Τ.Ε.Α.Π.Η 25/11/2015 ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ Τ.Ε.Α.Π.Η 25/11/2015 ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
Γιατί του επιτρέπουν να αναρωτιέται Γιατί οι επιστήμες της Αγωγής είναι το Α και το Ω για έναν δάσκαλο; Γιατί του επιτρέπουν να αναρωτιέται Γιατί τον καθιστούν ικανό να αναζητά και να βρίσκει απαντήσεις
Ποιο σχολείο ονειρευόμαστε; Ποιο σχολείο ονειρευόμαστε;
Τι είδους μαθητές θέλουμε να έχουμε;
Τι είδους πολίτες θέλουμε να δημιουργήσουμε;
Τι είδους δάσκαλοι θέλουμε να γίνουμε; Τα παιδιά ρωτούν «Γιατί;» Τότε τα στέλνουν στο σχολείο, που τα «θεραπεύει» από το ένστικτο αυτό και θριαμβεύει πάνω στην περιέργεια με την πλήξη… Πωλ Βαλερύ
Τι μπορούμε να κάνουμε; Να έχουμε πίστη: στη δουλειά μας και στο μαγικό της άγγιγμα Να ψάχνουμε πάντα: Το «γιατί» Το «πώς» Το «τι»
Ας δούμε «γιατί»… Δάσκαλε, δεν είμαι δοχείο, για να με γεμίσεις… Είμαι σπίρτο, για να με ανάψεις… Κακριδής Φ.
Ας σκεφτούμε το πώς… Παρατήρηση Ενεργητική ακρόαση Αποδοχή Ενδυνάμωση των μαθητών μας
Διαμορφώνοντας το «τι»… (Ανα)γνωρίζουμε το «γιατί» Προσδιορίζουμε το «πώς» Σχεδιάζουμε Εφαρμόζουμε Αξιολογούμε Επανασχεδιάζουμε
Ας μην ξεχνάμε… Το δυνατό θεωρητικό υπόβαθρο θωρακίζει στη φάση της επαγγελματικής αξιολόγησης Ο εκπαιδευτικός πρέπει να μπορεί να απαιτεί, όχι να επαιτεί, προκειμένου να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ «ΜΙΚΡΑΣ ΑΓΓΛΙΑΣ» ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ «ΜΙΚΡΑΣ ΑΓΓΛΙΑΣ» «Μικρά Αγγλία»: όταν ο κινηματογράφος διαβάζει λογοτεχνία Πρότζεκτ / ερευνητική εργασία 2014-15 1ο ΕΠΑ.Λ. Σιβιτανιδείου Σύνδεση με τη Λέσχη Ανάγνωσης
ΤΟ «ΓΙΑΤΙ»… Επαφή των μαθητών με τη σύγχρονη ελληνική κουλτούρα Προσέγγιση της λογοτεχνίας μέσα από την παντοδυναμία της κινηματογραφικής εικόνας Ούτε ένας από τους μαθητές δεν είχε δει ή διαβάσει τη «Μικρά Αγγλία»
ΤΟ «ΤΙ»… Σύγκριση λογοτεχνίας - κινηματογράφου Αναζήτηση του ρόλου των κοινωνικών παραμέτρων πίσω από τις αληθινές ιστορίες των ηρώων (η έννοια του φύλου, το χωρο-χρονικό πλαίσιο)
ΤΟ «ΠΩΣ»… Δημιουργική γραφή Θεατρικές τεχνικές Ποιοτική έρευνα : συνεντεύξεις Ποσοτική έρευνα: ερωτηματολόγια, δειγματοληψία, επεξεργασία Εκδρομή στην Άνδρο: Καρυστιάνη Προετοιμασία δημόσιας παρουσίασης της εργασίας: ΑΦΙΣΑ, ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, PPT, ΣΚΕΤΣ
Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Η Ι. Καρυστιάνη γοητεύτηκε από την όλη προσέγγιση του έργου Ο Δ. Χέλμης, ιδιοκτήτης του Μουσείου Ελιάς Άνδρου και «ηθοποιός» στην ταινία ήρθε στο σχολείο για την τελική παρουσίαση Οι μαθητές χαρακτήρισαν το πρότζεκτ «ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΖΩΗΣ»
Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΟΛΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ… Δημοσίευση στον Περίγυρο της Κινηματογραφικής Λέσχης Άνδρου Δημοσίευση στον τοπικό τύπο της Καλλιθέας Εισήγηση στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του ΙΕΠ και της ΑΣΚΤ «Τέχνη και Εκπαίδευση» (3.10.2015) Παρουσίαση του σκέλους της δημιουργικής γραφής στο σεμινάριο «Φιλαναγνωσία» της Δ΄ Αθήνας
Το συμπέρασμα Ας τολμάμε να ανοίξουμε ένα παράθυρο, Ας τολμάμε να ανοίξουμε ένα παράθυρο, που θα φέρει φρέσκο αεράκι στην τάξη, θα μας ανανεώσει και θα ανοίξει για τους μαθητές μας ένα παράθυρο στον κόσμο…
Να θυμάστε… Les chiens aboient la caravane passe Αραβική παροιμία
Σας ευχαριστώ!
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ http://users.sch.gr/achrono/wordpress/ http://www.nostimonimar.gr/stereotypes/ http://blogs.sch.gr/1epal-sivit/ http://www.iep.edu.gr/index.php/el/35-2015-09-23-08-48-59/290-synedria-ekdiloseis http://androsfilm.blogspot.gr/2015/03/blog-post_72.html
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΡΜΑ ΤΗ ΓΙΟΥΛΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ, ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ).