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Προδρόμου Χρυσούλα (ΠΕ. 05) Γαβριηλίδου Ευθυμία (ΠΕ. 02) Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Τμήμα: Γ2 Επιμέλεια:
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8 η ΕΑΕ Αλεξανδρούπολη 10/4.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Ειδική Αγωγή – Γενική Αγωγή Αποτελεσματικότερη συνεργασία ΚΕ. Δ. Δ. Υ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση (mainstreaming)
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Ανιχνεύοντας και εκπαιδεύοντας παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Κεφάλαιο 16 επανάληψη 2ης ενότητας
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 42ου Δημοτικού Σχολείου και των 27ου και 71ου Νηπιαγωγείων Πάτρας, σας προσκαλούν.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Εισηγητής: Τσαδήμας Χρήστος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ11
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8η ΕΑΕ Δίον 18/9

Περιοχη ερευναΣ 8η περιφέρεια ΕΑΕ Εκπαιδευτικές περιφέρειες ΠΕ & ΔΕ των Νομών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας & Σερρών

Ερωτημα ΣΣ 8ης εαε Παρακαλούμε, να μου γνωστοποιήσετε εγγράφως, από στοιχεία που διατηρούνται στην υπηρεσία σας, τον αριθμό των μαθητών με κώφωση και βαρηκοΐα που φοιτούν σε σχολεία της περιοχής ευθύνης σας με: Ακουστικά Κοχλιακό εμφύτευμα Τίποτε απ’ τα παραπάνω Όπως επίσης και το είδος της τυχόν υποστήριξης(δομή ΕΑΕ, ΤΕ παράλληλη) που λαμβάνουν.

ΑποδεκτεΣ ΚΕΔΔΥ Δράμας ΚΕΔΔΥ Σερρών ΚΕΔΔΥ Καβάλας ΚΕΔΔΥ Ξάνθης ΚΕΔΔΥ Ροδόπης ΚΕΔΔΥ Έβρου

Υποστηριξη(Ν3699/2008) Τυπικό σχολείο Σχολείο Κωφών Παράλληλη στήριξη Τμήμα Ένταξης κωφών Τμήμα Ένταξης Ειδικό Σχολείο

Ενοτητα ΞανθηΣ Ενότητας Ξάνθης φοιτούν δεκαεπτά (17) μαθητές με προβλήματα ακοής (κώφωση, βαρηκοΐα). Από αυτούς οι οχτώ (8) φέρουν ακουστικά βαρηκοΐας, πέντε (5) κοχλιακό εμφύτευμα και τέσσερις (4) τίποτε από τα παραπάνω.

Στοιχεια μαθητων με προβληματα ακοηΣ στην Ξανθη ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 4 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 3 5 8 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 17

ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Νήπια Α΄τάξη Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΑΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ Νήπια 1 Α΄τάξη Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΣΤ΄ τάξη Α΄Γυμνασίου 2 Β΄Γυμνασίου Γ΄Λυκείου

ΦΥΛΛΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 5 3 11 ΚΟΡΙΤΣΙΑ 2 1 6

Σχολειο Κωφων ΕυμοιροΥ ΞανθηΣ Σχολειο Κωφων ΕυμοιροΥ ΞανθηΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ(Ε΄) 1 ΚΟΡΙΤΣΙΑ(Α΄& ΣΤ΄) 2 3

ΣχολεΙο ΚωφΩν ΕυμοΙρου ΞΑνθηΣ Συνεκπαίδευση(γυμναστική, αισθητική αγωγή) Μουσουλμάνοι Νοηματική & χειλιανάγνωση Χαμηλή κοινωνικοοικονομική προέλευση Μη αποδοχή & δυσκολία αντικατάστασης ακουστικού Φθίνων αριθμός μαθητών

Ενσωματωση/συμπεριληψη Σύμφωνα με τους Libbey & Pronovost (1980) πάνω σ’ αυτό το θέμα παρουσίασαν αποτελέσματα που ανέφεραν ότι η ενσωμάτωση και η πλήρης συμμετοχή των κωφών παιδιών στο γενικό σχολείο λαμβάνει χώρα, κυρίως, στα μη ακαδημαϊκά μαθήματα

Στοιχεια μαθητων με προβληματα ακοηΣ στην Καβαλα Ενότητας Καβάλας φοιτούν εννιά (9) μαθητές με προβλήματα ακοής (κώφωση, βαρηκοΐα). Από αυτούς οι εφτά (7) φέρουν ακουστικά βαρηκοΐας και οι δύο (2) κοχλιακό εμφύτευμα.

ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νήπια 3 1 Α΄τάξη Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΑΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ Νήπια 3 1 Α΄τάξη Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΣΤ΄ τάξη Α΄Γυμνασίου Β΄Γυμνασίου Γ΄Λυκείου  Α΄ Τάξη νοηματική Χωρίς νοηματική

Υποστηριξη Καβαλα Παράλληλη ΤΕ Τίποτα 5 3 1 Ιδιώτης(1) μετεγγραφή

ΦΥΛΛΟ ΚΑΒΑΛΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 4 1 5 ΚΟΡΙΤΣΙΑ 3

Στοιχεια μαθητων με προβληματα ακοηΣ στιΣ ΣερρεΣ Ενότητας Σερρών φοιτούν εννιά (9) μαθητές με προβλήματα ακοής (κώφωση, βαρηκοΐα). Από αυτούς οι τέσσερις (4) φέρουν ακουστικά βαρηκοΐας, τέσσερις (4) κοχλιακό εμφύτευμα και ένας (1) τίποτε από τα παραπάνω.

ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2 Νήπια 1 Α΄τάξη Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ Νήπια 2 Α΄τάξη 1 Β΄ τάξη Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΣΤ΄ τάξη Α΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Γ΄ Λυκείου

Υποστηριξη Σερρων Παράλληλη ΤΕ Τίποτα 6 1 2(ΕΠΕ)

ΦΥΛΛΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 1 3 4 ΚΟΡΙΤΣΙΑ 5

Στοιχεια μαθητων με κωφωση, βαρηκοΐα στο Νομο ΡοδοπηΣ ΦΥΛΛΟ ΒΑΘΜΙΔΑ ΤΑΞΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Αγόρι Πρωτοβάθμια ΣΤ΄ Ειδικό Σχολείο Κωφών Ξάνθης Δευτεροβάθμια Α΄ Γυμνασίου Παράλληλη στήριξη Ακουστικά βαρηκοΐας Κορίτσι Α΄ ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΕΕΕΚ Κομοτηνής Α΄ Λυκείου ΛΥΚΕΙΟ Κομοτηνής 3 αγόρια& 1 κορίτσι 3 ΔΕ & 1 ΠΕ 1 παράλληλη, Κωφών, ειδικό & τυπικό 2 ακουστικά

Στοιχεια μαθητων με προβληματα ακοηΣ στη Δραμα ΘΗΛΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΤ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΟΧΛΙΑΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ

Ενοτητα εβρου Ενότητας Έβρου φοιτούν είκοσι τέσσερις (24) μαθητές με προβλήματα ακοής (κώφωση, βαρηκοΐα). Από αυτούς οι δεκαέξι (16) φέρουν ακουστικά βαρηκοΐας και οι οχτώ (8) κοχλιακό εμφύτευμα. Επιπλέον πέντε μαθητές δεν έχουν φοιτήσει

Στοιχεια μαθητων με προβληματα ακοηΣ στον εβρο ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 8 6 14 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕ 3 4 5 16 24

ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΚΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νήπια 2 3 Α΄τάξη Β΄ τάξη 1 Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ Νήπια 2 3 Α΄τάξη Β΄ τάξη 1 Γ΄ τάξη Δ΄ τάξη Ε΄ τάξη ΣΤ΄ τάξη 4 Α΄Γυμνασίου Β΄Γυμνασίου Λυκείου ΕΕΕΕΚ Σύνολο 16 8

Υποστηριξη εβροΣ Παράλληλη ΤΕ Ειδικό Σχολείο Τίποτα 14 4 1 5

ΦΥΛΛΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 10 6 16 ΚΟΡΙΤΣΙΑ 8 2

ΑΜΘ & ΣΕΡΡΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 4 2 6 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 16 17 1 34 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ 7 3 10 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 12 39 20 66

Υποστηριξη ΑΜΘ & ΣΕΡΡΩΝ Παράλληλη ΤΕ Ειδικό Σχολείο Τίποτα 34 12 6 14

ΦΥΛΛΟ ΑΜΘ & ΣΕΡΡΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ ΚΟΧΛΙΚΟ ΕΜΦΥΤΕΥΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑ 22 13 4 39 ΚΟΡΙΤΣΙΑ 17 7 3 27 20 66

συμπερασματα Η εικόνα της εσωτερικής μετανάστευσης για την αναζήτηση κατάλληλου σχολικού πλαισίου φαίνεται να αλλάζει. Τα κοχλιακά εμφυτεύματα αποτελούν μια πραγματικότητα πλέον και στην Ελλάδα. Η καταγραφή μας έδειξε τη μεγάλη συχνότητα αυτών, σε μαθητές πρώιμης μαθητικής ηλικίας(κυρίως σε παιδιά προσχολικής).

συμπερασματα Οι νέες δομές υποστήριξης και ιδιαίτερα η παράλληλη στήριξη δημιούργησε προϋποθέσεις συμπερίληψης των κωφών βαρήκοων μαθητών στην τυπική εκπαίδευση. Έλλειψη κεντρικής κατεύθυνσης σχετικά με τις εκπαιδευτικές μεθόδους συμπερίληψης των κωφών/βαρήκοων μαθητών. Αυτό χωρίς να είναι απαραίτητα αρνητικό, δημιουργεί μια σύγχυση στον εκπαιδευτικό κόσμο που αναζητεί το βηματισμό του, σχετικά με τη συμπερίληψη των κωφών/βαρήκοων μαθητών στο τυπικό σχολείο.

Η καταγραφή θα συνεχιστεί και τη νέο σχολικό έτος με τη φιλοδοξία να αποτελέσει την απαρχή συγκριτικής μελέτης για την περιοχή της ΑΜΘ & Σερρών 8η ΕΑΕ.

Εκ μέρους των ΚΕΔΔΥ ΑΜΘ & Σερρών ευχαριστώ